Aktywność air bagów przy wypadku

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Bywa, że po ziemi chodzisz i ziemi szukasz.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
Viper_PDT
VIP
Posty: 470
Rejestracja: 28 gru 2008, o 00:46
VIN:
Lokalizacja: Wrocław CiTy

Post autor: Viper_PDT »

Tak czy inaczej - dzięki:)
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...

W203 FL 220CDI - Elegance - Full Option - 2005 EX

W204 FL 250CGI - Avantgarde - Full Option - 2011 obecnie

NOWE zdjęcia w galerii album_personal.php?user_id=1421
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Pasy odpalane (pirotechniczne) z tyłu z prawej i lewej strony (bez środka) montowane były
od 01.06.2004, na USA w 203.7 od 24.04.2004 z kodem 494.Pasy tylne nie mają czujników, a
siedzenia mat.Pasy tylne odpalane są zawsze bez względu na kierunek i siłę uderzenia.
Po wypadku zawsze do wymiany.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Zresztą prosty sposób na sprawdzenie, czy są maty w tylnych siedzeniach to chyba usadzenie tyłka i patrzenie na deskę czy zapali się kontrolka bo jak mniemam działa to podobnie jak w przednich siedzeniach..
Teraz w W204 i nowej E klasie można za dopłatą oczywiście dorzucić sobie "czujniki zajętości" tylnej kanapy.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

noc pisze:Pasy tylne odpalane są zawsze bez względu na kierunek i siłę uderzenia.
A przednie tylko przy tylnym lub przednim uderzeniu.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
m_joker
VIP
Posty: 21
Rejestracja: 6 sty 2008, o 23:10
VIN:
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: m_joker »

a czy jesli odpali kurtyna i poduszka w drzwiach (w kierownicy cala) to odpalaja sie pirotechniczne napinacze pasow?
Bez gwiazdy nie ma jazdy!
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

m_joker pisze:a czy jesli odpali kurtyna i poduszka w drzwiach (w kierownicy cala) to odpalaja sie pirotechniczne napinacze pasow?
Tak, na pewno po stronie wybuchu, ale nie wykluczone, że inne też mogły wywalić. Podłączenie pod kompa, odczytanie błędów SRS i będziesz wiedział co dokładnie wystrzeliło.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

m_joker pisze:a czy jesli odpali kurtyna i poduszka w drzwiach (w kierownicy cala) to odpalaja sie pirotechniczne napinacze pasow?
Na siedzeniu kierowcy, jeżeli był zapięty pas - tak. Na siedzeniu pasażera napinacz mógł nie odpalić, pod warunkiem, że nikt nie siedział. Tylne najłatwiej sprawdzić.... patrząc na nie, a dokładnie na zapinki. Normalnie powinny wystawać. Jeżeli zrównane są z płaszczyzną siedzeń, to odpaliły (czyli schowały się)

Tutaj masz tylne które odpaliły i schowały się.

Obrazek

A tutaj zdemontowany napinacz tylny po odpaleniu.

Obrazek
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Ale instrukcja do samochodów z początku produkcji (po lifcie jest chyba inaczej) podaje, że napinacze odpalają tylko przy uderzeniach w przód lub w tył, więc jeśli dostał w bok (nie rogiem, bo tu pewnie strzela to co przy uderzeniu przednim i bocznym), to strzelają poduszki boczne i kurtyna. Zgadzałoby się to ze stanem faktycznym, bo mój dostał centralnie w bok i pasy nie strzeliły.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Z tym jest trochę jak z jajkiem, uderzenie z każdej strony może powodować wybuch, ale niekoniecznie, zależy od siły wstrząsu, kierunku itp....
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
zablockm
VIP
Posty: 375
Rejestracja: 13 maja 2008, o 10:35
VIN:
Lokalizacja: Warszawa / Otwock

Post autor: zablockm »

Wracając do napinaczy pirotechnicznych pasów tylnej kanapy to były w każdej w203 od początku produkcji.

W każdym w203 poduszka kierowcy może napełniać się dwu stopniowo. Poducha jest jedna natomiast ładunki pirotechniczne są dwa i albo odpala jeden - przy słabszym uderzeniu albo dwa przy mocniejszym. Czyli albo mamy "słabiej" napełnioną poduchę przy dzwonie albo jeśli dzwon konkretny odpalają dwa ładunki. Oczywiście jest to też uzależnione od wagi kierowcy

Pozdrawiam
C270 - 2001 - 212 KM/506 Nm - EX
C320 - 2000 - 218 KM - ELEGANCE - EX
Oferuję najnowsze mapy do systemów nawigacji dla MB i nie tylko. STAR DIAGNOSIS Zapraszam. Tel. 535-708-888
forfiter
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 29 sty 2011, o 23:38
VIN:
Lokalizacja: lubuskie
Kontakt:

Post autor: forfiter »

to jest mata która informuje o zajętości fotela i tylko o tym a nie WSS kolego i tu nic nie waży kierowcy. Co do dwóch ładunków masz rację ale siła zależy od kontekstu i dynamiki uderzenia. WSS szło głównie na stany gdzie nie ma obowiązku zapinania pasów, trzeba to kalibrować itp. Ale mogę się mylić :D
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA
DIAGNOSTYKA
FILTRY FAP / DPF
Naprawa EZS, podświetlenia W220...
CHIPTUNING.CBA.PL
Awatar użytkownika
zablockm
VIP
Posty: 375
Rejestracja: 13 maja 2008, o 10:35
VIN:
Lokalizacja: Warszawa / Otwock

Post autor: zablockm »

pewnie się nie mylisz :haha: chciałem "łopatologicznie " wytłumaczyć dwustopniowe działanie.
w203 nie bada wagi kierowcy.Nie ma maty w fotelu kierowcy. To nie w221
Ciekaw jestem czy przy dużym dzwonie jak odpala na raz np. 6 poduch ACU uchyla szyby żeby wyrównać ciśnienie?
Ostatnio zmieniony 3 lut 2011, o 02:53 przez zablockm, łącznie zmieniany 3 razy.
C270 - 2001 - 212 KM/506 Nm - EX
C320 - 2000 - 218 KM - ELEGANCE - EX
Oferuję najnowsze mapy do systemów nawigacji dla MB i nie tylko. STAR DIAGNOSIS Zapraszam. Tel. 535-708-888
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Nie uchyla.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
shadowdne
VIP
Posty: 3
Rejestracja: 8 paź 2014, o 10:08
VIN:
Lokalizacja: się biorą dzieci

Re: Aktywność air bagów przy wypadku

Post autor: shadowdne »

Witam. Czy w przypadku uderzenia w tył poduszki powinny się odpalić? Żona wczoraj miała kolizję (w203 C160 oberwał centralnie w tył, że zderzak schował się do bagażnika) i nic nie wystrzeliło. Nie wiem jak z pasami ale na wyświetlaczu pokazało błąd SRS. Dodam że wcześniej nic nie mówił o takim błędzie i na komputerze też nie było żadnych błędów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WDB2037301A939897
CL203 sportcoupe
C160 sierpień 2006
ODPOWIEDZ

Wróć do „Airbagi”