ściąganie auta

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: ściąganie auta

Post autor: Przybek »

@Dziki, w tym wahaczu co wymienił...
Awatar użytkownika
sonko
VIP
Posty: 84
Rejestracja: 10 gru 2017, o 19:54
VIN: brak VIN

Re: ściąganie auta

Post autor: sonko »

wystarczyło zamontować 2 śruby, pochylenie ustawione już poprawnie, jakaś poprawa była
Edit:
po jakimś czasie wyszło że stabilizator trzeba było wymienić i tu już była znacząca poprawa
Ostatnio zmieniony 4 lis 2023, o 20:10 przez sonko, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: ściąganie auta

Post autor: Przybek »

A amory/poduszki/łożyska amorów masz zdrowe?
Awatar użytkownika
sonko
VIP
Posty: 84
Rejestracja: 10 gru 2017, o 19:54
VIN: brak VIN

Re: ściąganie auta

Post autor: sonko »

Amory z tyłu były wymieniane jakoś w zeszłym roku, z przodu były jeszcze ok ale nie pamiętam już jak bardzo.

Po czym poznać, że poduszki/łożyska są zdrowe? (lub nie)
Ostatnio zmieniony 4 lis 2023, o 20:05 przez sonko, łącznie zmieniany 1 raz.
we86
Użytkownik
Posty: 224
Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
VIN: WDB2032161F622586
Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin

Re: ściąganie auta

Post autor: we86 »

Przeczytałem cały temat i jedno co mi przychodzi do głowy to to że potrzebujesz lepszego gościa od geometrii kół. Sam sprzęt nie wystarczy. Mi auto sciagalo plus krzywo kierownica stała po ustawieniu samego tyłu jedzie prosto przy ponad 200 km/h puszczam kierownicę i leci prosto.
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca :rotfl:
W201 1987r 200 etylina automat :rotfl:
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: ściąganie auta

Post autor: Przybek »

To zaskrzypienie to może być dźwięk łożyska, poduszki amora lub samego amora. Łożysko najprościej sprawdzić organoleptycznie - maska w górę, ręka na trzon amora a druga osoba kręci sterem - jak wyczujesz "trzaski/zacięcia" to łożysko umiera, sprawne obraca się płynnie i niewyczuwalnie.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: ściąganie auta

Post autor: Dziki Mar »

Łożysko amortyzatora najczęściej czuć jak "przeskakuje" przy wyjeździe na posesje gdzie kąt wynosi 90 stopni.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Mateo258
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 5 maja 2020, o 10:28
VIN: brak VIN

Re: ściąganie auta

Post autor: Mateo258 »

z ciekawości udało się ustalić co było przyczyną ?
Awatar użytkownika
kuba_kubi
Użytkownik
Posty: 82
Rejestracja: 5 kwie 2012, o 21:48
VIN: WDB2037461A409362
Lokalizacja: Kraków

Re: ściąganie auta

Post autor: kuba_kubi »

Podłącze się do tematu ponieważ po wymianie sprężyn również zaczęło ściągać w prawo. Wymiana bo jedna okazało się była pęknięta a mimo to jechał prosto 🤔. Geometria zrobiona komplet felg ten sam. Komuś udało się rozwiązać taki problem bo tematów wiele ale raczej nikt nie dzieli się rozwiązaniami ...
www.naprawimyzaciebie.pl <-- serwis techniczny
W203 Kompressor Sedan --> był
W203 Kompressor Coupe --> obecnie
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: ściąganie auta

Post autor: Przybek »

Na geometrii miałeś regulowaną tylko zbieżność czy kąty też? Nie każdy spec od geometrii wie że w MB się ustawią kąty i w jaki sposób. Jak masz to wrzuć wydruk z pomiarów.
I pytanie numer 2 - czy zmieniłeś same sprężyny tylko czy też poduszki z łożyskami i jakiej firmy części?
Awatar użytkownika
kuba_kubi
Użytkownik
Posty: 82
Rejestracja: 5 kwie 2012, o 21:48
VIN: WDB2037461A409362
Lokalizacja: Kraków

Re: ściąganie auta

Post autor: kuba_kubi »

Sprężyny założone to KYB z tego co widziałem amorki nie wiem jakie. Ogólnie widziałem cały zestaw już gotowy do założenia na auto amorek + sprężyna. Wydruku z geometrii nie zabrałem właśnie i to był błąd ale wszystko w normie było. Zgłaszałem przed wjazdem że po zmianie sprężyny i amorków ściąga mnie w prawo ... I jak było tak jest no może ciut lepiej.
www.naprawimyzaciebie.pl <-- serwis techniczny
W203 Kompressor Sedan --> był
W203 Kompressor Coupe --> obecnie
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: ściąganie auta

Post autor: lechita »

Zrobiona była geometria po wymianie sprężyn i mam jazdę idealnie na wprost.
Na geometrię nie jeżdżę ,,byle gdzie".
Wcześniej geometrię robili partacze. W ubieglym roku byla zrobiona tzw. 3D i jest tak, jak powinno być od strony prowadzącego samochód.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
Awatar użytkownika
kuba_kubi
Użytkownik
Posty: 82
Rejestracja: 5 kwie 2012, o 21:48
VIN: WDB2037461A409362
Lokalizacja: Kraków

Re: ściąganie auta

Post autor: kuba_kubi »

lechita pisze: 27 cze 2020, o 22:32 Zrobiona była geometria po wymianie sprężyn i mam jazdę idealnie na wprost.
Na geometrię nie jeżdżę ,,byle gdzie".
Wcześniej geometrię robili partacze. W ubieglym roku byla zrobiona tzw. 3D i jest tak, jak powinno być od strony prowadzącego samochód.
Dzięki ale co to wnosi ?? Podobnych tematów jest bardzo dużo bo wiele osób ma podobne objawy i co nagle wszyscy ustawiają źle geometrię 🤔
www.naprawimyzaciebie.pl <-- serwis techniczny
W203 Kompressor Sedan --> był
W203 Kompressor Coupe --> obecnie
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: ściąganie auta

Post autor: lechita »

Nie wiem czy ,,wszyscy źle ustawiają", ale robiłem to u 3 lub 4 mechaników, i dopiero ostatni zrobił tak, jak należy. Żaden z poprzednich nie dość, że nie mógł ustawić kierownicy ,,na wprost", to do tego, ściągało samochód w prawo.
Moja wypowiedź to nie jest gotowe rozwiązanie Twojego problemu, a jedynie zasygnalizowanie, że pomimo ustawienia geometrii, może być dalej zrobiona źle.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: ściąganie auta

Post autor: Przybek »

@kuba, to że było w "zakresie" to jeszcze o niczym nie świadczy bo oprócz zakresu dla koła masz jeszcze dopuszczalną różnicę kątów pomiędzy stronami, np lewe koło będzie w górnej granicy zakresu a prawe w dolnej i niby oba są ok bo jest w zakresie pomiarowym ale różnica pomiędzy stronami będzie już przekraczała dopuszczalną różnicę i auto będzie ściągać. Tak samo ze zbieżnością sumaryczną - lewe koło minus 2, prawe plus 2 i sumarycznie masz książkowe zero a auto jedzie samo w bok. Bez wydruku nie ma co dalej zgadywać. A swoją drogą to KYB od jakiegoś czasu zrobił się gówniany (i nie wiem czemu ma taka cenę jaką ma) i lepiej było już Monroe'a włożyć. A jakby ktoś całość chciał robić na Sachs'ie to same graty wychodziły na początku roku ponad 1400 zeta + robota :P
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”