Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: przecinek »

Witam , przedstawię jeden z prostszych sposobów uszczelnienia elektromagnesu , dla niewtajemniczonych jest z nim taki problem że nawet nowe przeciekają olej sączy się na silnik oraz idzie po wiązce do ecu .
Udało się to rozebrać na części pierwsze ,wystarczy rozwiercić 3 nity wiertłem około 4mm (przy składaniu nie trzeba tego z powrotem nitować) następnie wszystko myjemy kilka razy w benzynie extrakcyjnej lub czym kol wiek co rozpuszcza olej uwaga na rozpuszczalnik nitro wcale oleju nie rozpuszcza ;) Jak już mamy to wszytko w częściach pierwszych możemy się temu bliżej przyjrzeć dlaczego to przecieka ??

Obrazek

Moim zdaniem jakościowo to jest jakiś dramat , blachy widać że są prasowane i ich powierzchnie przylegania do uszczelek są krzywe , same uszczelki są jakie są , a uszczelnienia nie poprawia fakt że nie jest to mocno ściśnięte ...
Na pewno dużo lepiej było by to wszystko po zabielać na tokarce i a najlepiej dorobić nowe blaszki z aluminium z odległościami zapewniającymi mocniejszy ścisk uszczelek ... ale to może kiedyś najpierw zobaczymy czy silikon wystarczy :) więc smarujemy uszczelki z dwóch stron składamy jak było i jak wyżej wspomniałem nie trzeba tego z powrotem nitować bo i tak śruby którymi będzie przykręcone do silnika to docisną

Obrazek

Obrazek

Po przykręceniu na silnik dał bym dobę na wyschnięcie silikonu bez odpalania silnika :)
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: misha1982 »

Brawo Panie "pomysłowy Dobromirze". Zazdroszczę Ci czasu który możesz spędzać przy dłubaniu. Ja narazie tylko od święta coś robie, powoli powoli ale do przodu...
Pozdrawiam
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: Meniu »

Przecinek, a między blokiem silnika a elektromagnesem jest jakiś oring ? Bo to on chyba uszczelniłby przed wyciekiem po bloku a to co Ty zrobiłeś to będzie uszczelniać przed wyciekiem do wiązki elektrycznej ?
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: przecinek »

Ja tam nie spotkałem żadnego oringu i nie ma tam żadnego kanałka na którym by się trzymał w jednym miejscu. Musi tymi uszczelkami puszczać oglądałem dokładnie cewkę i jest hermetyczna nie ma możliwości żeby przez jej wnętrze olej dostawał się na zewnątrz wiec musi lecieć tymi uszczelkami po bloku oraz we wiązkę po wtyczce tak mi się wydaje na razie będę to obserwował jeszcze i dam znać , puki co warto to uszczelnić :)
tak to wygląda w przekroju :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 20 lip 2018, o 09:15 przez przecinek, łącznie zmieniany 3 razy.
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: Meniu »

Jaką proponowałbyś grubość blaszki w kształcie koła jak uszczelka ? Ja mam możliwość dorobienia sobie czegoś takiego z nierdzewki albo białego teflonu .
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: przecinek »

Teflon może najlepiej guma albo jest taki silikon w arkuszach albo może coś dobierzesz w sklepie z uszczelnieniami , te oryginalne są cienkie na ~1-2mm jak by tam coś dołożył po 1mm albo 0.5 było by ok , jak chcesz dać blaszkę to trzeba by dać uszczelkę blaszke i znowu uszczelkę , nie może blaszka dolegać do ten blachy od elektromagnesu bo będzie ciekło jeszcze mocniej
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: olafik »

przecinek pisze:Jest tam oring 45x3 zapomniałem o tym wspomnieć , on musi tymi uszczelkami puszczać oglądałem dokładnie cewkę i jest hermetyczna nie ma możliwości żeby przez jej wnętrze olej dostawał się na zewnątrz wiec musi lecieć tymi uszczelkami po bloku oraz we wiązkę po wtyczce tak mi się wydaje na razie będę to obserwował jeszcze i dam znać , puki co warto to uszczelnić :)
tak to wygląda w przekroju :[

No i kolega się myli, cewka skałada sie z dwóch pierścieni, i właśnie między nimi olej przenika do cewki i dalej do wtyczki. Gdyby cewka była szczelna, olej wydostawał by się jedynie na zewnątrz, w innym wątku przedstawiłem gdzie jest ta nieszczelność. Tak więc dodawanie blaszek, raczej niczego nie zmieni, bo problem tkwi w tym, że te pierścienie cewki nie są idealnie równej wysokości, więc uszczelka nie dociska do nich z równą siłą. Ale pomysł z silikonem jest okey, sam tak zrobiłem i jest dobrze po 5 tys i oby tak dalej.co-z-tym-elektromagnesem-vt17023-45.html#p203630
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: przecinek »

Faktycznie masz racje , wczoraj jak to robiłem cewka wyglądała na szczelną , dzisiaj rozebrałem drugą i widać mikro pęknięcie , u Ciebie wygląda to jeszcze gorzej , jak się dmuchnie we wtyczkę to powietrze wydostaje się tą szczelinką , może dobrze było by to lutownicą przeciągnąć

Obrazek
Tliti
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 2 lip 2018, o 13:54
VIN: brak auta
Lokalizacja: Gostyń

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: Tliti »

dzieki za pomoc zamiast oryginalnych uszczelek uzylem sylikonu i jednego oringu o grubosci 2mm z tego co pamietam 35mm(nie mam pewnosci) bez oringu bylo za slabo docisniete i cieklo teraz wszystko ok :ok:
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: Meniu »

Oring od której strony dałeś ?
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: Meniu »

olafik pisze:
przecinek pisze:Jest tam oring 45x3 zapomniałem o tym wspomnieć
Wg moich pomiarów to jest oring 47x3
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: przecinek »

Edytowalem ten post bo ten oring tam jakoś nie leży, sam też w swoim oraz w kolegi go nie spotkałem co ciekawe kiedy próbowałem go założyć to raz ze alumiunium do którego go sie przykreca o mało nie pękło to po kilku dniach oring się sam wycisnoł do srodka i omalo nie wpadł do silnika, może ktoś sprawdzi w epc jak to jest z tym :)
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: Meniu »

Ja miałem na myśli oring który jest między elektromagnesami a blokiem silnika. Ty mówisz chyba o czym innym. Wewnątrz elektromagnesów oryginalnie nie było żadnych oringów tylke te uszczelki.

W bloku silnika jest rowek o średnicy wewnątrz 47mm i zewnątrz 54mm czyli szerokość rowka to 3,5mm. Natomiast głębokość rowka to 2,5mm. Z tego wychodzi że pasuje tam oring 47x3 jak chcemy wymienić na nowy.

Ty stosowałeś tam spowrotem stary oring?
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: olafik »

Meniu pisze:Ja miałem na myśli oring który jest między elektromagnesami a blokiem silnika. Ty mówisz chyba o czym innym. Wewnątrz elektromagnesów oryginalnie nie było żadnych oringów tylke te uszczelki.

W bloku silnika jest rowek o średnicy wewnątrz 47mm i zewnątrz 54mm czyli szerokość rowka to 3,5mm. Natomiast głębokość rowka to 2,5mm. Z tego wychodzi że pasuje tam oring 47x3 jak chcemy wymienić na nowy.

Ty stosowałeś tam spowrotem stary oring?


Kolega przecinek ma silnik M111, tam jest jeden elektromagnes, i chyba nie ma oringu.
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Uszczelnienie elektromagnesu zmiennych faz

Post autor: Meniu »

Ok rozumiem u mnie silnik M271
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”