Przełącznik kierunkowskazu nie trzyma
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: 26 lip 2010, o 18:52
- VIN:
- Lokalizacja: Edinburgh
-
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 kwie 2013, o 16:08
- VIN:
- Lokalizacja: z miasta
Niestety i moje auto W203 Sport Coupe 220 CDI nie trzyma prawego kierunkowskazu. Podpowiedzcie jak zdjąć tę taśmę stykową. Co ciekawe byłem dziś u speca od Mercedesów, który wymienił dźwigenkę nawiewu w 3 godziny a do tej taśmy też bał się zabrać. Do tego momentu wszystko idzie gładko
a potem nie można tego zdjąć. Są jakieś sprawdzone metody demontażu (zaciski, śrubki, które trzeba odkręcić / odblokować)?
Z góry dziękuję za pomoc.
a potem nie można tego zdjąć. Są jakieś sprawdzone metody demontażu (zaciski, śrubki, które trzeba odkręcić / odblokować)?
Z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2013, o 17:18 przez Mc Gyver, łącznie zmieniany 2 razy.
Man in black.
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 7 cze 2009, o 00:49
- VIN:
- Lokalizacja: Suwałki
Zabezpiecz spiralę stykową klaksonu i poduszki powietrznej (A45) przed przekręceniem się. Wykręć całkowicie śrubę (1).
Zdejmij moduł osłony kolumny kierownicy (N80)-musisz delikatnie szarpnąć do góry, aby "wyrwać osłonę z gniazd połączeniowych" dalej będziesz miał z górki.
Zdejmij osłony przełączników (1, 2, 3, 4). Osłon przełączników (1, 2, 3, 4) nie wolno ze sobą zamienić - u mnie są dwie.
Wykręć śruby (5).
Zdejmij czujnik kąta skrętu (N49). Wsuń jeden palec przez środkowy otwór i wyjmij czujnik kąta skrętu (N49) od dołu. Przy wyjmowaniu czujnika kąta skrętu (N49) przytrzymaj przełącznik tempomatu.
Wypnij śrubę zaciskową (6).
Dalej będziesz już widział, że trzeba wykręcić trzy śruby trzymające przełącznik zespolony.
Przed zamontowaniem modułu osłony kolumny kierowniczej (N80) nie zapomnij włóżyć śrubę zaciskową (6) w odpowiedni otwór.
Zdejmij moduł osłony kolumny kierownicy (N80)-musisz delikatnie szarpnąć do góry, aby "wyrwać osłonę z gniazd połączeniowych" dalej będziesz miał z górki.
Zdejmij osłony przełączników (1, 2, 3, 4). Osłon przełączników (1, 2, 3, 4) nie wolno ze sobą zamienić - u mnie są dwie.
Wykręć śruby (5).
Zdejmij czujnik kąta skrętu (N49). Wsuń jeden palec przez środkowy otwór i wyjmij czujnik kąta skrętu (N49) od dołu. Przy wyjmowaniu czujnika kąta skrętu (N49) przytrzymaj przełącznik tempomatu.
Wypnij śrubę zaciskową (6).
Dalej będziesz już widział, że trzeba wykręcić trzy śruby trzymające przełącznik zespolony.
Przed zamontowaniem modułu osłony kolumny kierowniczej (N80) nie zapomnij włóżyć śrubę zaciskową (6) w odpowiedni otwór.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 220 CDI
-
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 kwie 2013, o 16:08
- VIN:
- Lokalizacja: z miasta
- Muggler
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 4 kwie 2013, o 18:01
- VIN:
- Lokalizacja: Beveren-Waas
-
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 kwie 2013, o 16:08
- VIN:
- Lokalizacja: z miasta
Dzięki koledzy za wyczerpujący opis. Dzięki niemu udało się bez problemu zdemontować całą osłonę kolumny kierownicy oraz rozebrać wszystko na czynniki pierwsze. Trochę gorzej było ze składaniem przełącznika kierunkowskazów z godzinę bawiłem się aby wszystko złożyć a tu zonk - prawy kierunkowskaz dalej nie trzyma. Rozebrałem więc wszystko znowu i zgodnie z radą kolegi adaśko z poprzedniej strony zamieniłem jeszcze miejscami te białe plastiki. I prawy kierunkowskaz zaczął wreszcie "trzymać" . Po złożeniu wszystkiego i montażu w aucie nie pojawił się nawet komunikat o błędzie ESP. Wszystko działa jak należy, tylko prawy kierunkowskaz wpina się z większym oporem niż lewy. Dzięki Wszystkim za porady. Pozdrawiam. Piotr.
Man in black.
-
- VIP
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 sie 2013, o 21:02
- VIN:
- Lokalizacja: Śląsk
Czy wiecie może czy dwa aluminiowe pierścienie - po zdemontowaniu przełącznika kierunkowskazów - powinny się ruszać (przynajmniej jeden z nich, ten wyższy). Po założeniu nowego przełącznika miał wyraźny luz, tzn. cały przełącznik lekko "latał" co było wyraźnie odczuwalne podczas włączania kierunków. Jeżeli nie to co może być przyczyną.
W203 C200K 2003 rok.
W203 C200K 2003 rok.
WDB2030421A537347
C200 Kompressor Aut. 2003
C200 Kompressor Aut. 2003
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 mar 2010, o 21:36
- VIN:
- Lokalizacja: Rzeszów
Podpinam się pod pytanie, bo u mnie jest to samo. Myślałem, że zespół przełączników jest odkręcony, ale to obraca się górny pierścień aluminiowy na wałku kierowniczym, na którym jest zaciskany zespół przełączników. Są jakieś patenty żeby to unieruchomić?
pzdr
[ Dodano: 2013-09-28, 17:28 ]
Zabrałem się dzisiaj za naprawę przełącznika, około 1,5 godziny pracy i wszystko działa jak nowe. Pozostał do rozwiązania problem z luźnym pierścieniem na wałku (opisany post wyżej), może go ktoś rozpracuje i podzieli się wiedzą.
pzdr
pzdr
[ Dodano: 2013-09-28, 17:28 ]
Zabrałem się dzisiaj za naprawę przełącznika, około 1,5 godziny pracy i wszystko działa jak nowe. Pozostał do rozwiązania problem z luźnym pierścieniem na wałku (opisany post wyżej), może go ktoś rozpracuje i podzieli się wiedzą.
pzdr
C 220 CDI-T (S203)
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 7 paź 2013, o 08:32
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Przelacznik
Mam nadzieję, że ktoś jeszcze zagląda w to miejsce. Mam problem-potrzebuję wymienić przełącznik kierunkowskazów w mercedes A. To mój pierwszy samochód, jestem dziewczyną i nie mam o tym pojęcia, ale sprawny przełącznik już w drodze. Powiedzcie proszę, ile mogę za to zapłacić ( boję się, że mnie strasznie podlicza, skoro nie mam o tym pojęcia). Znacie może jakichś zaufanych mechaników w Warszawie? Dzięki z góry za odpowiedź.Pozdrawiam.
-
- Użytkownik
- Posty: 76
- Rejestracja: 28 sie 2013, o 14:10
- VIN:
- Lokalizacja: Wwa
-
- Użytkownik
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 lut 2013, o 19:08
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
Może się komuś przyda http://www.youtube.com/watch?v=RDbnCaAOjJM
W 203 C200 K z 2002r WDB2032421F321262
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
-
- VIP
- Posty: 52
- Rejestracja: 29 lut 2012, o 19:46
- VIN: WDB2032071F478199
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Użytkownik
- Posty: 27
- Rejestracja: 28 maja 2014, o 22:10
- VIN: WDB2030081A568591
- Lokalizacja: Kraków
Również jestem świeżo po naprawie kierunkowskazów wszystko poskładałem i odbijają mi dopiero po przekręceniu kierownicy o 180stopni, to jest normalne? Mercedasa mam do 2 miesiecy i manetka juz nie działała ale we wszystkich samochodach którymi jezdziłem zawsze odbijała wczesniej.
Po zamontowaniu wszystkiego kierownica chodzi z lekkim oporem i gdzieś przyciera bo słychać jak skrzypi przy obfitym kręceniu, coś za mnocno/słabo skręciłem?
Po zamontowaniu wszystkiego kierownica chodzi z lekkim oporem i gdzieś przyciera bo słychać jak skrzypi przy obfitym kręceniu, coś za mnocno/słabo skręciłem?
WDB2030081A568591 220CDI '03 Classic Sedan
-
- VIP
- Posty: 26
- Rejestracja: 9 cze 2014, o 15:15
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa