CZARNA CHMURA DYMU

Moderator: Dziki Mar

MIĘTUŚ
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 24 lis 2008, o 22:20
VIN:
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: MIĘTUŚ »

witam!
mam taki sam problem; auto kopci, stojąc na światłach ogromny wstyd (bo kopci na długośc trzech samochodów) a w dodatku (chyba turbo) cyklicznie wyje a potem świszczy...
znacie może kogoś z poznania lub okolic, kto mógłby się zając moim Miętusiem?
C220 CDI 2000 auto eleg.
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

mercfan pisze:Nie wiem czy przypadkiem nie mówisz o jednym takim C270 CDI z lejącymi wtryskami.. Była srebrna na niestandardowej feldze i z jasnym wnętrzem??
Chyba piszemy o tym samym aucie... :usmiech:
w168, w203, w123
slater
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 19 kwie 2010, o 23:34
VIN:

Post autor: slater »

witam,
mam 270cdi ktore mocno kopci po dodaniu gazu, nie trwa to dlugo i przy utrzymaniu wysokich obrotow ustaje. natomiast po spokojnej jezdzie i ponownym wdepnieciu znowu chwile kopci. podobnie przy ruszaniu spod swiatel(chyba ze jet przegoniony to nie). przy zapaleniu minimalnie. nie ma spadku mocy, ani wiekszego zuzycia paliwa. automat 5 biegow.
prosze o pomoc
pozdr
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Po przegonieniu nie kopci wniosek prosty, szukaj przyczyny w układzie wydechowym bo to co ci kopci z wydechu to sadze.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

1) Zrób test wtryskiwaczy na korekcje i przelew
2) Sprawdź szczelność ukł. doładowania
3) Sprawdź płynność sterowania turbiny
4) Wróć i się przywitaj w stosownym dziale
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
daru
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: daru »

gdyby turbo siadło,bylby biały dym..czarny-to wtryski leją.przynajmniej tak mi sie wydaje,bo raz mi turbina padła..ale to w innym aucie.
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

daru pisze:gdyby turbo siadło,bylby biały dym..
Siwy dym - chciałeś napisać.

Biały oznacza trafioną głowicę.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
holloww
Użytkownik
Posty: 59
Rejestracja: 28 cze 2010, o 18:20
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: holloww »

Oj oj oj, Ciekawe rzeczy tu się pisze. Jednak z doświadczenia wiem, że nie koniecznie prawdziwe.
-Po pierwsze podłączamy się pod kompa, sprawdzamy wydajność wtrysków do -3/+3 jest OK jak jest więcej wtrysk do wymiany,
-Potem sprawdzamy wartość podciśnienia powinna być więcej niż -450mmHg i powinno rosnąć natychmiastowo bez spowolnieni,
-Następnie sprawdzamy ilość oleju wydobywającego się za turbiną czy to z odmy czy z tubo,
-Potem Sterowanie turbiną i zaworem EGR (czy faktycznie się zamyka)

Nie zawsze biały dym oznacza trafioną głowicę może to być tak samo problem z wtryskami. Jak turbo siada to raczej nie ma mocy niż biały dym, ewentualnie tryb awaryjny i problem z regulacją ciśnienia doładowania. Jak ktoś ma jakieś wątpliwości to proszę o sprostowanie. :idea:
www.mercserwis.pl serwis dla Mercedesów
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

holloww pisze:-Potem sprawdzamy wartość podciśnienia powinna być więcej niż -450mmHg i powinno rosnąć natychmiastowo bez spowolnieni,
Mało precyzyjne... zapewne chodzi Ci o sterowanie podciśnieniowe turbiny, ale nie każda jest sterowana vacuum :)

Biały dym to para wodna czyli silnik czerpie z płaszcza glikol etylenowy.
Siwy dym to olej silnikowy z turbiny bądź z cylindra.
Czarny to nadmiar oleju napędowego (brak mgły z wtryskiwaczy bądź mieszanka zbyt bogata-złe ciśnienie doładowania).
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
howik
Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 19 lut 2011, o 17:57
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: howik »

Mam ten sam problem ,dymi strasznie. Zima odpalajac auto ciezka pracuje ,silnik tykocze i slaba moc mam.Zauwarzylem ze mam wieksze spalanie paliwa i chyba troszke mniejsza moc..OStatnio z powodu wycieku paliwa bylem w servisie,wymienili mi przewody paliwowe i cos wspominali ze moze pompa cisnieniowa pad,ale nie sa pewni :mysli:

Co do dymu raz jest mega czarny a raz bialutki...
holloww
Użytkownik
Posty: 59
Rejestracja: 28 cze 2010, o 18:20
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: holloww »

No więc według tego co napisał Wredny to raz siada Ci uszczelka pod głowicą a raz leją wtryski co jest trochę nie możliwe :). Pierwsze co to diagnostyka na SD u dobrego diagnosty a nie u takiego co tylko błędy skasować potrafi. Potem się zobaczy co wyszło i dlaczego.
www.mercserwis.pl serwis dla Mercedesów
pietrek

Post autor: pietrek »

pierdu, pierdu :dobani:
Denerwują mnie takie wpisy. Mam problem z dymieniem na drivie na postoju i miałem pełną diagnostykę SD i nic złego nie wyszło. Wszystkie parametry dobre i nie wiadomo o co chodzi. Byłbym wdzięczny za jakieś konkrety, a nie rady typu: "potem się zobaczy". Teraz jest to "potem" więc co kolega poleca? Jakiś pomysł?
w203_anglik
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 6 sie 2014, o 11:54
VIN:
Lokalizacja: Anglia

Post autor: w203_anglik »

Witam, jest to mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość :)

Z moją gwiazdą dzieje się coś nie tak:
Gdy mam około 2000 obrotów tracę moc na 2 sekundy następnie za sobą widzę chmurę dymu i tak na każdym biegu. Gdy jadę pod górkę nie dość , że nic nie widzę z tyłu to jeszcze turbina po pewnym czasie odmawia posłuszeństwa (jakby wbił się w tryb awaryjny) muszę zjechać na bok by zgasić i zapalić silnik. Dodam tylko, że nie wyskakuję żaden "check engine". Ostatnio miałem usunięty DPF przy 220tyś i myślę że był to mój wielki błąd. Byłem ostatnio na komputerze i wykazało, że problemy są z sonda lambdy.
Ktoś z was może miał podobny problem?? PLEASE HELP :placz:
:placz: :placz:
Awatar użytkownika
Celi77
VIP
Posty: 13
Rejestracja: 30 lip 2014, o 22:36
VIN:
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Celi77 »

Witamw203_anglik,

Miałem ten sam problem, ale nie czułem utraty mocy tylko i wyłącznie kopcenie na około 2 do 4 metrów :) okazało się, że jest mikro pęknięcie w prawej górnej rurze interlokutora stojąc przodem do silnika. Koszt takiej rurki to bagatela 314 zł niby część serwisowa :) po wymianie jej objawy zniknęły.

Mam nadzieję, że masz to samo bo zabawa z wtryskami troszkę więcej cię pociągnie po kieszeni :yyy:
W203 - C 220 r. 2002 Kombi - Elegance
VIN. WDB2032061F338241
mechatronik
VIP
Posty: 35
Rejestracja: 13 wrz 2014, o 08:12
VIN:
Lokalizacja: PL : DW . DE : F

Post autor: mechatronik »

MIĘTUŚ pisze:... a w dodatku (chyba turbo) cyklicznie wyje a potem świszczy...
znacie może kogoś z poznania lub okolic, kto mógłby się zając moim Miętusiem?
Jeśli chodzi o świszczenie to sprawdź kolektor wydechowy. W każdej :mb: lubi się wygiąć od zmian temperatur.
Najpierw latarka w łapkę i patrzysz czy koło kolektora nie ma czarnej sadzy (najczęściej na pierwszym cylindrze) później na zimnym silniku ktoś odpala Ci auto a Ty "sprayem do szukania nieszczelności w ukł wydechowych" (możesz użyć też WD 40 na zimnym silniku) psikasz okolice kolektora wydechowego i patrzysz czy nie robią się bańki.
Drugie miejsce to łączenie kolektora wydechowego z turbiną, tam tak samo, najpierw patrzysz, później psikasz na włączonym silniku.

Druga sprawa to wycie. Odkręć przewód dolotowy przy turbinie i powinieneś zobaczyć koło kompresji. Tam patrzysz czy aby nie jest "chamsko" mokro (olej) a następnie chwytasz za koło i patrzysz czy nie ma luzu wzdłużnego. Wzdłużnego luzu nie może być.
Jeszcze sprawdź luz na boki ale ten to normalna sprawa o ile nie jest tak duży że koło rysuje po obudowie.

Daj znać ! :hejka:
W203 T 2004 AVANTGARDE lift
220 CDI 150 KM
WDB2032081F582580

Kwiat Wrocławia, fanatycy, z Oporowskiej, chłopcy z tej ulicy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydech”