[m271] KOMPRESOR EATON. WYMIANA OLEJU.
Moderator: Dziki Mar
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
[m271] KOMPRESOR EATON. WYMIANA OLEJU.
Do wymiany potrzebujemy:
- olej AC DELCO 10-4041, GM 12345982 lub MB A0009896201 i ew. 09 (koszt AC Delco 120pln z przesyłką z DE)
- torx 10 i 30
- strzykawka z rurką akwarystyczną lub podobną (koszt 4pln kpl.)
- szmatka
- klamerka na nos żeby nie zdechnąć ze smrodu
- klucz grzechotka z przedłużeniem
- lusterko
Demontujemy najpierw rurę dolotu powietrza pierwszą od góry, potem luzujemy obejmy na rurze powietrza doładowującego niżej i odkręcamy dwie śruby po jej lewej stronie. Nie trzeba wyjmować tej rury a można ją opuścić niżej i położyć. Mamy wszystko odsłonięte. Po wpisaniu na YOUTUBE hasła „m271 kompresor” jest filmik, a link poniżej pokazuje która śruba to korek w kompresorze. Śruba odkręca się dość łatwo i ma przy gwincie malutką uszczelkę także ostrożnie żeby jej nie zgubić. Lusterko pomoże w jej lokalizacji, choć z góry też widać to miejsce. Po obejrzeniu filmiku dajcie załadować samoistnie drugi film, który obrazuje dalszy proces uzupełniania. Generalnie ten użytkownik wstawił kilka ciekawych operacji na m271 do sieci.
https://www.youtube.com/watch?v=JZT4gfhcGFk
Podcinamy koniec rurki na skos i delikatnie wpychamy ją w otwór starając się wsunąć ją jak najbardziej w dół kompresora. Odciągamy starego śmierdziela ile się da przy pomocy strzykawki, wcześniej zakładając klamerką na nos. Potem podkładamy tam szmatkę lub gąbkę i w podobny sposób aplikujemy świeży olej przy pomocy strzykawki i rurki aż do przelania przy gwincie. Zakręcamy śrubę/korek wlewu z wyczuciem z powrotem, wycieramy resztki oleju, sprawdzamy lustereczkiem czy jest sucho, zakładamy rurę doładowania powietrza a potem dolotu i zrobione.
U mnie wyssano 35-40ml starego oleju i zalano 75-80ml nowego do przelania przy przebiegu 112 tys. kilometrów, więc ubytek był plus stan starego oleju … fuj.
- olej AC DELCO 10-4041, GM 12345982 lub MB A0009896201 i ew. 09 (koszt AC Delco 120pln z przesyłką z DE)
- torx 10 i 30
- strzykawka z rurką akwarystyczną lub podobną (koszt 4pln kpl.)
- szmatka
- klamerka na nos żeby nie zdechnąć ze smrodu
- klucz grzechotka z przedłużeniem
- lusterko
Demontujemy najpierw rurę dolotu powietrza pierwszą od góry, potem luzujemy obejmy na rurze powietrza doładowującego niżej i odkręcamy dwie śruby po jej lewej stronie. Nie trzeba wyjmować tej rury a można ją opuścić niżej i położyć. Mamy wszystko odsłonięte. Po wpisaniu na YOUTUBE hasła „m271 kompresor” jest filmik, a link poniżej pokazuje która śruba to korek w kompresorze. Śruba odkręca się dość łatwo i ma przy gwincie malutką uszczelkę także ostrożnie żeby jej nie zgubić. Lusterko pomoże w jej lokalizacji, choć z góry też widać to miejsce. Po obejrzeniu filmiku dajcie załadować samoistnie drugi film, który obrazuje dalszy proces uzupełniania. Generalnie ten użytkownik wstawił kilka ciekawych operacji na m271 do sieci.
https://www.youtube.com/watch?v=JZT4gfhcGFk
Podcinamy koniec rurki na skos i delikatnie wpychamy ją w otwór starając się wsunąć ją jak najbardziej w dół kompresora. Odciągamy starego śmierdziela ile się da przy pomocy strzykawki, wcześniej zakładając klamerką na nos. Potem podkładamy tam szmatkę lub gąbkę i w podobny sposób aplikujemy świeży olej przy pomocy strzykawki i rurki aż do przelania przy gwincie. Zakręcamy śrubę/korek wlewu z wyczuciem z powrotem, wycieramy resztki oleju, sprawdzamy lustereczkiem czy jest sucho, zakładamy rurę doładowania powietrza a potem dolotu i zrobione.
U mnie wyssano 35-40ml starego oleju i zalano 75-80ml nowego do przelania przy przebiegu 112 tys. kilometrów, więc ubytek był plus stan starego oleju … fuj.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2015, o 23:18 przez Smart, łącznie zmieniany 4 razy.
CL203 WDB2037461A802397
-
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 08:05
- VIN:
- Lokalizacja: Brzeg
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
-
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 08:05
- VIN:
- Lokalizacja: Brzeg
-
- VIP
- Posty: 37
- Rejestracja: 18 cze 2015, o 22:43
- VIN: WDB2093421F077986
- Lokalizacja: pomorskie
Wymiana
Kilka słów w temacie,
olej kupiony na ebayu, przesyłka z Niemiec 5 dni, koszt około 120,- zl ale euro ciągle rośnie. Udało mi się ściągnąć 30 ml - rzeczywiście śmierdzi. Wlałem pod korek ponad 70 ml. W ASO w Gdańsku strasznie zdziwieni, że w kompresorze jest olej, gość poszedł sie pytać "mistrza" ale on też nic nie wiedział. Myśleli że chodziło mi o kompresor klimy
Bardzo byli zdziwieni jak podałem numer MB i okazało się, że jest taki olej a buteleczka kosztuje 280,- i są 3 w Warszawie na magazynie.
Cała operacja przy moich 2 lewych rękach 2 godziny.
olej kupiony na ebayu, przesyłka z Niemiec 5 dni, koszt około 120,- zl ale euro ciągle rośnie. Udało mi się ściągnąć 30 ml - rzeczywiście śmierdzi. Wlałem pod korek ponad 70 ml. W ASO w Gdańsku strasznie zdziwieni, że w kompresorze jest olej, gość poszedł sie pytać "mistrza" ale on też nic nie wiedział. Myśleli że chodziło mi o kompresor klimy
Bardzo byli zdziwieni jak podałem numer MB i okazało się, że jest taki olej a buteleczka kosztuje 280,- i są 3 w Warszawie na magazynie.
Cała operacja przy moich 2 lewych rękach 2 godziny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2015, o 23:35 przez Marek3003, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Użytkownik
- Posty: 17
- Rejestracja: 1 lip 2017, o 11:17
- VIN: WDB2032421F639968
- Lokalizacja: Szczecin
Re: [m271] KOMPRESOR EATON. WYMIANA OLEJU.
Mam takie pytanie czy to mozliwe aby nie było ani grama oleju???? po odkręceniu śrubki wcisnąłem węzyk ale nic nie sciągnelo sladowe ilosci ;/ a weszła mała ilość
- Lorenz
- VIP
- Posty: 77
- Rejestracja: 25 sie 2015, o 07:49
- VIN: WDB2032401F631801
- Lokalizacja: SH/SCZ/LBL
Re: [m271] KOMPRESOR EATON. WYMIANA OLEJU.
otis nurtowało mnie to samo pytanie gdy przy wymianie oleju odessałem tyle co zwilżenie rurki na dnie... zmieniałem rurki, strzykawki, próbowaliśmy we 3 to odessać z myślą - Co robimy nie tak?. Finalnie weszło ~90ml.otis pisze:Mam takie pytanie czy to mozliwe aby nie było ani grama oleju???? po odkręceniu śrubki wcisnąłem węzyk ale nic nie sciągnelo sladowe ilosci ;/ a weszła mała ilość
Zaciągałeś powietrze tylko tyle co ze strzykawki? Z tego co piszesz sądzę, że nie wyssałeś niestety starego oleju
W203 C180 kompressor 192KM kombi VIN: WDB2032401F631801
- kamilspider
- VIP
- Posty: 241
- Rejestracja: 13 paź 2017, o 22:51
- VIN: WDB2030461A818858
Re: [m271] KOMPRESOR EATON. WYMIANA OLEJU.
U mnie wyssałem ok 80ml, a weszła prawie cała buteleczka ok 110ml.
Wielka strzykawka nie jest optymalna do tej zabawy bo jest zbyt duża i nieporęczna, ew tylko przy ponownym napełnianiu układu. Lepiej użyć ok 20ml strzykawki i tej rureczki od kroplówki, 10-15cm starczy.
Najwięcej czasu zeszło przy odsysaniu bo niezbyt często udawało się znaleźć miejsce z płynem. Trzeba tą rurką kręcić i kombinować na wszystkie możliwe sposoby.
Nie spodziewałem się takiego smrodu. Nawet stary olej ze skrzyni biegów to perfum w porównaniu do tego.
Po zmianie nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy kompresora.
Wielka strzykawka nie jest optymalna do tej zabawy bo jest zbyt duża i nieporęczna, ew tylko przy ponownym napełnianiu układu. Lepiej użyć ok 20ml strzykawki i tej rureczki od kroplówki, 10-15cm starczy.
Najwięcej czasu zeszło przy odsysaniu bo niezbyt często udawało się znaleźć miejsce z płynem. Trzeba tą rurką kręcić i kombinować na wszystkie możliwe sposoby.
Nie spodziewałem się takiego smrodu. Nawet stary olej ze skrzyni biegów to perfum w porównaniu do tego.
Po zmianie nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy kompresora.
2005 C180 kompressoren LPG+
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej."
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej."
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 lis 2017, o 11:32
- VIN: WDB2032451F271385
Re: [m271] KOMPRESOR EATON. WYMIANA OLEJU.
Poratujcie i powiedzcie gdzie jest srubka spustowa w m111 2002 r
-
- Użytkownik
- Posty: 17
- Rejestracja: 12 lis 2017, o 14:23
- VIN: wdd1690081j142560
- Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Re: [m271] KOMPRESOR EATON. WYMIANA OLEJU.
Też jestem ciekaw ....... Ktoś już wykonywał te czynność w m111 ?
C 230 kompressor
-
- Użytkownik
- Posty: 17
- Rejestracja: 1 lip 2017, o 11:17
- VIN: WDB2032421F639968
- Lokalizacja: Szczecin
Re: [m271] KOMPRESOR EATON. WYMIANA OLEJU.
Wziałem się za wymianę oleju ale panowie rownież śladowe ilosci i nie mogę trafic na miejsce olejem czy mam zaduzy węzyk czy jak możliwe zeby było tam sucho ;/
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4173
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: [m271] KOMPRESOR EATON. WYMIANA OLEJU.
Rurkę najlepiej mieć giętką, ponieważ musi ona zaraz za otworem pójść w dół. Operacja ciężka bo mało miejsca. U siebie też odessałem małe ilości oleju, a weszło około 80otis pisze:Wziałem się za wymianę oleju ale panowie rownież śladowe ilosci i nie mogę trafic na miejsce olejem czy mam zaduzy węzyk czy jak możliwe zeby było tam sucho ;/
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 17
- Rejestracja: 1 lip 2017, o 11:17
- VIN: WDB2032421F639968
- Lokalizacja: Szczecin
Re: [m271] KOMPRESOR EATON. WYMIANA OLEJU.
kupilem 4 taka do akwarium ale czy ona az taka mięka to nie iwem a jaki rozmiar najlepiej ??
- kamilspider
- VIP
- Posty: 241
- Rejestracja: 13 paź 2017, o 22:51
- VIN: WDB2030461A818858
Re: [m271] KOMPRESOR EATON. WYMIANA OLEJU.
Nie wiem jaki rozmiar, ale będzie dobrze Trochę więcej improwizacji jak mówi Bear Grylls i wszystko da się zrobić.
2005 C180 kompressoren LPG+
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej."
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej."
-
- VIP
- Posty: 41
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 17:14
- VIN: WDB2032401F651136
- Lokalizacja: Śląsk SCI
Re: [m271] KOMPRESOR EATON. WYMIANA OLEJU.
U mnie niestety problem. Po zdemontowaniu osprzętu nie udało mi się odkręcić tej najważniejszej śrubki od wlewu oleju do kompresora. Obrobiła się końcówka torx na śrubie.
Czy pozostaje mi teraz demontaż całego kompresora żeby wymienić w nim olej?? Chyba to nie jest takie proste?
Czy pozostaje mi teraz demontaż całego kompresora żeby wymienić w nim olej?? Chyba to nie jest takie proste?
W203 c230 2005r. automat, avantgarde