turbulencja w czasie jazdy
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 paź 2008, o 19:30
- VIN:
- Lokalizacja: Wielkopolska
turbulencja w czasie jazdy
Witam . Przytrafiło mi się to już drugi raz.
Przy spokojnej jeździe okolo 100 km/h . Mój mb zaczą się trząść jakbym złapał gumę .
Po zatrzymaniu się i upewnieniu że wszystkie koła są całe ruszyłem dalej i problem znikął
Nie było by w tym nic dziwnego KOCHANE nasze drogi Ale jak już wspomniałem przytrafiło mi się to już drugi raz . Czy coś się może kończy ( łożyska,wał .....)
Może ktoś z was miał już ten problem ?
Przy spokojnej jeździe okolo 100 km/h . Mój mb zaczą się trząść jakbym złapał gumę .
Po zatrzymaniu się i upewnieniu że wszystkie koła są całe ruszyłem dalej i problem znikął
Nie było by w tym nic dziwnego KOCHANE nasze drogi Ale jak już wspomniałem przytrafiło mi się to już drugi raz . Czy coś się może kończy ( łożyska,wał .....)
Może ktoś z was miał już ten problem ?
-
- Użytkownik
- Posty: 69
- Rejestracja: 24 paź 2008, o 23:22
- VIN:
- Lokalizacja: Germany
- zajac
- VIP
- Posty: 18
- Rejestracja: 20 wrz 2008, o 15:15
- VIN:
- Lokalizacja: Ostrołęka
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Wskazuje to na złe wyważenie kół, gdyby to było podczas hamowania to znaczy że tarcze są krzywe/zużyte. Ja sprawdzam wyważenie kół w prosty sposób, jadę powiedzmy 60km/h i delikatnie "naciągam" układ kierowniczy poprzez minimalne skręcenie kiery w lewo lub w prawo, gdy czuć delikatne szarpnięcia w kierownicy (bardzo słabe) to znak że koła trzeba wyważyć, ale na naszych drogach jedna nieco większa dziurka i już po wyważeniu.
Co do dziwnego zachowywania się auta na drodze mi znowu przy prędkości 110-130km/h wydaje się jakby samochód trochę myszkował, nie jedzie jednym torem, nie wiecie może czego to jest objaw??
Co do dziwnego zachowywania się auta na drodze mi znowu przy prędkości 110-130km/h wydaje się jakby samochód trochę myszkował, nie jedzie jednym torem, nie wiecie może czego to jest objaw??
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- nygus7
- Użytkownik
- Posty: 298
- Rejestracja: 23 paź 2008, o 10:48
- VIN:
- Lokalizacja: trójmiasto
Co do wywazenia - nie sprawdzisz tego przy predkosciach rzedu 60km/h,
masa wirujaca kola jest jeszcze na tyle mala ze drgania nie sa wyczuwalne.
W opisany przez Ciebie sposob bardziej mozna znalezc usterke ogumienia.
(ps. Chyba w zuku czy nysie kol sie wogole nie wywazalo bo sie nie rozpedzaly powyzej 100km/h )
Ja wywazenie sprawdzam na calkowicie rownej jezdni, w przypadku trojmiasta jest to obwodnica. Niewywaznie jest najbardziej wyczuwalne przy ok. 110km/h, potem efekt sie jeszcze nasila przy ok. 160km/h.
Co do myszkowania: zbieznosc masz na 100% ok?
masa wirujaca kola jest jeszcze na tyle mala ze drgania nie sa wyczuwalne.
W opisany przez Ciebie sposob bardziej mozna znalezc usterke ogumienia.
(ps. Chyba w zuku czy nysie kol sie wogole nie wywazalo bo sie nie rozpedzaly powyzej 100km/h )
Ja wywazenie sprawdzam na calkowicie rownej jezdni, w przypadku trojmiasta jest to obwodnica. Niewywaznie jest najbardziej wyczuwalne przy ok. 110km/h, potem efekt sie jeszcze nasila przy ok. 160km/h.
Co do myszkowania: zbieznosc masz na 100% ok?
A180 CDI Avantgarde, 109KM, 2007r - sprzedany
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
-
- Użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 paź 2008, o 19:30
- VIN:
- Lokalizacja: Wielkopolska
Jutro sprawdze wyważenie kół , tylko wydaje mi się , o ile było bu to wyważenie to problem byłby przez cały czas przy takiej prędkości , a u mnie przytrafiło mi się tylo 2 razy w odstępie około miesiąca. Przejadę się jeszcze na szarpaki do st.diagnostycznej i jutro wam powiem czy coś znalazłem ...
W 203 2.2 CDI/2002
- Artur_art
- VIP
- Posty: 979
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 17:37
- VIN:
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Sprawdź gumy w wahaczach i stabilizatora.mercfan pisze:samochód trochę myszkował
Często sporadyczne "myszkowanie" może oznaczać że któryś amortyzator się "kończy"
C220CDI 2004r
album_personal.php?user_id=53
album_personal.php?user_id=53
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Mam delikatny luz na prawym dolnym wahaczu, także z lewej strony coś czasem puknie ale nie doszedłem co to jest, za słabo stuka. Co do geometrii sprawdzałem ją jakiś czas temu i było ustawienie bardzo dobre, nic się nie wydarzyło ostatnio co miało by zmienić geometrię, jakaś wielka dziura itp. myszkowanie pojawia się rzadko, a ujawniło się na zimowych-miększych oponach.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
Przenoszenie drgań na kolo kierownicy i budę może być spowodowane rozsypaniem się koła dwumasowego.Największe drżenie,szarpanie itp ma wtedy miejsce w zakresie ok.1500 obrotów. Ale mam nadzieję, że to Ci się nie przytrafiło ,bo jak piszesz występuje to sporadycznie.
http://pl.youtube.com/watch?v=y667Nnh1TeY
http://pl.youtube.com/watch?v=wxULu3xabag
http://pl.youtube.com/watch?v=y667Nnh1TeY
http://pl.youtube.com/watch?v=wxULu3xabag
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
-
- Użytkownik
- Posty: 30
- Rejestracja: 3 sty 2008, o 10:23
- VIN:
- Lokalizacja: Olsztyn
Na Twoim miejscu, sprawdziłbym jeszcze czy kolo jest dobrze dokręcone. U mnie po przekładce na zimówki okazało się ze jedno koło nie było dokręcone jak należy.
Efekt był taki że musiałem stanąć żeby sprawdzić czy nie złapałem gumy...
Także reasumując, sprawdziłbym również dokręcenie kół.
aaa przepraszam, nie doczytałem że problem zniknął także to chyba eliminuje złe dokręcenie kół... ale ja bym i tak podmuchał na zimne
Pozdrawiam
Efekt był taki że musiałem stanąć żeby sprawdzić czy nie złapałem gumy...
Także reasumując, sprawdziłbym również dokręcenie kół.
aaa przepraszam, nie doczytałem że problem zniknął także to chyba eliminuje złe dokręcenie kół... ale ja bym i tak podmuchał na zimne
Pozdrawiam
w203 2.2cdi 2000 r elegance
-
- Użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 gru 2008, o 17:54
- VIN:
- Lokalizacja: Lubin
Witam!
Miałem podobny problem z "turbulencjami". Nie jest to na pewno wina wyważenia kół, opon, etc. Moim zdaniem przyczyna tkwi w wale napędowym, a dokładniej w łożysku pośrednim. Prawdopodobnie obudowa łożyska pośredniego(gumowa membrana) jest uszkodzona.
Mnie zdarzyło się to już 3 razy. Mam zamiar zabrać się do tego jak zrobi się cieplej.
Jeśli inaczej zdiagnozowałeś przyczynę to proszę o informację co i jak.
Pozdrawiam.
Miałem podobny problem z "turbulencjami". Nie jest to na pewno wina wyważenia kół, opon, etc. Moim zdaniem przyczyna tkwi w wale napędowym, a dokładniej w łożysku pośrednim. Prawdopodobnie obudowa łożyska pośredniego(gumowa membrana) jest uszkodzona.
Mnie zdarzyło się to już 3 razy. Mam zamiar zabrać się do tego jak zrobi się cieplej.
Jeśli inaczej zdiagnozowałeś przyczynę to proszę o informację co i jak.
Pozdrawiam.
janko
-
- VIP
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 sty 2008, o 19:39
- VIN:
- Lokalizacja: zdunska wola
- nygus7
- Użytkownik
- Posty: 298
- Rejestracja: 23 paź 2008, o 10:48
- VIN:
- Lokalizacja: trójmiasto