Boczna poduszka kierowcy.

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
jozdow
VIP
Posty: 21
Rejestracja: 15 mar 2011, o 20:55
VIN: wdb2032041f404324
Lokalizacja: Kętrzyn

Boczna poduszka kierowcy.

Post autor: jozdow »

Witam użytkowników.
Od jakiegoś czasu borykam się z błędem SRS. Po podpięciu pod SD Boscha pokazał się błąd - bocznej poduszki kierowcy wysoka rezystancja (więc pomyślałem, że najprawdopodobniej przerwany obwód). Po rozebraniu drzwi, wyjęciu poduszki niestety kable miały dobre przejście (kable na odcinku poduszka - kostka za słupkiem, sprawdziłem czy nie mają zwarcia i czy wykrywają zwarcie po jego zrobieniu na drugim końcu kabla).
W międzyczasie kupiłem carsofta z prostym interfejem - bez problemu diagnozuje silnik, ale przy teście SRS pokazuje tylko błąd B1fa1. Po sprawdzeniu tych połączeń, poruszaniu kostkami - carsoft nie jest w stanie skasować błędu.

Oto moje pytania:
- Czy program carsoft ogarnia temat SRS w naszych autach, czy trzeba podpiąć układ pod coś lepszego?
- Gdzie szukać kolejnych łączówek przy bocznej poduszki kierowcy?
- Czy uszkodzenie samej poduszki w drzwiach może objawiać się wysoką opornością?

Pozdrawiam
MB C200 CDI, Kombi Classic, W203 2003r
WDB2032041F404324
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

- Czy program carsoft ogarnia temat SRS w naszych autach, czy trzeba podpiąć układ pod coś lepszego?
Tak ogarnia, temat przerabiałem, u mnie chyba pokazywało zwarcie na poduszce, ale też nie chciał kasować błędu.
- Gdzie szukać kolejnych łączówek przy bocznej poduszki kierowcy?
W progu (tak bliżej słupka)
- Czy uszkodzenie samej poduszki w drzwiach może objawiać się wysoką opornością?
Tak.

U mnie przyczyna była cokolwiek ciekawa, bo okazało się, że w serwisie nie dokręcili modułu poduszek, który z biegiem czasu się obluzował i masa niezbyt do niego dochodziła. Dokręciłem te śruby, później błąd dało się skasować Carsoftem.

P.S. Każde połączenie elektryczne traktuj jakimś szprajem do styków (tylko jakimś dobrym).
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
jozdow
VIP
Posty: 21
Rejestracja: 15 mar 2011, o 20:55
VIN: wdb2032041f404324
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: jozdow »

Dzięki za sugestie.

Niestety mój carsoft (kupiony w zestawie z interfesjem z allegro:
http://allegro.pl/interfejs-diagnostycz ... 91858.html,
nie identyfikuje błędu właściwie, jest tylko jakiś dziwny kod błędu bez tłumaczenia.
Po zrobieniu zwarcia na stykach kabla - kostki, sterownik interfejs pokazuje ten sam kod błędu, a przecież powinien wykryć zwarcie. Dlatego wydaje mi się, że moja wersja interfejsu słabo współpracuje ze sterownikiem airbagu.
Wydaje mi się, że słaba masa sterownika powinna się objawiać większą głupawką systemu.
Spróbuję znowu podpiąć się pod SD Boscha, zobaczymy co pokaże.
Ostatecznie można spróbować zdezaktywować poduszkę w systemie.
MB C200 CDI, Kombi Classic, W203 2003r
WDB2032041F404324
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

jozdow pisze:SD Boscha
Star Diagnosis jest firmy Mercedes, Bosch ma interfejs KTS.

Tutaj mas coś sensowniejszego http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1079781.html
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

jozdow pisze: Ostatecznie można spróbować zdezaktywować poduszkę w systemie.

To może jeszcze zdemontuj koła - wtedy już na pewno problem będzie rozwiązany :zly:
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
jozdow
VIP
Posty: 21
Rejestracja: 15 mar 2011, o 20:55
VIN: wdb2032041f404324
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: jozdow »

Poruszanie kostkami pomogło. Po podłączeniu Kts-u Boscha i skasowaniu usterek system jest sprawny. Więc obyło się bez dezaktywacji poduszki i ściąganiu kół.
Dla wahających się nad zakupem interfejsu z carsoftem - można go jedynie polecić do sprawdzania kodów błędów silnika do aut do 2003r.
MB C200 CDI, Kombi Classic, W203 2003r
WDB2032041F404324
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

jozdow pisze:Dla wahających się nad zakupem interfejsu z carsoftem - można go jedynie polecić do sprawdzania kodów błędów silnika do aut do 2003r.
A co Ty byś chciał za takie pieniądze? :haha: Poza tym
jozdow pisze:Poruszanie kostkami pomogło.
V126 pisze:Dokręciłem te śruby, później błąd dało się skasować Carsoftem.
Czyli jednak wina nie leżała do końca po stronie Carsoftu. Nie twierdzę, że to jakiś super sprzęt, ale używany z głową może znaleźć zastosowanie. Swoją drogą ciekawe, czy przypadkiem Niemożliwość skasowania błędu SRS przez Carsoft może być traktowane jako diagnoza opiewająca na problemy z połączeniami elektrycznymi w tym systemie? :mysli:
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
jozdow
VIP
Posty: 21
Rejestracja: 15 mar 2011, o 20:55
VIN: wdb2032041f404324
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: jozdow »

Z mojego posta powyżej jasno wynika, że Carsoft nie tylko nie był w stanie skasować usterki Airbag po jej fizycznym usunięciu ale także wcześniej nie potrafił właściwie jej zdiagnozować.

Ale za to bez problemu łączył się z silnikiem - CDI i właściwie interpretował jego usterki.
Długo się tym programem nie bawiłem, ale można było również sprawdzać na żywo dane z czujników (przy zapalonym silniku) - tzw Live data.
MB C200 CDI, Kombi Classic, W203 2003r
WDB2032041F404324
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Z Service Packiem 1.0 dziala bez zarzutow.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Gwiazdor
VIP
Posty: 52
Rejestracja: 29 lut 2012, o 19:46
VIN: WDB2032071F478199
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gwiazdor »

jozdow pisze:Poruszanie kostkami pomogło.
Którymi kostkami poruszałeś? Mam podobny problem w poduszką w drzwiach pasażera.

[ Dodano: 2013-01-13, 19:28 ]
Na wstępie bardzo dziękuję za całą masę odpowiedzi. :bravo: Usterka w mojej maszynie usunięta. Polegała na tym, że pod listwą progową przetarł się przewód. Po zlutowaniu, udało się błąd wykasować i kontrolka SRS już nie daje po oczach. :haha:
MB C 200, CDI 2,2 CLASSIC KOMBI, 2003r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Airbagi”