Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop
Moderator: Dziki Mar
- kurt999
- Użytkownik
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 mar 2017, o 23:30
- VIN: WDB2030461f867427
- Lokalizacja: Warszaw
Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop
przy podłączaniu Aux-a w progu rozpiąłem żółta wtyczkę zapiłem ją z powrotem skończyło się to błędem "SRS Restraint system visit Workshop" Najprawdopodobniej odłączyłem na chwilę matę pasażera. rozumiem, że bez podłączenia się pod komputer i wykasować błędu się nie obędzie?
Mercedes-Benz W203 C-180 Kompressor 2006r
------------------------------
Mercedes w202 c 180 1994
Mercedes w202 c 200 1994r
------------------------------
Mercedes w202 c 180 1994
Mercedes w202 c 200 1994r
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 8 kwie 2016, o 12:54
- VIN:
Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop
Witam,
podłączę się pod temat. Również od dłuższego czasu mam problem SRS Restraint system visit Workshop.
Zdiagnozowałem komputerem, błąd nr. B102B - Wartość oporności w układzie rozruchu zawierające element R12/5, zapłon zapalnika czołowej poduszki powietrznej pasażera 2 jest zbyt wysoki.
Macie jakieś pomysły? Dostałem się do wszystkich kostek od poduszek i są podpięte itd.
Raz wykasowałem błąd bo był chwilowy, przez pare odpaleń auta było ok, po paru godzinach odpaliłem i wyskoczył z powrotem.
podłączę się pod temat. Również od dłuższego czasu mam problem SRS Restraint system visit Workshop.
Zdiagnozowałem komputerem, błąd nr. B102B - Wartość oporności w układzie rozruchu zawierające element R12/5, zapłon zapalnika czołowej poduszki powietrznej pasażera 2 jest zbyt wysoki.
Macie jakieś pomysły? Dostałem się do wszystkich kostek od poduszek i są podpięte itd.
Raz wykasowałem błąd bo był chwilowy, przez pare odpaleń auta było ok, po paru godzinach odpaliłem i wyskoczył z powrotem.
- kurt999
- Użytkownik
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 mar 2017, o 23:30
- VIN: WDB2030461f867427
- Lokalizacja: Warszaw
Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop
Po podłączeniu pod komputer program diagnostyczny potwierdził moją teorię. Chwilowe odłączenie maty wyzwoliło błąd wystarczyło usunąć. Głupota kosztowała mnie 80zł w końcu człowiek uczy się na błędachkurt999 pisze:przy podłączaniu Aux-a w progu rozpiąłem żółta wtyczkę zapiłem ją z powrotem skończyło się to błędem "SRS Restraint system visit Workshop" Najprawdopodobniej odłączyłem na chwilę matę pasażera. rozumiem, że bez podłączenia się pod komputer i wykasować błędu się nie obędzie?
Mercedes-Benz W203 C-180 Kompressor 2006r
------------------------------
Mercedes w202 c 180 1994
Mercedes w202 c 200 1994r
------------------------------
Mercedes w202 c 180 1994
Mercedes w202 c 200 1994r
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop
Zdarza się, że zabezpieczenie transportowe jest niedokładnie wykonane.To ta blaszka złocona zwierająca styki zapłonnika odsuwana przez wtyk elektryczny.RyjekMPC pisze:Witam,
podłączę się pod temat. Również od dłuższego czasu mam problem SRS Restraint system visit Workshop.
Zdiagnozowałem komputerem, błąd nr. B102B - Wartość oporności w układzie rozruchu zawierające element R12/5, zapłon zapalnika czołowej poduszki powietrznej pasażera 2 jest zbyt wysoki.
Macie jakieś pomysły? Dostałem się do wszystkich kostek od poduszek i są podpięte itd.
Raz wykasowałem błąd bo był chwilowy, przez pare odpaleń auta było ok, po paru godzinach odpaliłem i wyskoczył z powrotem.
Czasem trzeba ją usunąć bo nie chce się odsunąć od styków.Czasem w złączu rozegnie się styk i niekontaktuje.Uwaga na ładunki elektrostatyczne.Żadnych okularów i długopisów w kieszeni bluzy.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop
Dzisiaj i ja dobrałem się do Airbag kierowcy.
Wrzucam kilka fotek żeby było widać te złocone blaszki i ten pomarańczowy plastik co powinien je odchylać.
U mnie generalnie też wszystko było spięte jak należy i nie było nic szczególnego widać. Z ciekawości zaglądnąłem pod wtyczki jak to działa z tymi blaszkami (zabezpieczenie transportowe). Jedna dotyka bolca cały czas a druga jest odchylana przez ten pomarańczowy plastik.
Zielona i żółta wtyczka nie jest sztywna i ma lekki luz góra dół i na boki co może powodować u mnie pojawianie się tego "SRS" na zegarach poprzez drgania kierownicy na nierównościach. Jedyne co zrobiłem to zakleiłem na razie wszystko taśmą z góry żeby było bardziej stabilne i zobaczymy czy pomoże.
Zastanawia mnie tylko jak wyrwać te blaszki? Miałem to zamiar zrobić dla pewności że one nie powodują błędu SRS ale bałem się tak ciągnąć na siłę i żeby poducha nie strzeliła jak bym dotknął pina w jakiś niespodziewany sposób.
Generalnie wydawało mi się że można wyciągnąć z poduszki to żółte i zielone gniazdo i wtedy wyrwać z tego blaszki ale nie byłem pewny i odpuściłem.
Wrzucam kilka fotek żeby było widać te złocone blaszki i ten pomarańczowy plastik co powinien je odchylać.
U mnie generalnie też wszystko było spięte jak należy i nie było nic szczególnego widać. Z ciekawości zaglądnąłem pod wtyczki jak to działa z tymi blaszkami (zabezpieczenie transportowe). Jedna dotyka bolca cały czas a druga jest odchylana przez ten pomarańczowy plastik.
Zielona i żółta wtyczka nie jest sztywna i ma lekki luz góra dół i na boki co może powodować u mnie pojawianie się tego "SRS" na zegarach poprzez drgania kierownicy na nierównościach. Jedyne co zrobiłem to zakleiłem na razie wszystko taśmą z góry żeby było bardziej stabilne i zobaczymy czy pomoże.
Zastanawia mnie tylko jak wyrwać te blaszki? Miałem to zamiar zrobić dla pewności że one nie powodują błędu SRS ale bałem się tak ciągnąć na siłę i żeby poducha nie strzeliła jak bym dotknął pina w jakiś niespodziewany sposób.
Generalnie wydawało mi się że można wyciągnąć z poduszki to żółte i zielone gniazdo i wtedy wyrwać z tego blaszki ale nie byłem pewny i odpuściłem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop
Nic nie wyrywaj.Podjedź do sklepu MB (ASO) przedstaw problem i zakup dwie nowe poprawione wtyczki.
Ucięcie starych i przylutowanie nowych nie stanowi problemu.Oczywiście koszulki termokurczliwe, a nie izolacja.
Ucięcie starych i przylutowanie nowych nie stanowi problemu.Oczywiście koszulki termokurczliwe, a nie izolacja.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop
Termokurczki i sprzęt mam, to z tym nie ma problemu.
Zastanawiałem się jeszcze, po co są te szare suwaki ?
Noc, a czym się różnią te poprawione wtyczki ? Masz na myśli same wtyczki bez tych plastikowych gniazd które siedzą w Airbag czy to jako zestaw jest?
Zastanawiałem się jeszcze, po co są te szare suwaki ?
Noc, a czym się różnią te poprawione wtyczki ? Masz na myśli same wtyczki bez tych plastikowych gniazd które siedzą w Airbag czy to jako zestaw jest?
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop
Wtyczki bez gniazd.Prawdopodobnie kształt plastyku.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop
Zobaczymy czy będą mieć same wtyczki bo u mnie wygląda, że są one zintegrowane w taśmo-zwijakiem kierownicy.
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop
W tym wypadku wymiana całego układu.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
-
- VIP
- Posty: 58
- Rejestracja: 3 sty 2015, o 16:57
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop
Mam dwa w203, już leciwe i problem SRS to codzienność. W sedanie świeci mi się już dwie zimy, a wiosną problem znika i jest ok. Mata w zimie źle działa, bo materiały zmieniają swoje właściwości w niskich temperaturach. Nie pomaga włączenie ogrzewania fotela. Powinienem przenieść się do ciepłych krajów i nie byłoby problemu. Za nową matę powiedzieli mi w serwisie prawie 800 zł. Ale tak mam tylko w jednym aucie. W drugim też świeci SRS o dłuższego czasu i właśnie usiłuję go naprawić. Tam jest inny problem. Z matą można sobie dość łatwo poradzić jeśli nie chce się wydawać dość dużych pieniędzy w stosunku do wartości auta: emulator za 120 zł i po kłopocie.
Mój znajomy kupił sobie MB i pokazał mi coś dziwnego pod prawym przednim fotelem. Nie wiedział co to jest. Roześmiałem się, bo była to zwinięta w rulon mata i włączona do systemu. Czego to ludzie nie wymyślą. W takim przypadku z pewnością nie zadziała poduszka pasażera, ponieważ SRS ma informację, że pasażera na przednim fotelu nie ma. To moim zdaniem kompletnie niedopuszczalne druciarstwo. W przypadku emulatora, SRS ma informację, że pasażer siedzi zawsze na prawym przednim fotelu i w razie kolizji poduszka zadziała nawet gdy fotel będzie pusty. I co w tym złego, że stare auto po takiej kolizji pójdzie na złom, bo jego naprawa będzie kompletnie nieopłacalna, a pasażer ma szansę przeżyć. Tak, tak nie wolno tam sadzać dzieci, ale to każdy powinien wiedzieć i stosować.
Mój znajomy kupił sobie MB i pokazał mi coś dziwnego pod prawym przednim fotelem. Nie wiedział co to jest. Roześmiałem się, bo była to zwinięta w rulon mata i włączona do systemu. Czego to ludzie nie wymyślą. W takim przypadku z pewnością nie zadziała poduszka pasażera, ponieważ SRS ma informację, że pasażera na przednim fotelu nie ma. To moim zdaniem kompletnie niedopuszczalne druciarstwo. W przypadku emulatora, SRS ma informację, że pasażer siedzi zawsze na prawym przednim fotelu i w razie kolizji poduszka zadziała nawet gdy fotel będzie pusty. I co w tym złego, że stare auto po takiej kolizji pójdzie na złom, bo jego naprawa będzie kompletnie nieopłacalna, a pasażer ma szansę przeżyć. Tak, tak nie wolno tam sadzać dzieci, ale to każdy powinien wiedzieć i stosować.
WDB2032061F369742 C220 CDI 2003 automat combi classic
WDB2030081A667647 C220 CDI 2004 automat sedan elegance
WDB2030081A667647 C220 CDI 2004 automat sedan elegance
-
- VIP
- Posty: 58
- Rejestracja: 3 sty 2015, o 16:57
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop
Nie bardzo rozumiem jak to jest, że napisałem tekst w tym poście, a on mi się wbił do jakiegoś innego, którego teraz nie mam.
WDB2032061F369742 C220 CDI 2003 automat combi classic
WDB2030081A667647 C220 CDI 2004 automat sedan elegance
WDB2030081A667647 C220 CDI 2004 automat sedan elegance
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4173
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop
Mata 200-250 zł używana. Użytkuję taka już drugi rok.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- 666cin
- VIP
- Posty: 26
- Rejestracja: 16 maja 2018, o 15:08
- VIN: WDB2032081F545700
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop
Witam.
Montowalem dzisiaj radio 2din z kamera cofania w moim s203 i po zabawie wywalilo mi srs. B1075 i b1076. Niz przy modulach nie robilem jedynie przepychalem kable przez klape i progi pasazera, odsuwalem fotele i upuchalem kable za radiem... no i odlaczalem kable od lampy tylnej zeby pobrac sygnal wstecznego
Pewnie jakas kostka nie styka... gdzie szukac polaczen?
Montowalem dzisiaj radio 2din z kamera cofania w moim s203 i po zabawie wywalilo mi srs. B1075 i b1076. Niz przy modulach nie robilem jedynie przepychalem kable przez klape i progi pasazera, odsuwalem fotele i upuchalem kable za radiem... no i odlaczalem kable od lampy tylnej zeby pobrac sygnal wstecznego
Pewnie jakas kostka nie styka... gdzie szukac polaczen?
Avantgarde S203 220CDI 150KM/359Nm@174.5KM/405Nm
WDB2032081F545700
WDB2032081F545700
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Re: Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop
Pod radiem jest odpalacz SRS i przykręcona jest tam jego masa.
Pod fotelami są b.czułe na ciąganie wiązki z wtyczkami.W fotelu pasażera jest mata obciażeniowa.
Nie wolno klękać ani podpierać się ręką na siedzisku pasażera.Mata ulega wtedy zniszczeniu.
Tak czy siak błędu SRS nie skasujesz bez komputera.
Błędy odczytane przez Ciebie mówią o uszkodzeniu komunikacji na linii CAN.
To uszkodzenie wiązek, wypięcie wtyków, zwarcie na szynie CAN.
To 12 grupa uszkodzeń (najwyższa).Do napraw kierowani są mistrzowie w danym fachu (tu elektryk-informatyk).
Zabawa przez osobę nieznającą systemu niemal zawsze kończy się uszkodzeniem i wymianą jakiegoś sterownika.Na szynie CAN zwykła kontrolka potrafi zniszczyć sterownik.
Pod fotelami są b.czułe na ciąganie wiązki z wtyczkami.W fotelu pasażera jest mata obciażeniowa.
Nie wolno klękać ani podpierać się ręką na siedzisku pasażera.Mata ulega wtedy zniszczeniu.
Tak czy siak błędu SRS nie skasujesz bez komputera.
Błędy odczytane przez Ciebie mówią o uszkodzeniu komunikacji na linii CAN.
To uszkodzenie wiązek, wypięcie wtyków, zwarcie na szynie CAN.
To 12 grupa uszkodzeń (najwyższa).Do napraw kierowani są mistrzowie w danym fachu (tu elektryk-informatyk).
Zabawa przez osobę nieznającą systemu niemal zawsze kończy się uszkodzeniem i wymianą jakiegoś sterownika.Na szynie CAN zwykła kontrolka potrafi zniszczyć sterownik.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/