GEOMETRIA ZAWIESZENIA

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
masterxp
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 9 maja 2010, o 16:04
VIN:
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

GEOMETRIA ZAWIESZENIA

Post autor: masterxp » 25 wrz 2010, o 20:54

Witam mam pytania odnośnie geometrii bo niestety nigdzie nie doszukałem sie pełnych odpowiedzi na forum :bezradny:

Chodzi O Geometrie,tzn. czego ona dotyczy W Mercedesie w203,dodam ze rocznik to 2000.
"Obiło mi się o uszy" że w w203 regulowany jest tylko przód czyli zbieżność i Kąty z przodu (tył nieregulowany?)
Zmieniałem wachacze z przodu oraz drażki kierownicze ogólnie przekładnia kierownicza była wyciągana i regenerowana.Planuje zmienic tuleje pływająca z tyłu i amortyzatory,dlatego myśle czy napierw jak zrobie geometrie to czy np za miesiac bede mogł te amortyzatory i tuleje z tylu zmienic skoro tyl jest nie regulowany? :ostr:
Jeszcze pytanie co do śrub "mimośrodowych" do regulacji geometrii czy zawsze je trzeba wymieniac i ile ich jest? :oczko: :oczko:
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1521
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor » 25 wrz 2010, o 21:30

Tył też jest regulowany, ale po wymianie tulei pływających tyłu teoretycznie nie trzeba ruszać.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
masterxp
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 9 maja 2010, o 16:04
VIN:
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: masterxp » 27 wrz 2010, o 20:06

A jak to sie ma przy zmianie Amortyzatorow?(przod i tył) i generalnie po czym sie robi geometrie? :usmiech:
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 932
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin » 27 wrz 2010, o 21:06

Z tego co wiem, to przy amorach nie, na pewno przy drążkach kierowniczych i wahaczach
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 680
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 » 27 wrz 2010, o 21:56

w203 z przodu generalnie po niczym nie trzeba (poza drążkami i końcówkami) Macpherson nie ma żądnych możliwości regulacji, to samo tyczy się wahaczy. Otwory normalnie nie żądne jajowate założyć inaczej niż był się nie da. Oczywiście przy jakimś kompletnym remoncie zawieszenia warto sprawdzić czy na pewno nić się nie zmieniło. Ale wymieniając pojedynczy element możesz spokojnie jechać.
(chyba że wcześniej była ingerencja polegająca np na rozpiłowaniu otworu przeginanie wachacza czy też Macphersona. (powypadkowe auta mogą mieć takie operacje porobione)
Teraz firmy samochodowe mało kiedy robią możliwości regulacji. Już nie te czasy.
Nowy elemet i kaska :)
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Awatar użytkownika
masterxp
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 9 maja 2010, o 16:04
VIN:
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: masterxp » 29 wrz 2010, o 10:04

W AUTODACIE jest napisane że tył jest nie regulowany tylko przod dodam że to SEDAN może w kombi jest inaczej ? albo autodata sie myli. a ktos wie o tych srubach na dolnych wachaczach do regulacji czy trzeba wymieniac czy ktos to wymienial ? :usmiech:
ziolek
VIP
Posty: 23
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 19:45
VIN:
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: ziolek » 1 paź 2010, o 09:07

Ja ostatnio wymieniałem dolne wahacze w mojej :mb: Jedni mówią że zbieżność po takiej operacji trzeba wykonać inni, że nie. Ja dla spokoju sumienia pojechałem i zrobiłem zbieżność. Diagnosta mówił że nie była mocno przestawiona ale poprawił i teraz jest idealnie :usmiech: U mnie żadne śruby do regulacji nie były wymieniane. Tylko wahacze. Pozdro
Mercedes C200 CDI Classic, 2000r.
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 932
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin » 1 paź 2010, o 17:59

Tył jest regulowany!
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
Awatar użytkownika
masterxp
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 9 maja 2010, o 16:04
VIN:
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: masterxp » 1 paź 2010, o 20:28

mercmarcin pisze:Tył jest regulowany!
Zbieznosc kół tył i przod rozumiem że jest w mesiu ? niektórzy "strasza" że jest potrzebny rozpórka na koła ktora tylko ma serwis mercedesa (do ustawienia kątow z przodu)do idealnego ustawienia geometrii jezeli chodzi o SZCZECIN i że na "mimosrodach" prod sie reguluje :zmeczony:
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 793
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: wdb2032161f317227
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki » 1 paź 2010, o 22:02

masterxp pisze:niektórzy "strasza" że jest potrzebny rozpórka na koła
Tak faktycznie powinno wyglądać poprawne ustawianie zbieżności przodu. Koła rozpiera się z przodu (przed osią obrotu) z siłą 10kg aby zasymulować opór toczenia "ciągnący" koła w tył...
Mało który warsztat o tym wie lub posiada rozpórkę...
Do całkowitej poprawności ustawienia powinno się dodatkowo obciążyć drążek reakcyjny masą 50kg...

Oczywiście wszelkie elementy zawieszenia sprawne i bez luzów (łożyska też)...
W201 - wdb2011221a564892 - Darowany
S202 - wdb2021881f702312 - SPRZEDANY
S203 - wdb2032161F317227 - na sprzedaż...
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 932
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin » 1 paź 2010, o 22:02

Nie rozumiem twojego ostatniego posta.
Więc raz jeszcze napiszę, że w W203 regulowany jest przód i tył a to w jaki sposób to robią i co mówią na ten temat niektórzy mechanicy to zupełnie inna bajka.
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
Awatar użytkownika
masterxp
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 9 maja 2010, o 16:04
VIN:
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: masterxp » 17 paź 2010, o 00:13

I Geometria ustawiona TYŁ jest regulowany ale tylko zbieżnosc koł .Z przodu sa 2 kąty- Jeden kąt był zły ale akurat jak sie ustawiło zbieżnosc to sie ustawił wiec obeszło sie bez kręcenia na mimośrodach dodam że w aucie bylo duzo rzeczy wymieniane i geometria wlasciwie nie ruszona : drazek kierowniczy i regeneracja przekladni kierowniczej,3 wachacze,z tyłu amortyzatory i tuleje pływające. :usmiech:
don
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 1 wrz 2013, o 18:52
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: don » 7 wrz 2013, o 10:07

Ja walczę z geometrią ale cały czas delikatnie ciągnie w prawo. Całe zawieszenie w 100% sprawne, zero luzów nowe wahacze, tuleje, końcówki itp.

Im mocniej daje gaz tym bardziej i szybciej ściąga, gdy z gazu nogę zdejmę - auto ściąga mniej i wolniej - jednak cały czas.

sedan 2001
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5914
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart » 7 wrz 2013, o 10:20

Sprawdź też gniazda mocowania amorów strony na ktorą Cię ściaga. Może to to ... jak akurat przerabaim podbną kwestię w innym temacie. :mysli:
CL203 WDB2037461A802397

Chcesz kupić oryginalne części z ASO MB, to skontaktuj się z tym gościem member8010.html ... tu na forum. :tak:
Gdyniak
VIP
Posty: 2054
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak » 7 wrz 2013, o 23:45

don pisze:Ja walczę z geometrią ale cały czas delikatnie ciągnie w prawo.

Zamień opony stronami :ok:
Smartlandia pisze:Sprawdź też gniazda mocowania amorów strony na ktorą Cię ściaga.
Czyli konkretnie co?
Smartlandia pisze:Może to to ...

A może jeszcze tamto i tamto...
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”