Zepsuty moduł SAM[tył]

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
mrovva
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 12 sie 2010, o 21:24
VIN:
Lokalizacja: wr

Post autor: mrovva »

trochę odświeżę temat... ;p
Tak jak dawno dawno temu sugerował Noc[wielkie dzięki], wymieniłem moduł, zaprogramowałem go itp. Wszystko było cacy do momentu kiedy znowu musiałem niedawno odłączyć aku, ponieważ wyskoczył mi wielki błąd na czerwono battery\alternator, pierwsze co to myślałem ze akumulator padł to go odłączyłem, naładowałem i metoda dedukcji oraz przy pomocy miernika elektrycznego stwierdziłem ze to coś z alternatorem (przy wył silniku miernik pokazywał 12,8 przy włączonym 11,5). Natomiast znowu nie działa moduł, a wymienianie modułu przy każdym odłączaniu aku mija się z celem. Dlaczego przy każdym odłączeniu pada ten moduł? ktoś ma może jakieś propozycje? Sęk w tym ze kiedyś jak odłączyłem aku to tez tak miałem ale w momencie kiedy przypadkowo zrobiłem spięcie ( klucz dotknął mi "-" z "+") to po podłączeniu moduł działał(nie wiem czy to tylko jakiś przypadek?).
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

mrovva, z całym szacunkiem dla Ciebie..., ale uważam, że jesteś dostatecznie długo na tym Forum, aby w końcu uzupełnić podpis w profilu. No chyba, że lubisz aby czytający Ciebie domyślali się jakim autem podróżujesz... :?: :usmiech: :tak:
Ostatnio zmieniony 11 lut 2012, o 19:50 przez taczar, łącznie zmieniany 2 razy.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

mrovva pisze:Natomiast znowu nie działa moduł,
Ale co konkretnie :?:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
mrovva
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 12 sie 2010, o 21:24
VIN:
Lokalizacja: wr

Post autor: mrovva »

Sorki, zaraz zrobie podpis, 2.0 kompressor + gaz 2000r sedan
A konkretnie to : wycieraczki, migacze, centralny, el. fotele, kontrolka paliwa i nie wlaczaja sie swiatla mimo ze ustawilem ze maja sie same włączać ale sadze ze to juz chyba wina padnietego alternatora
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

mrovva pisze:ale sadze ze to juz chyba wina padnietego alternatora
Może to być też wina regulatora napięcia, który nie pozwala alternatorowi dostatecznie doładować akumulator.Stąd te tylko 11,5 przy włączonym silniku.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2012, o 14:24 przez taczar, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
mrovva
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 12 sie 2010, o 21:24
VIN:
Lokalizacja: wr

Post autor: mrovva »

Sadzisz że jezeli podepne MB pod SD to wyskoczy co padło?
C200 Kompressor + gaz 1998ccm 2000r manual
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

mrovva pisze:Sadzisz że jezeli podepne MB pod SD to wyskoczy co padło?
Wiesz, można by odpowiedzieć przewrotnie - jeśli nie TO, to co :?: SD to takie panaceum na wszystko, zwłaszcza kiedy obsługuje to urządzenie "właściwy" człowiek... :tak: :usmiech:
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
mrovva
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 12 sie 2010, o 21:24
VIN:
Lokalizacja: wr

Post autor: mrovva »

Tylko trzeba znac takiego magika... a szczerze ja z tym we wro mam problem... jeden tak mi zaprogramowal tylni moduł jest jakoś zabezpieczony/zakodowany ze inny magik nie mógł ostatnio nic w nim zrobic... ( w ogóle to mozliwe?)
C200 Kompressor + gaz 1998ccm 2000r manual
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Moze tylko wtyczka sie obluzowala dajaca zasilanie na tylnego SAM'a?
Tylko trzeba znac takiego magika... a szczerze ja z tym we wro mam problem... jeden tak mi zaprogramowal tylni moduł jest jakoś zabezpieczony/zakodowany ze inny magik nie mógł ostatnio nic w nim zrobic... ( w ogóle to mozliwe?)
Nie ma takiej mozliwosci.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
kzemaniek
VIP
Posty: 5
Rejestracja: 30 sie 2010, o 10:50
VIN:
Lokalizacja: Bytom

Post autor: kzemaniek »

Witam! Mam podobny problem z modułem SAM u mnie po kilku razach użycia spryskiwacza nagle zablokuje się i przestaje działać muszę zgasić silnik ,kluczyk w 1 pozycje i znowu działają wyczytałem na forum ze za to odpowiada przedni moduł SAM. Moje pytanie: czy po odłączeniu i wyciągnięciu może coś się stać. Chce go rozebrać i sprawdzić co się tam mogło zepsuć, tylko boje się ze jak potem go zamontuje to będzie jeszcze gorzej.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

kzemaniek jeśli zrobisz to bez kluczyka w stacyjce, albo nawet jeszcze z odłączonym akumulatorem, to nic. Pamiętaj, że po odłączeniu akumulatora będziesz musiał kalibrować/adaptować szyby i ESP, ale o tym było na forum i jest w instrukcji.
P.S. O tych spryskiwaczach też było.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
schadook
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 14 sie 2013, o 21:49
VIN:
Lokalizacja: SJ

Post autor: schadook »

Koledzy, jestem tu nowy więc witam wszystkich. Mam problem po odpięciu aku z moim C180, czytam na ten temat a im więcej czytam tym mam większego "młyna" i już nie wiem co wymienić. Opiszę problem
Nie działają:
wycieraczki, kierunki, awaryjne, światła cofania, regulacja foteli, światła postojowe tył świecą cały czas,
działają przednie światła, elektryczne szyby i lusterka, samochód odpala i jeździ.
Centralny zamek działa ale muszę kluczyk przystawić do samego czujnika w klamce, tylnej klapy nie otwiera.
Interfejs nie ma komunikacji z żadnym modułem oprócz ME, pokazuje następujący błąd:
P202D-001 CAN ERROR from KI Control Unit. (Po600)
Czy powinienem "wsadzić łapy" do przedniego czy tylnego modułu SAM? A może jeszcze gdzie indziej?? Co to jest KI ?
CLK W209 200K
W203 220CDi
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

schadook pisze:Co to jest KI ?
Chodzi o moduł licznika
( mrbraindeath jak to tam ze niemieckiego :usmiech: Kobiniert Instrument
:uee: ja niemiecki tylko z pewnych produkcji filmowych :rotfl: )
schadook pisze:Nie działają:
wycieraczki, kierunki (...) muszę kluczyk przystawić do samego czujnika w klamce, tylnej klapy nie otwiera.
Wszystko wskazuje na Tylnego SAMa :bezradny:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
mrbraindeath
expert
Posty: 2754
Rejestracja: 22 cze 2011, o 10:48
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mrbraindeath »

Kombiinstrument.. skrot dla Kombinations Instrument, po ANG. Instrument Cluster.
Slowo wymyslone w firmie VDO.

Badz co badz.. slowo jest uzywane przez Mercedes-a w Polsce. W instrukcjach przeciez normalnie pisza kombiinstrument a nie zegary/licznik :haha:

PS: Usterka jest tylny SAM.. poszedl sie.. tralalala ;)
schadook
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 14 sie 2013, o 21:49
VIN:
Lokalizacja: SJ

Post autor: schadook »

Dzięki za szybki odzew, widzę że muszę poszukać tylnego modułu. Udało mi się jeszcze znaleźć w DTC błąd "P0600 -Awaria szeregowego łącza komunikacyjnego"
Nie jestem tylko pewien czy to co odczytałem jako KI to nie powinno być K1. Czyli wnioskuję że to łącze szeregowe to to przy tylnym SAM'ie?
I jeszcze jedno pytanko, jak będę wymieniał SAM'a to raczej na podłączonym aku bo inaczej pewnie od razu padnie? :boisie:
Ostatnio zmieniony 15 sie 2013, o 12:54 przez schadook, łącznie zmieniany 1 raz.
CLK W209 200K
W203 220CDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”