[rozwiązanie] auto odpaliło na drugim kluczyku...
Witam, po ostatnich deszczach dostała mi się woda pod przedniego SAM, nie dużo, ale na tyle że od góry przy stykach przekaźników i bezpieczników zaśniedziało, auto podczas jazdy zaczęło przerywać i zgasło, przy próbie odpalania rozrusznik kręcił niby coś łapało ale bezskutecznie, po 3-4 próbach kręcenia rozrusznika przestał się odzywać... no to hol i do garażu, wywaliłem SAM, poczyściłem, wymieniłem styczniki poskładałem i cisza ze strony rozrusznika.
W momencie przekręcenia stacyjki na II pozycję zapala się spirala od świec dosłownie na 1-2s, po podłączeniu komputera DS150E pokazało masę błędów w tym takie perełki "P1614 - sterownik CDI, mikrokontroler", oraz "P1617 - Pamięć EEPROM", po skasowaniu nie pokazuje żadnego błędu, ale nadal rozrusznik nie kręci, co ciekawe po odłączeniu aku i podłączeniu powracają te dwa dziwne błędy sterownika, a dam sobię ręke uciąć, że wcześniej (jak auto było sprawne) po odłączeniu akumulatora takie błędy nigdy nie występowały ;/
Przy pozycji stacyjki na II i zwarciu przekaźnika od rozrusznika (R10) rozrusznik kręci, ale auto nie odpala, przeglądałem wartości na kompie podczas kręcenia rozrusznika i niby wszystko wygląda OK, ciśnienie na listwie powyżej 300bar, nastawnik regulacji ciśnienia 19%, wszystkie dane z immo aktywne i zezwolenia są, ale zero reakcji silnik nawet nie drgnie.
Aktualnie chcę jeszcze raz wymontować moduł SAM i dokładnie go przebadać miernikiem, ECU też rozkręcałem i tam nie było śladów wilgoci, ani w środku, ani przy wtyczkach.
Nie mam skąd podłączyć SD, co może jeszcze blokować/ nie pozwalać na start rozrusznika ? Oczywiście bezpieczniki przepatrzyłem, są OK, przekaźnik R10 jest sterowany chyba masą z ECU bo +12V do przekaźnika dochodzi, ale tutaj nie mam schematu co dalej patrzeć, który przewód ?
Czytałem trochę o "P1617 - Pamięć EEPROM", powodów może być kilka, brak komunikacji ECU a IMMO, uszkodzone ECU itp. ale wszędzie gdzie czytałem ten błąd jest cały czas aktywny, u mnie po wykasowaniu nie powraca, aż do momentu odłączenia akumulatora, ktoś też wspominał o jakiejś procedurze zgrywania IMMO z ECU po dłuższym odpięciu akumulatora, ale nie znalazłem szczegółów ?
W203 2.2 CDI nie kręci rozrusznik
Moderator: Dziki Mar
- procsa
- Użytkownik
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
W203 2.2 CDI nie kręci rozrusznik
Ostatnio zmieniony 15 lip 2021, o 15:57 przez procsa, łącznie zmieniany 1 raz.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3333
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: W203 2.2 CDI nie kręci rozrusznik
Zobacz jeszcze raz czy bezpiecznik od rozrusznika (20A) jest cały bo nie pamiętam czy jest w układzie przed czy za przekaźnikiem.
- procsa
- Użytkownik
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
Re: W203 2.2 CDI nie kręci rozrusznik
On jest ok, ale jest połączony z masą a nie zasilaniem, a w temacie
silnik-i-osprzet-f36/zgasl-i-nie-idzie- ... 2-s15.html, na drugiej stronie kolega Noc napisał, że na wszystkich bezpiecznikach ma być zasilanie... hmmm
silnik-i-osprzet-f36/zgasl-i-nie-idzie- ... 2-s15.html, na drugiej stronie kolega Noc napisał, że na wszystkich bezpiecznikach ma być zasilanie... hmmm
- maciekolo
- Użytkownik
- Posty: 479
- Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
- VIN: WDB2153751A006117
Re: W203 2.2 CDI nie kręci rozrusznik
Jak bezpiecznik może być połączony z masą? Bezpiecznik rozrusznika nr.52 jest za przekaźnikiem, czyli jak podasz na niego napięcie powinien kręcić (nawet bez kluczyka w stacyjce)
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
- procsa
- Użytkownik
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
Re: W203 2.2 CDI nie kręci rozrusznik
Wczoraj miałem tylko chwilę czasu aby to obadać i patrzyłem tylko miernikiem czy jest napięcie na bezpiecznikach, na nim nr. 52 nie było napięcia więc na szybko sprawdziłem gdzie ma przejście i miernik zapikał po podłączeniu do masy, jeżeli nr. 52 jest za przekaźnikiem no to nie może być tam napięcia w momencie przekręcenia stacyjki na II pozycję,co było by sprzeczne z wypowiedzą kolegi NOC no chyba, że nie chodzi o przekaźnik rozrusznika. Dziś chcę rozebrać SAMa i dokładniej przebadać miernikiem.
Na kompie pokazywało wszystkie obwody/styczniki załączone, w immo wszystkie zezwolenia itp aktywne/włączone, żadnych błędów. Po przekręceniu kluczyka na rozruch na kompie pokazywało "obwód 50" - włączony, no ale rozrusznik nie kręcił, kręci jak robię zwarcie na przekaźniku, ale nie odpala auto.
--------------
Co do bezpiecznika nr. 52, to po przekręceniu stacyjki na III (zapłon) powinno pojawić się +12V, a w każdym innym wypadku będzie masa, tak przynajmniej mi wychodzi z obserwacji... no chyba, że tutaj jest błąd i ECU dostał gdzieś zwarcie, bo mając BSM na stole nie ma przejścia do masy na tym bezpieczniku, a jak jest wszystko podłączone to jest przejście do masy...
Brak problemów z komunikacją i zezwoleniami z innymi modułami :
Po przekręceniu kluczyka na pozycję III jest informacja "terminal 50" WŁ, ale nic się nie dzieje.
Czy tutaj będzie problem z podaniem sygnału z ECU do BSM ? (przewód, który ?), czy raczej z samym ECU skoro po odłączeniu aku i podłączeniu wywala błąd EEPROM w ECU, ale po skasowaniu błędu on już nie powraca, oczywiście do ponownego rozłączenia aku.
----------------
Auto pali normalnie na drugim kluczyku... pewnie gdybym miał SD, szybciej bym do tego doszedł...
Na kompie pokazywało wszystkie obwody/styczniki załączone, w immo wszystkie zezwolenia itp aktywne/włączone, żadnych błędów. Po przekręceniu kluczyka na rozruch na kompie pokazywało "obwód 50" - włączony, no ale rozrusznik nie kręcił, kręci jak robię zwarcie na przekaźniku, ale nie odpala auto.
--------------
Co do bezpiecznika nr. 52, to po przekręceniu stacyjki na III (zapłon) powinno pojawić się +12V, a w każdym innym wypadku będzie masa, tak przynajmniej mi wychodzi z obserwacji... no chyba, że tutaj jest błąd i ECU dostał gdzieś zwarcie, bo mając BSM na stole nie ma przejścia do masy na tym bezpieczniku, a jak jest wszystko podłączone to jest przejście do masy...
Brak problemów z komunikacją i zezwoleniami z innymi modułami :
Po przekręceniu kluczyka na pozycję III jest informacja "terminal 50" WŁ, ale nic się nie dzieje.
Czy tutaj będzie problem z podaniem sygnału z ECU do BSM ? (przewód, który ?), czy raczej z samym ECU skoro po odłączeniu aku i podłączeniu wywala błąd EEPROM w ECU, ale po skasowaniu błędu on już nie powraca, oczywiście do ponownego rozłączenia aku.
----------------
Auto pali normalnie na drugim kluczyku... pewnie gdybym miał SD, szybciej bym do tego doszedł...