Awaria poduszki kierowcy (ciag dalszy problemow)
Moderator: Dziki Mar
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
Awaria poduszki kierowcy (ciag dalszy problemow)
Witam serdecznie ponownie wszystkich forumowiczy,
dalej ten sam problem (jeszcze nie znikna). Kontrolka SRS swieci sie od ok. 3 miesiecy (po tym jak moj samochod dostal glupawki). W tygodniu kupilem Carsoft (Multiplexer). Wczoraj wykasowalem i wyczytalem bledy. Carsoft pokazuje blad poduszki powietrznej kierowcy, zapalnik pierwszy, kolor zielony (zbyt niska opornosc).
Dzis rozmontowalem wszystko pod kierownica az po sterownik poduszki, i prad wydaje sie byc przewodzony (mierzylem pomiedzy wtyczka zapalnika poduszki w kierownicy, a wtyczka przy sterowniku poduszek). Dziwne jest tylko, ze po przylozeniu klem multimiernika na (+) i (-) zapalnika poduszki w kierownicy prad pomiedzy + i - jest caly czas przewodzony. Ale w drugim zapalniku tez tak jest, wiec moze to ok.
Chcialbym sprawdzic tasme (spirale) w kierownicy, jednak mam problem z demontazem kierownicy. Pod poduszka jest jedna sroba trzymajaca kierownice. Ta sroba jednak nie chce drgnac. Najpierw probowalem normalnym kluczem nasadowym z koncowka inbus, jednak sroba nie drgnela. Popsykalem WD-40, rowniez sie nie ruszyla. Dzis sie wscieklem, zamocowalem na klucz rure 1,5 metra i probowalem odkrecic, jednak rowniez nie drgnelo (latwiej by bylo wyrwac te kierownice lacznie z blokada i walem, niz odkrecic te srobe. Nawet kiedys poprosilem wujka (ok. 10 razy silniejszego odemnie, bo codziennie dzwiga tony ciezkich rzeczy) i rowniez nie dal rady tego odkrecic.
Czy macie moze jakis sposob na zdemontowanie kierownicy? Czy tylko kompresorem przez podcisnienie? Nie wiem czym to zakrecili, ale nie moge tego nijak odkrecic.
I czy multiplexer do MB dziala tylko z programem Carsoft v7.4, czy moze tez z Carsoft Ultimate Pro, albo Star Diagnosis?
Z gory dziekuje za odpowiedzi na moje pytania.
dalej ten sam problem (jeszcze nie znikna). Kontrolka SRS swieci sie od ok. 3 miesiecy (po tym jak moj samochod dostal glupawki). W tygodniu kupilem Carsoft (Multiplexer). Wczoraj wykasowalem i wyczytalem bledy. Carsoft pokazuje blad poduszki powietrznej kierowcy, zapalnik pierwszy, kolor zielony (zbyt niska opornosc).
Dzis rozmontowalem wszystko pod kierownica az po sterownik poduszki, i prad wydaje sie byc przewodzony (mierzylem pomiedzy wtyczka zapalnika poduszki w kierownicy, a wtyczka przy sterowniku poduszek). Dziwne jest tylko, ze po przylozeniu klem multimiernika na (+) i (-) zapalnika poduszki w kierownicy prad pomiedzy + i - jest caly czas przewodzony. Ale w drugim zapalniku tez tak jest, wiec moze to ok.
Chcialbym sprawdzic tasme (spirale) w kierownicy, jednak mam problem z demontazem kierownicy. Pod poduszka jest jedna sroba trzymajaca kierownice. Ta sroba jednak nie chce drgnac. Najpierw probowalem normalnym kluczem nasadowym z koncowka inbus, jednak sroba nie drgnela. Popsykalem WD-40, rowniez sie nie ruszyla. Dzis sie wscieklem, zamocowalem na klucz rure 1,5 metra i probowalem odkrecic, jednak rowniez nie drgnelo (latwiej by bylo wyrwac te kierownice lacznie z blokada i walem, niz odkrecic te srobe. Nawet kiedys poprosilem wujka (ok. 10 razy silniejszego odemnie, bo codziennie dzwiga tony ciezkich rzeczy) i rowniez nie dal rady tego odkrecic.
Czy macie moze jakis sposob na zdemontowanie kierownicy? Czy tylko kompresorem przez podcisnienie? Nie wiem czym to zakrecili, ale nie moge tego nijak odkrecic.
I czy multiplexer do MB dziala tylko z programem Carsoft v7.4, czy moze tez z Carsoft Ultimate Pro, albo Star Diagnosis?
Z gory dziekuje za odpowiedzi na moje pytania.
Pozdrawiam.
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
- bosky
- VIP
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 sty 2009, o 22:48
- VIN:
- Lokalizacja: Olsztyn/Dublin
- kichcio
- Użytkownik
- Posty: 756
- Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
- VIN: WDB2030451A000000
- Lokalizacja: Radom
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Pamiętaj, że nakrętka jest jednorazowa.kSmuk pisze:Czy macie moze jakis sposob na zdemontowanie kierownicy? Czy tylko kompresorem przez podcisnienie? Nie wiem czym to zakrecili, ale nie moge tego nijak odkrecic.
P.S. Odkręcaj kierownicę z kluczykiem w stacyjce, żeby nie połamać blokady.
W tym temacie jest coś o zdejmowaniu kierownicy.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
- kichcio
- Użytkownik
- Posty: 756
- Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
- VIN: WDB2030451A000000
- Lokalizacja: Radom
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
Tak, probowalem, jednak w druga strone tez ani drgniebosky pisze:A czy próbowałeś odkręcać ale w drogą stronę ? Może jest lewy gwint ?
Kupilem druga srobe w MB do kierownicy, jednak nie moge wykrecic tej pierwszej Zastanawiam sie nad uzyciem wiertarki, jednak boje sie ze potem resztek tej starej sroby nie odkrece.V126 pisze:Pamiętaj, że nakrętka jest jednorazowa.
Kierownica moze byc odblokowana, odblokowywuje sie po wlozeniu kluczyka, a prad na kierownice podawany jest dopiero w pierwszym polozeniu kluczyka, wiec poduszka nie powinna wybuchnac z kluczykiem w stacyjce.kichcio pisze:V126, nie wolno odkrecac kierownicy z kluczykami w stacyjce raczej, grozi bledem poduszki i ew. wystrzalem w ekstremalnych przypadkach. Kluczyk zawsze w kieszeni tak jest przynajmniej w W210...
Pozdrawiam.
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
Probowalem juz tak, brat trzymal kierownice, a ja z ojcem szarpalismy z calej sily we dwoch za klucz, i tez ani drgnie. Kiedys wujek probowal nawet to odkrecic, jednak tez nie dal rady (wujek silniejszy jak ja z ojcem razem)mercfan pisze:Musisz mocno ją potraktować kluczem na przedłużce, a druga osoba niech trzyma koło. To norma, że kiera jest tak dokręcona.
Musze koniecznie dostac sie do tej tasmy, ale nie wiem co zrobic Jutro pojade do znajomego mechanika, pogadam, moze ma cisnieniowke, i niech to potraktuje cisnieniowka, bo sam chyba nie dam rady.
Pozdrawiam.
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Wydaje mi się, że masz błąd który nagminnie spotykam w WDB220.
Komputer mówi o zbyt małym oporze jednej z poduszek w kierownicy.
Zdejmij samą poduszkę wyjmij wtyczkę i z gniazdka usuń ostrożnie pozłacaną zworkę styków
zapnij kość i sprawdź wszystko powinno być OK.Nie musisz jej montować.Ta zworka w czasie
transportu chroni poduszkę przed odpaleniem na skutek działania ładunków elektrostatycznych.
Komputer mówi o zbyt małym oporze jednej z poduszek w kierownicy.
Zdejmij samą poduszkę wyjmij wtyczkę i z gniazdka usuń ostrożnie pozłacaną zworkę styków
zapnij kość i sprawdź wszystko powinno być OK.Nie musisz jej montować.Ta zworka w czasie
transportu chroni poduszkę przed odpaleniem na skutek działania ładunków elektrostatycznych.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Tak jak napisałem.Po wetknięciu kości zworka niepotrzebna.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Wiesz ja bym powiedział, że coś tam przyśniedziało i leci po tej zworze i stąd za niski opór. Jak masz kontakt, to pryśnij pod tą zworę kontaktem, jak to nie pomoże, to dopiero ją wywal, bo jakoś średnio ufam zmianom w tak czułym układzie.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!