Błąd SRS-dziwny przypadek

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Bledy SRS ktore nie znikaja automatycznie (wymagaja podpiecia pod StarDiagnosis):
- blad ladunkow pirotechnicznych poduszki kierowcy, pasazera, poduszek bocznych z przodu oraz z tylu (wypadek, uszkodzenie kabli, uszkodzenie ladunku)
- blad ladunkow pirotechnicznych kurtyn powietrznych (wypadek, uszkodzenie kabli, uszkodzenie ladunku)
- blad napinaczy pasow (wypadek, brak kabli, uszkodzenie ladunku)
- calkowity brak zasilania z zacisku 15R (wyjecie bezpiecznika przy kluczyku w pozycji I lub II, spalenie bezpiecznika, uszkodzenie kabla pomiedzy modulem SRS a przednim SAM'em)
- uszkodzenie modulu SRS
- uszkodzenie zestawu wskaznikow
- blad komunikacji CAN pomiedzy modulem SRS, a reszta samochodu (uszkodzone przewody CANHi lub CANLo pomiedzy modulem sterujacym SRS a rozdzielaczem CAN w przednim prawym progu).
- awaria systemu TeleAID (przyczyn moze byc wiele)
- brak masy modulu sterujacego SRS

Bledy SRS ktore znikaja automatycznie po usunieciu usterki:
- brak polaczenia z gornym panelem obslugi (ten z kontrolka AIRBAG OFF i wylacznikiem awaryjnych, esp, itd.)
- brak polaczenia z zamkiem zapiecia pasow po stronie kierowcy lub pasazera
- awaria maty kontaktowej AIRBAG w fotelu pasazera
- uszkodzenie kontrolki SRS na zestawie wskaznikow (ta mala czerwona z napisem SRS)
- zbyt niskie napiecie, np. przez slaby akumulator

Mysle ze teraz kazdy bedzie wiedzial kiedy nalezy udac sie do serwisu na kasowanie bledow, a kiedy usterka nie zostala jeszcze calkowicie usunieta.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
kszalek
VIP
Posty: 92
Rejestracja: 10 lis 2010, o 19:44
VIN:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: kszalek »

Czy poradziliście sobie z tym problemem? Mam dokładnie to samo! Po zapaleniu silnika włącza się ten błąd i pali się do momenty gdy ktoś usiądzie na siedzeniu pasażera.

Spróbowałbym samemu to zrobić, zanim pojadę na serwis, ale chciałbym wiedzieć gdzie szukać problemu bo może coś się po prostu rozpięło.
w203 c220cdi 2004 classic kombi
Awatar użytkownika
jaro30
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 4 wrz 2010, o 15:45
VIN:
Lokalizacja: Iceland

Post autor: jaro30 »

Witam szanowne forum,w końcu dotarłem swoją gwiazdeczką na servis gdzie podłączyli ją pod SD.Otóż okazało się iż to mata jest padnięta co nie było dla mnie zbyt wesołą wiadomością :dobani: Na tym się kończy przygoda mojej kontrolki niestety bez "happy Endu" Pozdrawiam Jaro

[ Dodano: 2010-12-18, 20:10 ]
Zwracam się z takim prosbą do was,znalazłem mate SRS na allegro używaną w całkiem przystępnej cenie tylko problem polega na tym iż mata jest od modelu W204,więc moje pytanie:Czy będzie to hulało w mojej W203? Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.

[ Dodano: 2010-12-19, 12:31 ]
Haalooo pomóżcie bo sam tego nie ogarnę !!
Było-W203 180Kompressor "ELEGANCE" 2004--------Jest BMW e90 :-)
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

jaro30, nikt się nie odzywa, znaczy nikt nie zna odpowiedzi na Twoje pytanie. Jedno jest pewne, matę można "wyprogramować przy pomocy SD. To najtańsza metoda uporania się z tym problemem.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
jaro30
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 4 wrz 2010, o 15:45
VIN:
Lokalizacja: Iceland

Post autor: jaro30 »

Witam,tak wiem czytałem o tym że matę można wyprogramować tylko wydaje mi się że to takie trochę druciarstwo,z drugiej strony zbyt dużo sobie za nią krzyczą na serwisie :dobani: Trzeba znalezć jakieś pośrodkowe rozwiązanie najlepiej używka tylko z tym trochę ciężko bo mało tego jest na opylenie :bezradny:
Było-W203 180Kompressor "ELEGANCE" 2004--------Jest BMW e90 :-)
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

jaro30 pisze:Witam,tak wiem czytałem o tym że matę można wyprogramować tylko wydaje mi się że to takie trochę druciarstwo,z drugiej strony zbyt dużo sobie za nią krzyczą na serwisie :dobani: Trzeba znalezć jakieś pośrodkowe rozwiązanie najlepiej używka tylko z tym trochę ciężko bo mało tego jest na opylenie :bezradny:
Eee, żadne druciarstwo. Jaka jest jej rola? Jak nie siedzi na siedzeniu pasażer to airbag czołowy i boczny nie jest aktywny. Nie wiem tylko czy mata jest jakoś powiązana z automatycznym wykrywaniem fotelika dla dziecka, czy odpowiedzialny za to nie jest jakiś transponder. Jeżeli tak, to tym bardziej warto ją wyprogramować niż naprawiać. Bezpieczeństwo nie zmaleje nawet o 1%
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Kompresssor pisze:. Nie wiem tylko czy mata jest jakoś powiązana z automatycznym wykrywaniem fotelika dla dziecka, czy odpowiedzialny za to nie jest jakiś transponder.
To mata jest odpowiedzialna za wykrywanie fotelika (nie ma transpordera). Wystarczy polozyc cos lekkiego np. laptop by zapalila sie kontrolka AIRBAG OFF.
Kompresssor pisze:Bezpieczeństwo nie zmaleje nawet o 1%
Zgadza sie, tylko ze w przypadku nie daj Boze kolizji wystrzeli niepotrzebna poduszka po stronie pasazera, gdy fotel ten nie bedzie zajety (a co za tym idzie, dodatkowe koszta w tysiacach euro / zlotych).
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

kSmuk pisze: Wystarczy polozyc cos lekkiego np. laptop by zapalila sie kontrolka AIRBAG OFF.
Oj, mylisz się. Wykrycie obciążenia nie odłącza poduszki, bo byłoby to bez sensu. Siada człowiek i poducha off??? :szok:
Teraz po Twoim poście jestem na 100% pewien, że poduszkę odłącza fotelik MB z transponderem. Inaczej naprawdę nie ma to sensu.
Zgadza sie, tylko ze w przypadku nie daj Boze kolizji wystrzeli niepotrzebna poduszka po stronie pasazera, gdy fotel ten nie bedzie zajety (a co za tym idzie, dodatkowe koszta w tysiacach euro / zlotych).
Dla mnie jednak lepszym rozwiązaniem jest mieć pewność, że poduszka na 100% wywali, niż mieć odrobinę niepewności, czy aby wymieniona mata jest OK i w razie wypadku poduszka odpali lub nie.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2010, o 09:32 przez Kompresssor, łącznie zmieniany 1 raz.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
kamyk128
VIP
Posty: 210
Rejestracja: 31 sty 2009, o 21:58
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kamyk128 »

Teraz po Twoim poście jestem na 100% pewien, że poduszkę odłącza fotelik MB z transponderem.
Nie każdy W203 ma system wykrywania fotelika dziecięcego po przez transponder :idea:
Radze kupić nowa mate SRS w ASO albo u promerca ze względu na bezpieczeństwo jaki na koszty w przypadku kolizji z twojej winy.
W203 C220 CDI Sport Edition '06 Pozdrawiam;)
Prywatna galeria
Awatar użytkownika
jaro30
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 4 wrz 2010, o 15:45
VIN:
Lokalizacja: Iceland

Post autor: jaro30 »

Akurat o koszta tej poduchy to bym się nie martwił (od tego mam AC),bardziej zależy mi na bezpieczeństwie.Skoro mówicie że poducha wypali czy mata jest sprawna czy też nie to nie widzę większego sensu by pchać w to całkiem spore pieniądze,wolałbym w te miejsce walnąć se nowe felasie :rotfl: Może jednak lepiej będzie jak ja sobie wyprogramuje, bo i ta świecąca kontrolka drażni moje myśli.Dziękuje za opinie i wypowiedzi pozdrawiam Jaroo.
Było-W203 180Kompressor "ELEGANCE" 2004--------Jest BMW e90 :-)
miet
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 23 lis 2008, o 09:58
VIN:
Lokalizacja: L-n

Post autor: miet »

U mnie bardziej trywialnie... Wczoraj miałem przypadek, zdziwiłem się... na wyświetlaczu błąd, czerwona kontrolka SRS... co się okazało? W jakiś "automagiczny" sposób rozłączył się interfejs pod siedzeniem pasażera. Prawdopodobnie ktoś zawadził (czymś) i wyciągnął przypadkiem. Po podłączeniu ok.
SC C200 Kompressor 04
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Kompresssor pisze:Oj, mylisz się. Wykrycie obciążenia nie odłącza poduszki, bo byłoby to bez sensu. Siada człowiek i poducha off??? :szok:
Teraz po Twoim poście jestem na 100% pewien, że poduszkę odłącza fotelik MB z transponderem. Inaczej naprawdę nie ma to sensu.
Mata wykrywa wage ponizej 6-8 kg. Gdy cos na niej lezy, lecz jest lzejsze niz 6-8 kg (zaleznie od roczkika W203), wtedy zapala sie kontrolka AIRBAG OFF. Gdy jest ciezsze niz 6-8 kg, wtedy poduszka zostaje aktywowana.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

kSmuk pisze:Mata wykrywa wage ponizej 6-8 kg. Gdy cos na niej lezy, lecz jest lzejsze niz 6-8 kg (zaleznie od roczkika W203), wtedy zapala sie kontrolka AIRBAG OFF. Gdy jest ciezsze niz 6-8 kg, wtedy poduszka zostaje aktywowana.
Nie zgadzam się z Tobą.
Mam 3 letnią córkę, która bardzo często jeździ z przodu. Dziecko rośnie a wraz z nim trzeba uzywać większe foteliki. Nigdy, ale to nigdy nie wyłączyły się automatycznie airbagi pasażera. Zresztą mozna zrobić mały test kładąc coś na siedzeniu.

Dodam jeszcze cytat z instrukcji obłsugi auta po lifcie
Jezeli przednia poduszka powietrzna
pasazera nie zostala wylaczona, nie
wolno na fotelu pasazera z przodu
montowac fotelika dzieciecego zwróconego
tylem do kierunku jazdy. W pojazdach
marki Mercedes-Benz wyposazonych
w uklad automatycznego rozpoznawania
fotelika dzieciecego po
zamontowaniu na fotelu pasazera
z przodu fotelika dzieciecego wyposa-
zonego w odpowiednik tego ukladu
nastepuje wylaczenie poduszki
powietrznej, co sygnalizowane jest
swieceniem lampki kontrolnej
PASSENGER AIRBAG-OFF. Jezeli pojazd
nie jest wyposazony w taki uklad (AKSE;
mozna to rozpoznac po braku lampki
kontrolnej PASSENGER AIRBAG-OFF
w kokpicie) lub fotelik nie jest
wyposazony w odpowiednik tego
ukladu, zwrócony tylem do kierunku
jazdy fotelik dzieciecy musi byc montowany
na tylnej kanapie. W przypadku
montowania na fotelu pasazera
z przodu fotelika dzieciecego
zwróconego przodem do kierunku
jazdy nalezy koniecznie przesunac fotel
pasazera jak najdalej do tylu.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2010, o 12:27 przez Kompresssor, łącznie zmieniany 2 razy.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
arturgaga
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 11 sty 2010, o 10:08
VIN:
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: arturgaga »

SRS ma coś wspólnego z centralnym zamkiem???

- bo teraz przy tych mrozach - miałem problem z rozruchem silnika - wczoraj ledwo odpaliłem - po czy pojawił się komunikat SRS .........
--- po tym zdarzeniu nie otwierają mi się i nie zamykają centralnym ( ani klawiszem wewnętrznym blokowania - zamykania wszystkich drzwi ) tylne PRAWE drzwi
- dodam że komunikat SRS znikł - nie pojawia się już .
Ostatnio zmieniony 28 gru 2010, o 14:47 przez arturgaga, łącznie zmieniany 2 razy.
Artur ze Słupska C-klasa combi W203 2002r 2.2 CDI
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Kompresssor pisze:Nie zgadzam się z Tobą.
Mam 3 letnią córkę, która bardzo często jeździ z przodu. Dziecko rośnie a wraz z nim trzeba uzywać większe foteliki. Nigdy, ale to nigdy nie wyłączyły się automatycznie airbagi pasażera. Zresztą mozna zrobić mały test kładąc coś na siedzeniu.
Nie wiem jak bylo po lifcie, ale ja mam auto przed liftem i gdy poloze walizke z laptopem na siedzeniu pasazera (czesto to robie), zapala sie kontrolka AIRBAG OFF.
arturgaga pisze:SRS ma coś wspólnego z centralnym zamkiem???

- bo teraz przy tych mrozach - miałem problem z rozruchem silnika - wczoraj ledwo odpaliłem - po czy pojawił się komunikat SRS .........
--- po tym zdarzeniu nie otwierają mi się i nie zamykają centralnym ( ani klawiszem wewnętrznym blokowania - zamykania wszystkich drzwi ) tylne PRAWE drzwi
- dodam że komunikat SRS znikł - nie pojawia się już .
Akumulator do wymiany!
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
ODPOWIEDZ

Wróć do „Airbagi”