Amortyzator przyczyną stuków w zawieszeniu?

Moderator: Dziki Mar

Mercol
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 20 cze 2012, o 22:49
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Amortyzator przyczyną stuków w zawieszeniu?

Post autor: Mercol »

Witam,
Mam pytanie jak w temacie posta. Prawe przednie zawieszenie stuka przy większych nierównościach i hamowaniu z dużych prędkości. Oba wahacze, drążek, końcówka drążka, łącznik stabilizatora są nowe, wymieniane na wiosnę. Ustaliłem, że stuki dochodzą z górnej części zawieszenia, jakby w miejscu mocowania amortyzatora, więc wymieniłem też poduszkę amortyzatora. Wszystkie elementy kupowałem lemfordera albo meyle, więc wada części mało prawdopodobna. Ale dalej to samo: stuka. Mechanik mówi, żeby wymienić amortyzator, ale przed kolejną operacją postanowiłem upewnić się tu na forum, czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna?
Dziękuję za ewentualne podpowiedzi. Pozdr
Awatar użytkownika
Merol86
VIP
Posty: 26
Rejestracja: 18 gru 2011, o 19:17
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Merol86 »

Jest to b.prawdopodobne,stukanie amortyzatora jest całkiem charakterystyczne,a i w zakrętach auto nie zachowuje się jak powinno...
W203-2003-C200CDI(140BHP)-Elegant ;)
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

W 203 ma doskonałe amortyzatory fabryczne.Statystycznie w co 100 damie po 120 tys. wymieniam przód.Dokładnie "pomacałbym" zawieszenie.Leci wszystko po za amorkami.
Napiszę inaczej.Gdybym miał hurtownię amortyzatorów, to amorki do W203 byłyby na zamówienie. :dokuczacz:
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

No to chyba już tylko pozostają łożyska w kolumnach McPhersona.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
magico
VIP
Posty: 451
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: magico »

Mercol, mam to samo - stuka na nierównościach pod prawym kołem - zawieszenie juz prawie całe wymienione, a stuki nie ustały. tak jak u ciebie, mechanik wskazał amortyzator więc wymieniliśmy na próbę - bez rezultatu. drugi mechanik po tym jak weliminowalismy amortyzator i zawieszenie wskazał na uchwyt amortyzatora (ta gumowa część nad amorkiem - nie wiem jak to fachowo nazwać). koszty wymiany tej części nie są duże - ok 300 zł , ale nie miałem czasu się za to zabrać jeszcze. mam nadzieje ,że to właśnie jest przyczyna stukania u mnie. jak wyjmiesz amortyzator u siebie to obejrzyj dokładnie tą gumę - może to właśnie to :ok:
c200 kompressor sedan avantgarde '01
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Mercol pisze:wymieniłem też poduszkę amortyzatora
Podstawa McPhersona chyba jednak została już wymieniona, ale Ty magico jeśli tego nie robiłeś, to może być dobry trop. :ok: Przy okazji standardowo - sprawdzenie łożyska McPhersona.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Dziadek
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
VIN:
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Dziadek »

noc pisze:Napiszę inaczej.Gdybym miał hurtownię amortyzatorów, to amorki do W203 byłyby na zamówienie.
W ASO MB przy wymianie dolnych wachaczy z przodu mechanik stwierdził ,że średnia wytrzymałość amortyzatorów wynosi 250-300 tyś/km na naszych drogach ,a w Niemczech wręcz jest to dożywotni element :wysmiewacz:
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
benzik
Użytkownik
Posty: 516
Rejestracja: 26 paź 2007, o 14:53
VIN:
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: benzik »

U mnie w jednej 203 stukal amor przedni przy przebiegu ok.120.000km - wymienilem wszystkie , w drugim aucie tez wymieniłem przy ok. 100.000km wszystkie 4 szt. i czulem roznice w prowadzeniu auta, takze te przebiegi rzedu 250-300.000km z przymruzeniem oka mozna traktowac. Dodam jeszcze ze jak jest słaba(dziurawa) droga to jezdze powoli i ostroznie.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2012, o 20:48 przez benzik, łącznie zmieniany 1 raz.
C 200 kompressor 2004r sedan
E 250 CGI AMG sedan
colonial
VIP
Posty: 89
Rejestracja: 5 lut 2011, o 17:10
VIN:
Lokalizacja: Radom/Kalisz

Post autor: colonial »

To ja polecę udać się na dokładne wyważanie kół i ewentualne ustawienie geometrii, a może to guma na stabilizatorze, może to rzeczywiście amortyzator z zawieszenia z kodem zawieszenia sportowego już kona. Jestem przekonany na swoim przykładzie, że jeżeli wymieniać zawias, to sorry ale wszystko od a do z. Bo zawsze doszukasz się czegoś co działa nie tak, ściąga na prawo, stuka, puka. Jedno jest sztywne bo nowe inne ma luzy. Wydatek ogromny ale trzeba niestety albo to zrobić albo z tym żyć.
W203 C200 Kompressor Avantgarde
M111.955
WDB2030451A126366
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

A ja dodam od siebie, że w zawieszeniu wszystko parami - stronami. Jak łącznik stabilizatora, to obydwa, jak guma to obydwie, jak wahacz lewy, to i prawy. Tak samo amory, ich górne mocowania, łożyska itd.
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
Dziadek
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
VIN:
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Dziadek »

benzik pisze: przebiegi rzedu 250-300.000km z przymruzeniem oka mozna traktowac.


No nie do końca skoro u mnie auto od nowości nie miało nic wymieniane w zawieszeniu prócz dwóch dolnych wachaczy z przodu ,a reszta jest ok i przebieg w tych granicach to nie traktowałbym to jako tylko ciekawostka ,a raczej możliwy scenariusz tym bardziej wiesz mi ,że na Mazurach drogi nie rozpieszczają kierowców jak ich aut .
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2012, o 17:23 przez Dziadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
magico
VIP
Posty: 451
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: magico »

V126 pisze:Podstawa McPhersona chyba jednak została już wymieniona, ale Ty magico jeśli tego nie robiłeś, to może być dobry trop
to był dobry trop :ok: po wymianie podstawy stukanie w końcu ustało :hurra: 189zł za lemfordera i w aucie w końcu jest cicho :ok: co ciekawe popszednia guma wcale nie wyglądała na uszkodzoną - żadnego widocznego defektu i to myliło poprzednich mechaników :bezradny:
c200 kompressor sedan avantgarde '01
rapez
VIP
Posty: 585
Rejestracja: 3 sie 2012, o 15:13
VIN:
Lokalizacja: Krościenko

Post autor: rapez »

Podstawa McPhersona to sama guma czy guma z łożyskiem? 130 i 115?
W intercars jest komplet firmy sachs a w aso mb jest jak poniżej na fotce wszystko osobno...?
Obrazek
Co dokładnie mam kupić?

( cholernie głośno tłucze w bardzo ciasnych zakrętach)
Sam naprawiam swój samochód. W203 sedan 2.2CDI + CD 22 C-TRONIC 170KM/385Nm i 4.7 V8 4" winda +zaczepy+simex
WDB2030041A122487
sfx
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
VIN: WDB2030161A396647
Lokalizacja: Zamość

Re: Amortyzator przyczyną stuków w zawieszeniu?

Post autor: sfx »

Czy ktoś mógłby mi podać nr podkładki (element nr 140) z rysunku powyżej?
VIN : WDB2030161A396647 | 270CDI | OM612
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4588
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: Amortyzator przyczyną stuków w zawieszeniu?

Post autor: siwix »

N 000433 015005
i zapraszam tutaj na przyszłość epc-web-parts-vt17594.html
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”