zawieszenie w203
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 kwie 2012, o 20:32
- VIN:
- Lokalizacja: Zbrosławice
Skrzypienie w tylnim zawieszeniu C220 Kombi
Witam. Byłem na przeglądzie stwierdzono zużycie amortyzatorów z tyły. krótko przed wymianą zaczęło coś skrzypi ć w zawieszeniu po wymianie nadal skrzypi w obszarze sprężyny proszę o pomoc. Z góry dziękuje
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2012, o 21:01 przez mimus1992, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
Najpierw musisz zawitać tutaj:
viewforum.php?f=8
Jak już nadrobisz zaległości wobec Forum to jeszcze nadrób zaległości z ortografii.
Potem to już będzie z górki.
viewforum.php?f=8
Jak już nadrobisz zaległości wobec Forum to jeszcze nadrób zaległości z ortografii.
Potem to już będzie z górki.
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2012, o 23:30 przez Gdyniak, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 kwie 2012, o 20:32
- VIN:
- Lokalizacja: Zbrosławice
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
Nie zrozumieliśmy się....mimus1992 pisze:Witam.
Jeszcze raz możesz zacząć poprawnie:
viewforum.php?f=8
Naprawdę tak trudno napisać choćby jedno zdanie.........
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
- lisekg
- VIP
- Posty: 63
- Rejestracja: 23 sty 2014, o 09:21
- VIN:
- Lokalizacja: Gdańsk - Łeba
Witam
Odświeżę temacik zawieszenia bo nigdzie tego nie znalazłem.
Kolumna Mcphersona w W203 z tego co widzę ma górna poduszkę gumową - mocowanie amortyzatora. Strona lewa i prawa jest identyczna ale guma posiada wypustki w tym jedną szersza 2-ga węższa ustawione naprzeciw siebie i moje pytanie brzmi czy w gnieździe -kielichu jest specjalne umiejscowienie dla tych wypustek... inaczej mówiąc czy skręcając całą kolumnę trzeba zwrócić na to uwagę? czy można to obrócić już po skręceniu? jaka jest procedura składania tej kolumny?
Witam ponownie... sam sobie odpowiem
W kielichu górnym są wypustki ( jest specjalnie wyprofilowane gniazdo ), które pasują pod poduszki amortyzatorów i maja specjalne wyprofilowania więc gumę należy wkładać tak aby duża wypustka w gumie pasowała w duży otwór w kielichu a mała w mały od i cała filozofia.
W203 ma identyczne całe kolumny ( w innych autach innych marek tak nie jest ) z lewej i prawej strony. Zaczynając od amortyzatorów, sprężyny a kończąc na gumach. Gumę oczywiście można obrócić bo pod nią jest łożysko - nie jest zalana z obudową ( tak jak ma to miejsce w innych autach gdzie łożysko jest pod sprężyną ) Więc to tyle uwag praktycznych...
A i pozwolę sobie zaznaczyć/przypomnieć jedną zasadę o której niektórzy zapominają... Podczas wymiany wahaczy ( dotyczy wszystkich marek ) ważne jest aby nie dokręcać ich w momencie gdy mamy podniesione auto do góry. Składamy zawieszenie ale dokręcamy śruby wahacza ( poza sworzniem ) zawsze gdy auto stoi na 4 kołach w przeciwnym wypadku każdy wahacz będzie po opuszczeniu auta napięty ( elementy gumowe ) i jego żywot będzie baaaaardzo krótki
Odświeżę temacik zawieszenia bo nigdzie tego nie znalazłem.
Kolumna Mcphersona w W203 z tego co widzę ma górna poduszkę gumową - mocowanie amortyzatora. Strona lewa i prawa jest identyczna ale guma posiada wypustki w tym jedną szersza 2-ga węższa ustawione naprzeciw siebie i moje pytanie brzmi czy w gnieździe -kielichu jest specjalne umiejscowienie dla tych wypustek... inaczej mówiąc czy skręcając całą kolumnę trzeba zwrócić na to uwagę? czy można to obrócić już po skręceniu? jaka jest procedura składania tej kolumny?
Witam ponownie... sam sobie odpowiem
W kielichu górnym są wypustki ( jest specjalnie wyprofilowane gniazdo ), które pasują pod poduszki amortyzatorów i maja specjalne wyprofilowania więc gumę należy wkładać tak aby duża wypustka w gumie pasowała w duży otwór w kielichu a mała w mały od i cała filozofia.
W203 ma identyczne całe kolumny ( w innych autach innych marek tak nie jest ) z lewej i prawej strony. Zaczynając od amortyzatorów, sprężyny a kończąc na gumach. Gumę oczywiście można obrócić bo pod nią jest łożysko - nie jest zalana z obudową ( tak jak ma to miejsce w innych autach gdzie łożysko jest pod sprężyną ) Więc to tyle uwag praktycznych...
A i pozwolę sobie zaznaczyć/przypomnieć jedną zasadę o której niektórzy zapominają... Podczas wymiany wahaczy ( dotyczy wszystkich marek ) ważne jest aby nie dokręcać ich w momencie gdy mamy podniesione auto do góry. Składamy zawieszenie ale dokręcamy śruby wahacza ( poza sworzniem ) zawsze gdy auto stoi na 4 kołach w przeciwnym wypadku każdy wahacz będzie po opuszczeniu auta napięty ( elementy gumowe ) i jego żywot będzie baaaaardzo krótki
Ostatnio zmieniony 6 lut 2014, o 12:23 przez lisekg, łącznie zmieniany 1 raz.
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
W203 sedan po lifcie CDI 200
W203 sedan po lifcie CDI 200
-
- VIP
- Posty: 39
- Rejestracja: 4 mar 2014, o 15:55
- VIN:
- Lokalizacja: Białystok
Kompresssor, Gdyniak, cześć, jestem przed wymianą dolnych przednich wahaczy; czytam wasze posty; czy warto przy okazji mojej wymiany coś jeszcze wymienić (niedrogiego) - tak jak tu pisałKompresssor, aby wymienić gumy drążka stabilizacyjnego - czy u mnie warto to zrobić? czy ewentualnie coś jeszcze?
czy może ma ktoś z Was wiedzę na temat jakiej produkcji są wahacze przednie dolne Lemforder - oczywiście chodzi o produkcję części a nie pochodzenie firmy; bo ostatnio widziałem wahacze Lemforder made in Turkey i boję się, że to podróba; słyszałem, że są też made in Italy;
jakiej produkcji najlepiej kupić? czy są też made in Germany? ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie?
czy może ma ktoś z Was wiedzę na temat jakiej produkcji są wahacze przednie dolne Lemforder - oczywiście chodzi o produkcję części a nie pochodzenie firmy; bo ostatnio widziałem wahacze Lemforder made in Turkey i boję się, że to podróba; słyszałem, że są też made in Italy;
jakiej produkcji najlepiej kupić? czy są też made in Germany? ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie?
Ostatnio zmieniony 20 lip 2015, o 15:44 przez tp, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 C220 CDI 2002 r. SEDAN 143KM
WDB2030061F320977
WDB2030061F320977
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
-
- VIP
- Posty: 39
- Rejestracja: 4 mar 2014, o 15:55
- VIN:
- Lokalizacja: Białystok
Smart, to dlatego, że nie wszyscy czytają każdy temat w przeciwieństwie ...
a mimo powiększonego prawdopodobieństwa, nie mam jeszcze żadnej merytorycznej odpowiedzi
a mimo powiększonego prawdopodobieństwa, nie mam jeszcze żadnej merytorycznej odpowiedzi
Ostatnio zmieniony 20 lip 2015, o 22:08 przez tp, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 C220 CDI 2002 r. SEDAN 143KM
WDB2030061F320977
WDB2030061F320977
- bartek.iz
- VIP
- Posty: 750
- Rejestracja: 13 mar 2008, o 00:12
- VIN: WDB2030461F850320
- Lokalizacja: Warszawa
Ja gdy kupowałem wahacze Lemfordera miałem wybite Made in Italy. Natomiast co do gum przedniego stabilizatora jeżeli masz je zuzyte to oczywiście wymień. W twoim przypadku to będzie groszowa sprawa bo nie musisz wymieniać całego drążką stabilizatora bo masz 203 przed FL, a jedynie same gumy. Koszt jednej oscyluje jak pamiętam w granicach 30 zł za szt.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2015, o 09:01 przez bartek.iz, łącznie zmieniany 2 razy.
C180 Kompressor, sedan - Avantgarde 2006r.
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
Ja wymieniałem cały z gumami i kosztował coś około 300zł .. tragedii nie ma .. (oryginalny)
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
-
- VIP
- Posty: 39
- Rejestracja: 4 mar 2014, o 15:55
- VIN:
- Lokalizacja: Białystok
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
- koko115
- Użytkownik
- Posty: 211
- Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
- VIN:
- Lokalizacja: Małopolska
Re:
V126 pisze:Ale wahacz przecież się nie gnie, ani nie łamie. Wybijają się tuleje i sworznie i one mogą być wzmocnione.
Część producentów zamieszcza informację "Wahacz do Mercedesa W203, W204".
A na odwrót. Czy ten wahacz dolny stalowy z w203 podejdzie do w204 ?
Mam komplet z w203, a w w204 mi się kończą, więc zastanawiam się czy by nie zamontować.
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
- xgienek
- VIP
- Posty: 75
- Rejestracja: 20 sty 2019, o 15:22
- VIN: WDB2037421A409739
- Lokalizacja: Holandia
Re: zawieszenie w203
Podpowiedzcie panowie gdzie kupić gumy nad sprężyny zawieszenia oraz jak zweryfikować jakie mam aktualnie tzn.ile kropek?
Może pròbował ktoś na samych gumach doniżać auto?Chciałbym założyć felgi 16 i zastanawiam się nad sprężynami obniżającymi o 4 cm i ciekawi mnie jakie gumy byłyby odpowiednie by nie było za dużych prześwitòw.Chodzi o coupe.
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Może pròbował ktoś na samych gumach doniżać auto?Chciałbym założyć felgi 16 i zastanawiam się nad sprężynami obniżającymi o 4 cm i ciekawi mnie jakie gumy byłyby odpowiednie by nie było za dużych prześwitòw.Chodzi o coupe.
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
coupe M271/ BRC/przedlift