GEOMETRIA ZAWIESZENIA

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

don pisze:Ja walczę z geometrią ale cały czas delikatnie ciągnie w prawo.
A kiere masz prosto czy krzywi?
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
memorize
VIP
Posty: 65
Rejestracja: 9 wrz 2014, o 14:29
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: memorize »

Witam mam problem wymienilem opony z zimowych na letnie zakupilem nowe aluminiowe felgi zalozylem je i strasznie sciaga mi auto na lewo. Zbieznosc zrobiona prawidlowo a auto dalej sciaga.. Czy zamienic kola z lewo na prawo i zobaczyc czy bedzie jakas reakcja czy znow pojechac na diagnostyke zeby dokladniej sprawdzili?
C180 Kompresor W203 Kombi VIN: WDB2032461f840472
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

memorize, a która opona nie jest uszkodzona. Np. kordy na barku? Od wewnętrznej strony skoro nie widać na zewnątrz. Jeżeli to nastąpiło bezpośrednio po wymianie i po drodze w nic nie przywaliles lub dziury nie złapałeś to muszą być koła.
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

memorize pisze:Czy zamienic kola z lewo na prawo i zobaczyc czy bedzie jakas reakcja
Od tego się zaczyna za zwyczaj w takim przypadku. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
memorize
VIP
Posty: 65
Rejestracja: 9 wrz 2014, o 14:29
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: memorize »

Kola zamienione Sciaga na lewo ale mniej... Podejrzewam ze jest to wina chyba opon, tylko ze zastanawia mnie to ze w poprzednim sezonie auto jezdzilo jak po sznurku na tych oponach a teraz nagle po zmianie sciaga na lewo...
Opony lezaly pod dachem ladnie ulozone nie na dworzu dlatego mam zagadke...
Ale jak nic sie nie zmieni zaloze zimowe i zobacze czy sciaga na nich...
C180 Kompresor W203 Kombi VIN: WDB2032461f840472
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Możliwe jest, że w ubiegłym sezonie opony, które są obecnie problemem były na osi tylnej. Może być też, że się która uszkodziła podczas przekładania :bezradny:
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

memorize pisze:Kola zamienione Sciaga na lewo ale mniej... Podejrzewam ze jest to wina chyba opon, tylko ze zastanawia mnie to ze w poprzednim sezonie auto jezdzilo jak po sznurku na tych oponach a teraz nagle po zmianie sciaga na lewo...
Założ te zimówki tylko na przód, to nic nie kosztuje pod garażem a jeśli problem będzie dalej zrób geometrię. Jeszcze nie słyszałem, żeby przez leżakowani zimą i to normalne jak piszesz opony się pokrzywiły. :mysli: Może przy zmianie zimowek na letnie coś się zapiekło i jakiś magik potraktował sprawę z młotka grubo? :mysli:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
memorize
VIP
Posty: 65
Rejestracja: 9 wrz 2014, o 14:29
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: memorize »

Supi to sa te same opony takie jak byly w tam tym roku i tak samo zalozone... tez byly z przodu.. A przy wymianie bylem obecny i kontrolowalem specow...
Na chwile obecna po zmianie stron juz tak nie sciaga..
Jezeli nic sie nie zmieni to zaloze zimowki i bedzie wiadomo :ok:
C180 Kompresor W203 Kombi VIN: WDB2032461f840472
waldik
Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 15 lut 2015, o 13:06
VIN:
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: waldik »

Podepnę się pod ten temat aby nowego nie zakładać.
No więc mam problem. Wymieniłem, dla świętego spokoju komplet wahaczy z przodu, łączniki stabilizatora i końcówki drążków, gumy.
Wstawione części to Lemford. Do tego nowe oryginalne sprężyny, górne poduszki z łożyskami też w oryginale i efekt końcowy taki.
Prawe koło u góry jest lekko wciśnięte do środka (w sensie położone), lewe stoi prosto w stosunku do krawędzi górnej błotnika.
Dzwonek był właśnie w prawe koło, sanki wymienione również. I teraz z tego co wiem, to do zmiany kątów, trzeba dokupić śruby z regulacją.
Chyba że to nie ten kąt się ustawia tymi śrubami. Ale podobno regulacja i tak jest w bardzo małym zakresie.
Patrzyłem na kielich, amortyzator też był sprawdzany czy nie krzywy, jak był zdejmowana do zmiany sprężyn, wahacze nowe i końcówki drążka też nowe. Sanki drugie ładnie pasowały, a koło nie stoi prosto. Patrząc z przodu czy z tyłu wyraźnie widać, że góra się bardziej chowa niż dół.
Czy może można to ten kat wyregulować wkręcając lub wykręcając końcówkę drążka, bo jakby j a wkręcić, to teoretycznie powinna wciągnąć dół koła
do środka. Ja nie mechanik, więc jeśli bzdurę napisałem , to proszę o wyrozumiałość :D A i jeszcze jedno, auto nie ściąga na żadną stronę.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2015, o 18:32 przez waldik, łącznie zmieniany 2 razy.
W203 C180 Kompressor 143KM 2005r
m271 manual WDB2030461A858168
seven
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 21 mar 2015, o 16:48
VIN:
Lokalizacja: SCI

Post autor: seven »

Na oko nic nie zrobisz. Podjedź na geometrię i będziesz wiedział co jest nie tak.
Końcówką drążka regulujesz zbieżność a ta ma się do kąta prawie nijak.
Jeszcze wyprzedzenie sworznia zwrotnicy też mam wpływ na kąt.
Generalnie najpierw reguluje się kąty pochylenia następnie resztę.
Na dobrym sprzęcie będziesz miał jeszcze taki parametr jak nierównoległość osi oraz śladowość.
Jak auto po dzwonie to jest pytanie co było robione z blachą? Być może masz przesunięte pod kątem nadkole.
220Cdi - WDB2032081F9913509
Były W123 250, W124 300TE 4matic, W 124 320CE
waldik
Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 15 lut 2015, o 13:06
VIN:
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: waldik »

Wymieniane były przednie sanki, bo pękł dolny zaczep mocowania wachacza, uszczypał się. Do tego nowe nadkole (błotnik prawy z nadkolem). Podłużnica i kielich nie ruszony. Nowa lampa i maska, bo była z prawiej strony na rogu zagięta.
Nic to sprawdze, geometrię. W każdym razie jak się patrzy na koło to odsepy między lewą i praw cześcią nadkola są takie same, jedyny mankament, to że górna część koła jest bardziej schowana w nadkolu, a dół wsytaje (lewe stoi równo). Więc tu raczej chodzi o ustawienie kąta przy MC Personie, ale tam są 2 śruby i zdaje się, że nie ma tam w standardzie żadnej regulacji. Trzeba by rozwiercać otwory.
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2015, o 11:56 przez waldik, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 C180 Kompressor 143KM 2005r
m271 manual WDB2030461A858168
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

waldik pisze:Trzeba by rozwiercać otwory.
:glupek:
waldik pisze:nie ma tam w standardzie żadnej regulacji
jesteś pewny? Poza tym ciekaw jestem, czy te klamoty wymieniali Ci tak jak trzeba, czy też wsio skręcili do końca "w górze"?

Regulacja jest realizowana za pomocą A 000 330 00 18 Nic nie rozwiercaj :nunu: .............. no chyba, że dziurę w uchu :rotfl:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2015, o 12:26 przez supi, łącznie zmieniany 3 razy.
waldik
Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 15 lut 2015, o 13:06
VIN:
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: waldik »

Hehe.. dzięki @supi, jak się dowiem że skręcali w górze, to im chyba dupy skopie.
Ta śruba to jest w standardzie, czy trzeba dokupić w ASO? I masz gdzieś zdjęcie/schemat gdzie ta śruba jest w zawieszeniu? Tym razem będę nad nimi stał i wolę wiedzieć, czy powinni kręcić, choć teoretycznie powinni wiedzieć ;)
W203 C180 Kompressor 143KM 2005r
m271 manual WDB2030461A858168
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

waldik, tuleja wahacza.



[ Dodano: Wto 28 Kwi, 15 12:48 ]
Zajrzyj na drugie forum, tam masz dokument do poczytania :usmiech:Obrazek
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2015, o 12:51 przez supi, łącznie zmieniany 2 razy.
waldik
Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 15 lut 2015, o 13:06
VIN:
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: waldik »

No i się all wyjaśniło. Koło stoi dobrze problemem jest błotnik. Niby od tego samego modelu, od polifta, niby oryginał, a jednak w części przedniej tak od połowy błotnika patrząc ku przodowi (od najwyższego punkt rantu nadkola) jest lekko wybrzuszony na zewnątrz. Jak się go dociśnie to widać ze jest lepiej, tylko. Myślałem o jego podgięciu do środka, ale jak się go dociska mocno to wtedy wypycha zderzak do przodu, bo jak wiadomo jest on spięty ze zderzakiem ślizgiem. Przed złożeniem all punkty były sprawdzane i podłużnica nie byłą ruszana, kielich nie podbity. Tak więc nie podoba mi się błotnik.
W203 C180 Kompressor 143KM 2005r
m271 manual WDB2030461A858168
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”