Blad SRS po wymianie przelacznika zespolonego.
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 cze 2016, o 21:11
- VIN: WDB2037461A829593
- Lokalizacja: Niemcy
Blad SRS po wymianie przelacznika zespolonego.
Witam wszystkich
Pol roku temu popsuł mi sie przelacznik od wlaczania wycieraczek, kabelek sie przecial w srodku. Z wujkiem i kuzynem od mojej postanowilismy go wykrecic i kabelek zlutowac. Odkrecilismy kierownice inne podzespoly, zlutowalismy kabelek i poskrecalismy wszystko z powrotem. Wszystko hulalo jak nalezy, jednak niedawno przecial mi sie drugi kabelek i znowu wycieraczki szlag trafil. Zdenerwowany zamowilem nowa czesc orginalna mercedesa. Przyszedl, uradowany postanowilem go wymienic. Po odkreceniu kierownicy drugi raz i wyciagnieciu przelacznika okazalo sie ze jest troche inny, ma inny numer musialem skrecic kierownice z poworotem i odeslac przelacznik zeby mi wymienili na prawidlowy numer. Postanowilem wyciagnac znowu ten stary i go zlutowac, wiadomo pogoda niezbyt, a bez wycieraczek jezdzic sie nie da. To byl 3 raz jak rozkrecalem kierownice, za tym 3 razem juz mi nikt nie pomagal jej trzymac przy odkrecaniu sruby imbo D10, poniewaz nie byla juz tak mocno dokrecona jak na poczatku. Odkrecilem ja opierajac o blokade. Przelacznik polutowalem, poskrecalem i zamontowalem z powrotem. Podlaczylem akumulator i wszystko pieknie smigalo, ale wyskoczyl mi blad SRS ((
Nie wiem do konca czy uszkodzilem poduszke powietrzna, poniewaz przy tym 3 razie podlaczajac 2 Kable zolty i zielony (odpowiedzialne za przyciski na kierownicy i prawdopodobnie poduszke powierzna) nie docisnąłem zabezpieczeń, które się podważa przy odłączeniu. Pomyslalem ze moze to spowodowalo problem i blad SRS. Odlaczylem akumulator i je docisnalem, ale wciaz blad sie swieci. Hmmm nie wiem co moglem zrobic zle, czy odkrecanie na blokadzie moglo to spowodowaci uszkodzic poduszke??
Dostalem dzisiaj nowa czesc orginalna, juz z dobrymi numerami pasujaca. Sprobuje ja zamontowac w weekend i zostawic auto z odlaczonym akumulatorem na cala noc, moze blad sie skasuje co myslicie ?
Pozdrawiam
Pol roku temu popsuł mi sie przelacznik od wlaczania wycieraczek, kabelek sie przecial w srodku. Z wujkiem i kuzynem od mojej postanowilismy go wykrecic i kabelek zlutowac. Odkrecilismy kierownice inne podzespoly, zlutowalismy kabelek i poskrecalismy wszystko z powrotem. Wszystko hulalo jak nalezy, jednak niedawno przecial mi sie drugi kabelek i znowu wycieraczki szlag trafil. Zdenerwowany zamowilem nowa czesc orginalna mercedesa. Przyszedl, uradowany postanowilem go wymienic. Po odkreceniu kierownicy drugi raz i wyciagnieciu przelacznika okazalo sie ze jest troche inny, ma inny numer musialem skrecic kierownice z poworotem i odeslac przelacznik zeby mi wymienili na prawidlowy numer. Postanowilem wyciagnac znowu ten stary i go zlutowac, wiadomo pogoda niezbyt, a bez wycieraczek jezdzic sie nie da. To byl 3 raz jak rozkrecalem kierownice, za tym 3 razem juz mi nikt nie pomagal jej trzymac przy odkrecaniu sruby imbo D10, poniewaz nie byla juz tak mocno dokrecona jak na poczatku. Odkrecilem ja opierajac o blokade. Przelacznik polutowalem, poskrecalem i zamontowalem z powrotem. Podlaczylem akumulator i wszystko pieknie smigalo, ale wyskoczyl mi blad SRS ((
Nie wiem do konca czy uszkodzilem poduszke powietrzna, poniewaz przy tym 3 razie podlaczajac 2 Kable zolty i zielony (odpowiedzialne za przyciski na kierownicy i prawdopodobnie poduszke powierzna) nie docisnąłem zabezpieczeń, które się podważa przy odłączeniu. Pomyslalem ze moze to spowodowalo problem i blad SRS. Odlaczylem akumulator i je docisnalem, ale wciaz blad sie swieci. Hmmm nie wiem co moglem zrobic zle, czy odkrecanie na blokadzie moglo to spowodowaci uszkodzic poduszke??
Dostalem dzisiaj nowa czesc orginalna, juz z dobrymi numerami pasujaca. Sprobuje ja zamontowac w weekend i zostawic auto z odlaczonym akumulatorem na cala noc, moze blad sie skasuje co myslicie ?
Pozdrawiam
Mercedes C180 kompressor coupe 2005
-
- VIP
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 sie 2016, o 16:34
- VIN: WDB2030461A429488
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: Blad SRS po wymianie przelacznika zespolonego.
Jak wyskoczył błąd SRS, oznacza ze musiał mieć prąd podczas gdy poduszka była odpieta, ewentualnie uszkodziłeś wtyczkę.
Musisz jechać na komputer i usunąć błąd, odłączenie akumulatora nic nie prócz wyzerowania liczników i godziny.
Musisz jechać na komputer i usunąć błąd, odłączenie akumulatora nic nie prócz wyzerowania liczników i godziny.
w203 C180 KOMPRESSOR 143KM 2002r SEDAN + LPG BRC
WDB2030461A429488
WDB2030461A429488
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 cze 2016, o 21:11
- VIN: WDB2037461A829593
- Lokalizacja: Niemcy
Re: Blad SRS po wymianie przelacznika zespolonego.
Wszystko bylo robione przy odłączonym akumulatorze, az do calkowitego skrecenia, odlaczylem plusa i minusa przy akumulatorze.
Mercedes C180 kompressor coupe 2005
-
- VIP
- Posty: 829
- Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
- VIN:
- Lokalizacja: wschowa
Re: Blad SRS po wymianie przelacznika zespolonego.
kolego błąd sie nie skauje to brednie że ktoś odłączy aku i bład zniknie zwłaszcze te od silnika i od bezpieczenstwa jedź na komputer i ci tam skasują i sie dowiesz co jest nie tak a za wyswietlanie błędu SRS może odpowiadać zależy od wyposażenia nawet 8 poduszek powietrznych napinacze maty w fotelu aż po taśme w kierownicy
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 cze 2016, o 21:11
- VIN: WDB2037461A829593
- Lokalizacja: Niemcy
Re: Blad SRS po wymianie przelacznika zespolonego.
No wiem wiem, tylko tłumacze że demontaż i montaż był wykonywany przy odłączonym akumulatorze, więc nie miał prawa jakikolwiek prąd dochodzić w czasie naprawy. No to prawdopodobnie uszkodziłem poduszkę w kierownicy, tylko że jak?
Mercedes C180 kompressor coupe 2005
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 cze 2016, o 21:11
- VIN: WDB2037461A829593
- Lokalizacja: Niemcy
Re: Blad SRS po wymianie przelacznika zespolonego.
A może fotele jak przesunąłem to coś się stało hmmm, będę musiał zajechac na komputer.
Mercedes C180 kompressor coupe 2005
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4588
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Blad SRS po wymianie przelacznika zespolonego.
Ja bym szukał przyczyny tam gdzie grzebałeś czyli przy kierownicy. Obstawiam taśmę
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
Re: Blad SRS po wymianie przelacznika zespolonego.
Jak zajrzysz w gniazdo poduszki, to zobaczysz taką złotą blaszkę-zworkę której zadaniem jest zwieranie ze sobą obu pinów poduszki w czasie gdy jest ona niepodłączona do układu. Wicie rozumicie: prądy błądzące, elektrostatyczne - czyli niebezpieczeństwo przypadkowego odpalenia. Jak wsadzimy wtyczkę to jest dalej zwarte, dopiero wsunięcie tego plasticzku powoduje podniesienie zworki. Tak więc załączyłeś stacyjkę w czasie gdy obwód poduszki w kierownicy był zwarty i taki będzie błąd zapamiętany. Sam w żaden sposób nie zniknie - trzeba skasować.
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 cze 2016, o 21:11
- VIN: WDB2037461A829593
- Lokalizacja: Niemcy
Re: Blad SRS po wymianie przelacznika zespolonego.
A jednak, zapomnialem zacisnac te zatrzaski od wtyczek do poduszki powietrznej i niestety blad sie zapisal i nawet po w cisnieciu z powrotem blad sie pojawial. Zajechalem na komputer blad skasowany, Bogu dzieki nic powazniejszego
Mercedes C180 kompressor coupe 2005
-
- VIP
- Posty: 42
- Rejestracja: 3 lip 2013, o 12:19
- VIN: WDB2032081F673565
- Lokalizacja: Marki
Re: Blad SRS po wymianie przelacznika zespolonego.
Witam, chętnie się podłączę do tematu, ponieważ mój problem zaczął się dokładnie tak samo, czyli pęknięty kabelek. Po wymianie taśmy zniknął problem ESP ale pozostał SRS. Po wykasowaniu błędu na SD przejechałem jakieś 25 km. i komunikat SRS wyskoczył ponownie. Co mogło być tego powodem i co powinienem dalej w tej sytuacji robić?
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.
W 203 220CDI 2005R.
WDB2032081F673565
WDB2032081F673565