TEMPOMAT
Moderator: Dziki Mar
- Lysy84
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 20 sty 2012, o 23:07
- VIN:
- Lokalizacja: Lincoln Uk
TEMPOMAT
HEJ nigdzie nie moglem znalezc tematu , mianowicie chodzi o to ze jak jezdzilem na standardowych 16tkach to dzialal mi tempomat po zmianie kol na 18 nie moze sie wogole zalaczyc wie ktos jak to zmienic ? czy sie wogole da ?
Ostatnio zmieniony 22 sty 2012, o 16:42 przez Lysy84, łącznie zmieniany 1 raz.
C180 coupe 2.0 2001r
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
-
- Użytkownik
- Posty: 516
- Rejestracja: 26 paź 2007, o 14:53
- VIN:
- Lokalizacja: Trojmiasto
- Lysy84
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 20 sty 2012, o 23:07
- VIN:
- Lokalizacja: Lincoln Uk
- milimetr1981
- Użytkownik
- Posty: 103
- Rejestracja: 11 sie 2013, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: małopolska
- milupl
- VIP
- Posty: 304
- Rejestracja: 31 mar 2012, o 19:07
- VIN:
- Lokalizacja: DWL, DLU
Ja mam taki sam rozmiar i u mnie wszystko działa , więc nie w tym problem.milimetr1981 pisze:Mam koła 17 tki 225/45 i nie wychodzi mi
Wszystko ładnie jest opisane w instrukcji osługi , ale mogę co nieco pomócmilimetr1981 pisze:kto może mnie tego nauczyć???
W poniższym linku znajdziesz odpowiedź co i jak
viewtopic.php?t=4668&postdays=0&postorder=asc&start=0
Mercedes C200 Kompressor, 163 KM, 2001 rok, Sport Coupe, Pakiet stylistyczny AMG + LPG
WDB2037451A177220
WDB2037451A177220
- milimetr1981
- Użytkownik
- Posty: 103
- Rejestracja: 11 sie 2013, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: małopolska
-
- VIP
- Posty: 25
- Rejestracja: 4 gru 2012, o 20:48
- VIN:
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Dopisze się do tego tematu, bo przestał mi działać tempomat.
Od razu powiem, że znam przyczynę. Z góry proszę nie komentować czy moja modyfikacja ma sens czy nie....dla mnie ma i jestem zadowolony. Proszę tylko o pomoc przy tempomacie.
Ale od początku....
Ostatnie pół roku zacząłem robić długie przeloty po europie, gdzie jazda w 98% na 6 biegu manualnej skrzyni. Mam silnik m111 i przy prędkości 130km/h na 6 biegu jest już ok. 3200 obr/min.... Zawsze skrzynia 6 biegowa kojarzyła mi się z ostatnim biegiem autostradowym gdzie obroty będą ekonomiczne przy prędkościach autostradowych.
Postanowiłem to zbadać..... i przy tym samym silniku przełożenia 5 biegu w skrzyni 5 biegowej z w202 oraz 6 biegu w skrzyni z w203 są prawie identyczne!!!!! Wychodzi na to że nasz 6 bieg to ściema a różnica polega na tym ze od jedynki do ostatniego biegu przełożenia są gęściej podzielone. (brałem też pod uwagę przełożenia mostów napędowych obu pojazdów)
Postanowiłem policzyć z grubsza jaki most musiałbym zastosować by uzyskać końcowe przełożenie 6 biegu na piątce, a na szóstce mieć nadbieg na autostradę. okazał się do tego dobry most z silnika cdi o przełożeniu 2.87. Podjąłem się założenia takiego mostu ze względu ze miałem dostęp do takiego mostu za śmieszne pieniądze (w innym przypadku zmiana mało opłacalna).
Teraz na piątym biegu mam to samo co wcześniej miałem na szóstym. Spalanie w trasie spadło mi o ponad litr!!! a przy rozpędzaniu czy jeździe miejskiej nie odczuwam absolutnie osłabienia przyspieszeń. A przy prędkości 130km/h mam ok 2600 obr/min
A teraz o problemie z tempomatem
Na ostatnim biegu nie działa mi tempomat.... na piątce mi działa bo przełożenia odpowiadają oryginalnym na szóstce, na czwórce mi działa bo przełożenia odpowiadają prawie przełożenią oryginalnym na trójce. Wychodzi na to że komputer przelicza stosunek prędkości do obrotów i nie pozwala załączyć tempomatu w momencie za niskich obrotów do danej prędkości.
Jestem pewny że da się to "jakoś" zaprogramować bo przeciesz silniki cdi mają takie same skrzynie i mosty 2,87 i normalnie jeżdżą. Czy ktoś obeznany w możliwościach z SD mógłby mi pomóc to zrobić lub chociasz wyjaśnić jak można tego dokonać?
[ Dodano: 2013-10-16, 21:05 ]
Minęło prawie dwa miesiące, więc odświerzam.... Proszę chociasz o informacje czy mam szanse "wkodować" inne przełożenia by tempomat na ostatnim biegu działał?
Od razu powiem, że znam przyczynę. Z góry proszę nie komentować czy moja modyfikacja ma sens czy nie....dla mnie ma i jestem zadowolony. Proszę tylko o pomoc przy tempomacie.
Ale od początku....
Ostatnie pół roku zacząłem robić długie przeloty po europie, gdzie jazda w 98% na 6 biegu manualnej skrzyni. Mam silnik m111 i przy prędkości 130km/h na 6 biegu jest już ok. 3200 obr/min.... Zawsze skrzynia 6 biegowa kojarzyła mi się z ostatnim biegiem autostradowym gdzie obroty będą ekonomiczne przy prędkościach autostradowych.
Postanowiłem to zbadać..... i przy tym samym silniku przełożenia 5 biegu w skrzyni 5 biegowej z w202 oraz 6 biegu w skrzyni z w203 są prawie identyczne!!!!! Wychodzi na to że nasz 6 bieg to ściema a różnica polega na tym ze od jedynki do ostatniego biegu przełożenia są gęściej podzielone. (brałem też pod uwagę przełożenia mostów napędowych obu pojazdów)
Postanowiłem policzyć z grubsza jaki most musiałbym zastosować by uzyskać końcowe przełożenie 6 biegu na piątce, a na szóstce mieć nadbieg na autostradę. okazał się do tego dobry most z silnika cdi o przełożeniu 2.87. Podjąłem się założenia takiego mostu ze względu ze miałem dostęp do takiego mostu za śmieszne pieniądze (w innym przypadku zmiana mało opłacalna).
Teraz na piątym biegu mam to samo co wcześniej miałem na szóstym. Spalanie w trasie spadło mi o ponad litr!!! a przy rozpędzaniu czy jeździe miejskiej nie odczuwam absolutnie osłabienia przyspieszeń. A przy prędkości 130km/h mam ok 2600 obr/min
A teraz o problemie z tempomatem
Na ostatnim biegu nie działa mi tempomat.... na piątce mi działa bo przełożenia odpowiadają oryginalnym na szóstce, na czwórce mi działa bo przełożenia odpowiadają prawie przełożenią oryginalnym na trójce. Wychodzi na to że komputer przelicza stosunek prędkości do obrotów i nie pozwala załączyć tempomatu w momencie za niskich obrotów do danej prędkości.
Jestem pewny że da się to "jakoś" zaprogramować bo przeciesz silniki cdi mają takie same skrzynie i mosty 2,87 i normalnie jeżdżą. Czy ktoś obeznany w możliwościach z SD mógłby mi pomóc to zrobić lub chociasz wyjaśnić jak można tego dokonać?
[ Dodano: 2013-10-16, 21:05 ]
Minęło prawie dwa miesiące, więc odświerzam.... Proszę chociasz o informacje czy mam szanse "wkodować" inne przełożenia by tempomat na ostatnim biegu działał?
Ostatnio zmieniony 24 paź 2013, o 22:32 przez kompresorek, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 C320 Avangarde 2002r
WDB2030641F225095
WDB2030641F225095
-
- Użytkownik
- Posty: 68
- Rejestracja: 5 lis 2017, o 20:13
- VIN: WDB2037451A127216
Re: TEMPOMAT
Witam, mam analogiczny problem do kolegi powyżej. Zmieniłem dyfer i tempomat działa do 4 biegu. 5 i 6 nie działa. Macie pomysł jak przywrócić tempomat? Kolega wyżej poradził sobie z tym?
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4590
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: TEMPOMAT
A dyfer wstawiłeś taki jak powinien być??
-
- Użytkownik
- Posty: 68
- Rejestracja: 5 lis 2017, o 20:13
- VIN: WDB2037451A127216
Re: TEMPOMAT
Tak. Taki jak powinien być wg mnie. Czyli inny niż seryjny. Pisałem wyżej, że problem mam analogiczny do kolegi.