Blad poduszki powietrznej lub napinaczy

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Blad poduszki powietrznej lub napinaczy

Post autor: kSmuk »

Witam serdecznie,

na wstepie chcial bym powiedziec ze przeszukalem forum w poszukiwaniu problemu podobnego do mojego (pelno postow), jednak nie znalazlem w zadnym z nich odpowiedzi do problemu podobnego do mojego :)

Moj problem jest troche nietypowy. Mianowicie dwa tygodnie temu wsiadlem do auta, a moje auto znow dostawalo glupawki (wilgoc?). Wyswietlacz informowal mnie o koniecznosci skretu w lewo (chodz niemam nawigacji), wyswietlal napis SOS (stwierdzal ze mam wypadek, chodz nie posiadam TeleAID), kazal zamknac skladany dach (chodz moj samochod to nie kabriolet) oraz wyswietlal komunikaty ze silnik sie przegrzewa i blad SRS. W dodatku pokazywal na obrotomierzu maksymalna liczbe obrotow, pelny bak paliwa i maksymalna predkosc (ponad 260km/h az mu wskaznika braklo), chodz jechalem ok. 60km/h bo warunki nie pozwalaly szybciej (padal snieg). Zegar pokazywal godzine 34:27 (widac mamy juz dobe 48h), a termometr +88°C (ciekawa temperatura, jak na zime).

Po odpieciu zestawu wskaznikow i ponownym jego podpieciu wszystkie problemy ustapily, poza jednym (SRS - Rückhaltsysteme Werkstatt aufsuchen). Ten blad zostal do dzis, i oprocz niego, swieci sie takze kontrolka poduszki powietrznej (ta mala SRS, na czerwono).

Pomyslalem ze to zbieg okolicznosci i moze cos sie wypielo. Gdy wypinalem przednie poduszki powietrzne (poza kierowcy), zapalal sie dodatkowy komunikat SRS, a gdy wpinalem to gasl. Tak samo z napinaczami z przodu. Gdy jednak z tylu wypinalem (kurtyny, napinacze), to bledy nie dochodzily (zostawal caly czas tylko ten jeden i nie znikal po podpieciu wtyczki). Kostki przy sterowniko/zapalniku za popielniczka sprawdzilem i sa podpiete (zreszta po odpieciu sterownika, wyswietla sie 8 bledow, kazdy SRS), a po podpieciu znikaja.

Bylem w ASO (pytac sie, nie przegladac auto), i pan powiedzial mi, ze blad sam zniknie, jesli problem zostanie usuniety (nie trzeba kasowac bledow, by znikna z wyswietlacza), i zalecil mi zebym sprawdzil tasme pod kierownica (spirale kierownicza).


Teraz moje pytania.

1. Czy gdyby padla tasma, to czy nie dzialalo by wtedy wiecej rzeczy? (klakson, sterowanie z kierownicy)?
Bo u mnie wszystko dziala, oprocz tego ze kontrolka swieci (SRS), ktora mnie strasznie denerwuje.

2. Czy bledy kasowac da sie tylko przez komputer? (Pan w ASO mi powiedzial, ze bledy kasuja sie same po 40...60 odpaleniach w W203.004 i W203.007, czyli w autach przed i po lifcie).

3. Czy znacie moze jakies dobre urzadzenie diagnostyczne (oczywsicie nie StarDiagnosis bo na to mnie nie stac), ktorym mozna wyczytywac bledy i najlepiej zmieniac ustawienia komputera pokladowego (programowanie wariantowe, itp.)? Chodzi mi najlepiej o urzadzenie USB (bo takie porty mam w laptopie, a w domowym COM, a do domu musialbym ciagnac kabel 20m), i urzadzenie w miare tanie?

4. Czy gdybym kupil Carsoft, to moge go obslugiwac 10 - 15 metrowym kablem (COM)? Czy Carsoft bedzie dzialal na oryginalnym oprogramowaniu Daimler'a? (Diagnostic Assistance System DAS), takim ktorego uzywa sie w ASO, czy tylko na oprogramowaniu Carsoft?

5. Jakie funkcje ma Carsoft (czy moge nim np. wlaczyc swiatla ksenonowe (aktywowac), czy tylko w serwisie MB przez StarDiagnosis)?

Za odpowiedzi z gory dziekuje,

serdecznie pozdrawiam
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Jeżeli chodzi o system star diagnosis, to całość została stwożona pod 3 laptopy IBM T23; T28; T30 z niczym innym to nie działa. Samo oprogramowanie można pobrać (znalazłem), ale nie mam żadnego z powyższych laptopów więc nie powiem. Co do długości kabla to to nie powinien być problem, ale co do Carsoftu to jedni mówią, że tak inni, że nie. Ja mam taki wynalazek 539959547 ale przyznaję się bez bicia, że nie podłączałem i nie wiem, ale w aukcji napisane, że niby tak. Co do kasowania błędów to nie wiem, ale po odcięciu prądu powinny same się kasować, a co do przerwanej taśmy to powiem tak, że jeżeli ścieżki od podusi są na brzegu, to bardzo możliwe, że to taśma, miałem kiedyś taki przypadek w kaseciaku - naderwana taśma od głowicy do elektroniki. Przrwana jedna żyła, a objawem był niegrający jeden kanał i nie migający wskaźnik poziomu.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Dzieki za odpowiedz. Czyli demontaz poduszki i kierownicy mnie nie obejdzie. Chyba zdecyduje sie na ten Carsoft.

Jescze bede mial jedno pytanie. Czy mozna przez przypadek zalozyc zle kierownice (np. bokiem, kolami ustawionymi do jazdy na wprost?). Poprostu boje sie, ze jak zdejme kierownice, to zeby jej nie zalozyc np. jeden lub dwa zabki w bok.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Zdejmij tą "bambułę" z kierownicy (2 torxy od tyłu kierownicy) i obejrzyj taśmę, albo odłącz akumulator odepnij wszystkie kostki i sprawdź miernikiem oporowym czy każdy przewód przewodzi prąd.

[ Dodano: 2009-03-11, 22:36 ]
Znaczy wiesz no jest możliwiść założenia źle kierownicy, ale narazie zdejmij tą zaślepkę.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Dzieki. Na poczatek zdejme tylko poduszke i ten plastik, i zmierze przewodnosc multimiernikiem, a potem jak bedzie cos nie tak, to bede pisal na forum :)

A czy mozna zle podlaczyc kostki od poduszki powietrznej kierowcy (tzn. pomylic kostke zapalnika duzej poduszki z zapalnikiem malej)?
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

A tego to nie wiem. Nawet nie wiedziałem, że tam są 2 poduszki. Zawsze robię zdjęcia, a jak przewody są prawie identyczne, to je oznaczam karteczkami.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Airbagi”