Wypalanie DPF - 2.2cdi 2005r

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Matiz992
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 14 sie 2015, o 13:58
VIN: WDB2032071F728117
Lokalizacja: Szczecin

Wypalanie DPF - 2.2cdi 2005r

Post autor: Matiz992 »

Witam kolegów. Z góry przepraszam, że bez przywitania i poruszam temat zapewne nieraz rozpoczynany.
Sprawa wygląda tak, ojciec jakiś czas temu kupił Mietka w203 2.2cdi z 2005r i chciałbym dowiedziec sie kilka rzeczy o DPFie. Osobiście latam nową C5 i tam łatwo rozpoznać wypalanie po rozgrzanych lusterkach bocznych, a jak to wygląda w Mietku? Zauważyliśmy, że czasami rozgrzewa się wyłacznie lustro od strony kierowcy - czy to może świadczy o inicjacji wypalania? Jakie macie przebiegi pomiędzy wypaleniami? Jak rozpoznać wypalanie, żeby go nie przerwać? Już miał sytuację, że poziom oleju poszedł do góry i był na korekcie w ASO ale oni są niechętni do dzielenia się informacjami.
Od razu dodam, że usunięcie problemu - filtra nie jest możliwe, tu gdzie auto jest zarejestrowane przepisy są bardzo restrykcyjne i pilnują tego.

Z góry dziękuję za odpowiedź i przepraszam za literówki, niestety piszę z telefonu.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 sie 2015, o 14:18 przez Matiz992, łącznie zmieniany 1 raz.
krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

Post autor: krzymech »

Kolego co ty za glupoty piszesz jakie lusterka sie grzeja i sie wypala dpf pomyśl co ma lusterko do dpf gdzie to a gdzie to jak by co to będziesz widzial jak będą większe obroty i innaczej pracuje silnik ja swoim przeleciałem juz 20 tys z dpf i nic sie nie dzieje a jak diagnozuje to wciąż pokazuje Malo w procentach moze 20% zapchania i nic sie nie dzieje latam aż milo dobra noga i dobry olej i nie wiadomo co to dpf
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
seven
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 21 mar 2015, o 16:48
VIN:
Lokalizacja: SCI

Post autor: seven »

"francuzy" tak mają przy dopalaniu, że włącza się podgrzewanie lusterek. Dlaczego tak jest tego niestety nie wiem.
Podjedź na diagnostykę silnika a będziesz wiedział w ilu % jest zapchany filtr.
U mnie po prawie 300tkm w około 25% czyli niewiele ale auto nie jeździ krótkich dystansów.
220Cdi - WDB2032081F9913509
Były W123 250, W124 300TE 4matic, W 124 320CE
Matiz992
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 14 sie 2015, o 13:58
VIN: WDB2032071F728117
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Matiz992 »

krzymech pisze:Kolego co ty za glupoty piszesz jakie lusterka sie grzeja i sie wypala dpf pomyśl co ma lusterko do dpf gdzie to a gdzie to jak by co to będziesz widzial jak będą większe obroty i innaczej pracuje silnik ja swoim przeleciałem juz 20 tys z dpf i nic sie nie dzieje a jak diagnozuje to wciąż pokazuje Malo w procentach moze 20% zapchania i nic sie nie dzieje latam aż milo dobra noga i dobry olej i nie wiadomo co to dpf
Zapomniałem dodać, że osobom nic nie wnoszącym do tematu dziękuję. I przed posądzaniem mnie o pisanie głupot polecam lekturę innych for.
W Francuzach z FAPem włącza się podgrzewanie lusterek, tylniej szyby itd. w celu zwiększenia obciążenia silnika i interesuje mnie, czy mercedes też ma taki charakterystyczny objaw wypalania.


Jak ojciec był w ASO na korekcie oleju, to stan zapchania filtra był minimalny. Czy powiedzmy wypad 2-3 razy w miesiącu na autostrade w celu przegonienia ma sens? Auto jeździ głównie po mieście ale kilka razy w ciągu roku robi bardzo długie trasy.
edelos997
VIP
Posty: 193
Rejestracja: 18 lut 2015, o 10:52
VIN: brak VIN
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: edelos997 »

Matiz992 pisze:Czy powiedzmy wypad 2-3 razy w miesiącu na autostrade w celu przegonienia ma sens? Auto jeździ głównie po mieście ale kilka razy w ciągu roku robi bardzo długie trasy.
Ważna tutaj jest stała prędkość obrotowa w okolicach 120 - 130 km/h (2800 - 3200 obrotów/min). Przy takiej jednostajnej jeździe filtr znacznie lepiej się wypali niż przy deptaniu do oporu. Zresztą procedura się uruchamia po osiągnięciu odpowiedniej temperatury także taka trasa nie powinna mieć mniej niż 80km.
Diagnostyka Star Diagnosis, Lexia, Clip, Vas o szczegóły zapytaj na PW.
Matiz992
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 14 sie 2015, o 13:58
VIN: WDB2032071F728117
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Matiz992 »

Super, jestem już dużo mądrzejszy dzięki tobie. Czyli jak rozumiem, w cyklu miejskim z v-max 70km/h proces wypalania niema prawa się zainicjować?
Mam jeszcze jedno pytanko, trochę odbiegające od tematu. Czy warto do mietka przykładowo raz w roku wlać jakiś dodatek czyszczący wtryski itd. Oczywiście myślę tu o czymś typu Liquid Molly a nie marketowym badziewiu. Zaznaczam, że auto jeździ wyłącznie na zwykłej ropie i nigdy niema zalewanego paliwa premium typu naszych v-powerów, verv czy ultimate.
seven
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 21 mar 2015, o 16:48
VIN:
Lokalizacja: SCI

Post autor: seven »

Wlej np.
http://www.stp.com.pl/aktualnosci/stp-n ... czenia-dpf

Ja już wlałem 2 razy profilaktycznie. Za pierwszym razem wyczyścił się filtr o 10%.
Dla świętego spokoju warto sprawdzić na SD stan silnika i osprzętu paliwowego oraz sond Lambda. U mnie pierwsza była padnięta a informacji na kontrolce nie było.
Natomiast korekcje wtrysków mam wzorcowe po takim przebiegu. Silnik nie bierze oleju.
220Cdi - WDB2032081F9913509
Były W123 250, W124 300TE 4matic, W 124 320CE
krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

Post autor: krzymech »

Matiz992 luqi Moly bardzo dobry podawałem to do kilku aut najlepiej to wlać przy tankowania do pełna i przed długo trasa to mu pomoże bo jak na miasto to trochę szkoda środka
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
Matiz992
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 14 sie 2015, o 13:58
VIN: WDB2032071F728117
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Matiz992 »

Wielkie dzięki za pomoc i zainteresowanie tematem.
Właśnie o tym Liquid Molly poczytałem trochę dobrego i w jego stronę sie skłaniałem, chociaż na początku myślałem o Unik+ z tym, że ten jest rekomendowany do silników z grupy PSA i cena 2 x większa niż Molly.

Na pewno jak będę miał jakieś pytania co do Mietka to tu powrócę.
Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz dzięki za pomoc.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydech”