Amortyzator przyczyną stuków w zawieszeniu?
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 14
- Rejestracja: 20 cze 2012, o 22:49
- VIN:
- Lokalizacja: Gdańsk
Amortyzator przyczyną stuków w zawieszeniu?
Witam,
Mam pytanie jak w temacie posta. Prawe przednie zawieszenie stuka przy większych nierównościach i hamowaniu z dużych prędkości. Oba wahacze, drążek, końcówka drążka, łącznik stabilizatora są nowe, wymieniane na wiosnę. Ustaliłem, że stuki dochodzą z górnej części zawieszenia, jakby w miejscu mocowania amortyzatora, więc wymieniłem też poduszkę amortyzatora. Wszystkie elementy kupowałem lemfordera albo meyle, więc wada części mało prawdopodobna. Ale dalej to samo: stuka. Mechanik mówi, żeby wymienić amortyzator, ale przed kolejną operacją postanowiłem upewnić się tu na forum, czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna?
Dziękuję za ewentualne podpowiedzi. Pozdr
Mam pytanie jak w temacie posta. Prawe przednie zawieszenie stuka przy większych nierównościach i hamowaniu z dużych prędkości. Oba wahacze, drążek, końcówka drążka, łącznik stabilizatora są nowe, wymieniane na wiosnę. Ustaliłem, że stuki dochodzą z górnej części zawieszenia, jakby w miejscu mocowania amortyzatora, więc wymieniłem też poduszkę amortyzatora. Wszystkie elementy kupowałem lemfordera albo meyle, więc wada części mało prawdopodobna. Ale dalej to samo: stuka. Mechanik mówi, żeby wymienić amortyzator, ale przed kolejną operacją postanowiłem upewnić się tu na forum, czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna?
Dziękuję za ewentualne podpowiedzi. Pozdr
- Merol86
- VIP
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 gru 2011, o 19:17
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
W 203 ma doskonałe amortyzatory fabryczne.Statystycznie w co 100 damie po 120 tys. wymieniam przód.Dokładnie "pomacałbym" zawieszenie.Leci wszystko po za amorkami.
Napiszę inaczej.Gdybym miał hurtownię amortyzatorów, to amorki do W203 byłyby na zamówienie.
Napiszę inaczej.Gdybym miał hurtownię amortyzatorów, to amorki do W203 byłyby na zamówienie.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- VIP
- Posty: 451
- Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
- VIN:
- Lokalizacja: olsztyn
Mercol, mam to samo - stuka na nierównościach pod prawym kołem - zawieszenie juz prawie całe wymienione, a stuki nie ustały. tak jak u ciebie, mechanik wskazał amortyzator więc wymieniliśmy na próbę - bez rezultatu. drugi mechanik po tym jak weliminowalismy amortyzator i zawieszenie wskazał na uchwyt amortyzatora (ta gumowa część nad amorkiem - nie wiem jak to fachowo nazwać). koszty wymiany tej części nie są duże - ok 300 zł , ale nie miałem czasu się za to zabrać jeszcze. mam nadzieje ,że to właśnie jest przyczyna stukania u mnie. jak wyjmiesz amortyzator u siebie to obejrzyj dokładnie tą gumę - może to właśnie to
c200 kompressor sedan avantgarde '01
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- Użytkownik
- Posty: 398
- Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
- VIN:
- Lokalizacja: Mrągowo
W ASO MB przy wymianie dolnych wachaczy z przodu mechanik stwierdził ,że średnia wytrzymałość amortyzatorów wynosi 250-300 tyś/km na naszych drogach ,a w Niemczech wręcz jest to dożywotni elementnoc pisze:Napiszę inaczej.Gdybym miał hurtownię amortyzatorów, to amorki do W203 byłyby na zamówienie.
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
-
- Użytkownik
- Posty: 516
- Rejestracja: 26 paź 2007, o 14:53
- VIN:
- Lokalizacja: Trojmiasto
U mnie w jednej 203 stukal amor przedni przy przebiegu ok.120.000km - wymienilem wszystkie , w drugim aucie tez wymieniłem przy ok. 100.000km wszystkie 4 szt. i czulem roznice w prowadzeniu auta, takze te przebiegi rzedu 250-300.000km z przymruzeniem oka mozna traktowac. Dodam jeszcze ze jak jest słaba(dziurawa) droga to jezdze powoli i ostroznie.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2012, o 20:48 przez benzik, łącznie zmieniany 1 raz.
C 200 kompressor 2004r sedan
E 250 CGI AMG sedan
E 250 CGI AMG sedan
-
- VIP
- Posty: 89
- Rejestracja: 5 lut 2011, o 17:10
- VIN:
- Lokalizacja: Radom/Kalisz
To ja polecę udać się na dokładne wyważanie kół i ewentualne ustawienie geometrii, a może to guma na stabilizatorze, może to rzeczywiście amortyzator z zawieszenia z kodem zawieszenia sportowego już kona. Jestem przekonany na swoim przykładzie, że jeżeli wymieniać zawias, to sorry ale wszystko od a do z. Bo zawsze doszukasz się czegoś co działa nie tak, ściąga na prawo, stuka, puka. Jedno jest sztywne bo nowe inne ma luzy. Wydatek ogromny ale trzeba niestety albo to zrobić albo z tym żyć.
W203 C200 Kompressor Avantgarde
M111.955
WDB2030451A126366
M111.955
WDB2030451A126366
-
- Użytkownik
- Posty: 674
- Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
A ja dodam od siebie, że w zawieszeniu wszystko parami - stronami. Jak łącznik stabilizatora, to obydwa, jak guma to obydwie, jak wahacz lewy, to i prawy. Tak samo amory, ich górne mocowania, łożyska itd.
S203 C270 CDI Avantgarde '02
"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"
Pozdrawiam
w0wacik
"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"
Pozdrawiam
w0wacik
-
- Użytkownik
- Posty: 398
- Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
- VIN:
- Lokalizacja: Mrągowo
benzik pisze: przebiegi rzedu 250-300.000km z przymruzeniem oka mozna traktowac.
No nie do końca skoro u mnie auto od nowości nie miało nic wymieniane w zawieszeniu prócz dwóch dolnych wachaczy z przodu ,a reszta jest ok i przebieg w tych granicach to nie traktowałbym to jako tylko ciekawostka ,a raczej możliwy scenariusz tym bardziej wiesz mi ,że na Mazurach drogi nie rozpieszczają kierowców jak ich aut .
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2012, o 17:23 przez Dziadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
-
- VIP
- Posty: 451
- Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
- VIN:
- Lokalizacja: olsztyn
to był dobry trop po wymianie podstawy stukanie w końcu ustało 189zł za lemfordera i w aucie w końcu jest cicho co ciekawe popszednia guma wcale nie wyglądała na uszkodzoną - żadnego widocznego defektu i to myliło poprzednich mechanikówV126 pisze:Podstawa McPhersona chyba jednak została już wymieniona, ale Ty magico jeśli tego nie robiłeś, to może być dobry trop
c200 kompressor sedan avantgarde '01
-
- VIP
- Posty: 585
- Rejestracja: 3 sie 2012, o 15:13
- VIN:
- Lokalizacja: Krościenko
Podstawa McPhersona to sama guma czy guma z łożyskiem? 130 i 115?
W intercars jest komplet firmy sachs a w aso mb jest jak poniżej na fotce wszystko osobno...?
Co dokładnie mam kupić?
( cholernie głośno tłucze w bardzo ciasnych zakrętach)
W intercars jest komplet firmy sachs a w aso mb jest jak poniżej na fotce wszystko osobno...?
Co dokładnie mam kupić?
( cholernie głośno tłucze w bardzo ciasnych zakrętach)
Sam naprawiam swój samochód. W203 sedan 2.2CDI + CD 22 C-TRONIC 170KM/385Nm i 4.7 V8 4" winda +zaczepy+simex
WDB2030041A122487
WDB2030041A122487
-
- Użytkownik
- Posty: 330
- Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
- VIN: WDB2030161A396647
- Lokalizacja: Zamość
Re: Amortyzator przyczyną stuków w zawieszeniu?
Czy ktoś mógłby mi podać nr podkładki (element nr 140) z rysunku powyżej?
VIN : WDB2030161A396647 | 270CDI | OM612
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4588
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Amortyzator przyczyną stuków w zawieszeniu?
N 000433 015005
i zapraszam tutaj na przyszłość epc-web-parts-vt17594.html
i zapraszam tutaj na przyszłość epc-web-parts-vt17594.html