interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4377
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

Post autor: siwix »

Połaczyłem tematy

Za Tactrixa płaciłem około 20€ a Xentry "miałem" już.
Poczytaj sobie ten temat https://mercedes-w204.pl/viewtopic.php? ... hru#p44697
Wszystkie dane rzeczywiste z Xentry- Das u mnie się wyświetlają, ale ja mam inny silnik. (M272)
W sumie to wszystkie funkcje które oferuje Xentry passthru u mnie działają.
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 154
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

Post autor: procsa »

Dzięki wielkie siwix ! Wszystko śmiga elegancko... człowiek tyle lat jeździ mercedesami, tyle razy przystawiałem się do zakupu SD, a tutaj taki myk... :)

Spotkało mnie małe zaskoczenie, przyszła potrzeba podłączenia do W203 tego zestawu i mały zonk, brak komunikacja tak jakby nie widział pojazdu wywala błąd muliplexera, DS150E łączy się bez problemu. Aktualnie mam wersję Xentry z 2018r. , ale z W211 łączy się bezproblemowo, spróbuję wersję 2020 o ile to coś zmieni...

Poczytałem trochę i "OpenPort 2.0" czy "Mini-VCI J2534" może nie obsłużyć diesla poniżej 2004r. Chodzi o rodzaj połączenia CAN, K-Line, KWP FAST, ISO... Wszystkie nowsze pojazdy po 2006r. używają CAN, starsze mogą używać CAN ale nie muszą, a Xentry PT z interfejsem OpenPort 2.0, czy ogólnie J23534 używa tylko CAN. Niżej rozpiska jakie auto używa rodzaju połączenia https://pinoutguide.com/CarElectronics/ ... nout.shtml
W203 2.2 CDI 2001r. AUTOMAT CLASSIC WDB2032061F210957

W211 2.7CDI 2003r. AUTOMAT ELEGANCE WDB2110161A249766
neoxis
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 10 lis 2020, o 23:54
VIN: WDB2032081F565653

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

Post autor: neoxis »

Witam,

Przeczytałem temat, niestety widzę tu wiele sprzecznych opinii. Potrzebuję interfejsu dzięki któremu odczytam/skasuję podstawowe błędy silnika, ewentualnie skrzyni biegów. Posiadam MB W203 220 CDI Avantgarde 2004r. Tydzień temu auto było u mechanika, wymiana uszczelki pod wtryskiem + od razu wymieniłem olej bo już czas się zbliżał. Został też sprawdzony pod kompem i... wczoraj zapalił mi się check. Mam ograniczone zaufanie do mechaników, dlatego część napraw (wymiana czujnika czy sprawdzenie wiązki elektrycznej) wolałbym zrobić sam.

Proszę o wskazanie interfejsu diagnostycznego, który się do tego nada (niestety na SD mnie nie stać).
W203 C220 CDI Avantgarde 2004r.
WDB2032081F565653
mateo-salvadore
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 23 sie 2015, o 20:41
VIN: WDB
Lokalizacja: Lublin / Warszawa

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

Post autor: mateo-salvadore »

Podstawowe błędy OBD skasujesz każdym ELM327. Polecam aplikację Carly (płatna, ale można znaleźć pełną wersję...ekhm, testową) która znacznie rozszerza możliwości, ale też nie jest idealna, zwłaszcza ze zwykłym ELMem. Torque niestety w kontekście błędów ma małe możliwości.
Jeśli chcesz mieć jeszcze więcej możliwości, to poniżej opcje w kolejności od najtańszej z orientacyjnymi cenami:

-ELM327 + porządna apka - od 30zł
-MiniVCI + Xentry (koniecznie w wersji PassThru) - od 70zł
-Tactrix OpenPort 2.0 + Xentry (koniecznie w wersji PassThru) - działa lepiej z Xentry niż miniVCI - od 80zł
-Autocom DS150E (znany też jako CDP, multidiag i wiele innych klonów)- uniwersalny adapter działający z Delphi Autocomem lub Wurth WOW. - od 250zł (od 120 z chin)
-Carly Adapter + apka Carly - opinie na temat zestawu są podzielone - od 400zł
-Star Diagnosis - oczywiste. - od 1300zł

Ceny mocno poglądowe - być może znajdziesz taniej, zwłaszcza w chinach, na pewno znajdziesz drożej w Polsce.
Pamiętaj, że każdy skaner wymaga softu, a tego z klonami na pewno nie dostaniesz w oryginale. Z technicznego punktu widzenia to nie jest wielki problem, ale trzeba mieć tego świadomość. Możesz też szukać alternatywnego softu - na pewno da się wszystko znaleźć. Natomiast każdy z wymienionych będzie działał nie tylko z Mercedesem (no może Star diagnosis jest najmniej uniwersalny).
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2021, o 12:43 przez mateo-salvadore, łącznie zmieniany 3 razy.
Mercedes CLC 180 Kompressor, 143KM, automat, 2008r. WuDeBe2037461E0404zero8
Lexus ES 300h 2019r.
--------------------------------------------------
Wolę pchać mercedesa niż jeździć golfem...
neoxis
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 10 lis 2020, o 23:54
VIN: WDB2032081F565653

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

Post autor: neoxis »

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Generalnie zastanawiam się nad tym: https://allegro.pl/oferta/interfejs-dia ... 9142023117

Sprzedawcą twierdzi, że z moim MB działa bez problemu.
W203 C220 CDI Avantgarde 2004r.
WDB2032081F565653
mateo-salvadore
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 23 sie 2015, o 20:41
VIN: WDB
Lokalizacja: Lublin / Warszawa

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

Post autor: mateo-salvadore »

Wymieniłem go na swojej liście (poprawiłem błąd DS15E -> DS150E).
Działał będzie na pewno, choć możliwości ma mniejsze niż SD PassThru, ale błędy zeskanujesz i usuniesz na pewno i to nie tylko w mercedesie.
Za to znajdziesz dokładnie to samo za połowę tej ceny. A na aliexpresie za sto-coś.

Do tego interfejsu polecam ten zestaw oprogramowania:
https://chomikuj.pl/matisys/Programy/Au ... g+AllInOne
Mercedes CLC 180 Kompressor, 143KM, automat, 2008r. WuDeBe2037461E0404zero8
Lexus ES 300h 2019r.
--------------------------------------------------
Wolę pchać mercedesa niż jeździć golfem...
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 154
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

Post autor: procsa »

neoxis pisze: 18 kwie 2021, o 19:26 Witam,

Przeczytałem temat, niestety widzę tu wiele sprzecznych opinii. Potrzebuję interfejsu dzięki któremu odczytam/skasuję podstawowe błędy silnika, ewentualnie skrzyni biegów. Posiadam MB W203 220 CDI Avantgarde 2004r. Tydzień temu auto było u mechanika, wymiana uszczelki pod wtryskiem + od razu wymieniłem olej bo już czas się zbliżał. Został też sprawdzony pod kompem i... wczoraj zapalił mi się check. Mam ograniczone zaufanie do mechaników, dlatego część napraw (wymiana czujnika czy sprawdzenie wiązki elektrycznej) wolałbym zrobić sam.

Proszę o wskazanie interfejsu diagnostycznego, który się do tego nada (niestety na SD mnie nie stać).
MiniVCI, OpenPort 2.0 i Xentry na 99% nie zadziała na Twoim modelu, DS150E jest dużo lepsze od zwykłego ELM327 i widziałem tańsze kiedyś, przynajmniej Ja dałem 150zł a nie 450...

Jeżeli chcesz urządzenia tylko do podstawowych pomiarów pewnych wartości i kasowania błędów to musisz kupić dobre ELM327,Ja mam Icar vgate (dałem 50zł) i działa, musi wspierać protokół 2.2, mam też taki niebieski z alli za 13 zł też niby wspiera protokół 2.2, ale jednego z 103 nie wspiera i np. w W211 ze skrzynią się już nie łączy, a ten Icar vgate bez problemu, aczkolwiek w W203 ze skrzynią żaden się nie łączy z ELM327, za do DS150E już tak. Patrz screen z programu do sprawdzania protokołów ELM327 :

https://ae01.alicdn.com/kf/H72cdea34848 ... pg_q50.jpg
W203 2.2 CDI 2001r. AUTOMAT CLASSIC WDB2032061F210957

W211 2.7CDI 2003r. AUTOMAT ELEGANCE WDB2110161A249766
mateo-salvadore
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 23 sie 2015, o 20:41
VIN: WDB
Lokalizacja: Lublin / Warszawa

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

Post autor: mateo-salvadore »

MiniVCI i Xentry działa z W203 (testowałem na moim CLC), ale w dość ograniczonym zakresie. Nie sprawdzałem sam z OpenPortem
Mercedes CLC 180 Kompressor, 143KM, automat, 2008r. WuDeBe2037461E0404zero8
Lexus ES 300h 2019r.
--------------------------------------------------
Wolę pchać mercedesa niż jeździć golfem...
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 154
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

Post autor: procsa »

mateo-salvadore pisze: 7 maja 2021, o 21:24 MiniVCI i Xentry działa z W203 (testowałem na moim CLC), ale w dość ograniczonym zakresie. Nie sprawdzałem sam z OpenPortem
Ważne jaki rok i jaki silnik, pisałem wcześniej, że ten sprzęt nie obsłuży diesli przed 2004 lub 2007r (protokół ISO lub KWP_FAST). zależy od silnika, te starsze nie komunikowały się po CAN a tego wymaga MiniVCI i OpenPort 2.0, dodatkowo te dwa interfejsy działają prawie tak samo . tzn chodzi właśnie o CAN, tylko obsługują ten rodzaj komunikacji, z tym że OpenPort 2.0 jest dużo stabilniejszy i chyba większą ilosc modułów ogarnia. Nie wiem jak się sprawa tyczy benzyny, ale moze być podobnie.

Kup sobie OpenPort 2.0 a będzie lepiej działać niż te MiniVCI.

Można sobie poczytać :

https://pinoutguide.com/CarElectronics/ ... nout.shtml

Co nie zmienia faktu, ze Xentry z OP2.0 to najlepsza alternatywa dla "oryginalnego" SD, no ale musi zadziałać z pojazdem :)
W203 2.2 CDI 2001r. AUTOMAT CLASSIC WDB2032061F210957

W211 2.7CDI 2003r. AUTOMAT ELEGANCE WDB2110161A249766
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”