Zepsuty moduł SAM[tył]
Moderator: Dziki Mar
- mrovva
- Użytkownik
- Posty: 46
- Rejestracja: 12 sie 2010, o 21:24
- VIN:
- Lokalizacja: wr
trochę odświeżę temat... ;p
Tak jak dawno dawno temu sugerował Noc[wielkie dzięki], wymieniłem moduł, zaprogramowałem go itp. Wszystko było cacy do momentu kiedy znowu musiałem niedawno odłączyć aku, ponieważ wyskoczył mi wielki błąd na czerwono battery\alternator, pierwsze co to myślałem ze akumulator padł to go odłączyłem, naładowałem i metoda dedukcji oraz przy pomocy miernika elektrycznego stwierdziłem ze to coś z alternatorem (przy wył silniku miernik pokazywał 12,8 przy włączonym 11,5). Natomiast znowu nie działa moduł, a wymienianie modułu przy każdym odłączaniu aku mija się z celem. Dlaczego przy każdym odłączeniu pada ten moduł? ktoś ma może jakieś propozycje? Sęk w tym ze kiedyś jak odłączyłem aku to tez tak miałem ale w momencie kiedy przypadkowo zrobiłem spięcie ( klucz dotknął mi "-" z "+") to po podłączeniu moduł działał(nie wiem czy to tylko jakiś przypadek?).
Tak jak dawno dawno temu sugerował Noc[wielkie dzięki], wymieniłem moduł, zaprogramowałem go itp. Wszystko było cacy do momentu kiedy znowu musiałem niedawno odłączyć aku, ponieważ wyskoczył mi wielki błąd na czerwono battery\alternator, pierwsze co to myślałem ze akumulator padł to go odłączyłem, naładowałem i metoda dedukcji oraz przy pomocy miernika elektrycznego stwierdziłem ze to coś z alternatorem (przy wył silniku miernik pokazywał 12,8 przy włączonym 11,5). Natomiast znowu nie działa moduł, a wymienianie modułu przy każdym odłączaniu aku mija się z celem. Dlaczego przy każdym odłączeniu pada ten moduł? ktoś ma może jakieś propozycje? Sęk w tym ze kiedyś jak odłączyłem aku to tez tak miałem ale w momencie kiedy przypadkowo zrobiłem spięcie ( klucz dotknął mi "-" z "+") to po podłączeniu moduł działał(nie wiem czy to tylko jakiś przypadek?).
- taczar
- VIP
- Posty: 1333
- Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
- VIN: WDB2030461F706379
- Lokalizacja: podlaskie
mrovva, z całym szacunkiem dla Ciebie..., ale uważam, że jesteś dostatecznie długo na tym Forum, aby w końcu uzupełnić podpis w profilu. No chyba, że lubisz aby czytający Ciebie domyślali się jakim autem podróżujesz...
Ostatnio zmieniony 11 lut 2012, o 19:50 przez taczar, łącznie zmieniany 2 razy.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
- mrovva
- Użytkownik
- Posty: 46
- Rejestracja: 12 sie 2010, o 21:24
- VIN:
- Lokalizacja: wr
- taczar
- VIP
- Posty: 1333
- Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
- VIN: WDB2030461F706379
- Lokalizacja: podlaskie
Może to być też wina regulatora napięcia, który nie pozwala alternatorowi dostatecznie doładować akumulator.Stąd te tylko 11,5 przy włączonym silniku.mrovva pisze:ale sadze ze to juz chyba wina padnietego alternatora
Ostatnio zmieniony 12 lut 2012, o 14:24 przez taczar, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
- mrovva
- Użytkownik
- Posty: 46
- Rejestracja: 12 sie 2010, o 21:24
- VIN:
- Lokalizacja: wr
- taczar
- VIP
- Posty: 1333
- Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
- VIN: WDB2030461F706379
- Lokalizacja: podlaskie
- mrovva
- Użytkownik
- Posty: 46
- Rejestracja: 12 sie 2010, o 21:24
- VIN:
- Lokalizacja: wr
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
Moze tylko wtyczka sie obluzowala dajaca zasilanie na tylnego SAM'a?
Nie ma takiej mozliwosci.Tylko trzeba znac takiego magika... a szczerze ja z tym we wro mam problem... jeden tak mi zaprogramowal tylni moduł jest jakoś zabezpieczony/zakodowany ze inny magik nie mógł ostatnio nic w nim zrobic... ( w ogóle to mozliwe?)
Pozdrawiam.
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
-
- VIP
- Posty: 5
- Rejestracja: 30 sie 2010, o 10:50
- VIN:
- Lokalizacja: Bytom
Witam! Mam podobny problem z modułem SAM u mnie po kilku razach użycia spryskiwacza nagle zablokuje się i przestaje działać muszę zgasić silnik ,kluczyk w 1 pozycje i znowu działają wyczytałem na forum ze za to odpowiada przedni moduł SAM. Moje pytanie: czy po odłączeniu i wyciągnięciu może coś się stać. Chce go rozebrać i sprawdzić co się tam mogło zepsuć, tylko boje się ze jak potem go zamontuje to będzie jeszcze gorzej.
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
kzemaniek jeśli zrobisz to bez kluczyka w stacyjce, albo nawet jeszcze z odłączonym akumulatorem, to nic. Pamiętaj, że po odłączeniu akumulatora będziesz musiał kalibrować/adaptować szyby i ESP, ale o tym było na forum i jest w instrukcji.
P.S. O tych spryskiwaczach też było.
P.S. O tych spryskiwaczach też było.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 sie 2013, o 21:49
- VIN:
- Lokalizacja: SJ
Koledzy, jestem tu nowy więc witam wszystkich. Mam problem po odpięciu aku z moim C180, czytam na ten temat a im więcej czytam tym mam większego "młyna" i już nie wiem co wymienić. Opiszę problem
Nie działają:
wycieraczki, kierunki, awaryjne, światła cofania, regulacja foteli, światła postojowe tył świecą cały czas,
działają przednie światła, elektryczne szyby i lusterka, samochód odpala i jeździ.
Centralny zamek działa ale muszę kluczyk przystawić do samego czujnika w klamce, tylnej klapy nie otwiera.
Interfejs nie ma komunikacji z żadnym modułem oprócz ME, pokazuje następujący błąd:
P202D-001 CAN ERROR from KI Control Unit. (Po600)
Czy powinienem "wsadzić łapy" do przedniego czy tylnego modułu SAM? A może jeszcze gdzie indziej?? Co to jest KI ?
Nie działają:
wycieraczki, kierunki, awaryjne, światła cofania, regulacja foteli, światła postojowe tył świecą cały czas,
działają przednie światła, elektryczne szyby i lusterka, samochód odpala i jeździ.
Centralny zamek działa ale muszę kluczyk przystawić do samego czujnika w klamce, tylnej klapy nie otwiera.
Interfejs nie ma komunikacji z żadnym modułem oprócz ME, pokazuje następujący błąd:
P202D-001 CAN ERROR from KI Control Unit. (Po600)
Czy powinienem "wsadzić łapy" do przedniego czy tylnego modułu SAM? A może jeszcze gdzie indziej?? Co to jest KI ?
CLK W209 200K
W203 220CDi
W203 220CDi
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Chodzi o moduł licznikaschadook pisze:Co to jest KI ?
( mrbraindeath jak to tam ze niemieckiego Kobiniert Instrument
ja niemiecki tylko z pewnych produkcji filmowych )
Wszystko wskazuje na Tylnego SAMaschadook pisze:Nie działają:
wycieraczki, kierunki (...) muszę kluczyk przystawić do samego czujnika w klamce, tylnej klapy nie otwiera.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- expert
- Posty: 2754
- Rejestracja: 22 cze 2011, o 10:48
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Kombiinstrument.. skrot dla Kombinations Instrument, po ANG. Instrument Cluster.
Slowo wymyslone w firmie VDO.
Badz co badz.. slowo jest uzywane przez Mercedes-a w Polsce. W instrukcjach przeciez normalnie pisza kombiinstrument a nie zegary/licznik
PS: Usterka jest tylny SAM.. poszedl sie.. tralalala
Slowo wymyslone w firmie VDO.
Badz co badz.. slowo jest uzywane przez Mercedes-a w Polsce. W instrukcjach przeciez normalnie pisza kombiinstrument a nie zegary/licznik
PS: Usterka jest tylny SAM.. poszedl sie.. tralalala
-
- Użytkownik
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 sie 2013, o 21:49
- VIN:
- Lokalizacja: SJ
Dzięki za szybki odzew, widzę że muszę poszukać tylnego modułu. Udało mi się jeszcze znaleźć w DTC błąd "P0600 -Awaria szeregowego łącza komunikacyjnego"
Nie jestem tylko pewien czy to co odczytałem jako KI to nie powinno być K1. Czyli wnioskuję że to łącze szeregowe to to przy tylnym SAM'ie?
I jeszcze jedno pytanko, jak będę wymieniał SAM'a to raczej na podłączonym aku bo inaczej pewnie od razu padnie?
Nie jestem tylko pewien czy to co odczytałem jako KI to nie powinno być K1. Czyli wnioskuję że to łącze szeregowe to to przy tylnym SAM'ie?
I jeszcze jedno pytanko, jak będę wymieniał SAM'a to raczej na podłączonym aku bo inaczej pewnie od razu padnie?
Ostatnio zmieniony 15 sie 2013, o 12:54 przez schadook, łącznie zmieniany 1 raz.
CLK W209 200K
W203 220CDi
W203 220CDi