Zakłady zwiększające moc silnika

Nie pasujące do pozostałych w dziale warsztaty/sklepy

Moderator: Dziki Mar

natek
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 17 gru 2009, o 10:47
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Zakłady zwiększające moc silnika

Post autor: natek »

witam,

zastanawialem sie ostatnio nad moca silnika. nowa c klasa 220 cdi ma 170 koni, czyli tak jak moje 270 cdi. czy mozna cos zrobic, zeby podniesc moc do np. 200 lub wyzej?? w204 300 cdi ma 224.

slyszalem cos o jakis mapach do wgrania czy cos, ale nie mam pojecia o co chodzi i ile to kosztuje. moze jest tu jakis warsztat lub wy znacie takowy, ktory sie tym zajmuje. przy okazji ile to moze kosztowac??
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2010, o 11:33 przez natek, łącznie zmieniany 1 raz.
Czarna Strzała W203 270 CDI AVANTGARDE T-Model Automatic
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

W trójmieście wykonuje takie usługi serwis BOSCH, wgrywa nową zmodyfikowaną mapę wtrysku w sterownik silnika zachowując dla bezpieczeństwa stary fabryczny program do którego można w każdej chwili powrócić. Można w ten sposób zwiększyć do 25% mocy oni to robią dla bezpieczeństwa do 20%. Trzy lata temu kosztowało to ok. 1500 zł.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

natek odpuść sobie :wysmiewacz:
no chyba że zmienisz skrzynię na manual
ewe. znajdziesz magika co podciągnie ASB
tak czy inaczej cała operacja da może z 10% :szok:
... i to jeszcze nie wszystko ale nie będe się rozpisywał
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
natek
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 17 gru 2009, o 10:47
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: natek »

lonerider dlaczego uwazasz, ze to sie nie oplaca??
Czarna Strzała W203 270 CDI AVANTGARDE T-Model Automatic
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

ASB jest bardzo zaawansowana technologicznie
innymi słowy sterownik skrzyni nie poda większego obciążenia na tylną oś
dopasuje się do maksymalnych wartości skrzyni
a i tak jest spore prawdopodobieństwo że zanim sterownik się ustawi
przegrzejesz olej albo satelity zaśpiewają
"die! die! die my darling!"
inaczej jest z manualem można zastosować lepsze sprzęgło
i z odrobiną oleju w głowie będzie hulało
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Pierwszy raz słyszę aby był jakiś system, który odczytuje fakt zwiększenia mocy w silniku. Kolego trochę demonizujesz. Przy zmianie mocy ze 170 na 204 skrzynia tego nie odczuje, na niej tak jak na każdej części jest współczynnik bezpieczeństwa.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

170 na 204kM to żadna różnica, ale skrzynie zabija Moment który wzrośnie.
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

zezek1990 pisze:170 na 204kM to żadna różnica, ale skrzynie zabija Moment który wzrośnie.
Zgadzam się. Skrzynie mercedesa zabija moment który jest fabrycznie (np 270,320 CDI), a co dopiero kiedy będzie podniesiony.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Miałem okazje obcować z 220 CDI 143kM przejście na 170kM(dało się oczywiście więcej ale po co przesadzać) niestety nie pamiętam ile wzrósł moment gdyż zagubiła się kartka z wykresem itp.
Zgadzam się silniczek chodził super delikatnie tylko puszczał chmurkę ale to naprawdę trzeba było mu dawać w dupę., Niestety masówka zaczęła buczeć Jednak to był Manual. wymieniamy masówkę/obniżamy nieco momet lub przenosimy go na wyższe obroty i chodzi spoko. A z tego co mówili nawet w chipowni ASB są wrażliwsze na zmianę momentu + większe kosztowniejsze naprawy.
Fabryka to fabryka :) zamiast Chipować Polecam 320 CDI lub np 30AMG
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Przepraszam znów mało precyzyjnie napisałem
dokładnie o momęt obrotowy mi chodziło który w dieslu i tak jest spory
a co za tym idzie podnoszenie mocy idzie w parze z momętem
kolego pleban poczytaj więcej o ASB
w zależności od wersji silnikowej były stosowane różne skrzynie
do C270 chyba max.355Nm (nie pamiętam)
wszystko można zrobić ale czy warto ?? i ile to będzie kosztowało ??
o ile silnik przyjmie podniesienie to ASB nie chce
tjwasiak wytłumaczyłby to organoleptycznie ale już go nie ma
wiem bo sam wróciłem do orginalnego softa
i możliwe że dzięki tej operacji właśnie teraz za to płace
ale brałem pod uwage ryzyko więc nie mam pretensji
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Szkoda, że tjwasiaka nie ma, on bratu w0wacikowi chipował C270 CDI.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

V126 pisze:Szkoda, że tjwasiaka nie ma, on bratu w0wacikowi chipował C270 CDI.
A co z nim? :mysli:
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

jarekter mówi, że mają tyle roboty, że na forum nie wystarcza czasu, ale to on tak mówi.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
iceman
VIP
Posty: 193
Rejestracja: 28 kwie 2008, o 13:59
VIN:
Lokalizacja: Leszno

Post autor: iceman »

Polecam , http://www.godula.pl/ a co do podciągania mocy i momentu obrotowego to :

1. Chipy nie zawsze gwarantują wzrost mocy deklarowany na pudełku i bazuje błownie na podciągnięciu parametrów sprężarki , zmianie mapy wtrysków i przesunięciu ogranicznika obrotów . Zdecydowanie lepszy jest tuning mechaniczny ( głownie zmiejszenie oporów pracy )
2. Podniesienie mocy i momentu obrotowego ma wpływ na skrzynie biegów , może nie musi skracać jej żywotność , w skrajnych przypadkach powoduje usterki , nie ma systemu sprawdzania mocy w aucie czy skrzyni, po prostu pytanie ile wytrzyma jaki ma zapas
3. Co do silników podobnie wzrost mocy do 30 % praktycznie nic mu nie robi , dalej zaczynają się schodki

Warto poczytać o tuningu mechanicznym , Niemcy niestety nie stosują ,aż takich zapasów na elementach jak Japończycy więc dużo zależy od egzemplarza i rodzaju tuningu , najlepsze efekty to tuning mechaniczny połączony z mapą wtrysków pod już wykonane modyfikacje , ( nie chip ,ale strojenie ) .

Sam mam podniesioną moc do 215 KM a moment do 277 Nm i wszystko działa poprawnie , łącznie z skrzynią biegów :)
C 200 Kompresor Sport-Cupe 2001 r. ( 215 KM ) sequentronic
circom
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 25 cze 2009, o 22:02
VIN:
Lokalizacja: łódź

Post autor: circom »

przy konkretnych skrzyniach są podane max wartosci momentu obotowego ktorymi skrzynie mozna obciazyc i jak pamietam zapasy były spore , głowny problem to jak mi tłumaczono oprogramowanie skrzyni a własciwie dopasowanie go do zmodyfikowanego silnika
baaardzo lubię swój samochód
C350 Sport Coupe
ODPOWIEDZ

Wróć do „INNE”