Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop

Moderator: Dziki Mar

pkraska
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 1 lut 2012, o 11:00
VIN:
Lokalizacja: Płock

Kontrolka SRS, SRS Restraint system visit Workshop

Post autor: pkraska »

Witam
Czytam i czytam na forum i nie mogę znaleźć gdzie znajduje się czujnik uderzenia bocznego.
Od kilku miesięcy pali mi się kontrolka SRS i pojawia się komunikat na wyświetlaczu SRS Restraint system visit Workshop. Byłem u znajomego mechanika i próbował to skasować za pomocą SD i niestety nie udaje się. Pokazuje problem z czujnikiem uderzenia bocznego po stronie pasażera z przodu (przerwa)... auto bezkolizyjne, może wtyczka się wypięła, ale ja niestety nie mogę go zlokalizować. Dziś zdjąłem tapicerkę drzwi pasażera (oczywiście z przodu) i tam na pewno go nie ma. Bardzo proszę o podpowiedzi.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 7 maja 2012, o 22:19 przez pkraska, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
MB C220 CDI (KOMBI), 150KM, automat 2005 rok.
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

Ta część, którą załączyłeś na obrazku jest zlokalizowana gdzieś na podłodze pod tylną kanapą przy tylnym nadkolu według EPC. Chwilowo nie mam WISa, więc nie wyciągnę Ci PDFa z dokładnymi instrukcjami.
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
pkraska
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 1 lut 2012, o 11:00
VIN:
Lokalizacja: Płock

Post autor: pkraska »

w0wacik pisze:Ta część, którą załączyłeś na obrazku jest zlokalizowana gdzieś na podłodze pod tylną kanapą przy tylnym nadkolu według EPC. Chwilowo nie mam WISa, więc nie wyciągnę Ci PDFa z dokładnymi instrukcjami.
Witam
Dziękuje za info, zastanawia mnie jeszcze fakt co mechanik miał na myśli jeśli wspomniał coś o zapalniku czy zapłonniku poduszki (prawej w drzwiach)... teraz mi coś takiego przyszło do głowy. Czy to może napinacz pirotechniczny w pasach bezpieczeństwa.
Szczerze mówiąc to już mam mętlik w głowie i nie wiem od czego zacząć i gdzie tego szukać.

[ Dodano: 2012-05-08, 21:12 ]
w0wacik pisze:Ta część, którą załączyłeś na obrazku jest zlokalizowana gdzieś na podłodze pod tylną kanapą przy tylnym nadkolu według EPC. Chwilowo nie mam WISa, więc nie wyciągnę Ci PDFa z dokładnymi instrukcjami.
Dziś podjechałem jeszcze raz do mechanika z kompem i pokazał dwa błędy 9122 stały i 9003 chwilowy. To chyba dotyczy zapalnika numer 2 (kierowcy) a nie tak jak wcześniej pisałem że po prawej stronie.
Tylko pytanie czy to jest w kierownicy czy może jednak w pasie bezpieczeństwa.
Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi.
Pozdrawiam
MB C220 CDI (KOMBI), 150KM, automat 2005 rok.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

9003 nie powinien występować w tym modelu. Ogólnie zakłócenie pracy modułu AB/SRS
poprzez zaniki napięcia itp.
9122 poduszka nr.2 w kierownicy (wtyczka nie włożona do końca, nie zabezpieczona, nie kontaktuje).
Najczęściej wtyczka nie odbezpiecza zabezpieczenia transportowego.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2012, o 18:33 przez noc, łącznie zmieniany 1 raz.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
pkraska
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 1 lut 2012, o 11:00
VIN:
Lokalizacja: Płock

Post autor: pkraska »

noc pisze:9003 nie powinien występować w tym modelu. Ogólnie zakłócenie pracy modułu AB/SRS
poprzez zaniki napięcia itp.
9122 poduszka nr.2 w kierownicy (wtyczka nie włożona, nie zabezpieczona, nie kontaktuje).
Najczęściej wtyczka nie odbezpiecza zabezpieczenia transportowego.
Witam
Bardzo dziękuje za podpowiedź, w dniu wczorajszym rozebrałem konsole środkową celem dostania się do głównego sterownika SRS. Masa przy lewej śrubie niby była dokręcona ale ja to rozkręciłem przeczyściłem i skręciłem ponownie.
Co do poduszki kierowcy- wymontowałem i sprawdziłem czy nie posiada zabezpieczenia transportowego....stwierdziłem że brak.
Faktycznie przy jednej końcówce (zielonej) była włożona w nabój ale nie zabezpieczona takim wciskanym zółtym plastikiem...mam nadzieje że to pomoże.
Po zmontowaniu błąd nadal się pali ale wiem że bez kompa się nie obejdzie w celu skasowania usterki... no chyba że się mylę to poproszę o poprawienie mnie.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam
MB C220 CDI (KOMBI), 150KM, automat 2005 rok.
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

A stan tasmy w kierownicy?
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
pkraska
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 1 lut 2012, o 11:00
VIN:
Lokalizacja: Płock

Post autor: pkraska »

kSmuk pisze:A stan tasmy w kierownicy?
Raczej jest ok bo wszystko co możliwe to działa, tzn. całe sterowanie z kierownicy, klakson itp.
No chyba że jest taka możliwość żeby np dwie ścieżki się uszkodziły.
Pozdrawiam
MB C220 CDI (KOMBI), 150KM, automat 2005 rok.
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Wymontuj airbag kierowcy oraz dostan sie do modulu sterujacego SRS i rozbierz jego koskte. Sprawdz czy jest przeplyw pradu na dlugosci calego obiegu (tzn. miedzy modulem a kostkami poduszki).
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Kolego, nie taśma, nie wtyczka przy module.
Odpowiedź dostałeś, jest 100% kompatybilna z Twoją damą.Po naprawie-SD i to koniec z tym jednym błędem.Drugi wymaga SD-DP i pewnie da się z poziomu DP.

Najważniejsze nie wpuszczać w maliny i nie szkodzić. :rotfl:
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
pkraska
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 1 lut 2012, o 11:00
VIN:
Lokalizacja: Płock

Post autor: pkraska »

noc pisze:Kolego, nie taśma, nie wtyczka przy module.
Odpowiedź dostałeś, jest 100% kompatybilna z Twoją damą.Po naprawie-SD i to koniec z tym jednym błędem.Drugi wymaga SD-DP i pewnie da się z poziomu DP.

Najważniejsze nie wpuszczać w maliny i nie szkodzić. :rotfl:
Witam ponownie.
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi, jednak problem tkwił w zabezpieczeniu wtyczki od drugiego ładunku. Po podłączeniu pod komputer błąd 9122 zrobił się chwilowy a nie stały tak jak to było dotychczas, dał się skasować i już nie powrócił, i co najważniejsze kontrolka zgasła. System SRS sprawny :usmiech:
Jeszcze raz dziękuję i Pozdrawiam Wszystkich.
Pozdrawiam
MB C220 CDI (KOMBI), 150KM, automat 2005 rok.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Kolego, ten kawałeczek plastyku zabezpiecza wtyk i odbezpiecza taką "fikuśną" blaszkę złoconą zwierającą styki zapłonnika poduszki.
To właśnie zabezpieczenie transportowe poduszki przed ładunkami elektrostatycznymi.
Napisałem Ci o tym w pierwszym poście. :wysmiewacz: :rotfl:
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
bartek.iz
VIP
Posty: 750
Rejestracja: 13 mar 2008, o 00:12
VIN: WDB2030461F850320
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartek.iz »

Hej wszystkim
mam problem wczoraj z 2 razy dziś raz wyskoczył mi błąd na zegarach SRS RESTRAINT VISIT WORKSHOP po kliknieciu dowolnym przycikiem z kierownicy błąd zniknął i niezapisał się w zakładkach. Jak myslicie te zdarzenie może być chwilowe czy może zapowiadać już konkretny problem?
Ostatnio zmieniony 13 sie 2012, o 17:17 przez bartek.iz, łącznie zmieniany 1 raz.
C180 Kompressor, sedan - Avantgarde 2006r.
Awatar użytkownika
zablockm
VIP
Posty: 375
Rejestracja: 13 maja 2008, o 10:35
VIN:
Lokalizacja: Warszawa / Otwock

Post autor: zablockm »

Hej

Jeśli błąd SRS znika samoczynnie obstawiałbym matę w fotelu pasażera lub ew. wtyczkę pod fotelem
Ostatnio zmieniony 13 sie 2012, o 18:45 przez zablockm, łącznie zmieniany 1 raz.
C270 - 2001 - 212 KM/506 Nm - EX
C320 - 2000 - 218 KM - ELEGANCE - EX
Oferuję najnowsze mapy do systemów nawigacji dla MB i nie tylko. STAR DIAGNOSIS Zapraszam. Tel. 535-708-888
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Rok 2006, brak porozumienia z układem wykrywania fotelika dla dziecka.
Dokładnie to, co napisał poprzednik.Z uwagą + wilgoć w okolicy kości sterownika (pod radiem).
Mogą to być skropliny klimatyzacji.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
bartek.iz
VIP
Posty: 750
Rejestracja: 13 mar 2008, o 00:12
VIN: WDB2030461F850320
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartek.iz »

Dzieki Panowie za odpowiedzi! Napewno zajrze tam gdzie poleciliscie. Ale mysle ze pada mata, dzis jak jechalem z pasazerem zapalil sie blad, pasazer uniosl swoje szanowne cztery litery usiadl i blad znikl... zapewne do czasu....
C180 Kompressor, sedan - Avantgarde 2006r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Airbagi”