PDC/Parktronic debugging
Moderator: Dziki Mar
- sonko
- VIP
- Posty: 84
- Rejestracja: 10 gru 2017, o 19:54
- VIN: brak VIN
PDC/Parktronic debugging
Cześć,
wziąłem się w końcu za ogarnięcie niedziałającego parktornika u siebie i kupiłem czujnik na wymianę już kiedyś próbowałem coś tam podziałać ale nie wyszło
objawy:
- przy włączeniu zapalają się tylko czerwone lampki na "wyświetlaczu odległości" ale pomarańczowe nie, piszczy to to i się wyłącza po chwili
- zimą przy mniej więcej -5 stopniach wszystko zaczynało działać, raz wykryło jakiegoś "ducha" z lewej strony z przodu ale nie udało mi się tego powtórzyć
- dawno temu mechanik powiedział że będzie to lewy wewnętrzny według diagnostyki ale sprawdzane to było "przy okazji"
próbowałem/zrobiłem:
- wypiąłem wszystkie przednie czujniki, w każdym zdjąłem tą główkę i upewniłem się że pod uszczelką nie ma śmieci
- pozamieniałem miejscami czujniki
- kupiłem używany jeden (powinien działać) i też próbowałem podmienić go za różne przednie ale 0 efektu
- sprawdziłem widoczną część wiązki przy czujnikach i za zderzakiem przy złączu które też wypiąłem i wpiąłem - nic "podejrzanego" nie widziałem
- próbowałem trzymać czujniki w ręce żeby "poczuć" czy działają ale nic nie czułem w palcach, próbowane różne przednie
- spróbowałem też ze szklanką - czujnik przyłożony do denka ucho do środka ale nic nie słyszałem... a próbowałem też kilka przednich (może jestem głuchy? )
pytania:
1. kiedy czujniki powinny się uruchamiać? - wystarczy że mam "zapłon" przekręcony i wsteczny wrzucony to za każdym razem gdy przycisnę przycisk włączenia parktornika powinno być słychać/czuć działanie czujników czy trzeba przy każdej próbie wyjąć kluczyk ze stacyjki?
2. znajdę gdzieś szczegóły techniczne co i jak się dzieje w tym całym systemie? jakieś pinouty wiązki żeby posprawdzać czy nie ma przerwy? jakieś wartości napięć/opisy funkcji poszczególnych kabli/pinów wiązki?
3. coś jeszcze mogę sprawdzić? bo niby mam ten jeden kupiony czujnik który powinien działać ale aktualnie nie udało mi się potwierdzić że inne które powinny działać działają (bo działały zimą na mrozie)
wziąłem się w końcu za ogarnięcie niedziałającego parktornika u siebie i kupiłem czujnik na wymianę już kiedyś próbowałem coś tam podziałać ale nie wyszło
objawy:
- przy włączeniu zapalają się tylko czerwone lampki na "wyświetlaczu odległości" ale pomarańczowe nie, piszczy to to i się wyłącza po chwili
- zimą przy mniej więcej -5 stopniach wszystko zaczynało działać, raz wykryło jakiegoś "ducha" z lewej strony z przodu ale nie udało mi się tego powtórzyć
- dawno temu mechanik powiedział że będzie to lewy wewnętrzny według diagnostyki ale sprawdzane to było "przy okazji"
próbowałem/zrobiłem:
- wypiąłem wszystkie przednie czujniki, w każdym zdjąłem tą główkę i upewniłem się że pod uszczelką nie ma śmieci
- pozamieniałem miejscami czujniki
- kupiłem używany jeden (powinien działać) i też próbowałem podmienić go za różne przednie ale 0 efektu
- sprawdziłem widoczną część wiązki przy czujnikach i za zderzakiem przy złączu które też wypiąłem i wpiąłem - nic "podejrzanego" nie widziałem
- próbowałem trzymać czujniki w ręce żeby "poczuć" czy działają ale nic nie czułem w palcach, próbowane różne przednie
- spróbowałem też ze szklanką - czujnik przyłożony do denka ucho do środka ale nic nie słyszałem... a próbowałem też kilka przednich (może jestem głuchy? )
pytania:
1. kiedy czujniki powinny się uruchamiać? - wystarczy że mam "zapłon" przekręcony i wsteczny wrzucony to za każdym razem gdy przycisnę przycisk włączenia parktornika powinno być słychać/czuć działanie czujników czy trzeba przy każdej próbie wyjąć kluczyk ze stacyjki?
2. znajdę gdzieś szczegóły techniczne co i jak się dzieje w tym całym systemie? jakieś pinouty wiązki żeby posprawdzać czy nie ma przerwy? jakieś wartości napięć/opisy funkcji poszczególnych kabli/pinów wiązki?
3. coś jeszcze mogę sprawdzić? bo niby mam ten jeden kupiony czujnik który powinien działać ale aktualnie nie udało mi się potwierdzić że inne które powinny działać działają (bo działały zimą na mrozie)
-
- VIP
- Posty: 31
- Rejestracja: 28 wrz 2011, o 20:45
- VIN: WDB2032201F875452
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PDC/Parktronic debugging
Spróbuj rozpiąć główną kostkę od przednich czujników-być może piny są zaśniedziałe,a jeśli nie,to tylko SD powie prawdę.
od 1990r.w115,potem w123,w201,w124,w210,teraz audi A4 :-(C320 CDI WDB2032201F875452
- maciekolo
- Użytkownik
- Posty: 479
- Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
- VIN: WDB2153751A006117
Re: PDC/Parktronic debugging
Proponował bym tester. Tył sprawdzałeś? A jak będą uszkodzone dwa czujniki to na przekładasz się ich a i tak nie dojdziesz.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
- kiler22
- VIP
- Posty: 426
- Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
- VIN: WDB2032421F303416
Re: PDC/Parktronic debugging
a przypadkiem ktoś sobie nie przykręcał tablicy z przodu na blachowkręty ??
To jest doża szansa że przeszedł przez wiązkę
To jest doża szansa że przeszedł przez wiązkę
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
WDB2032421F303416
- sonko
- VIP
- Posty: 84
- Rejestracja: 10 gru 2017, o 19:54
- VIN: brak VIN
Re: PDC/Parktronic debugging
w sumie dobry pomysł, aktualne mają jakoś 3cm na długość ale dziur montażowych jest więcej, którędy idzie wiązka za zderzakiem? czy coś zaznaczonego na zdjęciu mogło w nią trafić?
Tester? zarzucisz jakąś nazwą czy coś bo google nie jest specjalnie pomocne, sprawdzę tył przy okazji, tylko...
sonko pisze: ↑6 lip 2019, o 10:19 1. kiedy czujniki powinny się uruchamiać? - wystarczy że mam "zapłon" przekręcony i wsteczny wrzucony to za każdym razem gdy przycisnę przycisk włączenia parktornika powinno być słychać/czuć działanie czujników czy trzeba przy każdej próbie wyjąć kluczyk ze stacyjki?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- VIP
- Posty: 57
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 21:27
- VIN: Brak vin
- Lokalizacja: Sieradz
Re: PDC/Parktronic debugging
Z tego co mi się kojarzy czujniki parkowania powinny "cykać",jak przystawi się do nich ucho gdy są aktywne (bynajmniej tak mam w golfie V i w BMW f30), nie wiem czy coś to pomoże ale można sprawdzić
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: PDC/Parktronic debugging
lolek102 Raczej chciałeś użyć słowa przynajmniej, bynajmniej to zaprzeczenie.
Co do tylnych czujników. Nie do końca jestem pewny czy sam zapłon wystarczy, czy nie należy uruchomić silnika.
Co do tylnych czujników. Nie do końca jestem pewny czy sam zapłon wystarczy, czy nie należy uruchomić silnika.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 57
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 21:27
- VIN: Brak vin
- Lokalizacja: Sieradz
Re: PDC/Parktronic debugging
Oczywiście że przynajmniej xD
W wyżej wymienionych wystarczy sam zaplon, jak jest w meśiu nie wiem, bo mam bez czujników
Ale wydaje mi się że wszystko to jedna i ta sama zasada działania
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3346
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
- kiler22
- VIP
- Posty: 426
- Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
- VIN: WDB2032421F303416
Re: PDC/Parktronic debugging
moim zdaniem właśnie wszystkie te "górne" miały szanse przejść przez wiązkę
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
WDB2032421F303416
-
- VIP
- Posty: 88
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 17:31
- VIN:
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: PDC/Parktronic debugging
Nie chcę zakładać nowego wątku. Mam problem z czujnikami po wymianie zderzaka z przodu z tym, że u mnie w ogóle kontrolki się nie zapalają. Poza tym wymieniony był zderzak przedni a cały system padł zarówno przód jak i tył. Na ile we wlasnym zakresie mogę przeprowadzić diagnozę bez podpięcia kompa i od czego zacząć?
Mercedes W203 sedan Elegance WDB2030461F471606 1.8 Kompressor 105kW
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3346
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: PDC/Parktronic debugging
Usterka nawet jednego elementu (czujnik, wiązka) wyłącza cały system. W opisanym przypadku bez kompa możesz tylko sprawdzić czy przy montażu zderzaka nie została uszkodzona wiązka czujników i czy wszystkie wtyczki są podpięte prawidłowo - zderzak do zdjęcia i sprawdzasz okablowanie czy nie jest gdzieś załamane lub uszkodzone śrubami.bazej pisze: ↑17 lip 2019, o 14:18 Nie chcę zakładać nowego wątku. Mam problem z czujnikami po wymianie zderzaka z przodu z tym, że u mnie w ogóle kontrolki się nie zapalają. Poza tym wymieniony był zderzak przedni a cały system padł zarówno przód jak i tył. Na ile we wlasnym zakresie mogę przeprowadzić diagnozę bez podpięcia kompa i od czego zacząć?
-
- VIP
- Posty: 632
- Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
- VIN: WDB2030161F451606
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: PDC/Parktronic debugging
Ja dziś podjąłem walkę z parktronic u siebie. Wyszły na jaw następujące kwestie:
-dwa przewody idące do komputera były przerwane
-masa w skrajnym lewym czujniku przód była przerwana
Naprawiłem to ale dalej wywala błąd. Sprawdziłem wiązkę przód miernikiem i na dwóch pinach mam sygnal jednak za diabły nie mogę dojść do czego jest trzeci przewód w wiązce. Domyślam się, że chodzi o komunikację zwrotna jednak nie wiem gdzie się wpiąć by sprawdzić czy wiązka jest cała. No i zostaje tył..jak się tam najlepiej dostać by na kostkach czujników można było sprawdzić (wpinając się jednocześnie z przodu)?
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
-dwa przewody idące do komputera były przerwane
-masa w skrajnym lewym czujniku przód była przerwana
Naprawiłem to ale dalej wywala błąd. Sprawdziłem wiązkę przód miernikiem i na dwóch pinach mam sygnal jednak za diabły nie mogę dojść do czego jest trzeci przewód w wiązce. Domyślam się, że chodzi o komunikację zwrotna jednak nie wiem gdzie się wpiąć by sprawdzić czy wiązka jest cała. No i zostaje tył..jak się tam najlepiej dostać by na kostkach czujników można było sprawdzić (wpinając się jednocześnie z przodu)?
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
- sonko
- VIP
- Posty: 84
- Rejestracja: 10 gru 2017, o 19:54
- VIN: brak VIN
Re: PDC/Parktronic debugging
przy okazji poprosiłem mechanika żeby na szybko sprawdził czujniki, okazuje się że wszystkie trzy lewe mają problem
trochę to dziwne bo z tego co rozumiem zasilanie dopiero łączy się przy tej wtyczce za zderzakiem? (Z36/3 i Z36/4)
czy może jest na odwrót i zamiast ciągnięcia zasilania od każdego czujnika do wtyczki jest jedna para przewodów zasilających na całą wiązkę do której każdy czujnik się "doczepia"? - pozwoliło by mi to łatwo obwinić wiązkę
jak będzie ładna pogoda to pomierzę co się da, dostałem też "tipa" że sama drożność wiązki to nie wszystko i warto jakiś prąd wrzucić na mierzony kabel np podłączając jakąś żarówkę
jakie zasilanie mają czujniki? 12V czy mniejsze? (zakładam że jest ono odcinane przez sterownik jak coś nie działa)
@lary, poniżej masz schemat jeśli nie jest za późno A42b1 to zewnętrzny lewy i potem po kolei aż do b6 czyli zewnętrznego prawego
trochę to dziwne bo z tego co rozumiem zasilanie dopiero łączy się przy tej wtyczce za zderzakiem? (Z36/3 i Z36/4)
czy może jest na odwrót i zamiast ciągnięcia zasilania od każdego czujnika do wtyczki jest jedna para przewodów zasilających na całą wiązkę do której każdy czujnik się "doczepia"? - pozwoliło by mi to łatwo obwinić wiązkę
jak będzie ładna pogoda to pomierzę co się da, dostałem też "tipa" że sama drożność wiązki to nie wszystko i warto jakiś prąd wrzucić na mierzony kabel np podłączając jakąś żarówkę
jakie zasilanie mają czujniki? 12V czy mniejsze? (zakładam że jest ono odcinane przez sterownik jak coś nie działa)
@lary, poniżej masz schemat jeśli nie jest za późno A42b1 to zewnętrzny lewy i potem po kolei aż do b6 czyli zewnętrznego prawego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- sonko
- VIP
- Posty: 84
- Rejestracja: 10 gru 2017, o 19:54
- VIN: brak VIN
Re: PDC/Parktronic debugging
wczoraj podłubałem trochę, wszystkie kable pomierzone na przodzie, od sterownika poprzez złącze do samych czujników ok, maksymalnie do 4Ω na całej wiązce wliczając układ pomiarowy, żadnych przebić
przy najbliższej okazji pomierzę jeszcze tył dla pewności
gdzie dokładnie jest złącze do tylnych czujników? - w WIS widzę że to jest "X35/28" ale nie ma go na żadnym zdjęciu
jak to jest z bezpiecznikami? w internecie znalazłem że są dwa - nr 13 i 41, sprawdzając WIS 13 faktycznie jest od PTSa ale 41 już nie, czy faktycznie tylko ten jeden jest odpowiedzialny za cały PTS?
jeśli nic w kablach nie znajdę to zostaje kupno czujników na cały przód żeby je wymienić
swoją drogą, czy wie może ktoś coś więcej o samych czujnikach - na jakim napięciu pracują? co jest wystawiane na trzecim pinie? - jakiś "analogowy" sygnał czy "cyfrowe" dane?
// jakby ktoś szukał to podlinkowuję temat o ściąganiu tylnej listwy: viewtopic.php?f=27&t=4049&p=213945&hilit=listwa#p213974
przy najbliższej okazji pomierzę jeszcze tył dla pewności
gdzie dokładnie jest złącze do tylnych czujników? - w WIS widzę że to jest "X35/28" ale nie ma go na żadnym zdjęciu
jak to jest z bezpiecznikami? w internecie znalazłem że są dwa - nr 13 i 41, sprawdzając WIS 13 faktycznie jest od PTSa ale 41 już nie, czy faktycznie tylko ten jeden jest odpowiedzialny za cały PTS?
jeśli nic w kablach nie znajdę to zostaje kupno czujników na cały przód żeby je wymienić
swoją drogą, czy wie może ktoś coś więcej o samych czujnikach - na jakim napięciu pracują? co jest wystawiane na trzecim pinie? - jakiś "analogowy" sygnał czy "cyfrowe" dane?
// jakby ktoś szukał to podlinkowuję temat o ściąganiu tylnej listwy: viewtopic.php?f=27&t=4049&p=213945&hilit=listwa#p213974