Odgrzybianie klimatyzacji przez odpływ skroplin WURTH

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

xangel
VIP
Posty: 264
Rejestracja: 16 kwie 2012, o 02:06
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: xangel »

No właśnie jeszcze nie robiłem w tym roku i tak się zastanawiam, bo mam do Petersena niedaleko i w związku z tym zapytałem jak by się cena kształtowała... U mnie nie ma dziwnych zapachów, ale profilaktycznie też pewnie by się przydało :) Chciałbym porównać ofertę ASO z tym wierceniem otworu do jakichś zakładów zajmujących się typowo klimą. Chyba, że ta metoda z otworem to jest dla samochodów z totalnie zajechaną klimą.
Niepuszczone bąki unoszą się do głowy i stąd się biorą posrane pomysły.

Srebrne C 270 CDI kombi 2004r (modelowo 2005) / Automat / SportEdition+ / delikatny chip
WDB2032161F645378
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Nie po prostu się normalnie porządnie nie dostaniesz tam, choć kombinować można, ale przeważnie marnie to idzie.
xangel
VIP
Posty: 264
Rejestracja: 16 kwie 2012, o 02:06
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: xangel »

Hehe czyli jak nie muszę, to nie będę tam łapek wkładał, wystarczy zwykła standardowa konserwacja z jakimś odgrzybianiem czy ozonowaniem - co tam mi zalecą :)
Niepuszczone bąki unoszą się do głowy i stąd się biorą posrane pomysły.

Srebrne C 270 CDI kombi 2004r (modelowo 2005) / Automat / SportEdition+ / delikatny chip
WDB2032161F645378
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Daj spokój ozonowaniu bo to guzik daje. Sprawdziłem to mówię.
petersen
VIP
Posty: 116
Rejestracja: 8 paź 2012, o 12:56
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: petersen »

xangel zadzwon do mnie, wpadniesz zrobimy to za 0 zł, taniej się nie da
Pozdrawiam
unkn0wnx
VIP
Posty: 62
Rejestracja: 23 cze 2010, o 14:17
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: unkn0wnx »

petersen pisze:Witam. Nad "nogami pasażera" za schowkiem po zdjęciu wykładziny mamy czarny plastikowy tunel w którym robimy dziurę (4-6mm) którą potem zaślepimy. Wkładamy sztycę na przewodzie odpowiednio długim żeby dojść do parownika i myjemy. Później można użyć "czajnika" czyli maszyny która nam dymi oparami płynu na włączonym silniku i obiegu zamkniętym (jest na to procedura), auto stoi zamknięte po wszytkim jeszcze jakiś czas po czym wietrzymy i już. Można użyć też na koniec zapachu który po włączeniu obiegu zamkniętego się rozpyla w samochodzie.
Tutaj jest instrukcja powyższego sposobu odgrzybiania. Pewnie da się to zrobić opisanym preparatem Wurst
C200CDI 2003 kombi wdb2032041f434206
Awatar użytkownika
__jac
VIP
Posty: 72
Rejestracja: 21 kwie 2013, o 13:32
VIN: WDB2032082F642609
Lokalizacja: Dublin

Post autor: __jac »

dzieki za biuletyn z ASO !!!
zamierzam kupic
http://allegro.pl/wurth-odgrzybiacz-kli ... 12015.html

zastanawiam sie czy 1-2 sztuki wystarcza ?

czy bedzie widac jakies "wydzieliny" pod autem jak z parownika splynie caly grzyb otworami odprowadzajacymi wodę ? (w tej chcwili costam kapie jak odpale klime)

dzieki!
Mercedes-Benz S203 CDI lift - pierwsze auto, reszta to zabawki... ;=]
Awatar użytkownika
milupl
VIP
Posty: 304
Rejestracja: 31 mar 2012, o 19:07
VIN:
Lokalizacja: DWL, DLU

Post autor: milupl »

__jac pisze:czy bedzie widac jakies "wydzieliny" pod autem jak z parownika splynie caly grzyb otworami odprowadzajacymi wodę ?
Osobiście uważam, że to nic nie da, ewentualnie pomoże na miesiąc, kiedyś podobny środek użyłem w Focusie I, nie polecam :bezradny:
Mercedes C200 Kompressor, 163 KM, 2001 rok, Sport Coupe, Pakiet stylistyczny AMG + LPG
WDB2037451A177220
Awatar użytkownika
__jac
VIP
Posty: 72
Rejestracja: 21 kwie 2013, o 13:32
VIN: WDB2032082F642609
Lokalizacja: Dublin

Post autor: __jac »

OK, to jaki środek mialbym zakupic ???

dzieki!
Mercedes-Benz S203 CDI lift - pierwsze auto, reszta to zabawki... ;=]
murgrabia
VIP
Posty: 167
Rejestracja: 11 paź 2012, o 08:18
VIN: wdb2030351a079570
Lokalizacja: lublin

Post autor: murgrabia »

Osobiście do odgrzybiania klimatyzacji domowym sposobem używam incidur spray z ecolab
http://www.matopat24.pl/ecolab-incidur- ... GQqwjw_wcB
1/3 buteleczki wystarczy na minimum dwa lata
Aplikowałem za pomocą strzykawki 100 ml z wężykiem z otworkami bezpośrednio na skraplacz
C180 m111 2001r Classic
iee
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: 5 lip 2011, o 23:27
VIN:
Lokalizacja: WLKP

Post autor: iee »

Cześć,

gdzie dokładnie wkładałeś ten wężyk i jaki był długi?
murgrabia pisze:Osobiście do odgrzybiania klimatyzacji domowym sposobem używam incidur spray z ecolab
http://www.matopat24.pl/ecolab-incidur- ... GQqwjw_wcB
1/3 buteleczki wystarczy na minimum dwa lata
Aplikowałem za pomocą strzykawki 100 ml z wężykiem z otworkami bezpośrednio na skraplacz
'05 MB C180 Kompressor M271 Avantgarde. Jest komfortowo...
'03 Saab 9-3 SS 227KM/367Nm. Jest dobrze...
murgrabia
VIP
Posty: 167
Rejestracja: 11 paź 2012, o 08:18
VIN: wdb2030351a079570
Lokalizacja: lublin

Post autor: murgrabia »

Wezyk mial ok 50cm wprowadzlem go przez srodkowy nawiew pod szyba zdemontowalem krateczke i wlaczylem nawiew na 1 bo inaczej klapki nawiewu sa zamkniete. Jak sie spojrzy to widac skraplacz.
Teraz jak bym odgrztbial to bym zrobil jak kolega wyzej opisal czyli nawiercil dwa otwory naprzeciw skraplacza i tam wsadzil sonde
C180 m111 2001r Classic
iee
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: 5 lip 2011, o 23:27
VIN:
Lokalizacja: WLKP

Post autor: iee »

Dzięki za pomoc. Muszę pomyśleć czy zrobić to przez kratkę, czy wiercić :yyy:
'05 MB C180 Kompressor M271 Avantgarde. Jest komfortowo...
'03 Saab 9-3 SS 227KM/367Nm. Jest dobrze...
kubek84
VIP
Posty: 273
Rejestracja: 8 lut 2015, o 10:08
VIN:
Lokalizacja: Z miasta

Post autor: kubek84 »

__jac pisze:dobry pomysl ale moznaby go bylo ulepszyc korzystajac ze schematu jaki dodalem powyzej..
mianowicie, z fizycznego punktu widzenia najlepiej:
-sonde z wurth'em wprowadzilbym zeby koncowka byla tuz nad wentylatorem,
-nastepnie wlaczam obieg zamkniety i zapadka M2/5 zamknie sie "przykleszczajac" rurke sondy, uruchamiamy wentylator na MAX i temperatura na MAX (zgodnie z rys. skerujemy wtedy gorace powietrze na dolna czesc systemu klimy gdzie jest mokro lub wilgotno i prawdopodobnie tam grzyba najwiecej, pozatym cieplejsze powietrze lepiej rozprowadzi Wurth'a)...........
Dziś zrobiłem tak jak kolega napisał ..chciałem sondę wprowadzić w kanał ale nie bardzo chciała przejść przez łopatki wentylatora ...
Jaki będzie tego efekt czas pokaże...
Jeśli to nic nie da to trzeba będzie się zastanowić nad sposobem jaki podał petersen, lub pobawić się w wyjęcie wentylatora i wtedy ładne dojście na parownik
C180 1.8 Kompressor Kombi Elegance
WDB2032461F297679
Awatar użytkownika
emperorhorde
VIP
Posty: 85
Rejestracja: 24 lut 2010, o 19:14
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: emperorhorde »

kubek84 pisze: Dziś zrobiłem tak jak kolega napisał ..chciałem sondę wprowadzić w kanał ale nie bardzo chciała przejść przez łopatki wentylatora ...
Jaki będzie tego efekt czas pokaże...
Jeśli to nic nie da to trzeba będzie się zastanowić nad sposobem jaki podał petersen, lub pobawić się w wyjęcie wentylatora i wtedy ładne dojście na parownik
Wywierć sobie otwór . Od tego otworu jest już do parownika blisko. Po wywierceniu wprowadź sondę (kierując się w lewo - w stronę środkowego tunelu) ze środkiem odgrzybiającym i umyj cały parownik. Po odgrzybianiu użyj zaślepki A1109871044 i wymień filtr przeciwpyłkowy. Będzie ok
Obecnie brak auta
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”