Buczenie przy 60-100 hm/h

Moderator: Dziki Mar

bee
VIP
Posty: 17
Rejestracja: 30 maja 2010, o 10:24
VIN:
Lokalizacja: Wwa

Buczenie przy 60-100 hm/h

Post autor: bee »

Hej,
co może oznaczać buczenie rozlegające sie po całym samochodzie (zrodło dosć ciezkie do namierzenia, bo dzwięk nie jest głośny i tępy) pojawiające się przy roznych prędkościach z zakresu 60-100km/h. Pojawia się przy dodawaniu gazu, jak i odpuszczeniu, jednakze zazwyczaj dodanie gazu delikatnie w momencie kiedy buczy prowadzi do jego ustania. Generalnie ustaje przy delikatnych zmianach prędkości.
Całość przy jeździe na wprost.

Ostatnio wymieniłem przednie łożyska i po tym jakby sprawa się nasiliła (wczesniej kilka razy cos takiego tez sie pojawiło, ale w mniejszym stopniu). Obstawiacie xle założone przednie łożyska, zuzyte tylne, a moze w ogole coś innego?
w 203 C220 CDI SportCoupe ASB -2002-
radzioo
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 16 cze 2008, o 10:05
VIN:
Lokalizacja: Opole

Post autor: radzioo »

A może poduszki pod silnikiem lub skrzynią do wymiany.
Awatar użytkownika
koko115
Użytkownik
Posty: 211
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
VIN:
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: koko115 »

Ja to bym wczesniej sprawdzil opony oraz felgi. A co do lozysk to jak zakladal ci jakis dobry mechanik to raczej bubla nie zrobil, ale nigdy niewiadomo.
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Zgaduj-zgadula.
Podpory wału napędowego (luz).
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2010, o 12:46 przez pleban, łącznie zmieniany 1 raz.
ML W164 350
Opel Ampera
Pietrzak
VIP
Posty: 249
Rejestracja: 4 cze 2009, o 18:39
VIN:
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Pietrzak »

Sprawdz czy masz olej w dyferencjale.Poziom powinien być na poziomie korka.Z objawów jakie opisujesz to mechanizm różnicowy.Regulacja nic nie da.Trzeba wumienić koło wieńcowe i wałek atakujący.Duzy wydatek!Pozdrawiam!
Aleksander Pietrzak C220 CDI kombi, automat.
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

Kolego Pietrzak,piszesz że uszkodzony mechanizm różnicowy a każesz wymienić koło i wałek atakujący :wysmiewacz: no no pozazdrościć wiedzy :wstyd: Pozdrawiam!
C 200 CDI 2004
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Sama wymiana łożysk mogła spowodować lekkie "rozstrzelenie" zbieżności i mogło pojawić się buczenie od opon. Ale tak naprawdę przyczyn może być dużo. Najczęściej w mercedesach takie buczenie pojawia się od łożyska podpierającego wał napędowy. Od dyfra to bym się trzymał z dala. Jak jest tam olej, to zostaw go w spokoju.

Podsumowując. Opony, łożyska (no źle złożone - mercedes określa jakim momentem je dokręcić) podpora wału.

P.s. A weź sprawdź na trasie czy z przodu nie grzeją się piasty.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Pietrzak
VIP
Posty: 249
Rejestracja: 4 cze 2009, o 18:39
VIN:
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Pietrzak »

marek grunenberg pisze:Kolego Pietrzak,piszesz że uszkodzony mechanizm różnicowy a każesz wymienić koło i wałek atakujący :wysmiewacz: no no pozazdrościć wiedzy :wstyd: Pozdrawiam!
Widać,że się znasz nawet na nazewnictwie i nie wiesz z czego składa się mechanizm różnicowy.Ale z Ciebie mądrala!Poucz się trochę! Pozdrawiam!
Aleksander Pietrzak C220 CDI kombi, automat.
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

Czy ktoś z kolegów orientuje się jaka jest cena podpory wału napędowego i jak się upewnić a raczej sprawdzić czy to przyczyna buczenia w czasie jazdy ?
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

lukzlo22 154zł + 99zł łożysko (ASO Lenartowicz Lublin). Podpora powinna być w miarę elastyczna. Gdy szarpniesz za wał powinien uginać się (jeśli łożysko ma luz, to wyczujesz). Wymiana jest prosta, ale kup sobie płyn zapobiegający odkręcaniu śrub. Jeśli będziesz się dobierał, to daj znać, to opiszę dokładnie całą procedurę.

Na Twoim miejscu sprawdziłbym poduszkę skrzyni. Trzeba odkręcić podporę skrzyni od nadwozia (6 śrub) i z tego co wiem od skrzyni (2 śruby).
Poduszka pod skrzynią jest głównym podejrzanym, ale wał też możesz sprawdzić. U mnie łożysko na wale delikatnie pojękiwać zaczynało, ale wymieniałem podporę z innego powodu (zaczął mi szarpać przy ruszaniu).

P.S. Podporę skrzyni widać po odkręceniu plastikowej osłony pod skrzynią, a do osiągnięcia pełnego dostępu do skrzyni biegów prawdopodobna będzie konieczność zdjęcia jednej z osłon termicznych. Żeby dostać się do suki (podpory wału napędowego) musisz zdjąć ostatnią (patrząc od przodu samochodu) osłonę termiczną nad wydechem.

P.S.2. Uważaj na katalizator mocno się rozgrzewa i długo trzyma wysoką temperaturę.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

V126, bardzo dziękuję za poradę, czyli w zasadzie to można wymienić samo łożysko w podporze jeśli(o ile podpora będzie w porządku) się okaże że to ta franca hałasuje ? Czyli z tego co piszesz wynika że wymiana poduszki skrzyni jest łatwiejsza(mniej rozkręcania).
Ostatnio zmieniony 3 maja 2011, o 18:22 przez lukzlo22, łącznie zmieniany 2 razy.
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Można wymienić samo łożysko (ja kupiłem dobre za 20zł). Z poduszką skrzyni jest mniej zabawy, bo nie musisz zdejmować tylnej części wału, zbijać łożyska z wału i wybijać łożyska z podpory. A później jeszcze montaż.
Luz w łożysku suki powinieneś wyczuć rękami szarpiąc za wał. U mnie luz był niewyczuwalny stąd minimalne wycie.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

V126, No więc jestem po oględzinach u mechanika, no i wynika z tego że wszystko jest w porządku. Strasznie nie lubię jak coś do końca jest nie jasne, czyli może być tak że gdzieś zaczyna się dopiero coś zużywać a jeszcze nie widać tej przyczyny(luzów zero). Całkiem możliwe że hałasują mi opony z przodu, są one oczywiście produkcji "china" Ling Long-wzór jodełki. Z tyłu mam bridgstone-y nowe bo już musiałem wymienić, no a że przód się słabiej zużywa i są jeszcze w bardzo dobrej kondycji to je zostawiłem :bezradny:
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
krzys1001
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
VIN:
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 »

"chińskie jodełki" lubią hałasować. Zamień na próbę opony przód na tył i zobacz co będzie się wtedy działo.
Ostatnio zmieniony 12 maja 2011, o 14:33 przez krzys1001, łącznie zmieniany 1 raz.
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

lukzlo22 poduszkę skrzyni oglądaliście? Do oględzin trzeba ją wyjąć. :ok:
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”