Wymiana łożysk w przednich kołach.
Moderator: Dziki Mar
- C180K2K3auto
- Użytkownik
- Posty: 68
- Rejestracja: 15 gru 2011, o 22:18
- VIN: WDB2037462A573091
- Lokalizacja: Chester, UK
- Kontakt:
Wymiana łożysk w przednich kołach.
Czy moglibyscie mi powiedziec jaki jest koszt czesci i stopien trudnosci wymiany łozysk w kolach przednich?
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2012, o 21:06 przez C180K2K3auto, łącznie zmieniany 1 raz.
VIN: WDB2037462A573091
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 3 sie 2011, o 19:37
- VIN:
- Lokalizacja: poznań
Ja za łozysko FAG-z-a płaciłem około 100zł. Odkrecasz dwie śruby na klucz 18 i zdejmujesz zacisk i tarcz. Odkrecasz "nakętkę" na piaście za pomocą klucza imbusowego. Zdejmujesz piastę, wybijasz bieżnie łożyska, myjesz wszystko.Składasz w odwrotnej kolejności. Musisz pamiętać żeby nie dokrecić za mocno łożyska bo na darmo twoja robota. Ja zacisk do zwrotnicy przykrecałem na klej, ale nie kaźdy tak robi.
Generalnie robota łatwa i przyjemna .
Generalnie robota łatwa i przyjemna .
- C180K2K3auto
- Użytkownik
- Posty: 68
- Rejestracja: 15 gru 2011, o 22:18
- VIN: WDB2037462A573091
- Lokalizacja: Chester, UK
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 3 sie 2011, o 19:37
- VIN:
- Lokalizacja: poznań
Napewno klucz do kół, lewarek , klucz 18 do zacisku, imbus ale tu juz nie pamietam jaki , tak samo z kluczem do "nakrętki" piasty, ale możesz zdjąc koło i kasel na piaście i zobaczysz jakie są. Do tego nasadkę o średnicy zewnetrznej minimalnie mniejszej niż średnica bieźni od łozyska do wciśniecia lub wbicia bieżni.Młotek i przecinak lub jakis wybijak i imadło.
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
Jest to zwykła zaślepka. Przy pomocy małego przecinaka delikatnie podważać dookoła i zejdzie. Na rysunku poz. 80.V126 pisze:Mam drobne pytanie, w jaki sposób zdejmuje się dekielek z tej nakrętki na piaście? Próbowaliśmy zbić, ale coś to niezbyt szło, a nie mieliśmy czym spróbować tego odkręcić. To jest wbijane, czy przykręcane?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2012, o 08:21 przez pleban, łącznie zmieniany 1 raz.
ML W164 350
Opel Ampera
Opel Ampera
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- VIP
- Posty: 194
- Rejestracja: 9 gru 2011, o 21:42
- VIN:
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Powiedzcie mi koledzy czy powinien być jakiś luz na kole po wymianie łożyska ?
Wymienili mi w serwisie łożysko , gdy dźwignę samochód na lewarku to w pionie jest wyczuwalny luz (nawet lekko stuka) - co ciekawego na drugim kole gdzie nie było wymieniane - też jest taki luz .
W jednym kole ściągnąłem osłonę piasty popuściłem zabezpieczenie i ręką dokręciłem śrubę łożyska , zakontrowałem i po złożeniu nie ma luzu ... podczas jazdy nic nie stuka....
Więc jak ma być?
Wymienili mi w serwisie łożysko , gdy dźwignę samochód na lewarku to w pionie jest wyczuwalny luz (nawet lekko stuka) - co ciekawego na drugim kole gdzie nie było wymieniane - też jest taki luz .
W jednym kole ściągnąłem osłonę piasty popuściłem zabezpieczenie i ręką dokręciłem śrubę łożyska , zakontrowałem i po złożeniu nie ma luzu ... podczas jazdy nic nie stuka....
Więc jak ma być?
CDI 220
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- VIP
- Posty: 194
- Rejestracja: 9 gru 2011, o 21:42
- VIN:
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Niewyczuwalny to pojecie " względne " .... jak ruszam kołem w pionie to klekocze (to jedno ) drugie dokręcana śruba ręką (do oporu) nie ma tego luzu , czyli powinno tak być? Dokręcić golą reką do oporu tak aby po założeniu koła nie było pionowego luzu? Wiadomo ,że jak dokręce kluczem ,to luzu nie będzie ,ale łożysko się rozleci ....boje się o to że nawet jak ręką dokręce to jest za mocno....
CDI 220
- zezek1990
- Użytkownik
- Posty: 673
- Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
- VIN:
- Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK
łożysko nie może mieć luzu wyczuwalnego po założeniu koła w żądnej osi. Samo łożysko dokręca się z siłą 8-11NM Czyli nieduża. Nigdy nie dokręca się go na opór max. Można np dokręcić mocnej ale później wrócić o 15 20 stopni. W końcowym efekcie po założeniu koła luzu ma nie być. Bo inaczej niszczymy łożysko oraz nam stuka
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..
Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..
Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ
-
- VIP
- Posty: 194
- Rejestracja: 9 gru 2011, o 21:42
- VIN:
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
-
- VIP
- Posty: 26
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 14:32
- VIN: WDB2030461A434647
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wymiana łożysk w przednich kołach.
Czy po wymianie łożyska z przodu należy robić zbieżność?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3345
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana łożysk w przednich kołach.
Nie ma takiej potrzebyScofield pisze:Czy po wymianie łożyska z przodu należy robić zbieżność?