Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Moderator: Dziki Mar

Ziel12
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 16 sie 2021, o 22:09
VIN: WDB2032071F685754

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Ziel12 »

Dobra zatem wymienię jak najszybciej napinacz po świętach, dzięki wielkie. Podtrzymujesz stwierdzenie, że do wiosny pojeździ czy już to kwestia kilku/kilkunastu dni? jutro akurat mam dużą trasę. To ze dostaje obciążenie altkiem jest zupełnie normalne i chodzi tylko i wyłącznie o sam napinacz, ktory jest na wykończeniu i taki objaw daje bo nie trzyma w miarę sztywno? czy to oddzielny problem z alternatora przez to, ze tak obciąża i ślizga się pasek?
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Przybek »

Jest możliwość że napinacz jest głównym problemem. Na pierwszym filmie nie było tak tragicznie ale teraz to już widać że się rozsypuje (szybciej niż myślałem). Nie dam gwarancji czy przejedzie 500km czy 5 tysięcy czy do pierwszej ostrej redukcji biegów, bo aż taki dobry wróżbita nie jestem, ale kwalifikuje się do wymiany. Od razu zmień też pasek, Dayco nie są drogie, cicho pracują i robią piękne przebiegi.
Ziel12
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 16 sie 2021, o 22:09
VIN: WDB2032071F685754

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Ziel12 »

Tak zrobię, wymienię jak najszybciej razem z paskiem.Ten pierwszy filmik był po jeździe kilkanaście kilometrów(wiem, ze to nie ma znaczenia ile km względem pracy napinacza), a w zasadzie najgorzej w ciągu dnia pracuje te 30 sekund jak dostanie tego obciążenia przy pierwszym starcie, tak resztę dnia się zachowuje jak na pierwszym filmie, aż tak nim nie rzuca. Już chciałem dzisiaj udać się go kupić i wymienić, ale jakoś czasu brakło. Mam nadzieje, ze podoła zrobić jutro 400 i za 4dni znów 400 :boisie:
Ziel12
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 16 sie 2021, o 22:09
VIN: WDB2032071F685754

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Ziel12 »

Cały zestaw z napinaczem zmieniony, pasek wjechał dayco jak polecałeś Przybek, fajnie cichutko, dziwnych dźwięków nie ma, startuje z 14.2v, po chwili spada na 13.8-13.9 ( w te zimniejsze dni) i trzyma, ruszam, łapie 14.2v i juz ma caly czas, akumulator dalej kreci przy rozruchu spada max do 10. Nie wiem kwestia dalej tego aku aż klęknie całkowicie albo tak już jest. Chyba czas olać w końcu te przyglądanie się wskazaniom i jeździć.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Przybek »

Myślę że cały cyrk powodował napinacz i przez niego aku było niedoładowane i dostawało po tyłku. Jak na kwasiaka pracującego w takich warunkach to ZAP wg mnie nadal robi dobre baterie. Musisz się liczyć z tym, że trzeba będzie go wymienić, ale raczej zrobisz to dla "świętego spokoju" dopiero na jesieni (chyba że klęknie w upały).
Ziel12
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 16 sie 2021, o 22:09
VIN: WDB2032071F685754

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Ziel12 »

No właśnie tez tak myśle, ze wszystko wskazuje na, ze to był napinacz. Całe szczęście. Słusznie, aż jestem w szoku i normalnie zmieniam sposób postrzegania na ZAP. Mam nadzieje, ze latem w te upały nie zaskoczy mnie ten właśnie sekundowy zanik napięcia z początku tematu w czasie jazdy bo temat strasznie zawiły wyszedł na różne wątki, a generalnie wychodzi na to, ze wszystko gra i aku mam z tylu głowy, ale w miarę daje radę, oby nie klęknął w upał, a wymieni się go na spokojnie jak mowisz. Dzięki za zaangażowanie w temat.
Ziel12
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 16 sie 2021, o 22:09
VIN: WDB2032071F685754

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Ziel12 »

Przy tym porannym rozruchu, gdy występuje ten spadek na 13.8v jak wspomniałem to napinacz tez tak delikatnie drga na te boki, a później gdy wzrośnie na 14.2v to przestaje, wiem ze alternator obciąża trochę silnik i musi uzupełnić prąd, ale dobrze myśle, ze to normalne?
Tak po prostu rozkminiam nad tym i chce się upewnić bo wszystko nowe i nie chciałbym się zaskoczyć, że to może coś nie gra i szybciej coś szlag trafi. Człowiek już przewrażliwiony na zapas :bezradny:
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Przybek »

Jak nie lata jak na wcześniejszym filmie to jest ok.
Ziel12
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 16 sie 2021, o 22:09
VIN: WDB2032071F685754

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Ziel12 »

Rozumiem, nie lata tak jak poprzednio. Tak zacząłem się zastanawiać czy czasem po to aku nie wybrać się na dniach bo nie wiem - codziennie tak właśnie jest z tym spadkiem napięcia chwilowym po starcie, gdy wtedy właśnie ten alternator mocniej jest obciążony i czy takimi codziennymi przygodami jak spada z 14.2v na 13.8v na chwile około 30 sekund i wszystko tam mocniej pracuje pod większym obciążeniem jak i sam ruch napinacza jest większy to czasem nie wykończę szybciej altka przez ten zmęczony aku jak codziennie musi się tak wysilać czy to nie ma reguły i zniesie to normalnie altek? Wiadomo, ze no jest zima i ciezej ma kręcić i aku tego nie lubia, ale Nie wiem czy mam sie spieszyc z wymiana przez to wszystko czy na luzie tak jak mówione było wyzej. Tak kręcić to kreci, ale z dużym uderzeniem, tam spada max do 9.8-10v
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Przybek »

Altka można wykończyć jak aku ma zwarcie wewnętrzne - pisałem o rezystancji aku wcześniej żeby to sprawdzić jak będzie na testerze. Spadek delikatnie poniżej 10V też nie musi być do końca winą aku, wystarczy słabsze/zaśniedziałe połączenie masy albo rozrusznik na wykończeniu. Chcesz to wymień baterię ale ja osobiście bym jeszcze poczekał.
Ziel12
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 16 sie 2021, o 22:09
VIN: WDB2032071F685754

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Ziel12 »

Tak tak wiem pamietam, byłem wtedy po 5 grudnia na testerze kolejny raz, ale za cholerę już nie pamietam. Wtedy wypadło mi z głowy totalnie i później ten napinacz się wysypał. Skoro tak poczekam jednak z wymiana, muszę przestać tak dramatyzować, kończę szukanie dziury w całym :bezradny: :haha:
Dzięki wielkie
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: olafik »

Melisa pomoże.
Ziel12
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 16 sie 2021, o 22:09
VIN: WDB2032071F685754

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Ziel12 »

Aku dalej żyje, nadchodzi okres letni zobaczymy czy podoła, generalnie dziś wystrzeliło temperaturę 26, a w aucie pokazało 32 i ta sama sytuacja, napięcie już jak w zeszłym roku w upalny dzień 13.5-13.7v po rozgrzaniu (15km) na postoju. W chłodny okres po zmianie osprzętu paska było stałe 14.2v, ciekawe czy poprzednik ruszał kiedyś regulator napięcia i co tam za regulator siedzi bo strasznie reaguje na kompensacje temperatur, a i pewnie leciwy aku swój ma wpływ - szkoda, ze właśnie nie mam na podmianke aku. Można uznać to za normalne? Bo chyba temperatura tez ma wpływ na prace regulatora, im bardziej sie zagrzeje to obniża ladowanie i inaczej ecu steruje ładowaniem? Tak tez wspomniał Przybek na 1 stronie, Czy raczej siedzi jakis kiepski regulator? Jak wyglada u was ladowanie w upalne dni?
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Przybek »

Mam tak samo i praktycznie każde auto, w którym oryginalnie siedział AGM też będzie miało podobnie (w niektórych nowszych np. pug 508 HDI140 jak jest upał to na mierniku ledwo da się zobaczyć 12,8V i to jest normalne dla tego auta).
Ziel12
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 16 sie 2021, o 22:09
VIN: WDB2032071F685754

Re: Jednorazowy brak prądu podczas jazdy

Post autor: Ziel12 »

Dzięki wielkie dobrze wiedzieć, tez słyszałem, ze niektóre auta tak maja, ale coś nie mogłem znaleźć info o w203 i mnie to nurtowało.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”