Zepsuty moduł SAM[tył]

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
kris77
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 4 lis 2011, o 23:03
VIN:
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: kris77 »

Pochwalę się że moja :mb: już jeździ. Powodem było zalanie elektroniki. Pod maską wszystko pływało ponieważ kanały odprowadzające wodę było całkiem zapchane. Mechanik powiedział że zalane kompletnie wszystko. O dziwo po dokładnym wysuszeniu Gwiazda normalnie zapaliła i jeździ :-) Nie wiem tylko dlaczego ale lewe lusterko działa jedynie w dół i do siebie w innych pozycjach niestety nie. Prawe działa normalnie. Tylne lewe pozycyjne światło również zapala się kilka sekund później od drugiego. Zauważyłem też że na postoju jak załączą się światła doświetlenia dojścia do domu (nie wiem czy użyłem odpowiedniego określenia) to tylna lampa lewa się nie zapala lecz jak otwieram klapę wtedy świeci. Może faktycznie to wina któregoś sama ? Jeśli możecie to poradźcie coś. Przestrzegam również żebyście wyczyścili kanały odprowadzające wodę pod klapą silnika żeby nie mieć problemu takiego jak ja. Pozdrawiam
WDB2032061F163568 220CDI rok 01 kombi
ziarnecki
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 23 kwie 2014, o 12:38
VIN:
Lokalizacja: Konin

Post autor: ziarnecki »

Wybaczcie że odgrzewam starego kotleta ale mam problem ze swoją gwiazdeczką, mianowicie przed chwilą wróciłem z diagnozy komnputerowej.
Co prawda nie był to star diagnosis ale pojawiły się błędy takie jak P202D i komunikat o potrzebie wymiany potencjometru gazu [czasami powoduje bardzo wolną reakcję na gaz, po ponownym odpaleniu problem znika.]

Jednak największą dla mnie bolączką jest brak możliwości zamknięcia samochodu z pilota, baterie są na pewno dobre, były sprawdzane.
Dioda na kluczyku się pojawia,kluczyk zapasowy też nie działa.
Dodam też że radio,wszystkie wskaźniki i wyposażenie działa prawidłowo.
Samochód sporo stał nie jeżdząc, tym samym miał rozładowany do końca akumulator.

Co może być przyczyną i jakie kroki podjąć w tej sprawie ?
Ostatnio zmieniony 6 lut 2015, o 18:45 przez ziarnecki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

ziarnecki pisze:ze swoją gwiazdeczką
tak z drugiej strony to licho wie jaka to gwiazdeczka..........nie ma opisu auta i VIN. Jak chcesz rozmawiać na tematy techniczne?

Pewnie ze względu na kod błędu napisałeś post tutaj?
ziarnecki pisze:Co prawda nie był to star diagnosis
a być powinien, bo inne interfejsy mogą wprowadzać w błąd. Uważam, że powinno się pojechać na SD aby się upewnić. Moduł skoro go podejrzewasz nie jest problemem, ale czy chcesz bez upewnienia się wymieniać?
ziarnecki
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 23 kwie 2014, o 12:38
VIN:
Lokalizacja: Konin

Post autor: ziarnecki »

supi pisze:
ziarnecki pisze:ze swoją gwiazdeczką
tak z drugiej strony to licho wie jaka to gwiazdeczka..........nie ma opisu auta i VIN. Jak chcesz rozmawiać na tematy techniczne?

Pewnie ze względu na kod błędu napisałeś post tutaj?
ziarnecki pisze:Co prawda nie był to star diagnosis
a być powinien, bo inne interfejsy mogą wprowadzać w błąd. Uważam, że powinno się pojechać na SD aby się upewnić. Moduł skoro go podejrzewasz nie jest problemem, ale czy chcesz bez upewnienia się wymieniać?
Wybacz błąd swierzaka ;)

C180 2.0 w203 coupe

Przy samej klamce przy czujniku pilot działa więc obstawiam że będzie to wzmacniacz antenowy przy tylnej klapie.
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

ziarnecki pisze:C180 2.0 w203 coupe
ale jesteś precyzyjny.......... no przecież to trzeba dopisać do stopki w panelu użytkownika wraz z VIN, bo to po nim ewentualnie można części dobrać :bezradny: Jak to zrobisz w panelu, to będzie się pokazywać pod każdym następnym postem i nikt Ci tego nie będzie wytykać.
ziarnecki pisze:Przy samej klamce przy czujniku pilot działa
yhm... bo przez podczerwień. Jest kilka tematów dotyczących tego błędu. Jedź na SD.
bodeku
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 26 lut 2015, o 18:53
VIN:
Lokalizacja: sokółka

Post autor: bodeku »

Witam wszystkich!
Potrzebuję pomocy przy doborze modułu tylnego. Kupiłem niedawno auto i okazało się, że niesprawny jest moduł tylny. Był już raz wymieniany. Teraz podłączony jest o numerze:
003 545 52 01
HW: 2401 SW:2301

1. Czy mogę zastąpić go 203 545 07 01? Z takim oznaczeniem "203 545 07 01 / 003 545 52 01 REAR SAM FUSE BOX" znalazłem u sprzedającego.

2. Znalazłem też moduł o numerach:
003 545 52 01
HW: 0102 SW:2301
Z tego, co przeczytałem, to moduł jest po przeróbkach chyba z 2002 roku i powinien być bezpieczniejszy przy podłączaniu aku.

Proszę o poradę.
W203 2,2 CDI
WDB2030061F027031
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

bodeku, odwiedź przywitalnie.
A co się stało, że stwierdzasz koniec sama? Samy nie tyle "przerabiane" ile po prostu miały nowszy soft i hardware. Faktycznie 2002 powinien być bezpieczniejszy. Wiesz w każdym razie istnieje możliwość, iż po wymianie trza będzie kodować do wyposażenia.
bodeku
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 26 lut 2015, o 18:53
VIN:
Lokalizacja: sokółka

Post autor: bodeku »

Witaj supi!
Auto kupiłem od gościa pracującego w Niemczech. Nie było go teraz 1,5 roku, a wcześniej prawie 2 lata. Auto nieużywane stało w garażu. Poprzednio i teraz akumulator był rozładowany...no i stało się kolejny raz. Byłem u gościa, który wymienił mu moduł poprzednio. Powiedział mi, że tylko wymienił bez kodowania. Gość chce 350pln za moduł. Te, które podałem, mogę kupić za 100-149pln.
W203 2,2 CDI
WDB2030061F027031
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

bodeku, nadal nie powiedziałeś co nie chodzi. I nadal Cię nie było w przywitalni :nunu: Ten moduł co podajesz ma nowszy hardware a soft ten sam. Z uzywkami jest różnie. Jak możesz się dogadać i jesteś pewny że chodzi o sama, to kluczyki w kieszeni i przerzuć. Jak będzie oki i to dobrze. Mogę jak będę miał czas( a Ty się posłuchasz :wysmiewacz: co pisałem wyżej )sprawdzić wszystkie co MB zaleca do Twojego w epc, choć generalnie im nowszy tym lepiej. ..... tyle że kodowanie ewentualnie może być konieczne :bezradny:

[ Dodano: Czw 26 Lut, 15 22:12 ]
SAM'y do Twojego wprost z EPC :usmiech:
A 002 545 97 01
A 209 545 01 01
A 209 545 07 01
A 203 545 32 01
A 203 545 38 01
A 203 545 34 01
A 203 545 47 01


Te pierwsze pewnie będą stare z tych wrażliwych na odpinanie AKU, natomiast ten ostatni teraz byś dostał w ASO. Tak czy inaczej któregokolwiek byś nie włożył, to ten będzie pasować i powinno wszystko od ręki działać :ok:
bodeku
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 26 lut 2015, o 18:53
VIN:
Lokalizacja: sokółka

Post autor: bodeku »

Serwus!
Dzięki supi za pomoc. Jutro okaże się, czy wszystko działa.
W203 2,2 CDI
WDB2030061F027031
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

bodeku, pamiętaj kluczyk w kieszeni podczas odłączenia. Odłączamy najpierw - a po nim + . Podłączamy w odwrotnej kolejności najpierw + a po nim - . W czasie tych manewrów jeden z expertów naszych zalecał mieć włączone światła mijania, bo wówczas prąd pociągną światła i sam nie strzeli. Tak jak pisałem te od 2002 powinny być odporne, ale jak używany zakładasz wszystkiego można się spodziewać. Oznaczenia na ni to HW czyli hardware , SW analogicznie software.
HW XX02 tzn właśnie 2002 r.
Poza tym jak ktoś pomógł to jest do tego odpowiedni przycisk( tu akurat Ty nie możesz) ...nie musimy pisać dodatkowego postu zawierającego podziękowania bo to nie potrzebne. Piszemy jak są jakieś uwagi spostrzeżenia i info o rozwiązaniu problemu .
Ostatnio zmieniony 27 lut 2015, o 09:28 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
bodeku
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 26 lut 2015, o 18:53
VIN:
Lokalizacja: sokółka

Post autor: bodeku »

Przeczytałem dokładnie wątek i zamierzam zastosować wskazówki kolegów. Supi, czy możesz podać mi po VINie jaki zwijak pasuje do mojego auta? Auto stoi u kolesia, co kiedyś zmieniał moduł. Dostałem info, że trzeba wymienić taśmę.
W203 2,2 CDI
WDB2030061F027031
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

bodeku, jaką taśmę do tylnego? Napisz w końcu co się dzieje.
bodeku
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 26 lut 2015, o 18:53
VIN:
Lokalizacja: sokółka

Post autor: bodeku »

supi, auto stoi u gościa.
1. Zwijak taśmy esp przerywa
2. Pilot nie działa i trochę innych rzeczy.
Gość robił poprzednim moduł, a teraz dostałem info, że jeszcze taśmę trzeba wymienić.
http://allegro.pl/listing/listing.php?d ... escription

Nie pracuję na miejscu, mam 200km do domu. Po drodze chcę kupić co trzeba i zrobić w weekend.

[ Dodano: 2015-02-27, 09:47 ]
supi, nie widzę żadnej ikonki "POMÓGŁ" która wg FAQ powinna być...możliwa slepota.
Czy mogę punkt przyznać w innym temacie? Coś takiego jest w FAQ
W203 2,2 CDI
WDB2030061F027031
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

bodeku, przeczytaj viewtopic.php?t=9699 oraz viewtopic.php?t=14749
bodeku pisze:1. Zwijak taśmy esp przerywa
to omówione w pierwszym linku. Ten mechanik to specjalizuje się w MB i czy ma SD? Poza tym jak ma do opchnięcia moduł, to może go podłączyć i sprawdzić czy wszystko oki. Następnie jak po długim odłączeniu prądu kontrolka mu się zapaliła, to niech przekręci przy odpalonym kołami na max w jedną, a potem w drugą ( jak w linku nr 2 ) to może się okaże, że zakup nie potrzebny......trochę dziwi mi jego postępowanie :mysli: Najpierw powinien się upewnić , a potem mówić.

[ Dodano: Pią 27 Lut, 15 09:54 ]
bodeku pisze:nie widzę żadnej ikonki "POMÓGŁ"
napisałem CI o tym ogólnie..... w tym wątku Ty nie możesz, bo to nie Twój wątek :usmiech:

[ Dodano: Pią 27 Lut, 15 10:01 ]
Taśma do Twojego to A 203 460 01 49 i na Allegro http://allegro.pl/listing/listing.php?d ... fault-0113 ale czy naprawdę tego potrzebujesz to nie wiadomo :wysmiewacz:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”