Szuranie w tylnym zawieszeniu
Moderator: Dziki Mar
- koko115
- Użytkownik
- Posty: 211
- Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
- VIN:
- Lokalizacja: Małopolska
Szuranie w tylnym zawieszeniu
Cześć, osatnio zaczęło mi coś szurać w tylnym zawieszeniu, słychać to przy zjeżdzaniu z chodnika, bądź przejeżdzając prze progi zwalniające. Byłem z tym u dwóch mechaników, i nikt nic nie wyczaił-mówią ża wszystko sprawne. Chciałem was zapytać, co się psuję najszybciej w tylnym zawieszeniu, po prostu kupiłbym tą część i wymienił mimo tego iż rzekomo wszystko jest sprawne.
Ostatnio zmieniony 5 lis 2008, o 20:15 przez koko115, łącznie zmieniany 1 raz.
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
- koko115
- Użytkownik
- Posty: 211
- Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
- VIN:
- Lokalizacja: Małopolska
o nadkola nic nie ociera, opony z felgami mam oryginalne, odgłos jak by takie szuranie, jak by coś siedziało w amortyzatorze, i po większym wciśnięciu koła wydobywał się taki 'szur szur' - mam to w dwóch kołąch. Wcześniej myślałem że to klapa bagażnika, ale wykluczyłem to. Nie jest to jakiś głośny odgłos, ale denerwuje to. Pozatym jak jeżdze po polskih dziurach, to zauważyłem że po wjechaniu w większą, z tyłu wydobywa się stukanie już zdecydowanie głośniejsze. Ale każdy mechanik wyklucza jakie kolwiek uszkodzenie. Co najszybciej pada w tylnim zawieszeniu ? poprostu wymienie to i w ten sposób sprawdze. Tam jest sporo tulejek, i różnych gumek do wymiany ;-) ale nie chce wymieniać wszystkiego, bo po co....
ps zauwarzyłem jeszcze że to zależy od temperatury i wilgotności powietra, na deszczu jest zdecydowanie ciszej, a jak na dworze 25 stopni, ciepło i pojezdze troche więcej to słychać to w tedy zdecydowanie bardziej niż na deszczu
kiedyś miałem podobnie w astrze 1 z roku 98', ale sprzedałem nim doszedłem do tego co tak szurało
ps zauwarzyłem jeszcze że to zależy od temperatury i wilgotności powietra, na deszczu jest zdecydowanie ciszej, a jak na dworze 25 stopni, ciepło i pojezdze troche więcej to słychać to w tedy zdecydowanie bardziej niż na deszczu
kiedyś miałem podobnie w astrze 1 z roku 98', ale sprzedałem nim doszedłem do tego co tak szurało
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
- greg1140
- Użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 19 paź 2008, o 14:32
- VIN:
- Lokalizacja: Tychy
- bartek.iz
- VIP
- Posty: 750
- Rejestracja: 13 mar 2008, o 00:12
- VIN: WDB2030461F850320
- Lokalizacja: Warszawa
Mam bardzo podobny problem u mnie takie szuranie występuje w okolicach amortyzatorów z przodu. Tylko, że... u mnie auto ostatnio stało prawo miesiąc czasu na zewnątrz i nie było nawet odpalane i jeżdżone wiec mam nadzieję, że to jest od tego wina. Jak zawieszenie popracuje, pojeździ na dołkach wtedy szuranie "znika"... jak myślicie czy to od tego może tak się dziać? dzięki, pozdrawiam
C180 Kompressor, sedan - Avantgarde 2006r.
- ks
- VIP
- Posty: 81
- Rejestracja: 13 kwie 2008, o 19:13
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
U mnie było podobnie - szuranie plus stukanie na wybojach. Po wymianie łączników stabilizatora i gum stabilizatora jest super. Podobno jak zawieszenie zaczyna hałasować to znaczy, że kończą się elementy gumowe. Można je przesmarować ale to zabieg na krótką metę. Cena łącznika to ok 76 zł a gumy 25 zł plus robocizna.
'01 C270 CDI S203 Elegance
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 4 paź 2008, o 19:13
- VIN:
- Lokalizacja: Białystok
ja bym sprawdził ułożyskowanie zwrotnicy do dolnego wahacza (głównego) jest tam łożysko ślizgowe wprasowane w wzrotnice, samemu tego sie nie wymieni trzeba mieć odpowiedni sciągacz
Ostatnio zmieniony 10 lis 2008, o 22:09 przez serwisant, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VIP
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 maja 2008, o 15:07
- VIN:
- Lokalizacja: Wieluń-Gliwice
Witam!
Mam dokładnie to samo.
sciągnołem koła przy wymianie na zimowe i zauwazylem ślad tarcia opony o amortyzator tylny.
świadczy to najprawdopodobniej o zużytej tuleji w wahaczu trzymającym piaste w górnej części. (opinia mechanika)
czekam na część i bede wymienial.
Pozdrawiam
Mam dokładnie to samo.
sciągnołem koła przy wymianie na zimowe i zauwazylem ślad tarcia opony o amortyzator tylny.
świadczy to najprawdopodobniej o zużytej tuleji w wahaczu trzymającym piaste w górnej części. (opinia mechanika)
czekam na część i bede wymienial.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 lis 2008, o 21:30 przez JacekCZ, łącznie zmieniany 1 raz.
- zezek1990
- Użytkownik
- Posty: 673
- Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
- VIN:
- Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK
u mnie jest to samo, w zime tego nie było ale jak przyjdzie lato "susza" to znowu trzeszczy, amorki sprawnie i nie ma najmniejszego luzu, chałasuja gumy bo po dokładnym umyciu samochodu zwłascza spłukaniu wodą całego tylniego zawiesznienią trzeszczenie zanika...
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..
Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..
Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ
- koko115
- Użytkownik
- Posty: 211
- Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
- VIN:
- Lokalizacja: Małopolska