Zepsuty moduł SAM[tył]

Moderator: Dziki Mar

mrbraindeath
expert
Posty: 2754
Rejestracja: 22 cze 2011, o 10:48
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mrbraindeath »

1: P0600 wyskoczyl przez wadliwego SAM-a.. nie patrz na to.

2: KI, dobrze odczytales.

3: SAM-a sobie wymien jak chcesz.. radze jednak bez akku :rotfl: Odlaczamy - potem +, podlaczamy + potem -. Do tego podczas podlaczania miej wlaczone swiatla mijania, czyli pokretlo calkowicie w prawo i drzwi otwarte. Jesli z cos od razu pociagnie prad, tylny SAM nie strzeli.
schadook
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 14 sie 2013, o 21:49
VIN:
Lokalizacja: SJ

Post autor: schadook »

mrbraindeath, Dzięki, pewnie będę miał duszę na ramieniu jak to będę robił :boisie:

Teraz mam kolejne pytanie, z tego co zrozumiałem to numer tego SAM'a muszę dopasować po VIN-ie albo szukać identycznego z moim, pewnie nie będzie łatwo znaleźć identyk.
Czy ktoś byłby w stanie dopasować numery SAM'a do tego VIN-u
WDB2030351A092612 :zmeczony:
:oops: Chyba kiepsko zacząłem przygodę z 203
CLK W209 200K
W203 220CDi
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

schadook pisze:jak będę wymieniał SAM'a to raczej na podłączonym aku
:boisie: Ojjjj nieeee

:?: masz przedlifta :?:
(Stopka mało szczegółowa) :nunu:
Podłączając aku robimy to jednym zdecydowanym ruchem
jak najmniej "hakenkrojców" :wysmiewacz:
Odłączałem aku i tylnego SAMa z kilkanaście razy i żyje, Ty miałeś po prostu "PH"
schadook pisze:Awaria szeregowego łącza komunikacyjnego"
... normalka, brak komunikacji linią CAN.
schadook pisze:Czyli wnioskuję że to łącze szeregowe to to przy tylnym SAM'ie?
Raczej przy wszystkich modułach
masz lekturę:
viewtopic.php?t=6356
schadook pisze:nie powinno być K1.
:rotfl: raczej nie :rotfl:

Czym się łączyłeś :?: :wysmiewacz:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
mrbraindeath
expert
Posty: 2754
Rejestracja: 22 cze 2011, o 10:48
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mrbraindeath »

schadook - SAM nie musi byc dokladnie taki sam.. i tak wychodzi tylko z jednym numerem dla wszystkich samochodow. Potem sie tylko kilka razy zmienial numer ze wzgledu na roznice w produkcji.. Ciebie to nie interesuje.

Ciebie interesuje tylko HW / SW. Hardware / Software. Im nowsze numery, tym lepiej dla Ciebie.. Numery po 2002r sa bezpieczne. SAM-y od 2002r juz sie nie psuja :ok:

No i bym zapomnial - nie moze byc starszy niz obenie masz - rzecz jasna :rotfl:
Ostatnio zmieniony 15 sie 2013, o 20:58 przez mrbraindeath, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

mrbraindeath pisze: nie moze byc starszy niz obenie masz - rzecz jasna
Dobre :rotfl: jak ma z pierwszego roku produkcji :haha:

Możliwe, że trzeba będzie kodować wskaźnik ilości paliwa, są dwa rodzaje.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
mrbraindeath
expert
Posty: 2754
Rejestracja: 22 cze 2011, o 10:48
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mrbraindeath »

A nawet nie sprawdzalem tego VIN-u bo mi sie nie chcialo.. ale masz racje - Grudzien 2000r :haha:

Kodowanie napewno bedzie potrzebne, pewnie kupi po jakims dyzlu, bo takich jest najwiecej. Dobrze ze ma "golasa" bez normalnie niczego (poza mala klima). Gdyby mial jakas rolete czy cos by jeszcze musial zrobic kodowanie SCN :oczko:
schadook
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 14 sie 2013, o 21:49
VIN:
Lokalizacja: SJ

Post autor: schadook »

WIELKIE DZIĘKI KOLEDZY!! Mogę rozpocząć poszukiwania, faktycznie, loneraider, starszego chyba nie kupię :ok:
Dobrze że mam golasa, mniej do psucia się i mniej do kodowania, ma to swoje zalety. Fajnie by było jakby jeszcze wskaźnik paliwa zadziałał od kopa :mysli:
Pozdrawiam Wszystkich, dam znać jak to wyjdzie.

[ Dodano: 2013-08-16, 02:36 ]
mrbraindeath pisze:Ciebie interesuje tylko HW / SW. Hardware / Software. Im nowsze numery, tym lepiej dla Ciebie.. Numery po 2002r sa bezpieczne. SAM-y od 2002r juz sie nie psuja :ok:
Jakie to są nowsze numery? Na alledrogo znalazłem kilka z numerami niższymi a podobno z młodszych modeli

Mój ma HW 3500 /SW 2600 czyli powinienem szukać z takimi nr lub większymi?
CLK W209 200K
W203 220CDi
mrbraindeath
expert
Posty: 2754
Rejestracja: 22 cze 2011, o 10:48
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mrbraindeath »

Tak 35. zmiana urzadzenia w roku 2000 i 26. zmiana oprogramowania w roku 2000.

Szukaj czegos z xx03/xx03 czy xx04/xx04 czy jeszcze mlodzego. Jesli nie masz ochoty na kodowanie to musisz sobie niestety xx01/xx01 i xx02/xx02 zalatwic - problem w tym ze jesli zle odlaczysz akku nastepnym razem - sprawa sie powtorzy.
schadook
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 14 sie 2013, o 21:49
VIN:
Lokalizacja: SJ

Post autor: schadook »

mrbraindeath, Co sądzisz o tym: http://allegro.pl/mercedes-w203-modul-s ... 85327.html
Może obędzie się bez kodowania :mysli:
CLK W209 200K
W203 220CDi
mrbraindeath
expert
Posty: 2754
Rejestracja: 22 cze 2011, o 10:48
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mrbraindeath »

Nic nie sadze.. jak chesz kupuj :P Problem stwarza jedynie wiek - bo moze byc tak samo spindolony jak Twoj :)
schadook
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 14 sie 2013, o 21:49
VIN:
Lokalizacja: SJ

Post autor: schadook »

Koledzy, ciężka sprawa z dopasowaniem, że tak zapytam czy takie coś by podeszło? dało by się zakodować? To podobno jest z 2002, czyli już ten trwalszy :mysli: I czy będzie problem że to jest z kombi :mysli:
http://tablica.pl/oferta/modul-sam-tyln ... f78cfd0ade

[ Dodano: 2013-08-22, 22:24 ]
No i koledzy muszę się pochwalić, to z tablicy założyłem ma HW4500 i SW2600 z roku 2002! i poszło od kopa, wszystko działa jak ta lala i bez kodowania :zacieszacz:
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 19 sie 2013, o 21:54 przez schadook, łącznie zmieniany 1 raz.
CLK W209 200K
W203 220CDi
wysek87
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 11 lut 2014, o 10:29
VIN:
Lokalizacja: W-ch

Post autor: wysek87 »

Witam serdecznie wszystkich użytkowników i zwracam się z prośbą o podanie jaki moduł będzie pasował do mojej gwiazdy.
Mój nr. Vin WDB2030041A098068
nr. na module ( nie wiem na który zwracać uwagę)
1 - "002 545 97 01",
2 - "5DK 007 974-10"
3 - " 0000 00 353 15 0776 12 (8)",
4 - "Q:12",
5 - HW: 3500,
6 - SW: 2600
Stawiam na tylny SAM gdyż z dnia na dzień przestały działać : centralny, kierunki, wycieraczki, fotele , wskaźnik paliwa. Jeśli się mylę proszę podpowiedzcie co jeszcze sprawdzić. I czy ten tylny moduł jest częścią rozbieralną, którą w jakiś sposób można naprawić.
Pozdrawiam,
wysek87
Mercedes W 203 C 200 cdi 2001r.
korzen
VIP
Posty: 344
Rejestracja: 28 sty 2011, o 13:30
VIN:
Lokalizacja: B-Biala/Bedzin

Post autor: korzen »

Temat ma zaledwie 4 strony... Przeczytaj go uważnie. Są już w nim zawarte odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytania....
Powodzenia
S203 200CDI 2004 lift 152KM&338Nm SPRZEDANY
INFINITI FX35 280KM&366Nm, BBK Akebono, Tech P/Sport P| Touring P... Buldog :) SPRZEDANY
S204 200KOMPRESSOR ELEGANCE 2008
kris77
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 4 lis 2011, o 23:03
VIN:
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: kris77 »

Witam Wszystkich. Pozwolę sobie dołączyć do tematu. Nie wiem czy to odpowiedni temat lecz podejrzewam że padł mi SAM tylko nie do końca mam objawy jak u Was. Mianowicie Wczoraj zawiozłem żonę do pracy. Pomogłem jej zanieść kilka rzeczy, wracam i ku mojemu zdziwieniu patrzę że w moim :mb: zapalone są światła mijania. Otworzyłem drzwi i okazało się że przełącznik świateł jest wyłączony. Odpaliłem pojechałem do banku z pół kilometra. Niestety światła dalej świeciły na postoju oczywiście po wyłączeniu i wyjęciu kluczyka. Gwiazda normalnie odpaliła ale ujechałem kilka metrów i zgasła :placz: Dobrze że byłem w miarę rozpędzony i przetoczyłem się przez skrzyżowanie i jak na ironię wjechałem na parking na przeciwko mojego mechanika :tak: Tak więc obyło się bez pchania He He. Próbowałem odpalić, rozrusznik kręcił ale gwiazda nie odpaliła. Światła dalej świeciły. Wyszedł mechanik odłączyliśmy akumulator, za kilka minut znów go podłączyliśmy ale zero reakcji. Rozrusznik już nie zakręcił, światła nadal świeciły tylko prawa lampa przygasała na chwilę zgasła i się zapalała. Dodam jeszcze że od jakiegoś czasu tylna lewa lampa (od strony kierowcy) nie zapalała się od razu tylko po kilku sekundach względem prawej. Po wymianie żarówki to samo ale gwiazda normalnie śmigała. Podpowiedzcie proszę co to może być bo jestem cały w nerwach a mechanik dopiero w poniedziałek się za to może zabrać.
Dodam że dosłownie przed chwilą dzwonił mechanik i powiedział że próbował podłączyć do kompa i jest brak komunikacji. Samochód na kilka sekund odpala i gaśnie. Mechanik nie ma wolnego stanowiska i tak muszę czekać do poniedziałku bo na powietrzu leje jak w porze monsunowej.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2014, o 11:06 przez kris77, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2032061F163568 220CDI rok 01 kombi
Awatar użytkownika
tomek k
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 10 sty 2013, o 19:25
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tomek k »

Odnowię troszkę temat.W moim aucie co jakiś czas nie działa zestaw wskaźników (szybkościomierz, obrotomierz, świeci się kontrolka silnika i ABS - ABS działa normalnie) mam błędy P202B, P2027, P2015, P202D. Dodatkowo na wyświetlaczu są błędy Coolant visit Workshop,Brake pad wear visit workshop, visit workshop display faulty. Dodatkowo po ruszeniu samoczynnie nie ryglują się drzwi. Auto jeździ normalnie wszystkie światła działają, wycieraczki działają itp. Czytając poprzednie wypowiedzi kupiłem tylnego sama i po wymianie jest dokładnie to samo czy to możliwe że oba samy są tak samo uszkodzone czy może usterka może być gdzie indziej
MB S203 C180 M111 '02
WDB2032351F238082
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”