GEOMETRIA ZAWIESZENIA

Moderator: Dziki Mar

Lewy9990
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 6 sie 2016, o 11:20
VIN: WDB2032181F546870

Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA

Post autor: Lewy9990 »

Witam. Skoro jest to wątek o geometrii to mam zagadke. Pół roku temu wymieniłem tuleje pływające z tyłu. Zbieżność została ustawiona, wszystko na "zielono". Zrobiłem około 8 tys km. i z tyłu na wewnętrznych stronach opony powyłaziły druty. Opony było około 6 mm po obu stronach. I teraz pojechałem do tych co zrobili mi zbieżność i Pola wyszły takie same. Tyle że kąty pochylenia tylnych kół były -1.36 stopnia. Zawieszenie jest obniżone.... chyba takiego już kupiłem w końcu to AMG. Nie wydaje wam się ze -1.36 to za dużo? Jeśli tak to jest cholerny problem bo z tego co się orientowałem to tył jest nie regulowany jeśli chodzi o pochylenie koła...?
C30 AMG CDI kombi 2004 program około 280 :mb:
bynio1991
VIP
Posty: 90
Rejestracja: 5 lip 2016, o 13:22
VIN:

Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA

Post autor: bynio1991 »

Panowie proszę o interpretację wyników geometrii kół... diagnosta mówi, że mam krzywą zwrotnicę w lewym tylnym kole (w sumie nie wiem po czym to stwierdził - byłem przy wszystkim i za bardzo się nie przykładał do tego co robi..) przez co pochylenie jest za duże. Czy ma rację ?

Wahacze z tyłu nie mają wpływu na pochylenie koła ?

Mam jednak problem z tym kołem przy powolutkiej jeździe i dodawaniu gazu lub przy ruszaniu słychać takie cyknięcie z tego koła (jakby stuknąć o siebie dwa klucze do drzwi)... nie mogę znaleźć przyczyny (rozebrałem do szczęk od ręcznego i wszystko ok sie wydaje).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 C220 CDI, 2001r.
WDB2030061A042366
Awatar użytkownika
viwaldi
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 2 sie 2017, o 13:12
VIN: brak VIN
Kontakt:

Re:

Post autor: viwaldi »

waldik pisze: 27 kwie 2015, o 18:29 Podepnę się pod ten temat aby nowego nie zakładać.
No więc mam problem. Wymieniłem, dla świętego spokoju komplet wahaczy z przodu, łączniki stabilizatora i końcówki drążków, gumy.
Wstawione części to Lemford. Do tego nowe oryginalne sprężyny, górne poduszki z łożyskami też w oryginale i efekt końcowy taki.
Prawe koło u góry jest lekko wciśnięte do środka (w sensie położone), lewe stoi prosto w stosunku do krawędzi górnej błotnika.
Dzwonek był właśnie w prawe koło, sanki wymienione również. I teraz z tego co wiem, to do zmiany kątów, trzeba dokupić śruby z regulacją.
Chyba że to nie ten kąt się ustawia tymi śrubami. Ale podobno regulacja i tak jest w bardzo małym zakresie.
Patrzyłem na kielich, amortyzator też był sprawdzany czy nie krzywy, jak był zdejmowana do zmiany sprężyn, wahacze nowe i końcówki drążka też nowe. Sanki drugie ładnie pasowały, a koło nie stoi prosto. Patrząc z przodu czy z tyłu wyraźnie widać, że góra się bardziej chowa niż dół.
Czy może można to ten kat wyregulować wkręcając lub wykręcając końcówkę drążka, bo jakby j a wkręcić, to teoretycznie powinna wciągnąć dół koła
do środka. Ja nie mechanik, więc jeśli bzdurę napisałem , to proszę o wyrozumiałość :D A i jeszcze jedno, auto nie ściąga na żadną stronę.
eeeeee być może może masz skoślawiony błotnik , auto nie stoi na wypoziomowanym miejscu , a efekt wizualny dodaje ci febry . nie to na pewno jet okey , sanki aluminiowe trzymają cały przód , podobnie z tyłem , tu zaczynamy geometrie . jesli jak piszesz ze lawa jest cala , i zamocowana prawidłowo to niema opcji zeby koła były koślawe to nie 126 p gdzie po wymianie resora byly schody
Awatar użytkownika
viwaldi
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 2 sie 2017, o 13:12
VIN: brak VIN
Kontakt:

Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA

Post autor: viwaldi »

spy02 pisze: 13 gru 2016, o 18:38 Jeżeli to nieodpowiedni temat to przepraszam z góry, nic właściwszego nie znalazłem.

Byłem na ustawianiu zbieżności, z racji tego, że auto ściągało w lewo. Wyniki pokazane są na wydrukach. Czy te wartości są poprawne?
niechluj :censored: , zrobił tak by w parametrze się mieścił
, takiego gnoja to wysadzić w powietrze . PS w 203 ma z przodu TYLKO REGULOWANĄ ZBIERZNOŚĆ . :zly: za kąty wyprzedzenia zwrotnicy odpowiada nie regulowany wahacz dolny ( metalowy ) górny elminium :rotfl: to kąt pochylenia który jest stały . regulacja polega tylko i wyłącznie na zbieżności która u ciebie jest dopuszczalna , ale bardzo zróżnicowana dlatego masz taki efekt . ok jeśli auto miało dzwona , to fajańsiasz powinien ci wyliczyć matematycznie ze w twoim przypadku należy założyć śrubę mimośrodową z w 211 i następnie jeśli wie fajańsiarz wyregulować do -1 oba koła

admin: Na forum nie używamy wulgaryzmów, a posty piszemy zgodnie z zasadami pisowni języka polskiego. Niechlujnie napisany post oznacza brak szacunku dla innych czytających go osób. Tym razem ortografię poprawiłem, ale następnym razem od razu kasuję. Regulamin forum
dariusz1977
VIP
Posty: 50
Rejestracja: 7 paź 2018, o 20:23
VIN: wdb2030421f435586
Lokalizacja: Katowice

Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA

Post autor: dariusz1977 »

Czy dysponuje ktoś wstępnymi/zalecanymi nastawami do geometrii w avantgarde dla sedana bo domyślam się że mogą się delikatnie różnić od standardowych dla zawieszenia np. classic?
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA

Post autor: polofix »

dariusz1977 pisze: 11 paź 2018, o 15:08 Czy dysponuje ktoś wstępnymi/zalecanymi nastawami do geometrii w avantgarde dla sedana bo domyślam się że mogą się delikatnie różnić od standardowych dla zawieszenia np. classic?
W tym modelu czy to clasic, czy avantgarde zawieszenie ma to samo. Chyba, że po vinie wychodzi coś innego, ale nie zależy to od wersji stylistycznej.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
dariusz1977
VIP
Posty: 50
Rejestracja: 7 paź 2018, o 20:23
VIN: wdb2030421f435586
Lokalizacja: Katowice

Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA

Post autor: dariusz1977 »

http://www.w203.pl/download/file.php?id=9756 z tego co rozumiem to jest tam jakiś amg pack, jest dość sztywny i niski
Awatar użytkownika
7dziadek
VIP
Posty: 210
Rejestracja: 25 lis 2018, o 15:27
VIN: wdb2037061a401701

Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA

Post autor: 7dziadek »

U mnie wymieniono przegub drążka kier. lewego i lekko mi ściąga w lewo - czy trzeba zrobić całą geometrię czy tylko ustawić zbieżność ?
Ile kosztuje takie ustawienie zbieżności u was ?
C220-CDI Automat
COUPE 02r
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA

Post autor: olafik »

Że niby co wymieniono?
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA

Post autor: polofix »

olafik pisze: 26 gru 2018, o 14:36 Że niby co wymieniono?
''Przegub drążka'' poprzednik wyraził się prawidłowo. Np katalogach hurtowni z częściami nie ma kategorii ''końcówka drążka kierowniczego'', tylko właśnie jest to pierwsze.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3335
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA

Post autor: Przybek »

@7dziadek - po każdej ingerencji w przednie zawieszenie (za wyjątkiem mcphersonów i stabilizatora) oraz układ kierowniczy jedziemy na geometrię i to do kogoś kto się zna MB. Ja jeżdżę do gościa co ustawia MB od ponad 15 lat i płacę 70 zeta za przednia oś (jeżeli jest całość do ustawiania to 150) a auto idzie jak po szynach.
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA

Post autor: olafik »

polofix pisze: 26 gru 2018, o 16:38
olafik pisze: 26 gru 2018, o 14:36 Że niby co wymieniono?
''Przegub drążka'' poprzednik wyraził się prawidłowo. Np katalogach hurtowni z częściami nie ma kategorii ''końcówka drążka kierowniczego'', tylko właśnie jest to pierwsze.
No to może przykład hurtowni, która używa takiej nazwy, bo Ja się jeszcze nie spotkałem.
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA

Post autor: polofix »

olafik pisze: 26 gru 2018, o 18:50
polofix pisze: 26 gru 2018, o 16:38
olafik pisze: 26 gru 2018, o 14:36 Że niby co wymieniono?
''Przegub drążka'' poprzednik wyraził się prawidłowo. Np katalogach hurtowni z częściami nie ma kategorii ''końcówka drążka kierowniczego'', tylko właśnie jest to pierwsze.
No to może przykład hurtowni, która używa takiej nazwy, bo Ja się jeszcze nie spotkałem.
Auto Partner z Bierunia. Z początku też nie mogłem u nich znaleźć, ale już się przyzwyczaiłem.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
kokos1991
VIP
Posty: 32
Rejestracja: 24 sty 2017, o 19:42
VIN: WDB2030451A348074
Lokalizacja: Kluczbork

Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA

Post autor: kokos1991 »

Nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi w tym temacie. Czym konkretnie reguluje sie zbierznosc w tylniej osi? I co z katem?
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA

Post autor: polofix »

kokos1991 pisze: 3 kwie 2019, o 20:35 Nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi w tym temacie. Czym konkretnie reguluje sie zbierznosc w tylniej osi? I co z katem?
Jestem na etapie wymiany wahaczy. Niestety przeziębiłem się i nie dokończyłem dzieła. Ale z tego co widzę, to regulacja jednej strony odbywa się tylko poprzez śrubę z podkładkami mimośrodowymi , na jednym jedynym wahaczu, którym można regulować tylko zbieżność.
Kąta się nie da. U mnie prawe koło straciło delikatnie kąt pochyllenia, dlatego też postanowiłem wymienić cały komplet wahaczy, dla pewności, że będzie dobrze.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”