Problemy z odpaleniem auta i elektroniką.
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 468
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
- VIN:
- Lokalizacja: olsztyn
Problemy z odpaleniem auta i elektroniką.
Witam wszystkich! Pisałem już o tym problemie w temacie Głupawka elektroniki,ale się temat urwał... Panowie,nie mogę sobie poradzić z moją Po odpaleniu pojawiają się komunikaty na żółto ESP- do warsztatu,układ chłodzenia- do warsztatu,check engine, i ostatnio na czerwono baterie generator. Podłączyłem pod SD i pokazało między innymi napięcie za wysokie(chociaż w menu serwisowym pokazuje 14,40 i na aku też) więc ok. Wyciągnąłem więc alternator i wymieniłem regulator napięcia na oryginał Bosch. Autko po wymianie odpaliło bez problemu,ale po jakimś czasie zgasło nie wyświetlając przy tym żadnych błędów,więc odpaliłem ponownie i Rano pojechałem do pracy i natomiast jak już wracałem z pracy,to gasł co 200 metrów i zapalały się komunikaty w kolejności jak napisałem wyżej,ledwo wjechałem do garażu. zastrajkował zupełnie bo ponownie doszedł komunikat na czerwono baterie generator Obecnie jest to samo co miesiąc temu,bo tyle się z nim meczę. Komunikaty te same i raz pali na chwile, raz nie i do tego wentylator na ful kręci. Szlag mnie już trafia wyciągać ponownie alternator,bo może ma przebicie i puszcza na ułamek sekundy wysokie napięcie.Sterownik główny to rejestruję i wyłącza silnik nie wiem koledzy i już nie daje rady. Pozdrawiam!
C 200 CDI 2004
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Stary masz taki problem, że chyba nikt nie jest w stanie pomóc bez naocznych oględzin, jedynie można współczuć Jest jeszcze regulator napięcia w zegarach, a zegary jak wiadomo są istotnym elementem, bez nich się auta nie odpali. Głupie zupełnie z niewiadomych przyczyn pojawiające się błędy i zarazem znikające łącznie z odcinaniem zapłonu... Albo zegary albo sam sterownik silnika ma jakiś feler, też należało by oddać go do sprawdzenia czy gdzieś nie ma przebicia chyba, że już to zrobiłeś...ciężki temat
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- Użytkownik
- Posty: 468
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
- VIN:
- Lokalizacja: olsztyn
Dziękuje Koledzy za zainteresowanie tematem Wiem,że to ciężki temat,ale jeszcze dziś będę wyciągał alternator ponownie i oddam go do sprawdzenia bo być może jest gdzieś przebicie i rzuca na ułamek sekundy wysokie napięcie. SD i inny komp pokazują cały czas,że napięcie za wysokie i elektronika wariuję,a jak to już nie pomoże to wyślę do Piaseczna komputer do sprawdzenia Autko spoko,a tu takie problemy... swoją drogą MERCFAN regulator napięcia w zegarach a grom już go wie,z resztą pewnie razem z zegarami się wymienia?? w 203 nie grzebałem jeszcze w zegarach... chyba nikt z Was nie miał takiej lipy z jak ja...koszmar. Pozdrawiam wszystkich!
C 200 CDI 2004
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
Po wyciagnieciu zegarow silnik odpali (sprawdzalem wiec to nie zegary). Albo stacyjka, przedni modul SAM, albo gdzies przewody zasniedziale albo wilgoc (wiele mozliwosci). Obstawial bym jednak przedni modul SAM, bo odpowiada on za te wszystkie rzeczy o ktorych piszesz, dlatego go wymontuj i sprawdz czy nie ma wilgoci, podociskaj wszystkie wtyczki od spodu, tak samo modul sterujacy silnika.
Pozdrawiam.
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Ewentualnie wiązka od sterownika gdzieś się upala. Ale jak jest błąd za wysokiego napięcia, to lepiej rozwiązać problem właśnie alternatora bo w finale popalisz wszelkie elementy z układami scalonymi. Kiedyś w warsztacie przez przypadek podłączyliśmy golfa V pod ładowanie 24V, ułamek sekundy i wszystko zdechło, naprawa ok 30tyś na szczęście na gwarancji została rozliczona, wahania napięcia to zatem bardzo groźna sprawa w dłuższym czasie.
Jak zdejmiesz pasek to spróbuj zapalić samochód albo na samym zapłonie zobaczy czy kontrolka od ładowania jeszcze świeci, jeżeli już umarła to znak, że alternator ma przebicie albo daje przez moment duże napięcie bo spalił kontrolkę od ładowania.
W VW touaregu miałem identyczny problem co u ciebie, szał na zegarach, ładowanie przekroczone, auto gasło i paliły się bezpieczniki. Alternator jest nierozbieralny, wymieniony został na nowy i wszystko wróciło do normy. No ale nowy alternator to cholerne koszty...
Jak zdejmiesz pasek to spróbuj zapalić samochód albo na samym zapłonie zobaczy czy kontrolka od ładowania jeszcze świeci, jeżeli już umarła to znak, że alternator ma przebicie albo daje przez moment duże napięcie bo spalił kontrolkę od ładowania.
W VW touaregu miałem identyczny problem co u ciebie, szał na zegarach, ładowanie przekroczone, auto gasło i paliły się bezpieczniki. Alternator jest nierozbieralny, wymieniony został na nowy i wszystko wróciło do normy. No ale nowy alternator to cholerne koszty...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- Użytkownik
- Posty: 468
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
- VIN:
- Lokalizacja: olsztyn
Witam! Alternator sprawdzony u dobrego elektryka na stole,jest w idealnym stanie,stary regulator okazał się dobry więc nie jest to wina alternatora. Wczoraj wieczorkiem włożyłem do altka i odpalił po serii komunikatów,tych co pisałem niejednokrotnie. Silnik pracował z 30 min i ok. bez komunikatów, następnie zgasł wyświetlając ESP i już później doszły te komunikaty co zwykle,czyli chłodnica i check engine. Wszystkie kostki sprawdzone,w tym SAM i sterownik główny miałem wyciągnięty,czysto było jak łza,więc to też nie w tym wina. kSmuk piszę,że to uszkodzony SAM i pewnie ma rację. Wywalę go chyba dziś wieczorem i kupie drugi,albo dam do naprawy,tylko gdzie Pozdrawiam wszystkich!!!
C 200 CDI 2004
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
To, że w module SAM jest czysto i nic nie widać gołym okiem, nie znaczy, że nie ma tam zimnych lutów... warto spróbować przelecieć lutownicą po punktach lutowniczych najbardziej narażonych na udary mechaniczne i drgania, czyli te największe, zwykle mocujące do płytki gniazda, służące do podłączenia wtyczek...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
-
- Użytkownik
- Posty: 468
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
- VIN:
- Lokalizacja: olsztyn
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- Użytkownik
- Posty: 468
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
- VIN:
- Lokalizacja: olsztyn
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- Użytkownik
- Posty: 468
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
- VIN:
- Lokalizacja: olsztyn
...może byłoby cosik taniej
[ Dodano: 2010-06-05, 15:46 ]
Wczoraj wysłałem sterownik główny do Piaseczna i zobaczymy moim zdaniem to on właśnie miesza
[ Dodano: 2010-06-08, 22:33 ]
Witam! Dziś otrzymałem wiadomość z Piaseczna,że komp naprawiony1500zł i jutro go będę zakładał zobaczymy czy rzeczywiście jest ok
[ Dodano: 2010-06-05, 15:46 ]
Wczoraj wysłałem sterownik główny do Piaseczna i zobaczymy moim zdaniem to on właśnie miesza
[ Dodano: 2010-06-08, 22:33 ]
Witam! Dziś otrzymałem wiadomość z Piaseczna,że komp naprawiony1500zł i jutro go będę zakładał zobaczymy czy rzeczywiście jest ok
C 200 CDI 2004