Wymiana napinaczy pirotechnicznych

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
emperorhorde
VIP
Posty: 85
Rejestracja: 24 lut 2010, o 19:14
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Wymiana napinaczy pirotechnicznych

Post autor: emperorhorde »

Witam wszystkich
Przymierzam się do wymiany wszystkich napinaczy pirotechnicznych (tył-wpinki do pasów i przód całe pasy) w swoim MB i mam pytanie.
Czy posiada ktoś informacje jak się dobrać do pasów przednich?
Z wpinkami do tyłu chyba nie będzie problemu, bo są mocowane pod kanapą, więc myślę, że wystarczy ją odkręcić i wszystko wymienić
Proszę o przybliżenie tematu
Obecnie brak auta
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Wymontować osłony słupków środkowych i po robocie.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
emperorhorde
VIP
Posty: 85
Rejestracja: 24 lut 2010, o 19:14
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: emperorhorde »

Noc,
Dziękuję za podpowiedź. Czy nie ma niebezpieczeństwa uszkodzenia osłon podczas demontażu? Trzeba je podważyć jakoś wkrętakiem?
Popraw mnie jeśli źle piszę, ale wymiany powinno się dokonywać na odłączonym akumulatorze?
Obecnie brak auta
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Jak zle szarpniesz to mozesz cos lekko polamac. Demontuje sie dosc prosto, zdejmujesz uszczelke od strony slupka B (przy tylnych i przednich drzwiach) i odciagasz takie zolte zaczepy do siebie i powinno wyjsc (przynajmniej tak bylo u mnie). Przed tym wymontuj dla bezpieczenstwa listwy progowe (te na uszczelkach).

Co do akumulatora, to grunt zebys nie mial kluczykow w polozeniu I. a najlepiej zeby nie wkladac kluczykow do stacyjki. Akumulatora nie trzeba odpinac (chodz WIS tak radzi).
Ostatnio zmieniony 4 maja 2010, o 22:01 przez kSmuk, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Paweł Mejer
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 11 gru 2009, o 20:48
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Paweł Mejer »

Jak zdiagnozować że napinacze pasów są wystrzelone? Czy pasy są wówczas zblokowane czy można się nim zapiąć? Czy to prawda że w przypadku wystrzału poduszek napinacze też ię aktywują? Dziękuję z góry za oświecenie.
C200 CDI Sportcoupe; manual galopkasta(6) 2004rok
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Paweł Mejer pisze:Czy to prawda że w przypadku wystrzału poduszek napinacze też ię aktywują?
Prawda, ciało człowieka w założeniu leci do przodu, a pas napina się aż około 40cm (zwija) żeby trzymać ciało możliwie jak najbliżej fotela. Stąd po nawet niewielkiej stłuczce, ale w której jednak wystrzeliły poduchy mamy potworny ból lewego ramienia.

Prosty test napinaczy to ich odkręcenie i zwyczajne potrząśnięcie, jeżeli grzechocze jak dziecięca grzechotka to znak, że jest wystrzelony ładunek i pas powinien być wtedy zblokowany lub też nie. W elektronice pokładowej samochodu będzie błąd napinaczy pasów, kontrolka SRS świeci się na zegarach w takim wypadku.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

mercfan pisze: W elektronice pokładowej samochodu będzie błąd napinaczy pasów, kontrolka SRS świeci się na zegarach w takim wypadku.
O Ile handlarzyna przed sprzedażą nie wlutował jakiegoś oporniczka.

U mnie po kolizji wywaliły napinacze: przód lewy (fotel pasażera był pusty) i trzy na tylnej kanapie.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Paweł Mejer
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 11 gru 2009, o 20:48
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Paweł Mejer »

Masakra z tymi napinaczami! Mam auto po lekkiej kolizji, wystrzeliły oba przednie bagi i pewnie muszę się spodziewać wymiany wszystkich pięciu napinaczy pasów! Z tego co tu piszecie tak właśnie wynika.... hmm :uee:
C200 CDI Sportcoupe; manual galopkasta(6) 2004rok
Awatar użytkownika
emperorhorde
VIP
Posty: 85
Rejestracja: 24 lut 2010, o 19:14
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: emperorhorde »

Paweł Mejer pisze:Masakra z tymi napinaczami! Mam auto po lekkiej kolizji, wystrzeliły oba przednie bagi i pewnie muszę się spodziewać wymiany wszystkich pięciu napinaczy pasów! Z tego co tu piszecie tak właśnie wynika.... hmm :uee:
U mnie na przykład bagi nie wywaliły, za to padły wszystkie napinacze. Dwa tylne już wymieniłem (wpinki), pozostały jeszcze przednie z pasami.
Obecnie brak auta
Paweł Mejer
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 11 gru 2009, o 20:48
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Paweł Mejer »

Jaki macie pomysł na pozbycie sie tego problemu? nie wiem od czego zacząć. Kupić używane, zajść do ASO i rozejrzeć się za nowymi...? Koszty pewnie niemałe. Może jest jakiś inny sposób naprawy tego czegoś... Podsuńcie jakieś pomysły.
C200 CDI Sportcoupe; manual galopkasta(6) 2004rok
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Masz dwa wyjścia. Kupić - używki bądź nowe, albo wstawić opornik.... Ja kupiłem nowe. Bolało, ale tym wszystkim handlarzom-giełdziarzom nie wierzę.

Jeżeli wszystkie elementy założysz sprawne, wystarczy podpiąć SD, skasować błąd i cały system powinien być znowu sprawny. Jak ci będę opowiadać, że trzeba wymienić "centralkę" SRS która jest po środku z przodu pod konsolą, to nie słuchaj. Zrób to dopiero, jeżeli po podłączeniu SD nie uda się skasować kontrolki SRS.

Tutaj masz na ten temat cały temat na mercmanii. Prawdopodobnie będziesz go widział dopiero po zalogowaniu.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
emperorhorde
VIP
Posty: 85
Rejestracja: 24 lut 2010, o 19:14
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: emperorhorde »

Jeśli chodzi o tylne zapinki to lepiej kupić nowe, są w takiej samej cenie jak używane.
W przypadku przednich pasów można się zastanowić nad używanymi, z uwzględnieniem możliwości ewentualnego zwrotu, gdyby coś z nimi było nie tak.
Sam obecnie szukam takich "pewnych" używek do przodu.
Z opornikami chyba bym sobie dał spokój...
Obecnie brak auta
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Generalnie pytaj na szrotach, im tam się nie chce nawet bawić w "regenerację" pasów, więc albo są dobre, albo nie. Pamiętaj tylko, żeby części na tych szrotach nie leżały na dworze, albo nie wyglądały jakby leżały na dworze. To jest Twoje bezpieczeństwo! Co do tylnych potwierdzam, cena jednego napinacza to coś około 200zł, a są tam 2, bo ten środkowy jest na jednym ładunku co skrajny prawy.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Ale trzeba uważać na drobne elementy wyjmowane z anglików, np. sterownik SRS może interpretować odwrotnie sygnały i podczas wypadku wywali zamiast poduszki kierowcy poduszkę pasażera, widziałem już taka akcję...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Ale jeśli chodzi o przednie pasy (jako o same elementy czyli zwijacz i napinacz), to akurat nie ma znaczenia.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Airbagi”