Wymiana sprężyn
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 sty 2011, o 18:22
- VIN:
- Lokalizacja: WND
- Kontakt:
Wymiana sprężyn tył - niekoniecznie 30 minut
Witam.
Ostatnio wymieniłem sprężyny na tyle zgodnie z podanym opisem i powiem szczerze wcale tak szybko nie poszło.
Od siebie dodam, że do wymiany sprężyn będziecie potrzebowali:
1. Podnośnik typu "żaba" + lewarek samochodowy (chociaż bezpieczniej byłoby mieć drugą żabę)
2. Klucze nasadowe
- koło 17
- śruby osłony wahacza 10
- śruba i nakrętka wahacza 21 i 22
- śruba i nakrętka amortyzatora 17 (2 nasadki, jedna do przytrzymania)
3. Dobrze mieć dwie grzechotki.
4. Śrubokręt płaski i jakiś trzpień do wybijania śrub.
5. WD-40 lub podobny
6. Cegły i deski, które posłużą do tymczasowego podpierania wahacza podczas montażu.
Wydaje mi się, że do takiej pracy dobrze mieć pomocnika, który coś przytrzyma, coś dociśnie. Samemu może być bardzo trudno.
UWAGA!
Wahacz od spodu jest zaokrąglony i trzeba zwrócić uwagę w którym miejscu przykładamy lewarek.
Kolejność postępowania przy wymianie:
1. Poluzować śruby koła.
2. Podnieść samochód na "żabie".
3. Zdjąć koło zaznaczając położenie koła względem piasty (np. kredą) - dzięki temu nie będziemy musieli ponownie wyważać przed montażem.
4. Zdjąć plastikową osłonę wahacza odkręcając dwie śruby kluczem 10.
5. Podnieść delikatnie lewarkiem samochodowym wahacz, żeby nie było problemu przy odkręcaniu śrub wahacza i amortyzatora.
6. Można podłożyć pod wahacz cegły i deski, żeby przy odkręcaniu śrub nie doznać obrażeń, jeśli wyskoczy nam lewarek spod wahacza.
7. Żeby odkręcić zapieczone śruby spryskać nakrętki przy śrubach amortyzatora i wahacza.
8. Wykręcić śrubę od amortyzatora. Jeśli śruby nie da się wyciągnąć ręką, to trzeba ją wybić jakimś trzpieniem.
9. Wykręcić śrubę od wahacza. Jeśli śruby nie da się wyciągnąć ręką, to trzeba ją wybić jakimś trzpieniem.
10. Wyciągać po kolei deski i cegły opuszczając przy tym wahacz.
11. Wyciągnąć lewarek samochodowy spod wahacza.
12. Nacisnąć mocno na wahacz, żeby umożliwić wyjęcie sprężyny.
13. Wyciągnąć sprężynę.
14. Wyciągnąć gumę dystansową umieszczoną w górnym gnieździe sprężyny - można ją podwadzić śrubokrętem.
15. Przygotować nowy zestaw: nową gumę dystansową nałożyć na nową sprężynę.
16. Włożyć przygotowany zestaw pomiędzy wahacz i górne gniazdo dopasowując dokładnie położenie sprężyny do wyprofilowanej części wahacza.
17. Podłożyć lewarek samochodowy w odpowiednim miejscu pod wahaczem.
18. Powoli podnosić wahacz kontrolując uważnie położenie lewarka!
- PODKŁADAĆ CEGŁY I DESKI!
- Jeśli lewarek samochodowy zbytnio odchodzi od pionu należy poprawić jego położenie - można opuścić wahacz na podłożone cegły i deski i skorygować położenie lewarka.
- Przy podnoszeniu wahacza lewarkiem, wahacz może wędrować na boki. Należy wówczas odpowiednio ustawić lewarek i naprostować wahacz, żeby podnosił się prosto.
19. Przy podniesieniu wahacza do wysokości umożliwiającej przełożenie śruby przez amortyzator, ustabilizować wahacz w tym położeniu podkładając odpowiedniej grubości deski.
20. Przełożyć śrubę przez amortyzator i nakręcić lekko nakrętkę.
21. Kontynuować podnoszenie wahacza podkładając cegły i deski aż do momentu gdy będzie możliwe przełożenie śruby przez wahacz przy piaście koła. Piastę można przemieścić w dół, dociskając od góry.
22. Przełożyć śrubę przez piastę i wahacz, nakręcić nakrętkę.
23. Dokręcić śruby i nakrętki na amortyzatorze i wahaczu.
24. Wyciągać po kolei deski i cegły opuszczając przy tym wahacz.
25. Zamontować plastikową osłonę wahacza na dwie śruby.
26. Zamontować koło w pierwotnym położeniu.
Nie biorę odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku zastosowania się do powyższego opisu.
pozdrawiam i powodzenia.
Ostatnio wymieniłem sprężyny na tyle zgodnie z podanym opisem i powiem szczerze wcale tak szybko nie poszło.
Od siebie dodam, że do wymiany sprężyn będziecie potrzebowali:
1. Podnośnik typu "żaba" + lewarek samochodowy (chociaż bezpieczniej byłoby mieć drugą żabę)
2. Klucze nasadowe
- koło 17
- śruby osłony wahacza 10
- śruba i nakrętka wahacza 21 i 22
- śruba i nakrętka amortyzatora 17 (2 nasadki, jedna do przytrzymania)
3. Dobrze mieć dwie grzechotki.
4. Śrubokręt płaski i jakiś trzpień do wybijania śrub.
5. WD-40 lub podobny
6. Cegły i deski, które posłużą do tymczasowego podpierania wahacza podczas montażu.
Wydaje mi się, że do takiej pracy dobrze mieć pomocnika, który coś przytrzyma, coś dociśnie. Samemu może być bardzo trudno.
UWAGA!
Wahacz od spodu jest zaokrąglony i trzeba zwrócić uwagę w którym miejscu przykładamy lewarek.
Kolejność postępowania przy wymianie:
1. Poluzować śruby koła.
2. Podnieść samochód na "żabie".
3. Zdjąć koło zaznaczając położenie koła względem piasty (np. kredą) - dzięki temu nie będziemy musieli ponownie wyważać przed montażem.
4. Zdjąć plastikową osłonę wahacza odkręcając dwie śruby kluczem 10.
5. Podnieść delikatnie lewarkiem samochodowym wahacz, żeby nie było problemu przy odkręcaniu śrub wahacza i amortyzatora.
6. Można podłożyć pod wahacz cegły i deski, żeby przy odkręcaniu śrub nie doznać obrażeń, jeśli wyskoczy nam lewarek spod wahacza.
7. Żeby odkręcić zapieczone śruby spryskać nakrętki przy śrubach amortyzatora i wahacza.
8. Wykręcić śrubę od amortyzatora. Jeśli śruby nie da się wyciągnąć ręką, to trzeba ją wybić jakimś trzpieniem.
9. Wykręcić śrubę od wahacza. Jeśli śruby nie da się wyciągnąć ręką, to trzeba ją wybić jakimś trzpieniem.
10. Wyciągać po kolei deski i cegły opuszczając przy tym wahacz.
11. Wyciągnąć lewarek samochodowy spod wahacza.
12. Nacisnąć mocno na wahacz, żeby umożliwić wyjęcie sprężyny.
13. Wyciągnąć sprężynę.
14. Wyciągnąć gumę dystansową umieszczoną w górnym gnieździe sprężyny - można ją podwadzić śrubokrętem.
15. Przygotować nowy zestaw: nową gumę dystansową nałożyć na nową sprężynę.
16. Włożyć przygotowany zestaw pomiędzy wahacz i górne gniazdo dopasowując dokładnie położenie sprężyny do wyprofilowanej części wahacza.
17. Podłożyć lewarek samochodowy w odpowiednim miejscu pod wahaczem.
18. Powoli podnosić wahacz kontrolując uważnie położenie lewarka!
- PODKŁADAĆ CEGŁY I DESKI!
- Jeśli lewarek samochodowy zbytnio odchodzi od pionu należy poprawić jego położenie - można opuścić wahacz na podłożone cegły i deski i skorygować położenie lewarka.
- Przy podnoszeniu wahacza lewarkiem, wahacz może wędrować na boki. Należy wówczas odpowiednio ustawić lewarek i naprostować wahacz, żeby podnosił się prosto.
19. Przy podniesieniu wahacza do wysokości umożliwiającej przełożenie śruby przez amortyzator, ustabilizować wahacz w tym położeniu podkładając odpowiedniej grubości deski.
20. Przełożyć śrubę przez amortyzator i nakręcić lekko nakrętkę.
21. Kontynuować podnoszenie wahacza podkładając cegły i deski aż do momentu gdy będzie możliwe przełożenie śruby przez wahacz przy piaście koła. Piastę można przemieścić w dół, dociskając od góry.
22. Przełożyć śrubę przez piastę i wahacz, nakręcić nakrętkę.
23. Dokręcić śruby i nakrętki na amortyzatorze i wahaczu.
24. Wyciągać po kolei deski i cegły opuszczając przy tym wahacz.
25. Zamontować plastikową osłonę wahacza na dwie śruby.
26. Zamontować koło w pierwotnym położeniu.
Nie biorę odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku zastosowania się do powyższego opisu.
pozdrawiam i powodzenia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 lip 2011, o 21:36
- VIN:
- Lokalizacja: LUBIN
- reyver
- Użytkownik
- Posty: 80
- Rejestracja: 1 maja 2013, o 11:36
- VIN:
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
-
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 lip 2011, o 21:36
- VIN:
- Lokalizacja: LUBIN
- reyver
- Użytkownik
- Posty: 80
- Rejestracja: 1 maja 2013, o 11:36
- VIN:
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
-
- Użytkownik
- Posty: 302
- Rejestracja: 20 mar 2012, o 02:30
- VIN: WDB2030351A293663
- Lokalizacja: wawa
-
- Użytkownik
- Posty: 37
- Rejestracja: 21 gru 2011, o 21:29
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Re: Wymiana sprężyn
Witam,
biorę się dzisiaj za wymianę sprężyn z tyłu, a może i amortyzatorów. Jako, że nie dysponuję kanałem, będę to robić w warunkach standardowych dla przeciętnego "Kowalskiego" Oglądałem filmik z wymiany, ale tam odkręca śrubę wahacza przy zbiorniku. Czy w moich warunkach nie lepiej będzie odkręcić śruby przy kole?
Dodam, że podobny układ zawieszenia tył ma Vectra C i w niej jak wymieniałem, to właśnie śrubę przy kole odkręcałem i wszystko ładnie zeszło:)
Pozdro i czekam na odpowiedź
biorę się dzisiaj za wymianę sprężyn z tyłu, a może i amortyzatorów. Jako, że nie dysponuję kanałem, będę to robić w warunkach standardowych dla przeciętnego "Kowalskiego" Oglądałem filmik z wymiany, ale tam odkręca śrubę wahacza przy zbiorniku. Czy w moich warunkach nie lepiej będzie odkręcić śruby przy kole?
Dodam, że podobny układ zawieszenia tył ma Vectra C i w niej jak wymieniałem, to właśnie śrubę przy kole odkręcałem i wszystko ładnie zeszło:)
Pozdro i czekam na odpowiedź
MB w203 Classic 2k4 C200 CDI 2.2l
WDB2030071F642410
WDB2030071F642410
-
- Użytkownik
- Posty: 443
- Rejestracja: 25 gru 2015, o 01:14
- VIN: WDB2032161F226567
- Lokalizacja: Wrocław
Re:
cavieza79 pisze:No dobra a czy w gnieździe dolnym na sprężynę w wahaczu powinna być guma czy nie??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
C 270 CDI '02r
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Re: Wymiana sprężyn
To nie jest guma Toni, to nr 30 tylko aluminiowa podkładka a guma jest tylko u góry nr 20, liczona pod VIN ... i se tak myślę, że jak gostek pytał o to w 2011 roku, to chyba ogarnął do teraz.
CL203 WDB2037461A802397
-
- Użytkownik
- Posty: 443
- Rejestracja: 25 gru 2015, o 01:14
- VIN: WDB2032161F226567
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wymiana sprężyn
ale jutro ktoś może czytać ten temat i potrzebować informacji co jest pod sprężyną
C 270 CDI '02r
-
- Użytkownik
- Posty: 37
- Rejestracja: 21 gru 2011, o 21:29
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Re: Wymiana sprężyn
Wymiana przebiegła pomyślnie, jedynie tłumik przeszkadzał i sprawiał problemy.
Za tydzień biorę się za amortyzatory bo dzisiaj nie miałem czym skontrować tłoka;/
Gdyby nie problem z tłumikiem, to w dwie godziny by wymiana była zrobiona
Za tydzień biorę się za amortyzatory bo dzisiaj nie miałem czym skontrować tłoka;/
Gdyby nie problem z tłumikiem, to w dwie godziny by wymiana była zrobiona
MB w203 Classic 2k4 C200 CDI 2.2l
WDB2030071F642410
WDB2030071F642410
-
- VIP
- Posty: 32
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 17:28
- VIN: brak VIN
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Re: Wymiana sprężyn przód
Mam Zawieszenie sport i zabrałem się za wymianę sprężyn z przodu. Mam zdemontowaną kolumnę z auta i pojawił się problem... Sprężynę ścisnąłem i nie umiem zdemontować poduszki amora.
Ona się jakoś odkręca? Jeśli tak, to poproszę o jakieś wskazówki.
Najlepiej info z WIS-a lub inną instrukcję serwisową.
Ona się jakoś odkręca? Jeśli tak, to poproszę o jakieś wskazówki.
Najlepiej info z WIS-a lub inną instrukcję serwisową.
BYŁ
C200 CDI Classic 122KM Model T; 2003; Skrzynia: ASB 722.699
VIN WDB2032071F510630
C200 CDI Classic 122KM Model T; 2003; Skrzynia: ASB 722.699
VIN WDB2032071F510630
-
- Użytkownik
- Posty: 443
- Rejestracja: 25 gru 2015, o 01:14
- VIN: WDB2032161F226567
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wymiana sprężyn
)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
C 270 CDI '02r
-
- VIP
- Posty: 659
- Rejestracja: 12 sie 2014, o 22:56
- VIN: WDB2030451A083194
- Lokalizacja: Lublin / Janów Lub. / Linz AT
Re: Wymiana sprężyn
A jeżeli nie chce się odkręcić o górne mocowanie?
C200 /2.0 K/ 2000r. / Avantgarde / manual/