Problemy z odpaleniem auta i elektroniką.

Moderator: Dziki Mar

marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Problemy z odpaleniem auta i elektroniką.

Post autor: marek grunenberg »

Witam wszystkich! Pisałem już o tym problemie w temacie Głupawka elektroniki,ale się temat urwał... Panowie,nie mogę sobie poradzić z moją :mb: Po odpaleniu pojawiają się komunikaty na żółto ESP- do warsztatu,układ chłodzenia- do warsztatu,check engine, i ostatnio na czerwono baterie generator. Podłączyłem pod SD i pokazało między innymi napięcie za wysokie(chociaż w menu serwisowym pokazuje 14,40 i na aku też) więc ok. Wyciągnąłem więc alternator i wymieniłem regulator napięcia na oryginał Bosch. Autko po wymianie odpaliło bez problemu,ale po jakimś czasie zgasło :mysli: nie wyświetlając przy tym żadnych błędów,więc odpaliłem ponownie i :ok: Rano pojechałem do pracy i :ok: natomiast jak już wracałem z pracy,to gasł co 200 metrów i zapalały się komunikaty w kolejności jak napisałem wyżej,ledwo wjechałem do garażu. :mb: zastrajkował zupełnie bo ponownie doszedł komunikat na czerwono baterie generator :zly: Obecnie jest to samo co miesiąc temu,bo tyle się z nim meczę. Komunikaty te same i raz pali na chwile, raz nie i do tego wentylator na ful kręci. Szlag mnie już trafia :zly: wyciągać ponownie alternator,bo może ma przebicie i puszcza na ułamek sekundy wysokie napięcie.Sterownik główny to rejestruję i wyłącza silnik :mysli: nie wiem koledzy i już nie daje rady. :prosi: :prosi: :prosi: Pozdrawiam!
C 200 CDI 2004
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Stary masz taki problem, że chyba nikt nie jest w stanie pomóc bez naocznych oględzin, jedynie można współczuć :usmiech: Jest jeszcze regulator napięcia w zegarach, a zegary jak wiadomo są istotnym elementem, bez nich się auta nie odpali. Głupie zupełnie z niewiadomych przyczyn pojawiające się błędy i zarazem znikające łącznie z odcinaniem zapłonu... Albo zegary albo sam sterownik silnika ma jakiś feler, też należało by oddać go do sprawdzenia czy gdzieś nie ma przebicia chyba, że już to zrobiłeś...ciężki temat :bezradny:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

A co najgorsze dwóch ludzi od nas z forum, którzy byliby w stanie coś tu poradzić są dość daleko od Ciebie, bo w Warszawie.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

Dziękuje Koledzy za zainteresowanie tematem :usmiech: Wiem,że to ciężki temat,ale jeszcze dziś będę wyciągał alternator ponownie i oddam go do sprawdzenia bo być może jest gdzieś przebicie :mysli: i rzuca na ułamek sekundy wysokie napięcie. SD i inny komp pokazują cały czas,że napięcie za wysokie i elektronika wariuję,a jak to już nie pomoże to wyślę do Piaseczna komputer do sprawdzenia :boisie: Autko spoko,a tu takie problemy... swoją drogą MERCFAN regulator napięcia w zegarach :mysli: a grom już go wie,z resztą pewnie razem z zegarami się wymienia?? w 203 nie grzebałem jeszcze w zegarach... chyba nikt z Was nie miał takiej lipy z :mb: jak ja...koszmar. Pozdrawiam wszystkich!
C 200 CDI 2004
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

dobrze kombinujesz trzymałbym się alternatora i dalej po kablach
powodzenia
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Po wyciagnieciu zegarow silnik odpali (sprawdzalem wiec to nie zegary). Albo stacyjka, przedni modul SAM, albo gdzies przewody zasniedziale albo wilgoc (wiele mozliwosci). Obstawial bym jednak przedni modul SAM, bo odpowiada on za te wszystkie rzeczy o ktorych piszesz, dlatego go wymontuj i sprawdz czy nie ma wilgoci, podociskaj wszystkie wtyczki od spodu, tak samo modul sterujacy silnika.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Ewentualnie wiązka od sterownika gdzieś się upala. Ale jak jest błąd za wysokiego napięcia, to lepiej rozwiązać problem właśnie alternatora bo w finale popalisz wszelkie elementy z układami scalonymi. Kiedyś w warsztacie przez przypadek podłączyliśmy golfa V pod ładowanie 24V, ułamek sekundy i wszystko zdechło, naprawa ok 30tyś na szczęście na gwarancji została rozliczona, wahania napięcia to zatem bardzo groźna sprawa w dłuższym czasie.
Jak zdejmiesz pasek to spróbuj zapalić samochód albo na samym zapłonie zobaczy czy kontrolka od ładowania jeszcze świeci, jeżeli już umarła to znak, że alternator ma przebicie albo daje przez moment duże napięcie bo spalił kontrolkę od ładowania.
W VW touaregu miałem identyczny problem co u ciebie, szał na zegarach, ładowanie przekroczone, auto gasło i paliły się bezpieczniki. Alternator jest nierozbieralny, wymieniony został na nowy i wszystko wróciło do normy. No ale nowy alternator to cholerne koszty...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

Witam! Alternator sprawdzony u dobrego elektryka na stole,jest w idealnym stanie,stary regulator okazał się dobry więc nie jest to wina alternatora. Wczoraj wieczorkiem włożyłem do :mb: altka i odpalił po serii komunikatów,tych co pisałem niejednokrotnie. Silnik pracował z 30 min i ok. bez komunikatów, następnie zgasł wyświetlając ESP i już później doszły te komunikaty co zwykle,czyli chłodnica i check engine. Wszystkie kostki sprawdzone,w tym SAM i sterownik główny miałem wyciągnięty,czysto było jak łza,więc to też nie w tym wina. kSmuk piszę,że to uszkodzony SAM :mysli: i pewnie ma rację. Wywalę go chyba dziś wieczorem i kupie drugi,albo dam do naprawy,tylko gdzie :mysli: :mysli: Pozdrawiam wszystkich!!!
C 200 CDI 2004
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Zobacz sam, skoro zajmujesz się naprawą samochodów, to masz pojęcie o tym i jeśli zobaczysz, że nic tam nie wskórasz, to pójdziesz z nim do naprawy.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

To, że w module SAM jest czysto i nic nie widać gołym okiem, nie znaczy, że nie ma tam zimnych lutów... warto spróbować przelecieć lutownicą po punktach lutowniczych najbardziej narażonych na udary mechaniczne i drgania, czyli te największe, zwykle mocujące do płytki gniazda, służące do podłączenia wtyczek... :ok:
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

...właśnie wróciłem z garażu :zmeczony: Wymontowałem moduł SAM i jutro wysyłam do Piaseczna,celem sprawdzenia. Silnik pracował przed demontażem modułu ok.30 min i zgasł wyświetlając błąd ESP. :zly: Zobaczymy...jestem pełen nadziei,że to jest przyczyna :prosi: Pozdrawiam wszystkich!!!
C 200 CDI 2004
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Do tjwasiaka i w0wacika może?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

Puławska 31. 05-500 Piaseczno
C 200 CDI 2004
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Tego, to ja już nie wiem, bo nigdy nie pisał, gdzie on ma ten warsztat, ale może warto zapytać z głupia franc czy to nie on udzielał się na w203.pl, bo było takich dwóch...
Oni też tuningiem się zajmują.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

...może byłoby cosik taniej :prosi:

[ Dodano: 2010-06-05, 15:46 ]
Wczoraj wysłałem sterownik główny do Piaseczna i zobaczymy :boisie: moim zdaniem to on właśnie miesza :mysli:

[ Dodano: 2010-06-08, 22:33 ]
Witam! Dziś otrzymałem wiadomość z Piaseczna,że komp naprawiony1500zł :zacieszacz: i jutro go będę zakładał :tak: zobaczymy czy rzeczywiście jest ok :prosi: :prosi:
C 200 CDI 2004
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”