stuka coś w prawym przednim kole

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bosniak_sg
VIP
Posty: 1268
Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
VIN: WDB2030641F581928

stuka coś w prawym przednim kole

Post autor: bosniak_sg »

Jak w temacie, byłem na diagnostyce 3 razy i nic nie znaleźli, wahacze oba są igiełka, łacznik stabilizatora nowy lemforder, 2 mechaników stwierdziło odpowiednio 70 i 90 % łożysko. Dzisiaj wymieniłem i dalej to samo. Stuk jest coś jak przegub w przednionapędówkach przy czym stuknie 1-2 razy i cisza, jakby w wyniku jakiś naprężeń i tylko podczas manewrowania przód i tył np. na parkingu, w czasie jazdy kompletnie nic się nie dzieje, acha koncówka drążka kier. też dobra. Jakieś pomysły, bo zwariuje :szok: Na SD też nic nie pokazuje :rotfl:
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde :rotfl:
Awatar użytkownika
Stolarz13
Użytkownik
Posty: 181
Rejestracja: 10 paź 2010, o 12:42
VIN:
Lokalizacja: Gostynin/Warszawa

Post autor: Stolarz13 »

Może sprężyna pękła, albo górne mocowanie kolumny McPersona masz uszkodzone. A może luz na maglownicy.....

PZDR
Stolarz
MB 220CDI kombi Avantgarde 2004r. Lift
Awatar użytkownika
bosniak_sg
VIP
Posty: 1268
Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
VIN: WDB2030641F581928

Post autor: bosniak_sg »

Stolarz13 pisze:Może sprężyna pękła, albo górne mocowanie kolumny McPersona masz uszkodzone. A może luz na maglownicy.....

PZDR
Stolarz
Nowy Eibach :boisie: , to mi najbardziej słychać w okolicy zwrotnicy. Luz na maglownicy idzie "skasować", czy regeneracja?
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde :rotfl:
magico
VIP
Posty: 451
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: magico »

podłączę się pod temat - u mnie też na nierównościach stuka pod prawym przednim kołem - wymieniłem już po kolei sprężyny, 2 prawe wahacze, końcówki stabilizatorów, w zeszłym tygodniu maglownica po regeneracji i dalej stuka jak nic :zly: u mechanika, który naprawiał magiel wymienilismy na chwilę prawy amortyzator, żeby sprawdzić czy to na pewno nie to i niestety na nowym amorku stukało dalej w najlepsze :bezradny: też już nie wiem co to może być, luzów w zawiszeniu wg. mecha nie ma żadnych i sugestia padła na prawą poduszkę pod silnikiem... ktoś ma jakieś pomysły ? bosniak_sg, znalazłeś u siebie gdzie był problem?
Ostatnio zmieniony 20 sie 2012, o 16:47 przez magico, łącznie zmieniany 1 raz.
c200 kompressor sedan avantgarde '01
Awatar użytkownika
bosniak_sg
VIP
Posty: 1268
Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
VIN: WDB2030641F581928

Post autor: bosniak_sg »

Problem zażegnany, nie dokręcona była ćwierć obrotu nakretka od górnego mocowania zwrotnicy do amortyzatora. jest juz wszystko OK.
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde :rotfl:
d4rk4ng3l
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 21 paź 2012, o 23:25
VIN:
Lokalizacja: Irlandia

Stuk lewy przód

Post autor: d4rk4ng3l »

Witam. Jest wiele tematów dotyczących stuków w przednim zawieszeniu ale chciałbym dokładnie opisać moja sytuację. Stuk dochodzi z przedniego lewego zawieszenia.
Wymieniony został w nim wahacz tylny, klocki (ogólnie przód) a poza tym wszystko wygląda jak powinno (żadnych luzów). Poza tym nie tak dawno robiona była zbieżność. Niby wszystko gra, a podczas przejeżdżania przez poprzeczne nierówności (ostre kanty) jazdę po bruku czy lekko chropowatej jezdni wydobywają się denerwujące głuche stuki. Kiedy naprę nogą na oponę pojawia się identyczne puknięcie. Pojechałem z tym do mechanika, który sprawdzał wszystko około godziny (łycha i podważanie szarpanie wszystkiego co możliwe) ale nic nie znalazł poza tym wszystkie śruby dokręcone, łożysko w porządku, górne mocowanie amortyzatora również. Sprawdził też mocowanie klocków (blaszki) i tam też wszystko trzyma jak należy. Przykręciliśmy tarczę bez kola i szarpaliśmy ją na wszystkie strony (żadnych stuków) ale przy kręceniu w lewo- stuk po chwili w prawo- stuk. Rozluźniliśmy zacisk klocków i znowu w lewo w prawo- stukanie zniknęło. Posprawdzaliśmy jeszcze dokładnie wszystkie elementy hamulca i wydawało się wszystko ok. Poskładaliśmy do kupy ale w czasie jazdy bezustannie słyszę ten denerwujący odgłos. Ma ktoś jakieś pomysły jak się tego pozbyć? Będę bardzo wdzięczny chętnie dam trochę odetchnąć moim i tak zszarganym nerwom :uee:
Awatar użytkownika
bartek.iz
VIP
Posty: 750
Rejestracja: 13 mar 2008, o 00:12
VIN: WDB2030461F850320
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartek.iz »

Miło nam, że tu zawitałeś ale na dobry początek uzupełnij braki polegające na:

viewforum.php?f=8

A teraz co do problemu. Piszesz, że
d4rk4ng3l pisze:wydobywają się denerwujące głuche stuki
d4rk4ng3l pisze:Kiedy naprę nogą na oponę pojawia się identyczne puknięcie.
d4rk4ng3l pisze:łożysko w porządku
a więc tak po przeczytaniu twego posta stwierdziłem, że masz może luz na łożyskach w przednich kołach, który właśnie się tak objawia jak wyżej opisałeś na poprzecznych nierównościach, progach zwalniających. U mnie ten problem wystąpił miałem głuche stuki i wrażenie jakbym miał jakieś luzy na kołach, mechanik dokręcił łożyska i problem zniknął (zapewne do czasu) do tej pory jest ok. Piszesz, że łożysko jest w porządku i to mnie zastanawia co jeszcze może przyspażać te stuki. Rozluźniłeś zaciski i przestało stukać to też jest jakieś nie zrozumiałe. Może ktoś z reszty użytkowników coś podpowie. Ja przedstawiłem Tobie swój wcześniejszy problem z w/w stukami.

Nie zapomnij się przywitać i uzupełnić wymaganych danych o twoich aucie w stopce :ok:
pozdrawiam i mniej stresu życzę.
:)
Ostatnio zmieniony 22 paź 2012, o 09:14 przez bartek.iz, łącznie zmieniany 4 razy.
C180 Kompressor, sedan - Avantgarde 2006r.
d4rk4ng3l
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 21 paź 2012, o 23:25
VIN:
Lokalizacja: Irlandia

Po problemie

Post autor: d4rk4ng3l »

Wszystko się wyjaśniło. Po przeczytaniu kilku postów postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce :ok: Problemem okazała się nie dokręcona śruba mocująca amortyzator do zwrotnicy :tak: Dokręciłem ją jakieś półtora obrotu i stukanie zniknęło :hurra:
Mercedes w203 Elegance, 220 CDI, 146km, 2003r, ASB, Anglik
przebestia
VIP
Posty: 61
Rejestracja: 11 paź 2015, o 13:21
VIN: WDB2030811F386238
Lokalizacja: Płoki

Post autor: przebestia »

Witam. Nie znalazłem nigdzie swojej usterki. Po przejechaniu kilku km zaczyna sie cykliczne stukanie, które jest na pewno związane z obrotem koła. Jak delikatnie choćby nacisnę hamulec jest cisza. Jak tylko puszczę pedał hamulca powraca. Nie znalazłem żadnych luzów ani nic. Coś z tarczami? Hamulcami?
W203 C240 2003r Pb+LPG
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

przebestia pisze:Coś z tarczami? Hamulcami?
Prawdopodobnie tyle, że luz na podnośniku może być bardzo trudny do wyczucia ale trzeba szukać i dokładnie sprawdzić. Były tu przypadki odklejonych klocków/a, luzów na mocowaniu szczęk, jarzma, zapieczonych tłoczków, które nie wracały, podgięta osłona tarczy itd.. :tak:
Ostatnio zmieniony 11 paź 2015, o 20:00 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Obstawiam prowadnice zacisku .. ale zdalnie to mogę też obstawić imigranta pod osłoną silnika ;)
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
marcinkociolek
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 7 lut 2018, o 09:33
VIN: WBD2032161F406824

Re: stuka coś w prawym przednim kole

Post autor: marcinkociolek »

witam miałem podobny problem pojechałem na diagnostykę i okazało się że stuka osłona tarczy hamulcowej więc 5 minut roboty i po problemie
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”