interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

Post autor: siwix »

No i chyba to moje "prawie" się potwierdza co do wow i ds150
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
kg111
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 28 gru 2011, o 13:50
VIN:
Lokalizacja: Głogów

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

Post autor: kg111 »

FOXWELL NT301 Ktoś to testował? Nie czytałem całego tematu bo za dużo tego, a w wyszukiwarce nic nie znalazło. Mam mercedesa C200 CDI 122km z 2004 roku po lifcie. Interesuje mnie zczytywanie i kasowanie błędów. Do 400zł kupię coś sensownego co będzie działać?
Awatar użytkownika
7dziadek
VIP
Posty: 210
Rejestracja: 25 lis 2018, o 15:27
VIN: wdb2037061a401701

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

Post autor: 7dziadek »

kg111 pisze: 10 sie 2020, o 20:27 FOXWELL NT301 Ktoś to testował? Nie czytałem całego tematu bo za dużo tego, a w wyszukiwarce nic nie znalazło. Mam mercedesa C200 CDI 122km z 2004 roku po lifcie. Interesuje mnie zczytywanie i kasowanie błędów. Do 400zł kupię coś sensownego co będzie działać?

Nie bardzo wierzą w te 'nowe' wynalazki
KUP sobie WOW'a lub Delphi jest po polsku i będziesz zadowolony i dodam że kupując jeden z nich można używać z dwoma powyższymi programami
U mnie chodzi WOW 5.00.12PL i Delphi/AUTOCOM 2015 na głowicy WOW'a
C220-CDI Automat
COUPE 02r
Awatar użytkownika
7dziadek
VIP
Posty: 210
Rejestracja: 25 lis 2018, o 15:27
VIN: wdb2037061a401701

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

Post autor: 7dziadek »

Czy ktoś z Was używa "THINKDRIVE" ???
C220-CDI Automat
COUPE 02r
Gato
VIP
Posty: 9
Rejestracja: 16 sie 2020, o 18:57
VIN: WDB2032081F946749
Lokalizacja: ZGY-Berlin

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

Post autor: Gato »

Witam.

Przebrnąłem przez cały post i przeczytałem wszystkie 37 stron "od dechy , do dechy" . Bardzo ciekawy dział ,wiele się dowiedziałem . Ciekawy jest fakt że jeden z kolegów napisał iż dlatego Mercedes stworzył SD , by byle "janusz" nie brał się za diagnostykę. Owszem ma prawo do takiej opinii , jednak moja jest taka że Mercedes w wielu przypadkach z premedytacją skomplikował systemy oraz procedury diagnostyczne co więcej ,gdyby zezwalało na to prawo jestem pewien że zabroniliby jako koncern wogóle dostępu do interfejsu a tak, zrobili to w ten sposób by mało komu chciało się przebijać przez to wszystko ( to bardzo podobne do podręczników ekonomii , są napisane takim językiem by niewielu śmiałków odważyło się po nie sięgnąć , przez co jesteśmy okłamywani i oszukiwani przez system ) i tak jest w tym przypadku . Mercedes lawirując na granicy prawa biorąc pod uwagę jeszcze fakt iż nie zarabia na sprzedaży, by wycisnąć jak najwięcej z serwisowania robi to co robi ( proszę pamiętać że ten koncern między innymi lobbował w zeszłym roku w Parlamencie Europejskim za tym by usunąć wszystkie złącza diagnostyczne z samochodów i o mało do tego nie doszło !!! . Niech przykładem też będzie werdykt sądu za fałszerstwa w oprogramowaniu dotyczącego emisji spalin , Mercedes zaczął już wypłacać odszkodowania na kwotę 2,2 miliarda dolarów ). Tak wiem że są też inni , jednak piszemy tu akurat o mercedesie ;). Proszę mnie źle nie zrozumieć i nie odbierać tego jako "hejtu" czy ataku na markę , takie są fakty . Inny kolega napisał coś jeszcze bardziej dziwnego . Mianowicie że skoro marka-model Mercedes jest premium to i owszem uzasadniona jest cena za interfejs diagnostyczny bo też jest premium .Tak , to była kiedyś marka premium , ale nawet dziś sama S-klasa jest obśmiewana za skrzypiące deski rozdzielcze w nazywanym przez dziennikarzy luksusowym samochodem za grube setki tysięcy o innych wpadkach aż nie wypada mi pisać , ale są ogólno dostępne i co najmniej zawstydzają .O ile co do ceny interfejsu mam mieszane myśli , to pisanie że Mercedes jest marką premium jest absolutną przesadą w wielu aspektach, a sam model W203 nie jest wogóle pozycjonowany w klasie premium . Wszystko przez dziennikarzy motoryzacyjnych i departamenty PR w samych koncernach. To właśnie przez nich mamy dziś oto sytuację w której na przykład Dacia Duster ( skądinąd świetny samochód ) nazywany jest uwaga SUV-em !!! ( takich kwiatków jest mnóstwo) . Teraz może odniosę się do samego interfejsu . Proszę mnie przekonać że chińskie podróbki wypuszczane na rynek w zestawach czasami z laptopami i kablami lub klonami 1:1 bez żadnych prawnych konsekwencji ( skoro oryginalna głowica jest produkowana tylko przez Activa i tylko dla serwisów Mercedesa o czym pisał kolega "noc" właściwie niedostępna dla zwykłego śmiertelnika... ) nie jest "przymykaniem oczu przez Mercedesa" by więcej zarobić . Wielu koncernów nie ukrywa swoich protokołów komunikacji z przeróżnymi modułami i możliwe jest urządzenie które obsłuży ich większość . Choćby taki G-Scan 2 (teraz bodaj wychodzi trzecia generacja urządzenia lub już jest). Kosztuje owszem bardzo dużo ale obsłuży i azjatyckie marki i europejskie zrobi wiele skomplikowanych procedur . Ale mamy też interfejsy rodzinne jak wspomniany tu też MaxiEcu który jest stale rozwijany , obsługuje wiele marek i wiele można zrobić .Odblokujesz ukryte funkcje , wypalisz DPF , zaprogramujesz kluczyk , dokonasz bardzo wielu adaptacji oraz testów modułów , podejrzysz LiveData. Jest stały kontakt z suportem , a o ile się nie mylę wychodzi jakoś na dniach trzecia generacja tego interfejsu . Ale nie w przypadku Mercedesa !!! Z racji tego że stałem się posiadaczem W203 dokupiłem w MaxiEcu markę Mercedesa , jakież było moje zdziwienie w kontekście opcji diagnostyki , czy adaptacji , czy testów poszczególnych modułów w porównaniu z innymi markami ! Mercedes tak jak Microsoft nie przekonuje mnie do jakości , on nie daje mi wyboru ! ( żeby nie napisać zmusza ) i czy chcę czy nie , będę musiał kupić SD.
Awatar użytkownika
7dziadek
VIP
Posty: 210
Rejestracja: 25 lis 2018, o 15:27
VIN: wdb2037061a401701

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

Post autor: 7dziadek »

Z wieloma stwierdzeniami Twoimi się zgadzam - bo jak mówi mój kolega czasami wygląda to tak jak zemsta Hitlera. :-)) a konstruktorzy Mercedesa to tak jakby byli murzyni z Afryki - dam po prostu dwa przykłady jeden wymiana radia żeby tego dokonać trzeba rozmontować cały przedni panel łącznie ze środkowym nawiewem i obudową lewarka .Co ma wspólnego nawiew do radia czy nie można by to zrobić tak jak w wielu samochodach dwie śrubki odkręcamy i radio mamy na wierzchu a druga sprawa na przykład wymiana jednego z kilku silniczków do nawiewu klimy to już jest po prostu horror - trzeba zdemontować niemal cały samochodu wewnątrz łącznie ze środkowym kanałem obudową pod kierownicą wymontowaniem stacyjki przełącznika świateł tylko po to żeby się dostać na przykład do silniczka nawiewu na nogi kierowcy taką przygodę właśnie miałem ja w swoim aucie. Co do interfejsów to powiem tak sprawdzałem ich kilka w sumie chyba cztery - słabe to urządzenia w zasadzie do kasowania tylko błędów i niektórych live parametrów się nadają - aktualnie mam WOW'a wersji 12 w zasadzie do moich rzeczy to on jest wystarczający wszystkie podstawowe funkcji wykrywa i sprawdza i kasuje ale brakuje mi takich jak na przykład sprawa czujnika skrętu kierownicy żeby można było resetować lub żeby się pobawić wtryskiwaczami . Już parę razy chciałem kupić SD wersja C3 bo dla mnie by wystarczyła auto z 2002 roku ale w związku z tym że jestem starym człowiekiem to w zasadzie jego przydatność byłaby mało wykorzystywana . Ponadto wielu mówi że nie jest to łatwy interfejs do obsługi jeżeli trzeba coś poważniejszego w aucie zrobić . Tak się składa że w moim otoczeniu ani z kolegów ani z rodziny nikt nie ma Mercedesa więc trochę jest to bez sensu kupować taki sprzęt chociaż finansowo nie jest to dla mnie żaden problem bo taki fejs dzisiaj można kupić już nawet za 1000 zł na Ali......
C220-CDI Automat
COUPE 02r
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

Post autor: polofix »

Dziadek, no przecież to właśnie chodzi, żebyś nie wyjmował radia samemu, tylko jechał do serwisu na usługę. Podobnie z dźwigienkami nawiewu na nogi. To był sukces Mercedesa, że one się łamały. Zarobili na tej wadzie na pewno wiele kasy.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

Post autor: lechita »

Nie zgodzę się z twierdzeniem ,,Gato"- że Mercedes nie zarabia na sprzedaży samochodów. To skąd się biorą duże obniżki u sprzedawców? Sprzedają dużo taniej na promocjach i wyprzedażach, a zarabiają jeszcze oni i fabryka.
System finansowy świata jest tak skonstruowany, żeby wyciągać od przeciętnych ludzi wszystko, co zarobią. Dlatego 2% ludzi (firm), posiada prawie cały kapitał na ziemi.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

Post autor: polofix »

Bo samochód można sprzedać poniżej kosztów, a zarabia się na serwisowaniu i sprzedaży nowych części potężne pieniądze.
Na wyprzedaży są najczęściej takie modele, które są mało chodliwe/ w dziwnej konfiguracji itp. Czyli jak nie wyprzedadzą, to będą sprzedawać je w nieskończoność?
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

Post autor: Przybek »

Producent rzadko zarabia na sprzedaży, przeważnie jest to zwrot kosztów opracowania auta i utrzymania sieci dilerskiej. Zarobek zaczyna się dopiero na serwisowaniu gwarancyjnym i pogwarancyjnym.
A teraz zastanówcie się w jakich krajach użytkownicy aut marek uznawanych za "premium" sami sobie naprawiają samochody? Czy Hans lub Jurgen sam sobie wymienia radio albo silniczek nawiewu? Czy sam sobie podpina komputer? Czy sam robi hamulce? Czy regeneruje turbo zamiast wymienić na nowe? Nie, jedzie do serwisu bo go na to stać. A jak auto już jest wiekowe lub koszty utrzymania zaczynają rosnąc to sprzedaje na wschód żeby pozbyć się problemu a przykładowy "Janusz" się cieszy że kupił super okazję. Z mechaniką mam styczność prawie 20 lat i wysuwa się jeden wniosek - jeździmy autami na które nas po prostu nie stać.

Kończymy OT i wracamy do tematu interfejsów bo zaraz się tu zrobi śmietnik.
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

Post autor: polofix »

Przybek, dobrze napisałeś. Tak jest w rzeczywistości.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

Post autor: krzymech »

Panowie macie ds 150 i na delphi i czy na autocom macie mozliwosc wypalenia dpf i czy widzicie aktualne dawkowanie wtryskow kazdego z osobna w czasie rzeczywistym
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Jakaś alternatywa dla SD ??

Post autor: procsa »

Witam, posiadam dwa MB W203 2.2 CDI 2001r. i W211 2.7 CDI 2003r., do diagnozy używam delphi DE150... generalnie się sprawdza, no ale jednak brakuje wielu rzeczy, najbardziej brakuje mi np. podglądu w czasie rzeczywistym korekty dawek wtryskiwaczy na poszczególnych cylindrach, jest tylko ogólna dawka paliwa. W 2.2 cdi (143km) jest - Bosch EDC15C6 ,a w 2.7 cdi (177km) siedzi CR3 - Bosh EDC16C2.

Szukałem trochę informacji, ale na 100% nic pewnego nie znalazłem, natrafiłem na maxiecu, według ich "katalogu" czy tez listy obsługiwanych "bajerów" są wykazane dokładnie te same pozycje jak u mnie w deplhi DE150e, z tym, że jak wcześniej wspominałem u mnie korekty wtrysków stoją na "0" cały czas, czyli nie pobiera tych danych ze sterownika. Teoretycznie gdyby mxiecu miał taki podgląd to dałoby radę to wycisnąć praktycznie z każdego interfejsu ELM327... a tak nie jest.

Czy ktoś z Was drodzy koledzy miał podgląd w tych silnikach, lub zbliżonych na np. korekty wtrysków takim sprzętem jak maxiecu,, lub jakimś innym testerem za rozsądne pieniądze ? Z tego co widzę trochę tego jest ten MAXIECU, AUTOXSCAN RS200 PRO, FOXWELL NT30, MULTIDIAG PRO 2020 itp...

Pozdrawiam i zachęcam do dyskusji :)

p.s. tak tak wiem tylko SD...tylko SD... :)
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: Jakaś alternatywa dla SD ??

Post autor: siwix »

Z tańszych wersji to Tactrix (nawet chińczyk za grosze) i Xentry passthru
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Jakaś alternatywa dla SD ??

Post autor: procsa »

Tactrix i Xentry pass thru czytam o tym i chyba zaczynam kumać o co chodzi :) No nic majątku nie kosztuje więc zamawiam i będę testował bo według znaleźionych informacji całkiem sporo idzie tym zrobić.

Dzięki, odezwę się czy zdało to egzamin.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2021, o 12:59 przez procsa, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”