Awaria poduszki kierowcy (ciag dalszy problemow)

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Awaria poduszki kierowcy (ciag dalszy problemow)

Post autor: kSmuk »

Witam serdecznie ponownie wszystkich forumowiczy,

dalej ten sam problem (jeszcze nie znikna). Kontrolka SRS swieci sie od ok. 3 miesiecy (po tym jak moj samochod dostal glupawki). W tygodniu kupilem Carsoft (Multiplexer). Wczoraj wykasowalem i wyczytalem bledy. Carsoft pokazuje blad poduszki powietrznej kierowcy, zapalnik pierwszy, kolor zielony (zbyt niska opornosc).

Dzis rozmontowalem wszystko pod kierownica az po sterownik poduszki, i prad wydaje sie byc przewodzony (mierzylem pomiedzy wtyczka zapalnika poduszki w kierownicy, a wtyczka przy sterowniku poduszek). Dziwne jest tylko, ze po przylozeniu klem multimiernika na (+) i (-) zapalnika poduszki w kierownicy prad pomiedzy + i - jest caly czas przewodzony. Ale w drugim zapalniku tez tak jest, wiec moze to ok.

Chcialbym sprawdzic tasme (spirale) w kierownicy, jednak mam problem z demontazem kierownicy. Pod poduszka jest jedna sroba trzymajaca kierownice. Ta sroba jednak nie chce drgnac. Najpierw probowalem normalnym kluczem nasadowym z koncowka inbus, jednak sroba nie drgnela. Popsykalem WD-40, rowniez sie nie ruszyla. Dzis sie wscieklem, zamocowalem na klucz rure 1,5 metra i probowalem odkrecic, jednak rowniez nie drgnelo (latwiej by bylo wyrwac te kierownice lacznie z blokada i walem, niz odkrecic te srobe. Nawet kiedys poprosilem wujka (ok. 10 razy silniejszego odemnie, bo codziennie dzwiga tony ciezkich rzeczy) i rowniez nie dal rady tego odkrecic.

Czy macie moze jakis sposob na zdemontowanie kierownicy? Czy tylko kompresorem przez podcisnienie? Nie wiem czym to zakrecili, ale nie moge tego nijak odkrecic.

I czy multiplexer do MB dziala tylko z programem Carsoft v7.4, czy moze tez z Carsoft Ultimate Pro, albo Star Diagnosis?

Z gory dziekuje za odpowiedzi na moje pytania.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
bosky
VIP
Posty: 358
Rejestracja: 23 sty 2009, o 22:48
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn/Dublin

Post autor: bosky »

A czy próbowałeś odkręcać ale w drogą stronę ? Może jest lewy gwint ? :bezradny:
W 203 220 CDI '06
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Post autor: kichcio »

Ze SD to nie bedzie dzialalo.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

kSmuk pisze:Czy macie moze jakis sposob na zdemontowanie kierownicy? Czy tylko kompresorem przez podcisnienie? Nie wiem czym to zakrecili, ale nie moge tego nijak odkrecic.
Pamiętaj, że nakrętka jest jednorazowa.
P.S. Odkręcaj kierownicę z kluczykiem w stacyjce, żeby nie połamać blokady.
W tym temacie jest coś o zdejmowaniu kierownicy.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Post autor: kichcio »

V126, nie wolno odkrecac kierownicy z kluczykami w stacyjce raczej, grozi bledem poduszki i ew. wystrzalem w ekstremalnych przypadkach. Kluczyk zawsze w kieszeni ;) tak jest przynajmniej w W210...
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

bosky pisze:A czy próbowałeś odkręcać ale w drogą stronę ? Może jest lewy gwint ?
Tak, probowalem, jednak w druga strone tez ani drgnie :(
V126 pisze:Pamiętaj, że nakrętka jest jednorazowa.
Kupilem druga srobe w MB do kierownicy, jednak nie moge wykrecic tej pierwszej :( Zastanawiam sie nad uzyciem wiertarki, jednak boje sie ze potem resztek tej starej sroby nie odkrece.
kichcio pisze:V126, nie wolno odkrecac kierownicy z kluczykami w stacyjce raczej, grozi bledem poduszki i ew. wystrzalem w ekstremalnych przypadkach. Kluczyk zawsze w kieszeni ;) tak jest przynajmniej w W210...
Kierownica moze byc odblokowana, odblokowywuje sie po wlozeniu kluczyka, a prad na kierownice podawany jest dopiero w pierwszym polozeniu kluczyka, wiec poduszka nie powinna wybuchnac z kluczykiem w stacyjce.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Musisz mocno ją potraktować kluczem na przedłużce, a druga osoba niech trzyma koło. To norma, że kiera jest tak dokręcona.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

mercfan pisze:Musisz mocno ją potraktować kluczem na przedłużce, a druga osoba niech trzyma koło. To norma, że kiera jest tak dokręcona.
Probowalem juz tak, brat trzymal kierownice, a ja z ojcem szarpalismy z calej sily we dwoch za klucz, i tez ani drgnie. Kiedys wujek probowal nawet to odkrecic, jednak tez nie dal rady (wujek silniejszy jak ja z ojcem razem) :)

Musze koniecznie dostac sie do tej tasmy, ale nie wiem co zrobic :( Jutro pojade do znajomego mechanika, pogadam, moze ma cisnieniowke, i niech to potraktuje cisnieniowka, bo sam chyba nie dam rady.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Strach się bać bo i u mnie jest jakiś błąd poduszek, mam nadzieję, że to tylko głupawka, bo nie uśmiech mi się inwestować w coś.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Wydaje mi się, że masz błąd który nagminnie spotykam w WDB220.
Komputer mówi o zbyt małym oporze jednej z poduszek w kierownicy.
Zdejmij samą poduszkę wyjmij wtyczkę i z gniazdka usuń ostrożnie pozłacaną zworkę styków
zapnij kość i sprawdź wszystko powinno być OK.Nie musisz jej montować.Ta zworka w czasie
transportu chroni poduszkę przed odpaleniem na skutek działania ładunków elektrostatycznych.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

noc pisze:Zdejmij samą poduszkę wyjmij wtyczkę i z gniazdka usuń ostrożnie pozłacaną zworkę styków
zapnij kość i sprawdź wszystko powinno być OK.Nie musisz jej montować.
I to będzie działało bez zwory?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Tak jak napisałem.Po wetknięciu kości zworka niepotrzebna.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Coś mi to śmierdzi jakby to nic nie robiło, to by to wyjmowali przy montażu. Może tam coś podśniedziało, ja spróbowałbym najpierw prysnąć kontaktem po stykach.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Dokladnie. Blad mowi o zaniskim oporze pierwszej poduszki. Czyli nie koniecznie przerwa w obwodzie?

Czy jak wyjme ten kawalek metalu, to nic sie nie stanie? Czy to napewno jest bezpieczne?
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Wiesz ja bym powiedział, że coś tam przyśniedziało i leci po tej zworze i stąd za niski opór. Jak masz kontakt, to pryśnij pod tą zworę kontaktem, jak to nie pomoże, to dopiero ją wywal, bo jakoś średnio ufam zmianom w tak czułym układzie.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Airbagi”