Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Moderator: Dziki Mar

Ziel12
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 16 sie 2021, o 22:09
VIN: WDB2032071F685754

Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Ziel12 »

Witam, przetrzepalem forum z podobnymi tematami, ale moze ktoś rzuci świeża sugestia, dzisiaj po wyjeździe z myjni na trasę jadąc około 70km/h auto dosłownie na sekundę straciło zasilanie, licznik zwariował, mocy brak, po sekundzie wszystko wróciło do normy. Po paru kilometrach zatrzymałem się, oglądałem pod maska okolice akumulatora/podszybia/okolice modułu SAM, trochę zacieków wody było, ale to na tym odpływie nad płynem hamulcowym, tam tez woda nie stała, niestety dopiero po paru godzinach sprawdziłem moduły SAM żaden kąpieli nie brał bynajmniej nic na to nie wskazywało - było sucho, czysto jak z fabryki. Przeczyscilem odpływy, istny muł, napięcie altka dobre, akumulator Ok, SD czysto. Aktualnie sie nic takiego nie powtorzylo, lalem trochę wody wcześniej w te odpływy wszystko drożne, a aktualnie leje deszcz i wróciłem z trasy i wszystko Ok, jakieś jeszcze sugestie co do czego sie przyjrzeć? (Nie wiem miałem klime włączona na full, może rozpryskala gdzieś wodę po tej myjni na alternator i coś tam zwariowało :bezradny: albo faktycznie kwestia odpływów ) Sytuacja zdarzyła sie pierwszy raz, aż byłem w szoku bo nie tak dawno myłem samochód również, czy tam trochę deszcz popadał.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Przybek »

Coś świeżego chcesz to aku na tester i sprawdzamy opór wewnętrzny.
Ziel12
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 16 sie 2021, o 22:09
VIN: WDB2032071F685754

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Ziel12 »

Aku sprawdziłem wtedy na testerze i powiedział, ze Ok. Od tamtego momentu nic takiego nie miało miejsca aż do dziś, odpaliłem samochód i na postoju znow wszystko przygasło, auto tez i w sekundę wszystko wróciło do normy. W trybie serwisowym przyjrzałem się znow napięciu na zapłonie 12.5v, na odpalonym silniku 13.5v podczas jazdy 13.4-13.7v tak sobie skacze niezależnie od prędkości w tym przedziale. Czyżby teraz faktycznie aku jednak zdychał czy alternator?
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Przybek »

Najszybciej sprawdzisz doświadczalnie - jak masz możliwość to podmień aku na dokładnie taki sam (Ah) jak masz aktualnie (musi być na 100% sprawny) i sprawdź napięcie w aucie. Teoretycznie jak napięcie skoczy ponad 14V to stare aku umiera, jak spadnie albo pozostanie bez zmian to raczej altek (regulator napięcia ze szczotkami lub sprzęgło jednokierunkowe - mój tak miał i prawie zajechałem nowego AGM'a zanim się zorientowałem że kółko przepuszcza - było widać tylko przy wchodzeniu na obroty, rolka się odsuwała od altka).
Ziel12
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 16 sie 2021, o 22:09
VIN: WDB2032071F685754

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Ziel12 »

Kurczę nie mam niestety takiej możliwości, podjade jutro znów na tester z rana może coś się zmieniło, ale i pokombinuje moze skądś wyczaruje na podmianke będzie najlepiej.
A i jeszcze zapomniałem dodać, podczas rozruchu spada na 10.9 i po chwili 12v. Może te upały coś maja do tego i się psoci? Wtedy tez tak było upalnie ponad 30 stopni w tamtym jednym przypadku.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Przybek »

Aku na tester ale odepnij klemę (na testerze przy opcji "w pojeździe" nie zmierzy prawidłowo rezystancji wewnętrznej). Spadek do 10,9 przy rozruchu jest w normie.
Jest zależność poziomu ładowania od temperatury otoczenia i steruje tym regulator napięcia altka do spółki z ECU silnika.
A tak z innej beczki - czy masz dogrzewacz już odłączony fizycznie (jeżeli w tym aucie występuje bo już nie chce mi się sprawdzać)?
Ziel12
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 16 sie 2021, o 22:09
VIN: WDB2032071F685754

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Ziel12 »

Zrobiłem tak jak mówiłeś, akumulator powiedział, ze jest jak nówka, pod obciążeniem tez Ok, parametry trzyma, czyli bez zmian od tamtej pory. Dziś rano np. jak już jest trochę chłodniej (24 stopnie, wczoraj 34) od razu jak wystartował silnik złapał 14.2v, trzymał stałe przez około 6km czyli okolice wskazówki zagrzania wody, później stałe 13.8v, gdzie wczoraj uzyskać było to niemożliwe nawet przy pierwszym starcie. Dogrzewacza nie mam, zimowa pora robiłem poszukiwania po vin na stronie, jak chłopaki szukali oraz fizycznie i wszystko wskazuje, ze go nie mam. A jeśliby był to co masz na mysli?
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Przybek »

Jeśli by był dogrzewacz to mógłby zaczynać się kończyć (wtedy żre prądu na potęgę). U Ciebie jest ciekawy przypadek, który nie daje 100% pewności co się psuje. Jakby to było moje auto to zaryzykowałbym wymianę regulatora napięcia z nadzieją że to będzie to ale gwarancji nie dam.
Ziel12
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 16 sie 2021, o 22:09
VIN: WDB2032071F685754

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Ziel12 »

Tez właśnie wpadł mi do głowy od razu dzisiaj rano ten regulator napięcia, może się pokuszę o tą wymianę w ciemno, ale narazie zobaczymy jak to będzie wyglądać na przestrzeni paru dni w tych zmiennych temperaturach i tak akurat weekend. Bardzo ciekawy przypadek i może głupie zbieżności bo wtedy właśnie auto było po myjni, wyjechałem na trasę i się to stało, tez był upał. Od tamtego momentu do wczoraj takie coś nie miało miejsca. Nie myłem auta w wyższe temp i nie miałem podobnej sytuacji w sensie z ta zmiana temperatur postoju auta. Wczoraj upał, stał w sloncu i później samochód zaparkowałem w cieniu bo nie było innego miejsca, zazwyczaj stoi niestety w dużym sloncu (uroki blokowisk)wyjeżdżając właśnie po godzinie, po odpaleniu coś takiego się właśnie stało na postoju, tez jakby role odegrała zmiana temperatur-myjnia-cień. Tylko te dwa przypadki i podobne zbieżności. Owszem zdarza się, ze auto tez stoi w cieniu i cyrków nie ma, ale to bywało temp do 30 stopni. Chyba mu te 33+ nie służy :rotfl: w tych właśnie sytuacjach przydałoby się wtedy mieć odpalone te napięcie, ale zobaczymy teraz będę patrzył codziennie, może coś zaobserwuje.
A moze ten regulator napięcia tak działa, ze jak mam pełny aku to więcej nie da dmuchnąć? Lub te duze temperatury miały na to wpływ

Edit teraz godzina 17, 26 stopni i startuje 14.1-14.2v trzyma, później 13.8-14
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Dziki Mar »

Troszkę nisko to 13.8-14. Raczej powinno być więcej niż po starcie. Chyba tak jak mówi Przybek regulator do wymiany, lub regeneracja całego alternatora.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Ziel12
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 16 sie 2021, o 22:09
VIN: WDB2032071F685754

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Ziel12 »

Zatem tak będę musiał zrobić, a jak to jest w koncu z odpinaniem aku, obowiązkowo podtrzymanie napięcia? czy zwykle odpięcie na 5 minut coś spowoduje? Słyszałem, ze te SAM’y pali w przedliftach, a w poliftach nie? Sporo tematów przetrzepalem i zdania różne.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Przybek »

Najważniejsze żeby przy odpinaniu aku kluczyk od auta był w kieszeni spodni a nie w stacyjce. Najpierw odpinasz masę, przy podłączaniu masa na końcu. Podtrzymania żadnego nie trzeba bo szyber i szyby sobie sam zaprogramujesz w 2 minuty a menu ustawień w liczniku w poliftach nie resetuje się automatycznie (mój stał 2 dni bez aku i ustawienia były bez zmian).
Ziel12
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 16 sie 2021, o 22:09
VIN: WDB2032071F685754

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Ziel12 »

Dzięki wielkie za cenne informacje, zatem będę działał jakoś w przyszłym miesiącu, a tak przy okazji, przypadkiem buszując po forum znalazłem Post Przybka z 2019 roku, identyczny przypadek :ostr: poniżej cytuje

''EDIT: altek zmieniony na drugi po regeneracji, w starym popękana osłona na wyjściu prądu i regulator w rozsypce (też się zaczynał rozpadać plastik), po objawach dodatkowo uszkodzenie mostka (zaczynał ładować dopiero po 20-25 sek od odpalenia). Awaria wyszła przypadkowo, brak komunikatów na desce. Na zimnym silniku ładowanie jak już się obudziło było 14,2 a po około 15 min spadało na 13,7 (wartości na obciążeniu). Nie wiem jak długo z tym jeździłem ale coś widzę że bateria wsadzona w październiku zeszłego roku dostała zdrowo po tyłku. Zobaczymy co będzie dalej z aku.''
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Przybek »

I się okazało po 4 miesiącach od wymiany altka że jeszcze sprzęgło jednokierunkowe jest zdechnięte (ze starego założyliśmy bo wyglądało ok) i odpowiadając na pytanie co z aku - żyje do tej pory bezproblemowo, ostatniej jesieni było tylko kontrolne podładowanie bo u mnie idzie generalnie dużo prądu jak silnik nie chodzi (taxi).
K. Stefański
VIP
Posty: 56
Rejestracja: 3 sty 2015, o 16:57
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: K. Stefański »

No to miałeś szczęście, że nie zniszczony akumulator. Mam bardzo stary tester, który pokazuje wykres prądu ładowania na ekranie. Taki warsztatowy oscyloskop. Wiele razy błyskawicznie pozwalał zdiagnozować nieprawidłowa pracę diod i niewłaściwy przebieg prądu ładowania. Nie czytałem tego postu wcześniej.
WDB2032061F369742 C220 CDI 2003 automat combi classic
WDB2030081A667647 C220 CDI 2004 automat sedan elegance
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”