Wymiana napinaczy pirotechnicznych

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
emperorhorde
VIP
Posty: 85
Rejestracja: 24 lut 2010, o 19:14
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: emperorhorde »

Tak przy okazji, czy ktoś z szanownych forumowiczów się orientuje jak wygląda sytuacja z wymianą samego ładunku pirotechnicznego w przednich pasach?
Czy po takiej wymianie nie ma jakiegoś niebezpieczeństwa, że opór obwodu będzie nieodpowiedni, itd.?
Pytam dlatego, ponieważ jest to też jakaś alternatywa, cena niższa, bo ok. 350zł za dwa pasy, tyle że nie mam pewności czy to będzie działać.
Osoba oferująca usługę twierdzi, że tak, ale w trakcie odpalenia ładunku pirotechnicznego dochodzi przecież do naciągnięcia samego materiału w pasie bezpieczeństwa i nie wiem, czy sama wymiana ładunku rozwiąże tutaj temat.
Co o tym myślicie?
Obecnie brak auta
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Wymienia się kompletny pas.W czasie wybuchu krzywiona jest ośka, ścinane zapadki, rozciągnięty pas i naderwane nici.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
emperorhorde
VIP
Posty: 85
Rejestracja: 24 lut 2010, o 19:14
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: emperorhorde »

noc pisze:Wymienia się kompletny pas.W czasie wybuchu krzywiona jest ośka, ścinane zapadki, rozciągnięty pas i naderwane nici.
Tak jak myślałem, gra nie warta świeczki. Pozostaje nadal szukać "pewnych" pasów używanych.
Dzięki noc za wyjaśnienie.
Pozdrawiam
Obecnie brak auta
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

Pas się w czasie wypadku rozciąga powodując amortyzację uderzenia. Jeżeli taki rozciągnięty pas będzie użyty ponownie, to w czasie następnego wypadku ciało osoby zabezpieczonej zostanie wyhamowane przy uderzeniu bardzo gwałtownie gdyż nie będzie efektu amortyzującego wskutek rozciągania pasa. Uszkodzenia klatki piersiowej i barku są wtedy bardzo paskudne...
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

emperorhorde pisze:Pozostaje nadal szukać "pewnych" pasów używanych.
Sprawdź dokładnie ceny. Używka wcale nie jest dużo tańsza od oryginału. Zapytaj o ceny tutaj na forum "maly919" Promerc.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
emperorhorde
VIP
Posty: 85
Rejestracja: 24 lut 2010, o 19:14
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: emperorhorde »

Komperssor, już pytałem w Pro Merc, cena to 670zł/sztuka. Pas używany kupisz za 250zł.

[ Dodano: 2010-06-29, 21:46 ]
Czy ktoś z szanownych forumowiczów jest mi w stanie sprawdzić czy te pasy http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1086329689
pasują do mojego VIN: WDB2030061A403405?
Z góry dziękuję

[ Dodano: 2010-07-24, 16:02 ]
kSmuk pisze:Jak zle szarpniesz to mozesz cos lekko polamac. Demontuje sie dosc prosto, zdejmujesz uszczelke od strony slupka B (przy tylnych i przednich drzwiach) i odciagasz takie zolte zaczepy do siebie i powinno wyjsc (przynajmniej tak bylo u mnie). Przed tym wymontuj dla bezpieczenstwa listwy progowe (te na uszczelkach).

Co do akumulatora, to grunt zebys nie mial kluczykow w polozeniu I. a najlepiej zeby nie wkladac kluczykow do stacyjki. Akumulatora nie trzeba odpinac (chodz WIS tak radzi).
Witam
Trochę to trwało, ale w końcu udało mi się kupić pasy, zamontować i skasować czerwoną kontrolkę. Oczywiście nie obyło się bez wyłamania jednego zaczepu od listwy progowej :haha: , ale przeżyję to jakoś.
Dziękuję wszystkim za pomoc
Obecnie brak auta
piotrek78
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 18 lis 2011, o 19:34
VIN:
Lokalizacja: żywiec

PAS TYLNY

Post autor: piotrek78 »

Witam.
Ja mam taki przypadek kupiłem ze 4miesiące temu auto wszystko ok było dzisiaj dziecko zapięło tylny pas i chyba go przeciągnęła i nie chce sie wrócić,
czy mam pas do wymiany czy jest możliwość zrobienia coś z nim,dodam ze do tej pory wszystko ok było.
Ostatnio zmieniony 3 lut 2012, o 13:56 przez piotrek78, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes W203 2.6b 4-matik
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Nie trzeba nic wymieniac. Wystarczy delikatnie pociagnac go do siebie i po chwili powinien sie zwolnic.

[ Dodano: 2012-02-03, 12:49 ]
Jak nie pomoze, to zawsze mozesz wymontowac zwijacz i odblokowac pas manualnie.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
piotrek78
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 18 lis 2011, o 19:34
VIN:
Lokalizacja: żywiec

pas

Post autor: piotrek78 »

Odblokowałem rozebrałem na drobne elementy i przyczyna była taka.
W środku znajduje sie kulka metalowa i nie cofała sie i blokowała go.
Wyciągnąłem i działa tak jak powinno tylko pytanie co za działanie ma ta kulka.
Ostatnio zmieniony 3 lut 2012, o 15:58 przez piotrek78, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes W203 2.6b 4-matik
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

A nie sluzy ona czasem blokadzie pasa przy szarpnieciu, tak by pas zablokowal cialo w czasie przeciazenia na wypadek gwaltownego hamowania / uderzenia?
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
piotrek78
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 18 lis 2011, o 19:34
VIN:
Lokalizacja: żywiec

Post autor: piotrek78 »

Moim zdaniem nie bo i tak działa podczas szarpnięcia (blokuje sie).
Mercedes W203 2.6b 4-matik
ODPOWIEDZ

Wróć do „Airbagi”