Błąd Alternatora ( ładowanie)

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
alternator
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 2 kwie 2012, o 19:57
VIN:
Lokalizacja: Poznan

Błąd Alternatora ( ładowanie)

Post autor: alternator »

Więc posiadam dość ciekawy błąd w mercedesie w203 c270 2001r.
Od ponad pół roku wyskakuje błąd ładowania alternatora , żaden elektryk, mechanik nie umie go rozwiązać .

Zmierzone napięcia na nim to 14,5 na aku 12,5V, wymieniony został akumulator oraz alternator dla próby, problem nie znikł , regulator napięcia również sprawy nie rozwiązuje.
Co do pracy samochodu, nie ma żadnych zastrzeżeń, błąd nie wpływa na nic, jednak irytuje niesamowicie już...podczas pracy małe/duże obroty wartosci napiecia nie spadaja praktycznie wcale, ciagle na ww poziomie..

Hdzie moze być przyczyna ? C o ja wywołuje ? Powtórzę, że bład ten nie wpływa woogóle na prace auta.
Ostatnio zmieniony 2 kwie 2012, o 20:16 przez alternator, łącznie zmieniany 1 raz.
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 919
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin »

Przywitaj się w odpowiednim dziale!
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
alternator
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 2 kwie 2012, o 19:57
VIN:
Lokalizacja: Poznan

Post autor: alternator »

Przywitałem się już , nie wrócę do nich, bo oni nic nie wiedza, może tu ktoś się znajdzie i pomoże bezinteresownie, bo wydawanie nie małych pieniążków na byle podłączenie i stwierdzenie ze " Nie wiemy " przestało być kabaretowe.

Dodam jeszcze że samochód był rozebrany do 0 i sprawdzana została każda wiązka w aucie i też nie udało się nic sensownego znaleźć.
Ostatnio zmieniony 2 kwie 2012, o 20:42 przez alternator, łącznie zmieniany 2 razy.
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

Dodam jeszcze że samochód był rozebrany do 0 i sprawdzana została każda wiązka w aucie i też nie udało się nic sensownego znaleźć.
Powiadasz do 0 :mysli: to ze dwa tygodnie roboty :prosi: i nic nie znaleźli,no cóż :bezradny: musisz z tym jakoś żyć lub udać się do dobrego
elektronika :oczko: a tak na marginesie to moim zdaniem powinieneś pojechać do gościa który sprawdzi alternator oscyloskopem,bo pewnie na ułamek sekundy wali szpile wysokiego napięcia :ostr: zwykły miernik i pomiar w menu serwisowym tego nie wyłapie. pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 3 kwie 2012, o 22:00 przez marek grunenberg, łącznie zmieniany 1 raz.
C 200 CDI 2004
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

marek grunenberg pisze:a tak na marginesie to moim zdaniem powinieneś pojechać do gościa który sprawdzi alternator oscyloskopem,bo pewnie na ułamek sekundy wali szpile wysokiego napięcia zwykły miernik i pomiar w menu serwisowym tego nie wyłapie.
Oscyloskop będzie idealny do tego, ale trzeba w chwili pomiaru misi następować skok napięcia. Tak czy siak będzie to potwierdzenie tezy, że prostownik i regulator napięcia są cokolwiek niedysponowane.

Ale
alternator pisze:wymieniony został akumulator oraz alternator dla próby, problem nie znikł , regulator napięcia również sprawy nie rozwiązuje.
I sprawa się komplikuje.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
alternator
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 2 kwie 2012, o 19:57
VIN:
Lokalizacja: Poznan

Post autor: alternator »

samochód stał w naprawie 3 miesiące, elektryk nie doszedł do ładu z tym błędem.

Jakies pomysły ?

[ Dodano: 2012-04-25, 12:09 ]
nikt nie wie ? :dokuczacz:
mateusz726642
VIP
Posty: 659
Rejestracja: 12 sie 2014, o 22:56
VIN: WDB2030451A083194
Lokalizacja: Lublin / Janów Lub. / Linz AT

Post autor: mateusz726642 »

Pozwolę się podłączyć do tematu.
Reasumując borykam się z podobnym kłopotem od wczoraj i wszystko sprawdzone jak wyżej i wszystko wskazuje że aku, alternator, instalacja jest w porządku, a błąd się wyświetla :bezradny:
Dodam że po odpaleniu samochodu ładuje pa tym jak pojawi się komunikat o usterce (z chwilą wyświetlenia komunikatu ładowanie z 12V rośnie do 14.25V)
Jakieś pomysły?
Ktoś to przerabiał?

[ Dodano: 2015-05-20, 21:36 ]
Dodam że chodzi tu o C200 CDI
Vin: WDB2030041A050807
C200 /2.0 K/ 2000r. / Avantgarde / manual/
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

mateusz726642 pisze:Jakieś pomysły?
prawdopodobnie regulator. Wartości poza "dopuszczalnymi" powodują czerwony ekran. Natomiast warto z tym udać sie do dobrego elektryka z SD, bo czasem błąd może powodować przedni sam.
mateusz726642
VIP
Posty: 659
Rejestracja: 12 sie 2014, o 22:56
VIN: WDB2030451A083194
Lokalizacja: Lublin / Janów Lub. / Linz AT

Post autor: mateusz726642 »

No powiem tak że na wzbudzeniu z alternatora po odpaleniu jest o 2V mniej niż na akumulatorze.
Po zapłonie z przedniego Sama wyjściowy prąd jest 10-11V

[ Dodano: 2015-05-21, 21:48 ]
Przyczyna odnaleziona, przerwany jeden z dwóch przewodów od wzbudzenia alternatora na wysokości turbinki :haha:
C200 /2.0 K/ 2000r. / Avantgarde / manual/
Piotrcl203
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 14 sie 2022, o 07:10
VIN: WDB2037461A730597

Re:

Post autor: Piotrcl203 »

mateusz726642 pisze: 20 maja 2015, o 22:42 No powiem tak że na wzbudzeniu z alternatora po odpaleniu jest o 2V mniej niż na akumulatorze.
Po zapłonie z przedniego Sama wyjściowy prąd jest 10-11V

[ Dodano: 2015-05-21, 21:48 ]
Przyczyna odnaleziona, przerwany jeden z dwóch przewodów od wzbudzenia alternatora na wysokości turbinki :haha:
Dziwna sprawa gdyby był przerwany przewód to błąd byłby raczej stały.Piszę to dla tych co borykają się z podobnym problemem.Miałem identyczny przypadek alternator po regeneracji ,wszystko sprawdzone a pomimo to dalej wyświetla się na zegarach komunikat alternator workshop.Jeżeli masz taki problem wyłącz w menu komputera opcję constant dla obsługi świateł i czujnika zmierzchu a błąd już się nie będzie pojawiał.Niestety będziesz musiał ręcznie włączać światła.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”