Wymiana sprężyn

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Wymiana sprężyn

Post autor: misha1982 »

Witam. Ostatnio byłem zmuszon do wymiany sprężyn w swoim aucie, pomyślałem że może komuś przydadzą się jakieś wskazówki. Sprawa wyglądała tak: podniosłem troche auto, podparłem lewarkiem wahacz odkręciłem sworzen i amortyzator, opuściłem wahacz ( uwaga na sprężynę ). Wymiana. I lewarkiem w góre śruby na swoje miejsce i po robocie. Całość 30 min, a sprężyny po 220 pln za sztuke. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 9 cze 2009, o 21:31 przez misha1982, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
Awatar użytkownika
Adam W203
VIP
Posty: 96
Rejestracja: 28 sty 2008, o 21:20
VIN:
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Adam W203 »

Widzę, że ryzykant jesteś.
Widziałem jak taka sprężyna odbijała się bezwładnie po warsztacie jak ściski puściły.

[ Dodano: 2010-09-26, 23:47 ]
Jaka przyczyna była wymiany sprężyn?
Adam W203
AVANGARDA C200 2.2CDI
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Kozak z Ciebie. :haha:
zapraszam z takim pomysłem chociażby do E39..
Chociaż i tak się zastanawiam jak ty to bez ściągacza zrobiłeś... I założyłeś później.. :boisie:
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Czasami i ze ściągaczem ciężko, a bez to BEZ komentarza...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Znam osobę której uśmiech się powiększył po takiej operacji w stylu( a co Ja nie utrzymam?) :dokuczacz:
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Awatar użytkownika
daniell
VIP
Posty: 186
Rejestracja: 30 sie 2009, o 23:10
VIN:
Lokalizacja: lublin

Post autor: daniell »

Może kolega zapomniał napisać że ściągaczy też używał,ja osobiście bałbym się tego ruszać ale :bravo: dla kolegi.
Awatar użytkownika
Adam W203
VIP
Posty: 96
Rejestracja: 28 sty 2008, o 21:20
VIN:
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Wymiana sprężyn

Post autor: Adam W203 »

misha1982 pisze:Witam. Ostatnio byłem zmuszon do wymiany sprężyn w swoim aucie, pomyślałem że może komuś przydadzą się jakieś wskazówki. Sprawa wyglądała tak: podniosłem troche auto, podparłem lewarkiem wahacz odkręciłem sworzen i amortyzator, opuściłem wahacz ( uwaga na sprężynę ). Wymiana. I lewarkiem w góre śruby na swoje miejsce i po robocie. Całość 30 min, a sprężyny po 220 pln za sztuke. pozdrawiam
Masz rację kolego, jeśli piszesz o tylnej sprężynie, tylko ten amortyzator mi nie pasuje reszta się zgadza.
Widzę, że pozostali nie bardzo są zorientowani :nunu: .
Pozdrawiam
Adam W203
AVANGARDA C200 2.2CDI
Awatar użytkownika
damian94
VIP
Posty: 130
Rejestracja: 3 sty 2009, o 15:09
VIN:
Lokalizacja: anglia

Post autor: damian94 »

panowie, nie wiem w czym widzicie problem, w moim aucie mechanik robił dokładnie tak samo, bez ściągaczy wymienił dwie sprężyny i jest OK!
C270 CDI 2001 AVANTGARDE
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Post autor: misha1982 »

bo teoretyzować sobie mozna, jak sam nie podejdziesz to nie bedziesz wiedział...

[ Dodano: 2010-10-05, 10:07 ]
springa wymieniłem bo mi się zwój ułamał i nierówno siedział a amorek odkręcałem zeby większy luz miec
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

Amortyzatorów nie trzeba wykręcać przy wymianie sprężyn. Odkręcamy tylko śrubę od wahacza wcześniej podstawiając pod niego lewarek,opuszczamy i wyciągamy sprężynę. Montaż w odwrotnej kolejności. Trzeba tylko pamiętać żeby sprężyna wlazła dobrze w swoje gniazdo w wahaczu dolnym,bo inaczej będzie skrzypieć :haha: Pozdrowienia.
C 200 CDI 2004
Awatar użytkownika
Adam W203
VIP
Posty: 96
Rejestracja: 28 sty 2008, o 21:20
VIN:
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Adam W203 »

marek grunenberg pisze:Amortyzatorów nie trzeba wykręcać przy wymianie sprężyn. Odkręcamy tylko śrubę od wahacza wcześniej podstawiając pod niego lewarek,opuszczamy i wyciągamy sprężynę. Montaż w odwrotnej kolejności. Trzeba tylko pamiętać żeby sprężyna wlazła dobrze w swoje gniazdo w wahaczu dolnym,bo inaczej będzie skrzypieć :haha: Pozdrowienia.
Wydaje mnie się że weszła dobrze, a nadal coś skrzypi w lewym tyle.
Co to może być, gumki są w porządku, nie mają luzów.
Adam W203
AVANGARDA C200 2.2CDI
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Adam W203 pisze:gumki są w porządku, nie mają luzów.
Na tym polega ich czar, luzu nie mają, a czasem rypią. :smutny:
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
mbsly
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 5 maja 2010, o 00:12
VIN:
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: mbsly »

Adam W203 pisze: a nadal coś skrzypi w lewym tyle
w 90 % skrzypi tuleja plywajaca...
WDB2020281F421896
WDB2010291F752227
WDB2010291F400274
Awatar użytkownika
Adam W203
VIP
Posty: 96
Rejestracja: 28 sty 2008, o 21:20
VIN:
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Adam W203 »

mbsly pisze:
Adam W203 pisze: a nadal coś skrzypi w lewym tyle
w 90 % skrzypi tuleja plywajaca...
Dzięki kolego. Jeszcze powiedz jak się do niej dobrać, tyle tych wahaczy. Tulejka ta to ta na tarczy?
Adam W203
AVANGARDA C200 2.2CDI
mbsly
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 5 maja 2010, o 00:12
VIN:
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: mbsly »

Adam W203 pisze:Tulejka ta to ta na tarczy
tulejka plywajaca zwana tez sworzniem tylnym to tulejka wcisnieta w dolne ucho piasty tylniej i polaczona z dolnym wahaczen sruba. sruba ta jest umiejsowiona w najdalej wysunietej na zewnatrz czesci wahacza dolnego. sruba ta ma leb i nakretke na klucz 22. :hejka:
WDB2020281F421896
WDB2010291F752227
WDB2010291F400274
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”