Padł akumulator - pierwsze oznaki, które pomogą w diagnozie

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
nosferatu997
VIP
Posty: 501
Rejestracja: 5 paź 2010, o 11:59
VIN:
Lokalizacja: Wawa/Cz-wa

Post autor: nosferatu997 »

No własnie, stał na V-Power dwa dni bez rozruchu i trzeciego dnia zapalił bez problemu. Dolalem BP i po 24h lipa.
C220 CDI SportCoupe "Evolution" 2002r.
galeria:
album_personal.php?user_id=4947
Awatar użytkownika
Master_PiT
Użytkownik
Posty: 59
Rejestracja: 16 maja 2010, o 23:39
VIN:
Lokalizacja: Olesno
Kontakt:

Post autor: Master_PiT »

co nie znaczy ze nalezy wykluczac wszystkie stacje BP, bo moze Twoja jest tylko felerna, czasem tankuje na "Baag" niby maja paliwo z orlenu ale jest jakościowo gorsze, za to nie zamarza a mam tam znizke 5gr na litrze wiec w dobie kryzysu w portfelu tankuje tam :zacieszacz:
było W203 2.2cdi avantgarde
jest w204 2.2cdi elegance+custom mod
http://img99.imageshack.us/img99/2523/kurwi.gif

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Byle w dobie kryzysu wtryski ci nie padły :P
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Awatar użytkownika
nosferatu997
VIP
Posty: 501
Rejestracja: 5 paź 2010, o 11:59
VIN:
Lokalizacja: Wawa/Cz-wa

Post autor: nosferatu997 »

Master_PiT pisze:co nie znaczy ze nalezy wykluczac wszystkie stacje BP, bo moze Twoja jest tylko felerna, czasem tankuje na "Baag" niby maja paliwo z orlenu ale jest jakościowo gorsze, za to nie zamarza a mam tam znizke 5gr na litrze wiec w dobie kryzysu w portfelu tankuje tam :zacieszacz:
No właśnie tak pomyślałem, ale chyba dam sobie spokój z "ekperymentami" i pozostane przy V-Power ON ;)
C220 CDI SportCoupe "Evolution" 2002r.
galeria:
album_personal.php?user_id=4947
niewiem
VIP
Posty: 56
Rejestracja: 31 lip 2010, o 13:28
VIN:
Lokalizacja: WRO

Post autor: niewiem »

Od stania w korkach mrozow i ogrzewanych siedzen padl moj 8 letni aku...

Mam baterie o podwyzszonej pojemnosci wiec 92Ah/760A - zgadza sie?

Z tej okazji pytanie o otwarcie maski.
W naszej :mb: mozna otworzyc ja do pelna
Czy ktos wie jak to zrobic zeby byla otwarta praktycznie pionowo?
270CDI Avantgarde T-Model '02 ASB
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

Otwórz maskę, stań przy lewym błotniku, na siłowniku zauważysz czerwony przycisk - wciśnij go i przytrzymaj, a maskę podciągnij jeszcze w stronę szyby.

Właśnie taki akumulator powinieneś zakupić, oznaczenie zresztą powinno znajdować się na jego obudowie.
w168, w203, w123
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

niewiem pisze:Z tej okazji pytanie o otwarcie maski.
W naszej :mb: mozna otworzyc ja do pelna
Czy ktos wie jak to zrobic zeby byla otwarta praktycznie pionowo?
Przy siłownikach(mają takie czarne obudowy z plastiku a w nich czerwony przycisk) od maski powinny być blokady, po ich wciśnięciu i przytrzymaniu możesz podnieść maskę wyżej.
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
niewiem
VIP
Posty: 56
Rejestracja: 31 lip 2010, o 13:28
VIN:
Lokalizacja: WRO

Post autor: niewiem »

lukzlo22 pisze:(...)
Przy siłownikach(mają takie czarne obudowy z plastiku a w nich czerwony przycisk) od maski powinny być blokady, po ich wciśnięciu i przytrzymaniu możesz podnieść maskę wyżej.
Czerwony przycisk probowalem wciskac ale nic nie daje pozatym mam go tylko na silowniku od strony kierowcy. Te blokady sa na silownikach czy gdzies na zawiasach?
Dysponuje ktos jakims zdjeciem?

@Mugger
Wlasnie wciskam ten przycisk i proboje dalej otworzyc maske do gory ale silownik nie chce sie ruszyc. Sam mechanizm wiem ze dziala bo mi juz kiedys mechanik tak maske do gory podnosil jak podpinal auto pod SD.
Dzieki za potwierdzenie info o akumlatorze nie bylem pewien bo jest na nim napisane i 450A i 760A

dzieki
270CDI Avantgarde T-Model '02 ASB
Awatar użytkownika
Barnaba
VIP
Posty: 204
Rejestracja: 15 mar 2009, o 16:54
VIN:
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Barnaba »

niewiem, wg Twojego VIN'u (podawałeś go w innym poście) fabrycznie auto było wyposażone w akumulator 100Ah.
Jest: W124 220CE 1995
Było: W124 200E 1991; W211 E320 T 2003; W203 C200 Kompressor 2000; W202 C250 Diesel 1993; Daewoo Nexia!!!
niewiem
VIP
Posty: 56
Rejestracja: 31 lip 2010, o 13:28
VIN:
Lokalizacja: WRO

Post autor: niewiem »

Barnaba pisze:niewiem, wg Twojego VIN'u (podawałeś go w innym poście) fabrycznie auto było wyposażone w akumulator 100Ah.
A jaki prąd rozruchowy?
270CDI Avantgarde T-Model '02 ASB
Awatar użytkownika
Barnaba
VIP
Posty: 204
Rejestracja: 15 mar 2009, o 16:54
VIN:
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Barnaba »

Jest: W124 220CE 1995
Było: W124 200E 1991; W211 E320 T 2003; W203 C200 Kompressor 2000; W202 C250 Diesel 1993; Daewoo Nexia!!!
niewiem
VIP
Posty: 56
Rejestracja: 31 lip 2010, o 13:28
VIN:
Lokalizacja: WRO

Post autor: niewiem »

ok dzieki

jutro podepne moj stary po ladowaniu jak odpali to w kupie nowy
270CDI Avantgarde T-Model '02 ASB
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

Byłem dziś rano u kolegi, zastałem go przy odpalaniu samochodu - garaż blaszak więc temp. jak na zewnątrz -19* i mimo, że benzyna nie odpalił...Kolega akurat podpinał go pod prostownik, żeby doładować. Pomyślałem sobie jaki może być efekt takiego ładowania w tak niskiej temperaturze i czy w ogóle powinno się to robić ?. Może lepiej byłoby zabrać akumulator i doładować w temp. powyżej zera ?. Czy właśnie w ten sposób doładowując nie skracamy "żywotności" baterii ?.Akumulator niby nie stary bo 4-ry lata, marki "Varta", powinien jeszcze działać...dlatego zastanawiam się właśnie nad eksploatacją w w/w sposób. Wydaje mi się nie zbyt właściwa dla akumulatora - ale cóż, życie.....
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

taczar pisze:Pomyślałem sobie jaki może być efekt takiego ładowania w tak niskiej temperaturze i czy w ogóle powinno się to robić ?
Temperatura nie ma znaczenia.

Natomiast przeniesienie akumulatora w ciepłe pomieszczenie poprawi jego pojemność rozruchową.

Biorąc pod uwagę, że kolega ma garaż - nie widze powodu aby wyciągać akumulator do ładowania. Należy jednak zwrócić uwagę z jakim natężeniem prądu ładuje prostownik - najlepsze efekty są gdy jest to 10% (jednak nie więcej!) pojemności akumulatora.

Bardzo często ładowarki rodem z Tesco nie dają po prostu rady.

Wydaje mi się nie zbyt właściwa dla akumulatora - ale cóż, życie.....

Niska temperatura szkodzi akumulatorowi gdy jest wyładowany. Dlatego należy dbać o układ ładowania przed zimą :bravo: - gdy padnie aku i skuje go mróz to jest już po ptakach ;)
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

W cieple szybciej się ładuje.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”