emisja spalin

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gucio
VIP
Posty: 27
Rejestracja: 8 paź 2008, o 20:42
VIN:
Lokalizacja: Krasnystaw

emisja spalin

Post autor: gucio »

witam!
mam pytanie, posiadam c 180 z 2000r 129km jaka tam jest norma euro 3 czy 4?
dokładnie chodzi o sonde lambda przed katalizatorem bo są dwa rodzaje zależnie od emisji spalin
W203 C180 ELEGANCE 2000r ASB
album_personal.php?user_id=1073
WDB2030351F051314
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Chyba jeszcze Euro 3.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
birkof3
VIP
Posty: 59
Rejestracja: 12 maja 2008, o 06:33
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: birkof3 »

mam ten sam problemn wymieniałem ostatnio tylna sondę i na stanie miałem tylko Euro 3 i taką założyłem , lipa świeci dalej uszkodzenie sondy lambda tylnej a kupilem nowa NGK Euro 3
C 200 2002r
0bodzio0
VIP
Posty: 19
Rejestracja: 7 sie 2009, o 16:39
VIN:
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: 0bodzio0 »

Ja wam powiem tyle w dowodzie rejestracyjnym niemieckim mam Euro 3 und euro 4 :) ale wydaje mi się że chyba 4
C 200 kompressor
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Benzynowy silnik ma czystsze spaliny dlatego bez większych problemów można go zrobić ekologicznym stąd spełnia nie tylko jedną normę.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
birkof3
VIP
Posty: 59
Rejestracja: 12 maja 2008, o 06:33
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: birkof3 »

A co z moim pytaniem?????????
C 200 2002r
aczapka
VIP
Posty: 18
Rejestracja: 26 sie 2009, o 21:34
VIN:
Lokalizacja: Starachowice/Kraków

Post autor: aczapka »

Mój kolega, który sprowadzał auto twierdzi, że mam Euro3 tj z jedną sondą przed katalizatorem i podobnie pokazują mi testy (drugi bank sensorów nieużywany)- mam C180 2.0 z początku 2001r.
Andrzej W203 C180petrol 2001
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

birkof3, Może zakupiłeś sondę starego typu?? Nie wiem, jak jest w naszych W203, ale jak wiadomo są dwa rodzaje sond i chyba od Euro 4 są już "inteligentne". Stare wysyłały do sterownika prosty sygnał 0 lub 1.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Koledzy może rozjaśnię i uporządkuję bo błędów przeczytałem dużo. Po pierwsze bank sond odnosi się do sond jednego rzędu cylindrów.Tak więc w banku 1 może być od 1 do wielu sond.W silniku 4 cyl. rzędowym MB bank 1 to od 1 do 2 sond.
Czy auto ma normę Euro 3 czy Euro 4 ma zawsze dwie sondy.
Przy normie emisji spalin Euro 4 w nr.Vin jest kod 926.
Na EPC sondy wyznaczone są idealnie do nr.Vin.
Sondy NGK, które montowaliśmy nie zawsze zachowywały się dobrze, 1-2 reklamowaliśmy.
Polecam oryginały mimo,że dużo droższe.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
birkof3
VIP
Posty: 59
Rejestracja: 12 maja 2008, o 06:33
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: birkof3 »

Witaj noc,

Witam mam duży problem z moim mercem a widze za pan ma duzą wiedze.

Mam c klase 203 2.0 129km 2000r założyłem rok temu Sekwencje BRC.

Po roku spaliła mi się sonda lambda,zmieniłem na ngk ale po zmianie i wykacowaniu błedu znów wyskakuje ze jest uszkodzona ,mam interfejs ELM327 i cały czas wyskakują mi takie błędy P0136 i P0410 .napięcie na drugiej sondzie pokazuje od 0,44mv a max chyba 99mv???
coś chyba za dużo,a najlepsze jest to ze ten błąd po wykasowaniu raz wyskakuje po 40km a raz po jakichs 300km dlaczego??Pompa powietrza rano dosyć głośno pracuje tzn wyje jak pompka paliwa i po kilkudziesięciu sek wyłącza sie .Czy te dwa problemu sa współzależne.Co zrobić zeby to naprawić ???(na innych kompach jak wpinałem na ktsie czy delphi tez pokazuje błędy pompy i sondy nr 2 {sygnał 2 sondy za wysoki}

Bardzo proszę o pomoc bo tyle juz wydałem pieniędzy na mechaników a każdy co innego mówi wiec postanowiłem tutaj sprobować.
C 200 2002r
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Odpowiedź na pw.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydech”