Mam pytanie do Was drodzy forumowicze - otóż w piastach tylnych kół są pozrywane gwinty. Może ktoś zawinił przy wymianie opon ale to nie istotne.
Uszkodzone są 4 z 10 gwintów. Teraz są nowe śruby ale nie są skręcone na maksa ale trzymają się w miarę mocno.
Teraz moje pytania:
- czy można naprawiać te gwinty przy pomocy np.: heilcoil?
- czy jesli nie można ich naprawiać, czy można go powiększyć do M14?
- jeśli trzeba wymieniać piastę czy da się to zrobić na aucie bez wymiany łożysk?
Piasta tylna - naprawa czy wymiana
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 111
- Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
- VIN: WDB2037461A362168
- Lokalizacja: GTC
-
- VIP
- Posty: 829
- Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
- VIN:
- Lokalizacja: wschowa
Re: Pisata tylna - naprawa czy wymiana
kolego to jest bezpieczenstwo wiec ja bym zmienil piasty a łozyska też i już nie podchodzisz do tego tematu
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
-
- VIP
- Posty: 111
- Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
- VIN: WDB2037461A362168
- Lokalizacja: GTC
Re: Pisata tylna - naprawa czy wymiana
Też jestem tego zdania ale dostałem propozycję naprawy stąd moje pytanie czy to ma szansę działać
Łożysko w w203 jest wprasowywane w "zwrotnicę"? Śruby przy niej są od regulacji geometrii czy są stałe?
Łożysko w w203 jest wprasowywane w "zwrotnicę"? Śruby przy niej są od regulacji geometrii czy są stałe?
-
- VIP
- Posty: 829
- Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
- VIN:
- Lokalizacja: wschowa
Re: Pisata tylna - naprawa czy wymiana
Sprężynka helicoli jest dobra ale patrząc z drugiej strony koło odkrecane co sezon co zmiana tarcz czy klocków i w dodatku materiału w piascie też nie jest dużo jak ją założysz to wszystko zbiera się na trwałość ja bym zmienił ale to moje zdanie A Ty rób jak uważasz
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
-
- VIP
- Posty: 111
- Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
- VIN: WDB2037461A362168
- Lokalizacja: GTC
Re: Piasta tylna - naprawa czy wymiana
Ja nie piszę, że chcę naprawiać - pytałem o Wasze opinie odnośnie typowo tego auta
Dalej co do tematu wymiany piasty - regulacja geometrii jest tylko po wewnętrznej stronie (od strony m.różnicowego) czy przy "zwrotnicy" również. Niby nie znalazłem nic o tym aby ktoś pisał ale wolę zapytać. Jak zrozumiałem z dostępnych informacji należy całą zwrotnicę zdemontować, wyprasować łożysko ze zwrotnicą i w to miejsce wprasować nowe elementy i nie muszę dawać do regulacji?
I jeszcze jedno - śruby w zestawach (imbusowe) to śruby od wahaczy/drążków tak?
Wybaczcie taką liczbę pytań ale nie miałem do czynienia z M-B do tej pory
Dalej co do tematu wymiany piasty - regulacja geometrii jest tylko po wewnętrznej stronie (od strony m.różnicowego) czy przy "zwrotnicy" również. Niby nie znalazłem nic o tym aby ktoś pisał ale wolę zapytać. Jak zrozumiałem z dostępnych informacji należy całą zwrotnicę zdemontować, wyprasować łożysko ze zwrotnicą i w to miejsce wprasować nowe elementy i nie muszę dawać do regulacji?
I jeszcze jedno - śruby w zestawach (imbusowe) to śruby od wahaczy/drążków tak?
Wybaczcie taką liczbę pytań ale nie miałem do czynienia z M-B do tej pory