Awaria poduszki kierowcy (ciag dalszy problemow)

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

To i ja podłączam się już na dobre pod temat, bo mój błąd SRS system restraint visit workshop po zczytaniu okazuje się mieć kod B1026, co w tłumaczeniu na język ludzki brzmi błąd zapłonu dwóch przednich lewych poduszek powietrznych, za mały opór. Blaszki o których pisał noc są jakby niewydłubywalne, ale nie sądzę, żeby to one były problemem, bo nie ma możliwości, żeby one nie odgięły się po wyjęciu wtyczki. Carsoft podpowiadał, żeby sprawdzić izolację i połączenia o numerach zaczynających się od 30.
Zdjąłem poduszkę z kierownicy i natrafiłem na mały problem z kostkami, te przy poduszcze są OK, ale ta co jest w taśmie coś mi się nie widzi. http://moto.allegro.pl/item663327470_ta ... f_vat.html tutaj jest zdjęcie z aukcji z tą wtyczką włożoną w taśmę. Wtyczka rusza się do przodu i tyłu, ale nie wychodzi jest tam jakiś niby zatrzask ale on wcale nie trzyma. Próbowałem delikatnie to wyjąć ale się nie dało. Czy to się nie wyjmuje? Ggdzie szukać problemu?
Ostatnio zmieniony 14 lip 2009, o 20:20 przez V126, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Nie rwij, tej kości się nie wyjmuje.Dalej jest nierozbieralna elektrycznie.Omomierzem sprawdź
tylko przejścia przez taśmę czy nie jest zerwana.Jeszcze skontroluj czy nie ma zwarć, ale takiego cudu nigdy nie widziałem.Pamiętaj przed montażem- koła na wprost, policz obroty taśmy podziel na dwa i odlicz na taśmie i dopiero taśmę załóż, bo inaczej zaraz będzie po taśmie.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

noc pisze:Dalej jest nierozbieralna elektrycznie.
Nie rozumiem.
noc pisze:Omomierzem sprawdź
tylko przejścia przez taśmę czy nie jest zerwana.Jeszcze skontroluj czy nie ma zwarć,
Do tego trzeba zdejmować kierownicę (co nie jest łatwe), da się jakoś bez tego dobrać do styków taśmy z drugiej strony?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Kierownicy nie zdejmuj tylko "jasiek".Od dołu "niebo" nad kolanami w uchwycie wiązek znajdziesz jedną kość czerwoną, to ta od taśmy.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Super tak zrobię, nieukrywam, że troszkę bałem się zdejmować fajerę, bo z tego co czytałem nie jest to proste. Zadam jeszcze jedno pytanie tak na wyrost: jak dalej biegnie kabel i gdzie on dochodzi? Gdzie jest moduł SRS?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Wplątany w główną wiązkę, biegnie do sterownika na tunelu pod radiem.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

noc pisze:Pamiętaj przed montażem- koła na wprost, policz obroty taśmy podziel na dwa i odlicz na taśmie i dopiero taśmę załóż, bo inaczej zaraz będzie po taśmie.
No to ładnie.... miałem ściągany wałek kierowniczy idący od kolumny do przekładni. Kierownica latała sobie tam i z powrotem. Dziecko się bawiło kręcąc nią jak "wiatraczkiem" Taśma na śmieci?

P.s. Za co jeszcze oprócz guzików sterowania i SRS odpowiada ta taśma?
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Post autor: kichcio »

To jest ZDAJE SIE czujnik skretu, dzieki niemu ESP chyba tez dziala...
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

noc pisze:na tunelu pod radiem
bardziej precyzyjnie, to na tunelu za popielniczką, widać go po wyjęciu popiełuszki (całej). Problem rozwiązany moduł był przykręcony tylko na jedną śrubę, która była niedokręcona. Tą śrubą dokręca się moduł do tunelu, ale między nimi jest podkładka z masą (kilka kabli zaciśniętych do wspólnej wsuwki). Masa ginęła i było to.
noc pisze:Od dołu "niebo" nad kolanami w uchwycie wiązek znajdziesz jedną kość czerwoną, to ta od taśmy.
Wszystko jest tak skonstruowane, że sama osłona nie wystarczy, tylko trzeba zdjąć też ten panel co między innymi stacyjka w nim siedzi. Wtedy można tam zaglądać, w innym wypadku ciężko tam włożyć oko, a o ręku nie wspomnę. Niemniej jednak dzięki bardzo, dałbym Tobie noc "Pomógł", ale to nie mój temat.
kSmuk wyjmij popielniczkę i zobaczysz tam w tyle puszkę metalową, będzie przykręcona od przodu na 2 śruby, pod lewą powinna być przykręcona masa, zobacz czy wszystko jest skręcone jak należy.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Dzieki za odpowiedz.

Sprawdzalem, jednak moj modul siedzi na trzech srobach, a masa jest przykrecona po lewej stronie, wiec to niestety nie to :(

Czy ta czerwona kostka jest rozpinalna, by moc jeszcze raz sprawdzic tasme?

[ Dodano: 2009-07-14, 13:56 ]
P.S.:

Czy moze ktos sprawdzic w niezaleznym zrodle od Carsoft, czy istnieje taki blad: B1029 i co on oznacza?

Pytam bo jakos nie jestem przekonany do konca do tego ze carsoft ma racje.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Kompresssor pisze:
noc pisze:Pamiętaj przed montażem- koła na wprost, policz obroty taśmy podziel na dwa i odlicz na taśmie i dopiero taśmę załóż, bo inaczej zaraz będzie po taśmie.
No to ładnie.... miałem ściągany wałek kierowniczy idący od kolumny do przekładni. Kierownica latała sobie tam i z powrotem. Dziecko się bawiło kręcąc nią jak "wiatraczkiem" Taśma na śmieci?

P.s. Za co jeszcze oprócz guzików sterowania i SRS odpowiada ta taśma?
Jeszcze sygnał. A taśma przy silniejszym dziecku-do wymiany.

AD. V126-dziękuję.Zbyt dokładnie nie opisuję daję pole manewru do nauki. Tak uczyli mnie
Niemcy i tak szkolę swoich ludzi.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

AD. V126-dziękuję.Zbyt dokładnie nie opisuję daję pole manewru do nauki. Tak uczyli mnie
Niemcy i tak szkolę swoich ludzi.
Dzięki, ale mogłeś powiedzieć, że trzebaby też zdejmować
V126 pisze:panel co między innymi stacyjka w nim siedzi
ale dzięki, bez ciebie nie dałbym rady.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

noc pisze: Jeszcze sygnał. A taśma przy silniejszym dziecku-do wymiany.
Jeżeli sygnał i multifinkcja działa, to taśma rozumiem jest OK.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Niekoniecznie, mogła puścić jedna dwie ścieżki w taśmie, ale trzeba być optymistą.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

noc pisze:Niekoniecznie, mogła puścić jedna dwie ścieżki w taśmie, ale trzeba być optymistą.
No przede wszystkim. :ok:
Ostatnio zmieniony 3 kwie 2014, o 18:59 przez Kompresssor, łącznie zmieniany 1 raz.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
ODPOWIEDZ

Wróć do „Airbagi”