Zakłady zwiększające moc silnika
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 gru 2009, o 10:47
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
Zakłady zwiększające moc silnika
witam,
zastanawialem sie ostatnio nad moca silnika. nowa c klasa 220 cdi ma 170 koni, czyli tak jak moje 270 cdi. czy mozna cos zrobic, zeby podniesc moc do np. 200 lub wyzej?? w204 300 cdi ma 224.
slyszalem cos o jakis mapach do wgrania czy cos, ale nie mam pojecia o co chodzi i ile to kosztuje. moze jest tu jakis warsztat lub wy znacie takowy, ktory sie tym zajmuje. przy okazji ile to moze kosztowac??
zastanawialem sie ostatnio nad moca silnika. nowa c klasa 220 cdi ma 170 koni, czyli tak jak moje 270 cdi. czy mozna cos zrobic, zeby podniesc moc do np. 200 lub wyzej?? w204 300 cdi ma 224.
slyszalem cos o jakis mapach do wgrania czy cos, ale nie mam pojecia o co chodzi i ile to kosztuje. moze jest tu jakis warsztat lub wy znacie takowy, ktory sie tym zajmuje. przy okazji ile to moze kosztowac??
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2010, o 11:33 przez natek, łącznie zmieniany 1 raz.
Czarna Strzała W203 270 CDI AVANTGARDE T-Model Automatic
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
W trójmieście wykonuje takie usługi serwis BOSCH, wgrywa nową zmodyfikowaną mapę wtrysku w sterownik silnika zachowując dla bezpieczeństwa stary fabryczny program do którego można w każdej chwili powrócić. Można w ten sposób zwiększyć do 25% mocy oni to robią dla bezpieczeństwa do 20%. Trzy lata temu kosztowało to ok. 1500 zł.
ML W164 350
Opel Ampera
Opel Ampera
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 gru 2009, o 10:47
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
ASB jest bardzo zaawansowana technologicznie
innymi słowy sterownik skrzyni nie poda większego obciążenia na tylną oś
dopasuje się do maksymalnych wartości skrzyni
a i tak jest spore prawdopodobieństwo że zanim sterownik się ustawi
przegrzejesz olej albo satelity zaśpiewają
"die! die! die my darling!"
inaczej jest z manualem można zastosować lepsze sprzęgło
i z odrobiną oleju w głowie będzie hulało
innymi słowy sterownik skrzyni nie poda większego obciążenia na tylną oś
dopasuje się do maksymalnych wartości skrzyni
a i tak jest spore prawdopodobieństwo że zanim sterownik się ustawi
przegrzejesz olej albo satelity zaśpiewają
"die! die! die my darling!"
inaczej jest z manualem można zastosować lepsze sprzęgło
i z odrobiną oleju w głowie będzie hulało
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
- zezek1990
- Użytkownik
- Posty: 673
- Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
- VIN:
- Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
Zgadzam się. Skrzynie mercedesa zabija moment który jest fabrycznie (np 270,320 CDI), a co dopiero kiedy będzie podniesiony.zezek1990 pisze:170 na 204kM to żadna różnica, ale skrzynie zabija Moment który wzrośnie.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
- zezek1990
- Użytkownik
- Posty: 673
- Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
- VIN:
- Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK
Miałem okazje obcować z 220 CDI 143kM przejście na 170kM(dało się oczywiście więcej ale po co przesadzać) niestety nie pamiętam ile wzrósł moment gdyż zagubiła się kartka z wykresem itp.
Zgadzam się silniczek chodził super delikatnie tylko puszczał chmurkę ale to naprawdę trzeba było mu dawać w dupę., Niestety masówka zaczęła buczeć Jednak to był Manual. wymieniamy masówkę/obniżamy nieco momet lub przenosimy go na wyższe obroty i chodzi spoko. A z tego co mówili nawet w chipowni ASB są wrażliwsze na zmianę momentu + większe kosztowniejsze naprawy.
Fabryka to fabryka zamiast Chipować Polecam 320 CDI lub np 30AMG
Zgadzam się silniczek chodził super delikatnie tylko puszczał chmurkę ale to naprawdę trzeba było mu dawać w dupę., Niestety masówka zaczęła buczeć Jednak to był Manual. wymieniamy masówkę/obniżamy nieco momet lub przenosimy go na wyższe obroty i chodzi spoko. A z tego co mówili nawet w chipowni ASB są wrażliwsze na zmianę momentu + większe kosztowniejsze naprawy.
Fabryka to fabryka zamiast Chipować Polecam 320 CDI lub np 30AMG
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..
Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..
Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Przepraszam znów mało precyzyjnie napisałem
dokładnie o momęt obrotowy mi chodziło który w dieslu i tak jest spory
a co za tym idzie podnoszenie mocy idzie w parze z momętem
kolego pleban poczytaj więcej o ASB
w zależności od wersji silnikowej były stosowane różne skrzynie
do C270 chyba max.355Nm (nie pamiętam)
wszystko można zrobić ale czy warto ?? i ile to będzie kosztowało ??
o ile silnik przyjmie podniesienie to ASB nie chce
tjwasiak wytłumaczyłby to organoleptycznie ale już go nie ma
wiem bo sam wróciłem do orginalnego softa
i możliwe że dzięki tej operacji właśnie teraz za to płace
ale brałem pod uwage ryzyko więc nie mam pretensji
dokładnie o momęt obrotowy mi chodziło który w dieslu i tak jest spory
a co za tym idzie podnoszenie mocy idzie w parze z momętem
kolego pleban poczytaj więcej o ASB
w zależności od wersji silnikowej były stosowane różne skrzynie
do C270 chyba max.355Nm (nie pamiętam)
wszystko można zrobić ale czy warto ?? i ile to będzie kosztowało ??
o ile silnik przyjmie podniesienie to ASB nie chce
tjwasiak wytłumaczyłby to organoleptycznie ale już go nie ma
wiem bo sam wróciłem do orginalnego softa
i możliwe że dzięki tej operacji właśnie teraz za to płace
ale brałem pod uwage ryzyko więc nie mam pretensji
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- iceman
- VIP
- Posty: 193
- Rejestracja: 28 kwie 2008, o 13:59
- VIN:
- Lokalizacja: Leszno
Polecam , http://www.godula.pl/ a co do podciągania mocy i momentu obrotowego to :
1. Chipy nie zawsze gwarantują wzrost mocy deklarowany na pudełku i bazuje błownie na podciągnięciu parametrów sprężarki , zmianie mapy wtrysków i przesunięciu ogranicznika obrotów . Zdecydowanie lepszy jest tuning mechaniczny ( głownie zmiejszenie oporów pracy )
2. Podniesienie mocy i momentu obrotowego ma wpływ na skrzynie biegów , może nie musi skracać jej żywotność , w skrajnych przypadkach powoduje usterki , nie ma systemu sprawdzania mocy w aucie czy skrzyni, po prostu pytanie ile wytrzyma jaki ma zapas
3. Co do silników podobnie wzrost mocy do 30 % praktycznie nic mu nie robi , dalej zaczynają się schodki
Warto poczytać o tuningu mechanicznym , Niemcy niestety nie stosują ,aż takich zapasów na elementach jak Japończycy więc dużo zależy od egzemplarza i rodzaju tuningu , najlepsze efekty to tuning mechaniczny połączony z mapą wtrysków pod już wykonane modyfikacje , ( nie chip ,ale strojenie ) .
Sam mam podniesioną moc do 215 KM a moment do 277 Nm i wszystko działa poprawnie , łącznie z skrzynią biegów
1. Chipy nie zawsze gwarantują wzrost mocy deklarowany na pudełku i bazuje błownie na podciągnięciu parametrów sprężarki , zmianie mapy wtrysków i przesunięciu ogranicznika obrotów . Zdecydowanie lepszy jest tuning mechaniczny ( głownie zmiejszenie oporów pracy )
2. Podniesienie mocy i momentu obrotowego ma wpływ na skrzynie biegów , może nie musi skracać jej żywotność , w skrajnych przypadkach powoduje usterki , nie ma systemu sprawdzania mocy w aucie czy skrzyni, po prostu pytanie ile wytrzyma jaki ma zapas
3. Co do silników podobnie wzrost mocy do 30 % praktycznie nic mu nie robi , dalej zaczynają się schodki
Warto poczytać o tuningu mechanicznym , Niemcy niestety nie stosują ,aż takich zapasów na elementach jak Japończycy więc dużo zależy od egzemplarza i rodzaju tuningu , najlepsze efekty to tuning mechaniczny połączony z mapą wtrysków pod już wykonane modyfikacje , ( nie chip ,ale strojenie ) .
Sam mam podniesioną moc do 215 KM a moment do 277 Nm i wszystko działa poprawnie , łącznie z skrzynią biegów
C 200 Kompresor Sport-Cupe 2001 r. ( 215 KM ) sequentronic
-
- Użytkownik
- Posty: 32
- Rejestracja: 25 cze 2009, o 22:02
- VIN:
- Lokalizacja: łódź