A kiere masz prosto czy krzywi?don pisze:Ja walczę z geometrią ale cały czas delikatnie ciągnie w prawo.
GEOMETRIA ZAWIESZENIA
Moderator: Dziki Mar
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
- memorize
- VIP
- Posty: 65
- Rejestracja: 9 wrz 2014, o 14:29
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
Witam mam problem wymienilem opony z zimowych na letnie zakupilem nowe aluminiowe felgi zalozylem je i strasznie sciaga mi auto na lewo. Zbieznosc zrobiona prawidlowo a auto dalej sciaga.. Czy zamienic kola z lewo na prawo i zobaczyc czy bedzie jakas reakcja czy znow pojechac na diagnostyke zeby dokladniej sprawdzili?
C180 Kompresor W203 Kombi VIN: WDB2032461f840472
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
memorize, a która opona nie jest uszkodzona. Np. kordy na barku? Od wewnętrznej strony skoro nie widać na zewnątrz. Jeżeli to nastąpiło bezpośrednio po wymianie i po drodze w nic nie przywaliles lub dziury nie złapałeś to muszą być koła.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
- memorize
- VIP
- Posty: 65
- Rejestracja: 9 wrz 2014, o 14:29
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
Kola zamienione Sciaga na lewo ale mniej... Podejrzewam ze jest to wina chyba opon, tylko ze zastanawia mnie to ze w poprzednim sezonie auto jezdzilo jak po sznurku na tych oponach a teraz nagle po zmianie sciaga na lewo...
Opony lezaly pod dachem ladnie ulozone nie na dworzu dlatego mam zagadke...
Ale jak nic sie nie zmieni zaloze zimowe i zobacze czy sciaga na nich...
Opony lezaly pod dachem ladnie ulozone nie na dworzu dlatego mam zagadke...
Ale jak nic sie nie zmieni zaloze zimowe i zobacze czy sciaga na nich...
C180 Kompresor W203 Kombi VIN: WDB2032461f840472
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
Możliwe jest, że w ubiegłym sezonie opony, które są obecnie problemem były na osi tylnej. Może być też, że się która uszkodziła podczas przekładania
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Założ te zimówki tylko na przód, to nic nie kosztuje pod garażem a jeśli problem będzie dalej zrób geometrię. Jeszcze nie słyszałem, żeby przez leżakowani zimą i to normalne jak piszesz opony się pokrzywiły. Może przy zmianie zimowek na letnie coś się zapiekło i jakiś magik potraktował sprawę z młotka grubo?memorize pisze:Kola zamienione Sciaga na lewo ale mniej... Podejrzewam ze jest to wina chyba opon, tylko ze zastanawia mnie to ze w poprzednim sezonie auto jezdzilo jak po sznurku na tych oponach a teraz nagle po zmianie sciaga na lewo...
CL203 WDB2037461A802397
- memorize
- VIP
- Posty: 65
- Rejestracja: 9 wrz 2014, o 14:29
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
Supi to sa te same opony takie jak byly w tam tym roku i tak samo zalozone... tez byly z przodu.. A przy wymianie bylem obecny i kontrolowalem specow...
Na chwile obecna po zmianie stron juz tak nie sciaga..
Jezeli nic sie nie zmieni to zaloze zimowki i bedzie wiadomo
Na chwile obecna po zmianie stron juz tak nie sciaga..
Jezeli nic sie nie zmieni to zaloze zimowki i bedzie wiadomo
C180 Kompresor W203 Kombi VIN: WDB2032461f840472
-
- Użytkownik
- Posty: 48
- Rejestracja: 15 lut 2015, o 13:06
- VIN:
- Lokalizacja: Nasielsk
Podepnę się pod ten temat aby nowego nie zakładać.
No więc mam problem. Wymieniłem, dla świętego spokoju komplet wahaczy z przodu, łączniki stabilizatora i końcówki drążków, gumy.
Wstawione części to Lemford. Do tego nowe oryginalne sprężyny, górne poduszki z łożyskami też w oryginale i efekt końcowy taki.
Prawe koło u góry jest lekko wciśnięte do środka (w sensie położone), lewe stoi prosto w stosunku do krawędzi górnej błotnika.
Dzwonek był właśnie w prawe koło, sanki wymienione również. I teraz z tego co wiem, to do zmiany kątów, trzeba dokupić śruby z regulacją.
Chyba że to nie ten kąt się ustawia tymi śrubami. Ale podobno regulacja i tak jest w bardzo małym zakresie.
Patrzyłem na kielich, amortyzator też był sprawdzany czy nie krzywy, jak był zdejmowana do zmiany sprężyn, wahacze nowe i końcówki drążka też nowe. Sanki drugie ładnie pasowały, a koło nie stoi prosto. Patrząc z przodu czy z tyłu wyraźnie widać, że góra się bardziej chowa niż dół.
Czy może można to ten kat wyregulować wkręcając lub wykręcając końcówkę drążka, bo jakby j a wkręcić, to teoretycznie powinna wciągnąć dół koła
do środka. Ja nie mechanik, więc jeśli bzdurę napisałem , to proszę o wyrozumiałość A i jeszcze jedno, auto nie ściąga na żadną stronę.
No więc mam problem. Wymieniłem, dla świętego spokoju komplet wahaczy z przodu, łączniki stabilizatora i końcówki drążków, gumy.
Wstawione części to Lemford. Do tego nowe oryginalne sprężyny, górne poduszki z łożyskami też w oryginale i efekt końcowy taki.
Prawe koło u góry jest lekko wciśnięte do środka (w sensie położone), lewe stoi prosto w stosunku do krawędzi górnej błotnika.
Dzwonek był właśnie w prawe koło, sanki wymienione również. I teraz z tego co wiem, to do zmiany kątów, trzeba dokupić śruby z regulacją.
Chyba że to nie ten kąt się ustawia tymi śrubami. Ale podobno regulacja i tak jest w bardzo małym zakresie.
Patrzyłem na kielich, amortyzator też był sprawdzany czy nie krzywy, jak był zdejmowana do zmiany sprężyn, wahacze nowe i końcówki drążka też nowe. Sanki drugie ładnie pasowały, a koło nie stoi prosto. Patrząc z przodu czy z tyłu wyraźnie widać, że góra się bardziej chowa niż dół.
Czy może można to ten kat wyregulować wkręcając lub wykręcając końcówkę drążka, bo jakby j a wkręcić, to teoretycznie powinna wciągnąć dół koła
do środka. Ja nie mechanik, więc jeśli bzdurę napisałem , to proszę o wyrozumiałość A i jeszcze jedno, auto nie ściąga na żadną stronę.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2015, o 18:32 przez waldik, łącznie zmieniany 2 razy.
W203 C180 Kompressor 143KM 2005r
m271 manual WDB2030461A858168
m271 manual WDB2030461A858168
-
- Użytkownik
- Posty: 114
- Rejestracja: 21 mar 2015, o 16:48
- VIN:
- Lokalizacja: SCI
Na oko nic nie zrobisz. Podjedź na geometrię i będziesz wiedział co jest nie tak.
Końcówką drążka regulujesz zbieżność a ta ma się do kąta prawie nijak.
Jeszcze wyprzedzenie sworznia zwrotnicy też mam wpływ na kąt.
Generalnie najpierw reguluje się kąty pochylenia następnie resztę.
Na dobrym sprzęcie będziesz miał jeszcze taki parametr jak nierównoległość osi oraz śladowość.
Jak auto po dzwonie to jest pytanie co było robione z blachą? Być może masz przesunięte pod kątem nadkole.
Końcówką drążka regulujesz zbieżność a ta ma się do kąta prawie nijak.
Jeszcze wyprzedzenie sworznia zwrotnicy też mam wpływ na kąt.
Generalnie najpierw reguluje się kąty pochylenia następnie resztę.
Na dobrym sprzęcie będziesz miał jeszcze taki parametr jak nierównoległość osi oraz śladowość.
Jak auto po dzwonie to jest pytanie co było robione z blachą? Być może masz przesunięte pod kątem nadkole.
220Cdi - WDB2032081F9913509
Były W123 250, W124 300TE 4matic, W 124 320CE
Były W123 250, W124 300TE 4matic, W 124 320CE
-
- Użytkownik
- Posty: 48
- Rejestracja: 15 lut 2015, o 13:06
- VIN:
- Lokalizacja: Nasielsk
Wymieniane były przednie sanki, bo pękł dolny zaczep mocowania wachacza, uszczypał się. Do tego nowe nadkole (błotnik prawy z nadkolem). Podłużnica i kielich nie ruszony. Nowa lampa i maska, bo była z prawiej strony na rogu zagięta.
Nic to sprawdze, geometrię. W każdym razie jak się patrzy na koło to odsepy między lewą i praw cześcią nadkola są takie same, jedyny mankament, to że górna część koła jest bardziej schowana w nadkolu, a dół wsytaje (lewe stoi równo). Więc tu raczej chodzi o ustawienie kąta przy MC Personie, ale tam są 2 śruby i zdaje się, że nie ma tam w standardzie żadnej regulacji. Trzeba by rozwiercać otwory.
Nic to sprawdze, geometrię. W każdym razie jak się patrzy na koło to odsepy między lewą i praw cześcią nadkola są takie same, jedyny mankament, to że górna część koła jest bardziej schowana w nadkolu, a dół wsytaje (lewe stoi równo). Więc tu raczej chodzi o ustawienie kąta przy MC Personie, ale tam są 2 śruby i zdaje się, że nie ma tam w standardzie żadnej regulacji. Trzeba by rozwiercać otwory.
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2015, o 11:56 przez waldik, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 C180 Kompressor 143KM 2005r
m271 manual WDB2030461A858168
m271 manual WDB2030461A858168
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
waldik pisze:Trzeba by rozwiercać otwory.
jesteś pewny? Poza tym ciekaw jestem, czy te klamoty wymieniali Ci tak jak trzeba, czy też wsio skręcili do końca "w górze"?waldik pisze:nie ma tam w standardzie żadnej regulacji
Regulacja jest realizowana za pomocą A 000 330 00 18 Nic nie rozwiercaj .............. no chyba, że dziurę w uchu
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2015, o 12:26 przez supi, łącznie zmieniany 3 razy.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
-
- Użytkownik
- Posty: 48
- Rejestracja: 15 lut 2015, o 13:06
- VIN:
- Lokalizacja: Nasielsk
Hehe.. dzięki @supi, jak się dowiem że skręcali w górze, to im chyba dupy skopie.
Ta śruba to jest w standardzie, czy trzeba dokupić w ASO? I masz gdzieś zdjęcie/schemat gdzie ta śruba jest w zawieszeniu? Tym razem będę nad nimi stał i wolę wiedzieć, czy powinni kręcić, choć teoretycznie powinni wiedzieć
Ta śruba to jest w standardzie, czy trzeba dokupić w ASO? I masz gdzieś zdjęcie/schemat gdzie ta śruba jest w zawieszeniu? Tym razem będę nad nimi stał i wolę wiedzieć, czy powinni kręcić, choć teoretycznie powinni wiedzieć
W203 C180 Kompressor 143KM 2005r
m271 manual WDB2030461A858168
m271 manual WDB2030461A858168
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
waldik, tuleja wahacza.
[ Dodano: Wto 28 Kwi, 15 12:48 ]
Zajrzyj na drugie forum, tam masz dokument do poczytania
[ Dodano: Wto 28 Kwi, 15 12:48 ]
Zajrzyj na drugie forum, tam masz dokument do poczytania
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2015, o 12:51 przez supi, łącznie zmieniany 2 razy.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
-
- Użytkownik
- Posty: 48
- Rejestracja: 15 lut 2015, o 13:06
- VIN:
- Lokalizacja: Nasielsk
No i się all wyjaśniło. Koło stoi dobrze problemem jest błotnik. Niby od tego samego modelu, od polifta, niby oryginał, a jednak w części przedniej tak od połowy błotnika patrząc ku przodowi (od najwyższego punkt rantu nadkola) jest lekko wybrzuszony na zewnątrz. Jak się go dociśnie to widać ze jest lepiej, tylko. Myślałem o jego podgięciu do środka, ale jak się go dociska mocno to wtedy wypycha zderzak do przodu, bo jak wiadomo jest on spięty ze zderzakiem ślizgiem. Przed złożeniem all punkty były sprawdzane i podłużnica nie byłą ruszana, kielich nie podbity. Tak więc nie podoba mi się błotnik.
W203 C180 Kompressor 143KM 2005r
m271 manual WDB2030461A858168
m271 manual WDB2030461A858168