Błąd Alternatora ( ładowanie)
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 2 kwie 2012, o 19:57
- VIN:
- Lokalizacja: Poznan
Błąd Alternatora ( ładowanie)
Więc posiadam dość ciekawy błąd w mercedesie w203 c270 2001r.
Od ponad pół roku wyskakuje błąd ładowania alternatora , żaden elektryk, mechanik nie umie go rozwiązać .
Zmierzone napięcia na nim to 14,5 na aku 12,5V, wymieniony został akumulator oraz alternator dla próby, problem nie znikł , regulator napięcia również sprawy nie rozwiązuje.
Co do pracy samochodu, nie ma żadnych zastrzeżeń, błąd nie wpływa na nic, jednak irytuje niesamowicie już...podczas pracy małe/duże obroty wartosci napiecia nie spadaja praktycznie wcale, ciagle na ww poziomie..
Hdzie moze być przyczyna ? C o ja wywołuje ? Powtórzę, że bład ten nie wpływa woogóle na prace auta.
Od ponad pół roku wyskakuje błąd ładowania alternatora , żaden elektryk, mechanik nie umie go rozwiązać .
Zmierzone napięcia na nim to 14,5 na aku 12,5V, wymieniony został akumulator oraz alternator dla próby, problem nie znikł , regulator napięcia również sprawy nie rozwiązuje.
Co do pracy samochodu, nie ma żadnych zastrzeżeń, błąd nie wpływa na nic, jednak irytuje niesamowicie już...podczas pracy małe/duże obroty wartosci napiecia nie spadaja praktycznie wcale, ciagle na ww poziomie..
Hdzie moze być przyczyna ? C o ja wywołuje ? Powtórzę, że bład ten nie wpływa woogóle na prace auta.
Ostatnio zmieniony 2 kwie 2012, o 20:16 przez alternator, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 919
- Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 2 kwie 2012, o 19:57
- VIN:
- Lokalizacja: Poznan
Przywitałem się już , nie wrócę do nich, bo oni nic nie wiedza, może tu ktoś się znajdzie i pomoże bezinteresownie, bo wydawanie nie małych pieniążków na byle podłączenie i stwierdzenie ze " Nie wiemy " przestało być kabaretowe.
Dodam jeszcze że samochód był rozebrany do 0 i sprawdzana została każda wiązka w aucie i też nie udało się nic sensownego znaleźć.
Dodam jeszcze że samochód był rozebrany do 0 i sprawdzana została każda wiązka w aucie i też nie udało się nic sensownego znaleźć.
Ostatnio zmieniony 2 kwie 2012, o 20:42 przez alternator, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Użytkownik
- Posty: 468
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
- VIN:
- Lokalizacja: olsztyn
Powiadasz do 0 to ze dwa tygodnie roboty i nic nie znaleźli,no cóż musisz z tym jakoś żyć lub udać się do dobregoDodam jeszcze że samochód był rozebrany do 0 i sprawdzana została każda wiązka w aucie i też nie udało się nic sensownego znaleźć.
elektronika a tak na marginesie to moim zdaniem powinieneś pojechać do gościa który sprawdzi alternator oscyloskopem,bo pewnie na ułamek sekundy wali szpile wysokiego napięcia zwykły miernik i pomiar w menu serwisowym tego nie wyłapie. pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 3 kwie 2012, o 22:00 przez marek grunenberg, łącznie zmieniany 1 raz.
C 200 CDI 2004
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Oscyloskop będzie idealny do tego, ale trzeba w chwili pomiaru misi następować skok napięcia. Tak czy siak będzie to potwierdzenie tezy, że prostownik i regulator napięcia są cokolwiek niedysponowane.marek grunenberg pisze:a tak na marginesie to moim zdaniem powinieneś pojechać do gościa który sprawdzi alternator oscyloskopem,bo pewnie na ułamek sekundy wali szpile wysokiego napięcia zwykły miernik i pomiar w menu serwisowym tego nie wyłapie.
Ale
I sprawa się komplikuje.alternator pisze:wymieniony został akumulator oraz alternator dla próby, problem nie znikł , regulator napięcia również sprawy nie rozwiązuje.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 2 kwie 2012, o 19:57
- VIN:
- Lokalizacja: Poznan
-
- VIP
- Posty: 659
- Rejestracja: 12 sie 2014, o 22:56
- VIN: WDB2030451A083194
- Lokalizacja: Lublin / Janów Lub. / Linz AT
Pozwolę się podłączyć do tematu.
Reasumując borykam się z podobnym kłopotem od wczoraj i wszystko sprawdzone jak wyżej i wszystko wskazuje że aku, alternator, instalacja jest w porządku, a błąd się wyświetla
Dodam że po odpaleniu samochodu ładuje pa tym jak pojawi się komunikat o usterce (z chwilą wyświetlenia komunikatu ładowanie z 12V rośnie do 14.25V)
Jakieś pomysły?
Ktoś to przerabiał?
[ Dodano: 2015-05-20, 21:36 ]
Dodam że chodzi tu o C200 CDI
Vin: WDB2030041A050807
Reasumując borykam się z podobnym kłopotem od wczoraj i wszystko sprawdzone jak wyżej i wszystko wskazuje że aku, alternator, instalacja jest w porządku, a błąd się wyświetla
Dodam że po odpaleniu samochodu ładuje pa tym jak pojawi się komunikat o usterce (z chwilą wyświetlenia komunikatu ładowanie z 12V rośnie do 14.25V)
Jakieś pomysły?
Ktoś to przerabiał?
[ Dodano: 2015-05-20, 21:36 ]
Dodam że chodzi tu o C200 CDI
Vin: WDB2030041A050807
C200 /2.0 K/ 2000r. / Avantgarde / manual/
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
prawdopodobnie regulator. Wartości poza "dopuszczalnymi" powodują czerwony ekran. Natomiast warto z tym udać sie do dobrego elektryka z SD, bo czasem błąd może powodować przedni sam.mateusz726642 pisze:Jakieś pomysły?
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
-
- VIP
- Posty: 659
- Rejestracja: 12 sie 2014, o 22:56
- VIN: WDB2030451A083194
- Lokalizacja: Lublin / Janów Lub. / Linz AT
No powiem tak że na wzbudzeniu z alternatora po odpaleniu jest o 2V mniej niż na akumulatorze.
Po zapłonie z przedniego Sama wyjściowy prąd jest 10-11V
[ Dodano: 2015-05-21, 21:48 ]
Przyczyna odnaleziona, przerwany jeden z dwóch przewodów od wzbudzenia alternatora na wysokości turbinki
Po zapłonie z przedniego Sama wyjściowy prąd jest 10-11V
[ Dodano: 2015-05-21, 21:48 ]
Przyczyna odnaleziona, przerwany jeden z dwóch przewodów od wzbudzenia alternatora na wysokości turbinki
C200 /2.0 K/ 2000r. / Avantgarde / manual/
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 sie 2022, o 07:10
- VIN: WDB2037461A730597
Re:
Dziwna sprawa gdyby był przerwany przewód to błąd byłby raczej stały.Piszę to dla tych co borykają się z podobnym problemem.Miałem identyczny przypadek alternator po regeneracji ,wszystko sprawdzone a pomimo to dalej wyświetla się na zegarach komunikat alternator workshop.Jeżeli masz taki problem wyłącz w menu komputera opcję constant dla obsługi świateł i czujnika zmierzchu a błąd już się nie będzie pojawiał.Niestety będziesz musiał ręcznie włączać światła.mateusz726642 pisze: ↑20 maja 2015, o 22:42 No powiem tak że na wzbudzeniu z alternatora po odpaleniu jest o 2V mniej niż na akumulatorze.
Po zapłonie z przedniego Sama wyjściowy prąd jest 10-11V
[ Dodano: 2015-05-21, 21:48 ]
Przyczyna odnaleziona, przerwany jeden z dwóch przewodów od wzbudzenia alternatora na wysokości turbinki