Kierownica nie odbija po wymianie wahaczy

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
b_r
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 21 sie 2008, o 15:17
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Kierownica nie odbija po wymianie wahaczy

Post autor: b_r »

Witam, wczoraj miałem wymieniane przednie wahacze (dolne stalowe). Po wymianie kierownica nie odbija, tzn. sama się nie prostuje.Szczególnie uciążliwe jest to po zakrętach 90 stopni. Po puszczeniu kierownica zamiast sie prostować skręca jeszcze bardziej. Zgłosiłem tę usterkę do warsztatu w którym wymieniali mi te wahacze; odpowiedzieli, że gumy się jeszcze nie rozruszały i trzeba zrobić z 50 km i będzie w porządku. Przejechałem już około 80 km i ten feler dalej występuje. W warsztacie powiedzieli mi, że może ten model tak ma - pozostawiam to bez komentarza...
Wymienione wahacze to zamienniki - wcale nie najtańsze, razem z robocizna wyniosły mnie ponad 600zł. Patrzyłem cały czas jak mechanik je wymieniał i oprócz wymiany nic innego nie przestawiał. Możliwe, że trafiły się wadliwe albo, że coś sknocili przy montażu?
C200 CDI, sedan, 2002r.
Oliva

Post autor: Oliva »

Musisz ustawić zbieżność! A taki warsztat na drugi raz olej z góry. :dobani:
b_r
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 21 sie 2008, o 15:17
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: b_r »

Dzięki za szybką odpowiedź :usmiech: . A tę zbieżność to gdzie zbadać i gdzie ustawić? Warsztat? Stacja diagnostyczna?
C200 CDI, sedan, 2002r.
Awatar użytkownika
homontos
Moderator VIP
Posty: 504
Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
VIN:
Lokalizacja: gdynia

Post autor: homontos »

A po co zbieżność ??!!! Zbieżność ustawia się na końcówkach drążków. dolny wahacz nie ma nic z zbieżnością wspólnego. Poza tym przy wymianie wahacza odkręca się tylko punkty stałe zawieszenia bez możliwości innego przykręcenia jak poprzednio.

2 tyg temu też wymieniłem ten sam wahacz ale nie zauważyłem żadnych takich dziwnych sytuacji.
Awatar użytkownika
Artur_art
VIP
Posty: 979
Rejestracja: 4 lis 2007, o 17:37
VIN:
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Artur_art »

Nie wiem czy teraz nie powiem gafy ale czy przypadkiem nie ma na drążku cięgna które ustawia koła do jazdy na wprost?
Np. takiego jak kiedyś były w 125p
Awatar użytkownika
ks
VIP
Posty: 81
Rejestracja: 13 kwie 2008, o 19:13
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ks »

Panowie, wasze gwiazdy mają tylny napęd i kierownica nigdy nie będzie tak obijała jak by się marzyło. Ponato w203 ma swoją konkretną wagę co także wpływa na manewrowanie. Tego typu problemy były już omawiane w postach o wspomaganiu. W mojej ocenie twoje auto jest ok. Różnica którą zauważyłeś być może ujawniła inną usterkę np. wspomaganie lub inny element układu kierowniczego. Wymiana wahaczy na nowe nie mogła pogorszyć stanu technicznego samochodu. A że były to zamienniki, to już na pewno nie problem, przecież wahacz to pikuś w całej tej mechanice.
'01 C270 CDI S203 Elegance
cristoo
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 18 lut 2008, o 22:35
VIN:
Lokalizacja: WWA

Post autor: cristoo »

Witam,

Podłączam się do tematu..

Też miałem wymienianiu prawy dolny wahacz. Po naprawie zauważyłem że podczas kręcenie kierownicą podczas postoju przy włączony silniku na luzie słychać takie jakby buczenie. Ciche ale jednak słychać, przy odkręceniu do oporu w jedną lub drugą stronę słychać stuk. Przy jeździe mam wrażenie jakby auto było znacznie twardsze i głośniej pracowało zawieszenie. Odłos toczenia zmienia się wraz z nawierzchnią ale jedna słychać jakby szum.

Sęk w tym że przed wymianą tego nie było i bardzo mnie to dziwi. Może to nie ma nic wspólnego, może tak ma być. Pytam bo sam mam mieszane uczucia.

Jakieś pomysły ?

Dzięki za odpowiedz.
map8
VIP
Posty: 31
Rejestracja: 22 lis 2007, o 12:31
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: map8 »

A mi się wydaje, że wymiana wahacza może wpłynąć na zbieżność. Wahacz może być nieco dłuższy lub krótszy od oryginału i wtedy pojawią się różnice w zbieżności przed i po wymianie. Nawet 1-2 milimetry mogą mieć znaczenie.
pasta00
VIP
Posty: 167
Rejestracja: 23 lis 2007, o 21:48
VIN:
Lokalizacja: BIAŁOGARD

Post autor: pasta00 »

Ja wymieniałem wahacze dolne i górne, później pojechałem na zbieżnośc, ale z odbijaniem kierownicy nie miałem problemu, trochę to dziwne tak czy inaczej czeka cię wizyta w warsztacie, może lepiej w innym ...
piękna C klasa W203 CDI 220 2001r
b_r
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 21 sie 2008, o 15:17
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: b_r »

W najbliższym czasie pojadę zbadać zbieżność - oczywiście poźniej opiszę wynik badań.
Kolejną zmianą, którą jestem zaniepokojony jest to, że jak pisał cristoo samochód stał się twardszy. Oprócz tego zauważyłem tendencję do szarpania kierownicą przy najeżdżaniu na nierówności, np. wcześniej mogłem bez problemu przejechać po niewielkich dziurkach w jezdni bez trzymania kierownicy i samochód samoistnie nie skręcał kół. Teraz nie ma o czymś takim mowy. Po najechaniu na niewielkie nawet dziury czuję wyraźnie szarpanie kierownicą w lewo lub w prawo. A może tak powinno być tylko wcześniej byłem przyzwyczajony do niesprawnego działania układu kierowniczego??
A co sądzicie o tym co napisał Artur_art? Chodzi mi o to cięgno. Nie znam się i nie wiem czy coś takiego istnieje w W203 ale jeżeli tak to czy jest możliwe, że cos spaprali przy montażu?
C200 CDI, sedan, 2002r.
pasta00
VIP
Posty: 167
Rejestracja: 23 lis 2007, o 21:48
VIN:
Lokalizacja: BIAŁOGARD

Post autor: pasta00 »

Sorki, po wymianie moich wahaczy auto strasznie łapało koleiny i nie można było utrzymac go na drodze, po zbieżności jest oki do dziś, wydaje mi się że oto ci chodzi ratuje cię tylko zbieżnośc, i to jak naj :ok: szybciej... DZIAŁAJ.
piękna C klasa W203 CDI 220 2001r
b_r
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 21 sie 2008, o 15:17
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: b_r »

Właśnie! W koleinach to się jeździ jak po lodzie :haha: . Jutro albo nawet jeszcze dzisiaj się tym zajmę, poźniej opiszę czy coś się zmieniło to może ten temat jeszcze komuś w przyszłości posłuży.
C200 CDI, sedan, 2002r.
pasta00
VIP
Posty: 167
Rejestracja: 23 lis 2007, o 21:48
VIN:
Lokalizacja: BIAŁOGARD

Post autor: pasta00 »

Problem rozwiązany... ale nie wiem czy to pomoże ze skrętnym powrotem kierownicy czekamy na efekty. Działaj. :tak:
piękna C klasa W203 CDI 220 2001r
Awatar użytkownika
nawaho76
VIP
Posty: 120
Rejestracja: 26 paź 2007, o 20:52
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: nawaho76 »

Coś wam podpowiem. Otóż dolne wahacze stalowe mają taką specjalną tuleje która jest przystosowana do ustawiania kątów, jednak w orginale(z fabryki) wyjeżdża bez specjalnej śruby do tego służącej. (do kupienia w serwisie). Kupiłem kiedyś wahacz który był fabrycznie wadliwy i tuleja nie miała odpowiednich wypustków służących do ustawiania tych kątów. Po załozeniu wahacz ustawiał sie jak mu sie chciało , wiec musialem zmienić na dobry (droższy). A poza tym nie wiem czy zwróciłeś uwagę w jaki sposób były one dokręcane. Każda tuleja metalowo gumowa powinna być skręcana na stojącym samochodzie, ponieważ na wiszącym wstępnie naprężamy tuleje która po postawieniu auta na koła jest juz przeciągnięta i przez to nie pracuje jak trzeba a także szybko sie zrywa. W takim przypadku samochód rzeczywiście może byc twardszy i bardziej nerwowy. Jedź jak najszybciej na sprawdzenie pełnej zbieżnosci i sposobu dokręcenia tych tulei w wahaczach. Jak juz koledzy pisali wahacze różnia się między sobą długością, minimalnie ale jednak (ok 1-2mm). Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 sie 2008, o 23:05 przez nawaho76, łącznie zmieniany 1 raz.
S203 270cdi Elegance Automat 2002r
album_personal.php?user_id=36
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”