Wymiana termostatu cdi 2.2

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
art-34
VIP
Posty: 51
Rejestracja: 18 lip 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: LB

Wymiana termostatu cdi 2.2

Post autor: art-34 » 14 kwie 2015, o 19:49

Witam!
W czasie eksploatacji w203 temp. wzrastała w powolnym tempie, tekturki... były pomocne.
Ostatnio pojawił się komunikat o niskim stanie płynu chłodniczego temp prawie 120C, płyn w wyrównawczym "zagotował" się i wypikał... szlag... dolewka wody, ogrzewanie na max, szyby w "dole"/otwarte i pomalutku do domciu... w zbiorniku płynu chłodniczego "rosołowych oczek" nie widać +, oleju nie przybyło +, na biało nie kopci +, uszczelka pod głowicą "jeszcze da radę" ;) 365Kkm przebiegu, 2 razy odmówił posłuszeństwa 1. zdechło 'turbo" 256Kkm miało prawo i rozrusznik który był za "suchy" rozładował akumulator i nie pozwolił odpalić z innego, nawet pożyczonego, posmarowanie/przesmarowanie koszt 30 pln a wyjęcie dzień roboczy, trzeba zdemontować część układu kierowniczego... i dużo cierpliwości... Wracamy do tematu w opcji kup jest : sam termostat około 44 pln (no name), termostat z obudową i czujnikiem około 116 pln (vernet) i coś tam za 170 pln i 3 dni robocze oczekiwania niby oryginał... Vernet został pozyskany i po próbie montażu udało się go wkomponować w resztę silnika...
Co źle zrobiłem:
1. po zdjęciu plastiku z silnika okazało się że niechluj który wymieniał sprężarkę (po jej awarii i wymianie na nową, Garreta) nie umył silnika ani nie zająknął się że silnik jest "zarzygany" a teraz to olej z błotem... wstyd..
2.klucz do filtra oleju się przyda bo choć uda się wymontować termo z obudową ale zajmuje to o wiele więcej zachodu... i cierpliwości...
3. magnes do wyciągania/wkładania śrubek będzie potrzebny bo nie wszędzie łapsko wsadzisz...
4. zimny silnik... bez komentarza...
5. czasem śrubka i tak nam spier... i jak mamy osłonę pod silnikiem warto kupić kilka śrubek oryginał klucz 8, gwint 6mm, "dostępne" klucz 10, gwint 6mm( proponuję 6/15,6/20 6,25 mm) 10klucz średnica gwintu to 6mm metryczny a reszta to długość, twardość 5.5 więc się nadadzą, garść to koszt 3.20 pln
Pozdrawiam!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2015, o 08:31 przez art-34, łącznie zmieniany 7 razy.
Awatar użytkownika
mietekbd
VIP
Posty: 2
Rejestracja: 8 kwie 2015, o 01:24
VIN:
Lokalizacja: wro

Post autor: mietekbd » 19 kwie 2015, o 22:44

Czy to ma być fotorelacja ?
Nic tutaj nie opisałeś (zdjęcia nowego i starego termostatu, nic nie wnoszą)
jakich narzędzi użyłeś ?
Jak uporałeś się z przewodami elektrycznymi które blokują dostęp do śruby z przodu góra,
a jak z paliwowymi blokującymi dostęp do śruby z dołu)
Nawiasem mówiąc, pozornie najtrudniej dostępna śruba, daje się najłatwiej odkręcić!
wymieniałem termostat w w202 c180 i to było dziecinnie proste, tutaj sprawa wygląda zupełnie inaczej.
Dziś zabierałem się za wymianę, ale z powodu ograniczonego czasu dałem sobie na wstrzymanie. gdyż nie chciałem szarpać się z wiązkami które blokują dostęp do śrub
(przewody są zbyt krótkie, żeby je swobodnie odsunąć)

Wrzuciłeś jakieś zdjęcia "przed i po" które w żaden sposób nie pomagają w przeprowadzeniu wymiany, osobom, które chciały by ja samodzielnie przeprowadzić, a nie dysponują wiedzą
na ten temat !

"Tak nie może być !"

aha. To mój pierwszy post ;)

z wyrazami szacunku
C220 Avantgarde 143km kombi 2003
WDB2032081F471436
Awatar użytkownika
Oczko
VIP
Posty: 64
Rejestracja: 11 lip 2014, o 18:23
VIN: WDB2032081F640864
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Oczko » 19 kwie 2015, o 23:03

Da się to zrobić bez nadmiernego demontażu czegokolwiek, fakt że dostęp wspaniały nie jest ale odrobina cierpliwości i można, robiłem to 2 miesiące temu a mechanik ze mnie żaden :P śruby do których miałem kiepski dostęp odkręciłem za pomocą zwykłej małej grzechotki z przedłużką przegubową i przy zastosowaniu takiego sprzętu :wysmiewacz: delikatnie odchylając przewody można to zrobić :)
WDB2032081F640864
C220 CDI
2004r Classic / Kombi
110kW/150KM
presstarter
VIP
Posty: 90
Rejestracja: 8 sty 2014, o 18:44
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: presstarter » 20 kwie 2015, o 08:38

Dokładnie, nie ma się czego bać. Sam z tatą wymieniałem pod blokiem :) Może przez chwilę potrzebna jest druga para rąk, żeby coś odciągnąć ale nie ma lipy. Płynu też niewiele wylatuje, może szklankę może ciut więcej.
C220 CDI Elegance, 2004 lift
WDB2030081F558376
art-34
VIP
Posty: 51
Rejestracja: 18 lip 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: LB

Post autor: art-34 » 30 maja 2015, o 08:41

mietekbd,
Witam!
Wiadomości przedstawiane na forum są dla użytkowników którzy maja jakie takie pojęcie o mechanice.
"jakich narzędzi użyłeś ? "

młotka i przecinaka przecież to proste...

ODP."5. czasem śrubka i tak nam spier... i jak mamy osłonę pod silnikiem warto kupić kilka śrubek oryginał klucz 8, gwint 6mm, "dostępne" klucz 10, gwint 6mm( proponuję 6/15,6/20 6,25 mm) 10klucz średnica gwintu to 6mm metryczny a reszta to długość, twardość 5.5 więc się nadadzą, garść to koszt 3.20 pln"

Po zerknięciu na termostat, czy użyjesz klucza płaskiego? Nie?? Gratulacje pewnie nasadowego, hmm no może i jakiejś przedłużki...

ODP "2.klucz do filtra oleju się przyda bo choć uda się wymontować termo z obudową ale zajmuje to o wiele więcej zachodu... i cierpliwości..."
hmm po kiego nam ten klucz aaa do odkręcenia filtra oleju i wyjęcia go, bravoo... a i trzeba czymś zakryć powstałą dziurę (dziura, jest to NIC otoczone czymś) bądź też otwór żeby nam tam nic nie wpadło.

ODP3. magnes do wyciągania/wkładania śrubek będzie potrzebny bo nie wszędzie łapsko wsadzisz...
chyba jasne że nie od szachów... ani ten zdemontowany z licznika na wodę, tylko taki na teleskopowej sztycy...

Na zdjęciach krok po kroku pokazałem co należy odkręcić żeby było łatwiej, robiłem to sam i telefonu nie miałem jak trzymać w zębach bo ręce zajęte miałem odrobinkę...

NP. Jak w książce kucharskiej piszą że masz posiekać warzywa to wkurzasz się że nie napisali że oprócz warzyw będą potrzebne także nóż i deska do krojenia?

PS. Jeśli nie masz pojęcia jak się do tego zabrać jedź do "pana Henia" zaoszczędzisz sobie nerwów i kasy... jak coś uszkodzisz...

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 1025
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re:

Post autor: Przybek » 10 paź 2018, o 01:53

art-34 pisze:
30 maja 2015, o 08:41
młotka i przecinaka przecież to proste...
No ok, tylko byłoby fajnie gdyby ktoś jeszcze napisał jakiego rozmiaru jest młotek - czy to jest E8 i czy przecinak ma rozmiar E10 bo nie chciałbym w połowie roboty przerywać jak mi jakiejś zabawki braknie :D
I druga rzecz - jak mocno walić przy dokręcaniu termosa? 25 czy 35Nm?
Handserts
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 6 wrz 2018, o 15:38
VIN: WDB2030421A5976422

Re: Wymiana termostatu cdi 2.2

Post autor: Handserts » 22 paź 2018, o 07:57

Dzięki, znalazłem w tym temacie pomoc.
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”