Przełącznik zespolony - naprawa pękniętych przewodów
Moderator: Dziki Mar
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
Przełącznik zespolony - naprawa pękniętych przewodów
Przełącznik zespolony ma nie tylko problem z nie trzymaniem manetki po włączeniu kierunkowskazu, ale również z pękającymi przewodami. Nie chodzą Ci wycieraczki…..problem ze spryskiwaczem...... Raz działają, a raz nie? To temat dla Ciebie. Niestety rzeczone przewody są uprzejme pękać bezpośrednio przy końcu ramienia nie pozwalając na skuteczne manewrowanie lutownicą.
Właśnie ta awaria mnie spotkała. Pobiegłem do ASO i dałem do wstawienia nowy.
Jednak zepsuty nie dawał mi spokoju………postanowiłem go naprawić.
Narzędzia:
Lutownica, kalafonia, cyna, małe śrubokręty i kawałek przewodu średnicy ok. 1mm
Oczywiście jeszcze trochę chęci
Najpierw należy przełącznik wyjąć z auta
Dalej postępujemy zgodnie z manualem zawartym w tym linku viewtopic.php?t=5536 - no nie będę zamieszczał dodatkowych.
Zdjąłem wszystkie elementy aż w ręku pozostała mi sama dźwignia.
Następnie podważając dwoma małymi śrubokrętami odłączyłem i zsunąłem w dół plastikowy stożek z wymalowanymi znakami prędkości pracy wycieraczek. Po jego odpięciu okazuje się, że ma dwa zatrzaski umieszczone na obwodzie. Dalej należało odłączyć część manetki z przełącznikiem od trzpienia/korpusu manetki. Element z jasnego plastiku posiada jeden i to delikatny zatrzask. Podważamy leciutko małym śrubokrętem.
Po tym zabiegu nasza manetka jest rozebrana na tyle, że możemy wyciągnąć przerwany przewód/przewód ze środka.
Dalej dobieramy odpowiedni przewodzik. Pod rękę nawinął mi się wentylator procesora z PC-ta ( identyczne przewody i to pod ręką ..... nie trzeba lecieć do sklepu ). Dolutowałem odcinek czterocentymetrowy i po zaizolowaniu przewlekłem przez manetkę. Następnie dolutowałem do przewodu odchodzącego od wtyczki. Po zaizolowaniu naprawa zakończona. To koniec tej naprawy. Manetkę składamy zgodnie z manualem kolegi wojmara .
Właśnie ta awaria mnie spotkała. Pobiegłem do ASO i dałem do wstawienia nowy.
Jednak zepsuty nie dawał mi spokoju………postanowiłem go naprawić.
Narzędzia:
Lutownica, kalafonia, cyna, małe śrubokręty i kawałek przewodu średnicy ok. 1mm
Oczywiście jeszcze trochę chęci
Najpierw należy przełącznik wyjąć z auta
Dalej postępujemy zgodnie z manualem zawartym w tym linku viewtopic.php?t=5536 - no nie będę zamieszczał dodatkowych.
Zdjąłem wszystkie elementy aż w ręku pozostała mi sama dźwignia.
Następnie podważając dwoma małymi śrubokrętami odłączyłem i zsunąłem w dół plastikowy stożek z wymalowanymi znakami prędkości pracy wycieraczek. Po jego odpięciu okazuje się, że ma dwa zatrzaski umieszczone na obwodzie. Dalej należało odłączyć część manetki z przełącznikiem od trzpienia/korpusu manetki. Element z jasnego plastiku posiada jeden i to delikatny zatrzask. Podważamy leciutko małym śrubokrętem.
Po tym zabiegu nasza manetka jest rozebrana na tyle, że możemy wyciągnąć przerwany przewód/przewód ze środka.
Dalej dobieramy odpowiedni przewodzik. Pod rękę nawinął mi się wentylator procesora z PC-ta ( identyczne przewody i to pod ręką ..... nie trzeba lecieć do sklepu ). Dolutowałem odcinek czterocentymetrowy i po zaizolowaniu przewlekłem przez manetkę. Następnie dolutowałem do przewodu odchodzącego od wtyczki. Po zaizolowaniu naprawa zakończona. To koniec tej naprawy. Manetkę składamy zgodnie z manualem kolegi wojmara .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 3 lip 2014, o 20:27 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
Ogólnie OK., ale moja uwaga jest taka: nie naprawiamy złamanego przewodu w miejscu uszkodzenia, bo w krótkim czasie ulegnie uszkodzeniu ponownie. Lutowanie powoduje, że staje się sztywny i mało odporny na ponowne uszkodzenie. Tak więc albo wymieniamy cały kabelek, albo wycinamy miejsce uszkodzenia z zapasem kilku centymetrów i wstawiamy nowy, dziewiczy kawałek z nową, dziewiczą odpornością na przełamywanie.
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
I tak zostało zrobione, ponieważ nawet nie można by było porządnie zlutować tego przewodu.... byłby za krótki. Po dosztukowaniu tego czarnego nieco więcej przewodu jest wewnątrz dźwigni i nieco więcej na zewnątrz, dzięki czemu nie będzie się ocierać o ten fragment aluminium który je przecina. Swoją drogą wg. mnie do kitu to rozwiązali, ponieważ w momencie jak przewody nie tak się ułożą, to dźwignia niczym "nożyczki" tnie o aluminiową obudowę te kabelki
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
- magila
- VIP
- Posty: 197
- Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
- VIN: WDB2093421F076273
- Lokalizacja: Warszawa
U mnie niestety naprawa pękniętych i przerwanych kabelków nie dała porządnego efektu. Po zlutowaniu i złożeniu w całość wycieraczki oszalały i zaczęły żyć własnym życiem
Kupiłem inny przełącznik (używany). W tym zakupionym przewody są ułożone inaczej niż w starym. Są dłuższe i puszczone niejako dookoła w sposób niepowodujący przecierania kabli.
Co ciekawe numery przełączników są takie same (A 000 545 23 10), a jeszcze ciekawsze jest to, że również na obudowie starego przełącznika są niejako uchwyty na kable pomimo tego, że nie są tamtędy przełożone.
Pokazuję to bo może to być pomysł przy naprawie i uniknięciu podobnego problemu za jakiś czas.
Kupiłem inny przełącznik (używany). W tym zakupionym przewody są ułożone inaczej niż w starym. Są dłuższe i puszczone niejako dookoła w sposób niepowodujący przecierania kabli.
Co ciekawe numery przełączników są takie same (A 000 545 23 10), a jeszcze ciekawsze jest to, że również na obudowie starego przełącznika są niejako uchwyty na kable pomimo tego, że nie są tamtędy przełożone.
Pokazuję to bo może to być pomysł przy naprawie i uniknięciu podobnego problemu za jakiś czas.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2014, o 17:49 przez magila, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
- magila
- VIP
- Posty: 197
- Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
- VIN: WDB2093421F076273
- Lokalizacja: Warszawa
Nie sądzę, widziałem 3 przełączniki, Supiego (ten stary), swój po wyjęciu i jeszcze jeden. Wszystkie one miały kable puszczone "na skróty" czyli właściwie najkrótszą możliwą drogą.
Może Supi pamięta i powie jak miał kable ułożone ten przełącznik kupiony przez niego w ASO?
Myślę iż inżynierowie z zorientowali się, że taka oszczędność kilku centymetrów kabelka kończy się jego przetarciem i poprawili tę część.
Może Supi pamięta i powie jak miał kable ułożone ten przełącznik kupiony przez niego w ASO?
Myślę iż inżynierowie z zorientowali się, że taka oszczędność kilku centymetrów kabelka kończy się jego przetarciem i poprawili tę część.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2014, o 18:08 przez magila, łącznie zmieniany 4 razy.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
niestety przy tej cenie pamięta przewody są w nim "na skróty" Jak bym widział Twoje foto wcześniej , to w tym naprawionym też kable byłyby dookoła.magila pisze:Może Supi pamięta
Ostatnio zmieniony 18 paź 2014, o 22:02 przez supi, łącznie zmieniany 2 razy.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
- magila
- VIP
- Posty: 197
- Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
- VIN: WDB2093421F076273
- Lokalizacja: Warszawa
Niestety przełącznik dostałem w dacie postu z tym zdjęciem czyli kilka dni po tym jak się widzieliśmy. Ale jak Twój nowy przełącznik ma kable "na skróty" to już nic nie rozumiem.
Niestety nie wiem z jakiego dokładnie mercedesa ten mój był wymontowany.
Cieszy mnie natomiast, że wszystko działa - zwłaszcza spryskiwacze
EDIT:
ustaliłem, że to przełącznik z W203 2.2 CDI z 2002 r. Wychodzi, że wersję na bogata robili na początku produkcji, potem przykutwili kabla
Niestety nie wiem z jakiego dokładnie mercedesa ten mój był wymontowany.
Cieszy mnie natomiast, że wszystko działa - zwłaszcza spryskiwacze
EDIT:
ustaliłem, że to przełącznik z W203 2.2 CDI z 2002 r. Wychodzi, że wersję na bogata robili na początku produkcji, potem przykutwili kabla
Ostatnio zmieniony 20 paź 2014, o 09:41 przez magila, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
-
- Użytkownik
- Posty: 69
- Rejestracja: 10 lip 2013, o 00:25
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław/Strzegom
Witam. Odkopię nieco temat. Mój przełącznik również wyzionął ducha. Wg. EPC jego numer to A2035450310. W tej chwili na allegro jest tylko jeden taki przełącznik, w dodatku w cenie bardzo zbliżonej do ASO. Znalazłem całe mnóstwo przełączników zespolonych o numerze A2035450010. Czy są one zamienne?
Mercedes CL203 C180 Kompressor 03.08.2005r. Automat
WDB2037461A846099
WDB2037461A846099
- AltEqulas
- VIP
- Posty: 21
- Rejestracja: 24 sty 2014, o 10:36
- VIN: WDB2030061A516404
- Lokalizacja: Wrocław
- geneg
- VIP
- Posty: 24
- Rejestracja: 17 maja 2012, o 19:30
- VIN:
- Lokalizacja: Bytom
Re: Przełącznik zespolony - naprawa pękniętych przewodów
Potwierdzam możliwość naprawy przetartych przewodów w przełączniku zespolonym (przyczyna czasowo niedziałających wycieraczek) i to bez rozbierania manetki, dziś mi się udało dolutować odcinki przewodów czarnego i niebieskiego, zapasy schowane w rurce. BRAWO JA!!
marzenia się spełniają C200 CDI 2003 kombi
-
- Użytkownik
- Posty: 20
- Rejestracja: 12 cze 2015, o 17:21
- VIN:
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: Przełącznik zespolony - naprawa pękniętych przewodów
Pomóżcie,
Przekręcam o jeden dzwignie wycieraczek-NIC
Pozycja 2i 3 tez nic. Leje jak choinka.
Wracalem wciskajac/trzymacaj wciśnięta dzwignie tak jak do pojedynczego wymuszenia przetarcia szyb wycieraczkami.
O dziwo jak sa wlaczone /poz 2lub 3/ i wrzucę prawy kierunkowskaz ,wycieraczki sie uruchamiają.
Prosze o pomoc.
Przekręcam o jeden dzwignie wycieraczek-NIC
Pozycja 2i 3 tez nic. Leje jak choinka.
Wracalem wciskajac/trzymacaj wciśnięta dzwignie tak jak do pojedynczego wymuszenia przetarcia szyb wycieraczkami.
O dziwo jak sa wlaczone /poz 2lub 3/ i wrzucę prawy kierunkowskaz ,wycieraczki sie uruchamiają.
Prosze o pomoc.
WBD2037421A648647
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4591
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Przełącznik zespolony - naprawa pękniętych przewodów
Ale czytałeś to co wyżej?
-
- Użytkownik
- Posty: 20
- Rejestracja: 12 cze 2015, o 17:21
- VIN:
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4591
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Przełącznik zespolony - naprawa pękniętych przewodów
I dalej nie wiesz co się zepsuło?